(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator și ventrilog al celor fără de blog. Despre NIMIC !

Conul Dorin se intoarce. Cu spatele la lume.

Posted by Arca lui Goe pe decembrie 2, 2010

Un pitic atât de mic facea baie-ntr-un ibric…

Sa te dai blogger (adica o picatura in oceanul dedicat vocilor anonime), cand nu mai esti aproape nimic altceva, dar sa refuzi oceanul, de dragul unui ibric cu ceai de fenta si a unei felii cu unt pe mâine, este  o performanta a non-sensului care nu e la indemana oricui. Mai ales atunci cand ibricul zace pe un fund de mare a sargaselor si a infuziilor. Unul care o reuseste perfect este fostul ziarist Dorin Tudoran. Intr-un moment de inspiratie (d-lui ca poet…) a inchis rubrica de comentarii de pe Vox Publica pentu a putea modera, cenzura si supraveghea in voie tot ceea ce se spune despre unicul obiect al adoratiei sale divine: Dorin Tudoran, omul (fara) imagine si imaginatie. „Dialogurile” „publice” dar „private” de pe blogul sau cu tot felul de timizi-zi alesi la/pe spraceana sunt de un inegalabil umor urmuzian, pentru cine sta sa le asculte.  Le recomand cu cea mai mare caldura. Nu ratati ca nu stiti ce pierdeti.

La blog la ConDo g:

 

https://i0.wp.com/totallyabsurd.com/doggie_umbrella.GIF

Con do g

Recent conul Dorin raspunde pe larg, pe blogutz, unui articol admirabil publicat (intr-un un ziar de larga audienta) semnat de catre Mircea Mihaies. In interiorul articolului sau conul Dorin se jura ca nu-i raspunde lui Mircea Mihaies  (o licenta, un non-sens, comunica-ca-nu-comunica) in speccial pentru a evita raspunsul la intrebarea principala care i-a fost adresata cu totul. Domnia sa prefera sa ilustreze inevitabila confirmare, intr-o maniera artistica, ce ambaleaza si dova-DA unui raspuns „eminamentea  afirmativ”. Comentariile alese intregesc delirul. Mi-au placut bravul Iaru (care, invidios pe ceea ce-i lipseste,  revine in apararea siciliana a conului cu ideea pe care a mai pitrocit-o si altadata, cum ca Mircea Mihaies n-ar avea  dreptul sa vorbeasca despre nimeni pentru ca… lucreaza la stat) si lombroziana mariana, vorbitoare de italiana, care la adpostul financiar al unui lombard (de la conul cenzor) sfasie cu satisfacrie o gioconda. In rest nu. Scena e suprarealista. Replicile simple dar absurde. Animalele sunt bolnave. Personajele isi cauta un autor. Caragiale e mort. Gogol e mort. Si nici Breban nu se simte prea bine.

Sper ca Dorin Tudoran (care este obsedat de demnitate) sa refuze orice demnitate publica in guvernarea PSD. Imi imaginez ca nu-i va fi greu sa refuze ofertele care nu i se fac.

Pe sapun a lunecat, ibricu s-a rasturnat si piticul s-a… imbatat. Cu apa rece. Bucate grecesti.

105 răspunsuri to “Conul Dorin se intoarce. Cu spatele la lume.”

  1. Dl.Goe said

    Trei mesaje moderate laconic la con:

    A. Misto aparare siciliana va face iarasi Iaru cu acelasi vesnic stupid argument: Mircea Mihaies n-are voie sa vorbeasca despre cetatenii patriei pentru ca… pentru ca… lucreaza la stat. Au… Asa e cum zice Florinica poetzica, coane Dorine, sau cum? Spuneti-i frate ca aveti cetatenie americana ca sa nu mai manance omul seminte mare si bune cu gust de… alune. Ia de dovleac neamule. Pana si apararea tziganeasca a neamtzului, sa moara duusmanii mei, paleste in fata acestui inegalabil „logist” Iaru. Ce dracu, coane, despre ce p…… calului vorbim/vorbiti aici, taman de ziua nationala a fostei d-voastra patrii?

    P.S. Inainte de a ma cenzura pe motiv de limbaj licentios va rog sa numarati punctele de sus-pensie pentru a constata ca se refera la denumirea stiintifica a ceea ce credeti d-voastra (ca un pervers) ca voaim sa zic. Lasati ca gasiti d-voastra abil alt motiv mai labil de modearare. Nu duc eu grija.

    ***

    B. Dorin Tudoran zice: pe 1 Decembrie, 2010 at 23:48 // mesajul 54

    @ Goldmund: 1. Daca ati fi citit mai atent si ce am scris in cele doua texte ati fi inteles ca nu despre comparatia pe care o indicati era vorba. Comparam altceva.
    2. Aveti dreptate,daca traiesti singuratec nu inseamna ca esti ferit de greseala. Numai ca nu am spus ca traiesc in felul respectiv.
    3. Loialitatea este un lucru, la ce ma refer eu este altceva.

    De unde se vede ca conul Dorin este adept al vagului oniric, in poezie – pe blog atunci cand nu mai stie cum s-o dea la intors dar simte totusi nevoia sa mai spuna ceva. Altceva. Caci mereu Dorin Tudoran spune altceva decat zice. De ce nu vorbeste clar si se ascunde in metafore meta-deontologice e cu totul altceva (na ca se ia) care nu e prea greu de ghicit. Altceva?

    ***

    C. Coane Dorine, buna miscare, proasta miscare. A avea si nu avea. Traficul contorizat va creste nitzel vitel o vreme, o lecutza, un poco loco la „certo” (ca tot va place italiana mariana, o spoiala, un magar violent si fara maniera, care vorbeste abitir sub clopotul de sticla dar fara limba lui de spijă, ca-clopotul lui Gauss n-are limba)… dar efectele colaterale, coane Dorine or sa va darame ba maiestre ba. Ma scuzati ca va zic asa „ba maiestre” dar ati ajuns la aceeasi norma cu Ion Cristou, ziaristul nea zapada. Asa ca daca ati facut miscarea pentru ca asa v-a invatat cineva, prost v-a invatat, iar daca ati facut-o dupa capul d-voastra prost cap ati mai avut. Ca prost cap trebuie sa ai sa te iei dupa altii fara discernamant.

    In rest umor bun la d-voastra citire, leac bun pentru bube. I-auzi ce mai ziceti: „In rest, fiecare cu optiunile noastre.” 😉 Asta a fost cu voie sau fara voie? Asa v-a iesit?

    Si mai tare stati coane Dorine la „filosofii firoscoase” (ca de firoscos sunteti firoscos). Il bagati pe Liiceanu in buzunarul de la jiletca oricand. Ca pe ceas. I-auzi aici o meditatie transcedentala marca-conu Dorin (daca stii ce-i aia o meditatie):„Am dialogat si eu decent, dar indecenta are sapte vieti. Eu nu am decat una.” O viata avem si aia-i virtuala: de moderator. La multi ani cetatene. Mananc-o s-a platit. Dar daca lasati comentarile libere, in durerea lor, pe Vox si le ignorati totalmente ce era? Eu zic sa va jucati doar in curtea din fund cu Mariana (ca ce frumos va jucati) si sa nu mai iesiti pe strada, ca va bate golanii ca gioconda si altii.

    Apreciază

  2. Dl.Goe said

    Domnul Tudoran i-a scris o scrisoare intredeschisa lui domnul Iliescu. Rezultatele (nu) se lasa asteptate. Diversiunea introducerii batarnului edec in harjoanele startate de catre conul Dorin, pe care le suporta din ce in ce mai greu, pare mult mai inteligenta deact este in realitate. In realitate… In realitatea cruda conul dorin cenzureaza mesajele care i-ar putea perturba dialogul de idei cu domnul Nelu. Nelu? O fi chiar io-Nelu Iliescu si nimeni nu-si da seama. Va dati seanma? Cititi blogul lui Tudoran, acolo Dorin si Nelu dezbat cu aprindere semnificatiile scrisorii intredeschise, caci nu stiti ce pierdeti, iar ce pierdeti acolo puteti citi aici:

    „Coane Dorine, la Padina/Iliesiu se cheama „apeluri” la d-voastra se cheama „scrisori deschise”. Mare brânza si „terminologia” (stiinta de a termina un lucru numindu-l). Ma scuzati daca voi fi intrerupt o secunda duplexul cu dl. Nelu caruia ii ziceti:

    „Si, daca ma gandesc bine, deranjez cu mult mai putin decat as putea sa o fac… „ – Ah, dar ce impresie buna avem despre noi. Ca si eu cred la fel.

    P.S. Dar cum va asteptati sa reactioneze domnul d-voastra Ion Iliescu? Hai dovediti-va tare la anticipare macar (daca va da mâna) ca la premeditari nocive tot novice ati ramas, ratand gena Lor, a parintilor de-al doilea.”

    Apreciază

    • arcaluigoe said

      Anticipand kix solist conul Dorin a facut pasul inainte, preluand o leapsa, plasata la tzanc, de la f-ratele Antonesei, abandonand astfel asteptarea dureroasa a raspunsului lui Ion Iliescu. Critica literara:

      „Stand by me” ??? Pai bine coane Dorine ce comitem noi aici? O ironie? Adio dar raman cu tine? Pai plecati asa, evadand in alt topic, atunci cand se presupunea sa-l asteptati pe Godot cu raspunsul la intrebarea adresata lui Ion Iliescu. Acest evaziv „Stand by” (Me, me and me ca agent Smith) denota la… la… tra-la la-si… do re mi… Macar cat ati asteptat cu sarutmana data lui Ctp (trei zile, ca atat dureaza priveghiul la romani) si tot se cuvenea in semn de respect pentru senectutea celui interogat (omul din istorie, ba chiar din istorii) si mai ales in semn de respect pentru cel… asasinat. Prudent ati preferat, leapsa… pe animale… „mai animalule” (ma scuzati)… anticipand ca Godot n-o sa vina si nici altceva nu veti primi in loc. Asa nicio scofala. Ce re pe de ati facut pasul. Inainte. Ca tot inainte era mai bine la placinte. Bine!

      Apreciază

  3. Dl.Goe said

    Conul Dorin are o datorie de indeplinit (AICI). Este neabautut. De aceea respinge categoric orice maruntisuri care ar putea sa-l distraga de la indeplinirea ei. Conul Dorin este un perpetum mobile de speta a patra. L-am intrebat cum anume ii vin domniei sale datoriile si cum le alege pe cele valide (benefice) dar cominte, dânsul n-a vrut sa rasunzå. In fapt conul Dorin nu are deact o singura datorie aceea de a sublinia mereu importanta de sine a persoanei sale. Dupa cum va spuneam, in aceasta privinta Conul Dorin este un perpetum mobile de speta a patra (?… din cate). Ca metoda de lucru, pentru ca forma „apel catre…” era ocupata, si-a ales scrisoarea deschisa. Dar cui n-a scris, deschis… Numai unul si unul presednti, fosti presedinti, fosti secretari generali, ambasadori, ma rog… Vazand ca nimeni nu se deranjeza sa afle despre scrisorile sale a coborat stacheta spre fosti ministri si sefi de servicii. Se pregatesc consulii 😉 Ca mai glumim si noi. Mai ales cu mici dictatori.

    Apreciază

  4. Dl.Goe said

    Conul Dorin, un aluziv straveziu da’ simpatic mi-a refuzat (iarasi, mereu) un mesaj ontopic la parodia sa de pamflet in care se plange in contra polsnitelor virtuale (AICI). O fi napadit si dansul de trolli rai ca si mai junele sau ex-amic V punct P punct A punct.

    Uite ce mi-a refuzat:

    „Coane Dorine, vai de cei ce sunt obligati de vicisitudinile vietii sa traiasca in (hyper)saptii propice si pentru plosnite. Nu se duc nici ele plosnitele oriunde. Nici plosnitele, nici purici, nici paduchii, nici capusele, nici libarcile, nu ajung in casele onorabile. Nu le prieste. Nici limbrici nu face oricine. E o problema de igena interioara nu de izolare cu „ipsosuri”. Mizeria atrage mizerie. Cei care se afla decazuti in postura pe care o deplangeti (va referiti la d-voastra coane Dorine?) se pot bucura de perioade de acalmie atunci cand sunt plecati de acasa. Mai mergeti si d-voastra la carciuma, la un teatru, la Iunion. Luati o bere indistinctiva sau un Armagnac distinctiv si distanta. Desigur ca nici alcoolul, nici distanta nu vor zdrobi plosnitele dar va vor da iluzia libertatii in raport cu mizeria care le-a atras. V-as da si sfaturi mai consistente dar mi-e teama de irosiri. N-ati fi in stare sa râniti contextul care va face, vai, contaminabil. Daca n-o fi doar o chestie de ghinion.

    Apreciază

  5. Dl.Goe said

    Mai nou, intrat adânc in pana de inspiratie proprie, conul dorim Tu… promoveaza pe blogul sau tineri poeti in drum spre consacrare, cu niste parodii de parodii cu rima stramba si cu rictus. Intilnirea din pogoane nu-i totalmente lipsita de schepsisuri si noime fatidice si fractalice. (A se reveni).

    Ca de obicei conul dorim Tu… este foarte selectiv si chichirincios in a alege valorile pe care le promoveaza. Pe mine, de ex, m-a lasat, iarasi, sa astept la rand la posta redactiei. Si nu inteleg de ce. Ce-o avea cu mine. Uite ce frumos scrisesem:

    „Bravos coane Dorine, v-ati pricopsit. Bag sama ca dl Foarta e un fel de dl. Padina mai vesel si cu mai putin talent. Dar daca d-voastra va place… si va radeti… ma rog, poti sa te pui cu gustul omului… Uite va ofer si eu o poezie din asta contrafacute (pe vapor)… Sa-mi spuneti daca va place.

    Cica niste dizidenti
    Duceau lipsa de clienti
    Si-au rugat pe Rapaport
    Sa le dea un pasaport.
    Si le-a dat.

    As mai continua eu dar mi-a iesit din rima abort”

    Apreciază

  6. Dl.Goe said

    Mesaj repudiat la blog de catre conul Dorin Redivivus AICI:

    „Coane Dorine, poate n-am fost suficient de elocvent in mesajul anterior. Este uluitor ce bici lung si pocnitor se poate face din cacat. Daca asta ati urmarit felicitari. Este o performanta notabila. Daca nu (desi nu cred ca nu) realizati dimensiunile micii distopii cu accente epopeice nascute din protestul celor 100 de spiritisti literati? Haide va rog eu sa realizati! Astept ordonantele d-voastra.”

    Apreciază

  7. radu said

    Pai ma nea goe daca nu poti pe blogul unde chiar ai ce sa citesti du-te la avp ca e la liber.
    Pe blogul DT tocmai s-a vorbit la greu despre miscarea legionara si crimele totalitarismului.
    Asa ca ce sa cauti matale acolo ca ai deja pareri ferme si de nezdruncinat.
    Cand o sa fii mai putin tafnos sau nervos (alege matale termenul) o sa-ti spun si parera mea despre subiect ca tot m-ai somat.(vezi ca am scris somat sa nu-ti dea prin cap vreo duma).
    Dar nu pe blogul lu matale ca aici crimele comunismului si fenomenul Pitesti sunt tratate a la Domnul Goe( nu matale ci personajul din Momente si schite)

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Sufar peste poate cand vad atat luciditate la altii. Totusi in ciuda mormanului de luciditate v-a scapat o mica inadvertenta. Eu nu v-am somat sa nimic. N-ai cum soma un asomat.

      P.S. Mi-a placut sugestia ca la conul Dorin se cauta pareri laxe si de zdruncinat. Nu ma mira ca nu vedeti dimensiunea maladiva a balamucului sub forma de dezbatere de pe blogul lui Otto W (pe care din motive necunoscute il numiti „al lui DT”). Exista desigur lucruri interesante printre randuri, dar din (ne)fericire pentru d-voastra, vrajit de trilul ciocarliilor, nu vedeti padurea din cauza copacilor. Padurea nebuna dar mai ales Padurea spanzuratilor in care DT a fost pana de curând sef.

      P.P.S. De ce anume ar trebui amestecate in aceeasi tocanita crimele comunismului cu crimele legionarismului, doar loazele, smecherii extrem(isti) de vicleni si cu d-voastra lucidul lucitor ar putea stii. Nu, va rog sa nu-mi spuneti. Lasati misterul sa ne apese. Lake!

      P.P.P.S. – Am vazut si eu ca ne cam lovim in coate la AVP, un poet congruent in orice, inclusiv in disperare cu cDT-ul ce va bucura moderat, modearnd.

      Apreciază

  8. H-R said

    @Dl.Goe:
    Chiar credeai ca o sa apara un asemenea comentariu acolo?
    Puteai sa spui acelasi lucru in 100 de alte feluri dar ai vrut sa doara la lectura si sa-l publici aici!
    Asta cum se numeste?

    Apreciază

    • arcaluigoe said

      Va inselati stimabile. Imperceptibil dar decisiv. Conul Dorin nu-mi cenzureaza textele ci semnatura. Nu conteaza cat de bun, bland, amabil, afabil, gentil, prevenitor, mi-as ambala mesajele. Conul Dorin, care s-a ars cu ciorba a decis sa sufle in iaurt mai ales ca a picat prost(ut) de fiecare data cand s-a relaxat prematur, acceptand texte „marca-goe” care-i apareau fara potential. Asadar daca tot vor fi fiind cenzurate, ce rost ar mai avea sa caut rime, cand versul alb, construit fara efort si platit la fel, spune exact ce vreau sa spun, ba inca in plus? Asadar nu, nu credeam ca o sa para in acea forma. Dar nici in oricare alta din cele 100 pe care le sugerati cu convingere in (ne)cunostiinta de cauza.

      P.S. Uneori postez acolo texte mult mai agresive decat cel pe care il incriminati acum (din cauza ca sunteti un superficial) si care (surpriza) apar totusi. Secretul consta in faptul ca sunt semnate altfel, nu „Dl.Goe”. Dar conul Dorin stie foarte bine cui apartin si totusi nu le cenzureaza. Dânsul are ambitz. A promis de vreo 15 ori ca nu mai admite texte semnate „Dl.Goe” pe blogul sau (no matter what) si de fiecare data si-a tinut promisiunea… din ce in ce mai multa vreme. Acum a ajuns in sfarsit, in situatia de a-si tine promisiunea suficient de mult incat sa poata parea ca fiind pentru totdeauna, daca intelegeti ce vreau sa spun. Totusi chiar stiind asta, eu nu postez textele (care nici nu conteaza) direct aici. Le postez intai acolo si astept. Deontologic vorbind. Pe scurt reprosul d-voastra mi se pare neintemeiat. Pe bune! Cele bune!

      Apreciază

      • H-R said

        Daca as fi lucid ti-as raspunde ca ar fi bine sa o iei mai usor, nimeni nu ti-a cerut povestea vietii.
        Fiind mai ametit din fire recunosc acum ca am incercat de cateva ori, mai precis de doua ori fara sa stiu atunci ca e vorba de acelasi autor al comentariilor, sa-l intreb pe DT de ce cenzureaza o intrebare pe blogul dansului, intrebare pusa pe voxpublica intr-un stil dadaist, urmuzian dar nu lipsita de interes macar pentru pluralitatea opiniilor si a doua oara i-am atras atentia asupra unei scrisori deschise primite de la nea Nelu Ilici. Era buna de coperta Catavencilor din timpurile bune acea scrisoare raspuns dar am aflat ca o stia dar respingea tonul ei considerat prea bascalios, nu basescios atentie, in raport cu gravitatea postarii.
        Tocmai stiind capacitatile litarare surprinzatoare din caietul de caligrafie si proza scurta ale elevului Goe m-am asteptat la un raspuns mai elaborat din partea ta.
        In legatura cu problema in chestie, ai gasit in anii astia scursi de la caderea pantofarului o manifestare in camasa verde care sa te fi facut sa rotesti cheia de doua ori in usa casei? In afara de ridicarea problemei la nivel politicianist sau chiar mai jos, loviturile de bata sunt la un nivel si mai scazut, justificand acte de represiune neocomuniste unde, in ce zona a vietii sociale te-ai izbit tu de recrudescenta miscarii legionare.
        Abordarea pe un ton acut al acestei probleme de catre cei care au facut parte din clasa ultimilor asupritori este jignitoare.
        Cele doua miscari nu numai ca isi au originea, s-au manifestat, in Europa inceputului de secol XX dar in cazul Romaniei in timp ce una a intunecat cam 10 ani de politica tulbure in sincronism cu majoritatea tarilor Europene (si nu numai) printre care, pentru a iesi un pic din stereotip, pentru a vorbi de puterea cu adevarat dominanta in acei ani, ar trebui sa ne uitam la extrema dreapta din Marea Britanie, cea comunista a distrus succesiv, in mai multe valuri (colonialist, nationalist de stanga si postcomunist) in ultimii 65 de ani toate sansele acestei natii.
        Daca amenintarea bolsevica nu ar fi fost atat de prezenta dupa Primul Razboi Mondial in Romania si apoi interese externe tarii nu ar fi fost indreptate spre incurajarea ei, ar mai avut acele manifestari criminale extrema dreapta romaneasca?

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          1) Admirabila schimbarea tonului pe care o practicati. Plina de semnificatii. Confirm confirmarea de primire. 😉 Sunteti (si d-voastra) un dulce. Ordinea consoanelor nu pare a avea vreo importanta.

          2) D-le sunteti uluitor. Ia te uita cum am ajuns hodoronc-troc, de la moderarea moderata a mesajelor goiste pe blogul tudorian, la conflicte de logica si metodologie. Cum s-a facut trecerea asta? Ma rog.

          Da, comuniusmul s-a manifestat mai recent si a tinut mai mult decat nazismul. Si? Ce vreti sa sutineti prin asta? Ca raul mai mic ar trebui neglijat, ignorat, iertat, uitat? Sau ca ar trebui incurajat si folosit (vai) impotriva raului mai mare care nu se da dus? Mai domnule eu unul nu cred ca-comunismul si nazismul (eventual in varianta nationalist-legionara) ne mai poate paste in acest secol. Dar sunt sigur insa ca nostalgici imbecili vor exista si pentru una si pentru alta. Aburii nocivi ai acestor melancolii de colon la creier se califica, ambele, pentru a fi combatute prin râs, bascalie, ironie si alte cuvinte potrivite. Nu altfel pentru ca nu e necesar. Sunt boli in remisie care fac loc altor boli. Dupa mine unul puteti face propaganda dorita si pe care v-o doriti vad intr-atat incat nu v-o mai puteti ascunde. Este inofensiva tinad seama de instrumentarul din dotare, de context si de pretext.

          Ma intrebati „speculativ, retoric si plin de sperante, simetric de cum ar face-o un bolsevic”: Daca amenintarea bolsevica nu ar fi fost atat de prezenta dupa Primul Razboi Mondial in Romania si apoi interese externe tarii nu ar fi fost indreptate spre incurajarea ei, ar mai avut acele manifestari criminale extrema dreapta romaneasca?.

          Raspunsul subinteles fiind, nu-i asa: NU. Raspunsul mai aproape de adevar este DA. Pentru ca era o boala psihica a speciei in secolul al-XX-lea, de care Europa era contaminata. Peste multe alte secole acel biet secol al-XX-le va fi abreviat in dictionare ca fiind secolul in care a fost elaborata Teoria Generalizata a Relativitatii, si ca secolul in care eseata raului din specie s-a manifestat dual in binomul nazism-comunism, fiecare gasindu-si justificari plenare in existenta celuilat. Toate celelalte intamplari ale secolului vor cadea intre timp intr-un binemeritat derizoriu, inclusiv existenta sublimei Marilyn Monroe. In subsidriar poate, cel mult, se va mentiona intr-o nota de subsol ca secolul al-XX-lea este cel in care s-a nascut Poetul Viorel Padina.

          In final as avea o rugaminte. Va rog incercati sa nu va mai ametiti singur, vorbind amestecat. Chiar asa? Cum de vi s-a nazarit pe dl.Goe sa-l certati ideologic? Ce-am facut sa merit asta?

          Apreciază

  9. H-R said

    E, lasati domnule Goe ca de cand s-a descoperit focul mereu s-a gasit cate unul sa puna un chibrit sub niste vreascuri chiar daca pe vreascurile alea era tinuta captiva o fiinta umana. Istoria nu incepe si nici nu se termina cu secolul XX.
    Voi fi scurt si voi raspunde punctual la: „Dupa mine unul puteti face propaganda dorita si pe care v-o doriti vad intr-atat incat nu v-o mai puteti ascunde.”
    Gresiti d-le Goe, faptul ca recunosc in vehementa cu care se invoca un pericol prezent inexistent vocea tortionarului trecut nu imi face cu nimic mai simpatica o alternativa extrema alteia. Ambele sunt nedigerabile si trebuie analizate academic complet si puse in raftul unei biblioteci spre accesul liber al generatiilor prezente si viitoare. Nu am nici o afiliatie care sa ma indemne spre propaganda, pentru mine un grup care e suficient de mare incat sa faca imposibila o discutie directa intre membrii lui devine infrecventabil. Si pornesc de la modelul unor inofensive intalniri la carciuma sau un mic cenaclu literar, nicidecum de la ingrozitoarele festivaluri cu iz grobian sau militarist.
    Nu astept ca viata mea modesta sa capete brusc importanta si sens prin aderarea la idei religioase sau sociale inaltatoare.
    Tocmai de la asemenea asteptari, de la existenta unor numerosi indivizi debusolati poate incepe raul.

    Apreciază

  10. radu said

    Domn goe deviati , onorabile!
    Pentru un sionist militant e ilogic.
    Deviatonismul de stanga sau dreapta e caracteristic comunistilor bolsevici.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      „Sionist militant”? Nu ma-nnebuni stimabile! Cu apucaturi tipic comunist bolsevice. Tttt. Aveti mai mult humor decat Humor. Si perspicacitate la fel.

      P.S. Mai prost stati insa cu impresia artistica. Adica va prefaceti a fi mare intrigant, provocator, mare diversionist, insåilator de jocuri de cuvinte si calambur, dar va prefaceti prost. V-am mai spus ca sunt si astea arte care presupun talent. Tenacitatea nu-i suficienta. Ma refer la incapatanarea (ce ma intriga teribil) cu care tot reveniti pe Arca, ca molia la lampa. Sa nu va ardeti. Aripioarele diafane.

      Apreciază

      • radu said

        Nea goe pentru ca asta. cu sionismul militant te-a atins la pancreas chiar imi cer scuze!
        Nu vreau sa aglomerezi sistemul de sanatate din ROMANIA.
        Traseul meu pi arca a fost o slabiciune , recunosc.
        Dar prea te-ai razgaiat si mamita nu spune nimic.
        Asa ca la revedere stimabile.Ramai acelasi activist prieten secret cu Stely.
        Si ai grija cu pancreasul.
        Nu te juca .
        PS
        Nu omi dau seama de ce te-ai zburlit asa ca sionistii sunt de fapt niste patrioti numai arabii cretini ii considera altfel
        Dar ei au actionat prin anii 30-40 pentru a-si recupera tara lor.
        La noi in 2011 cred ca sunt usor desueti.
        Ia vezi gasesti niste jocuri de cuvinte?
        PSS
        Am cunoscut acum vreo 32 de ani un sionist adevarat , bunicul unui prieten de-al meu.
        Un om fscinant si de un curaj nebun care a trecut prin inchisorile lui Antonescu siprin cele comuniste.
        Cel mai mult i-a urat pe comunisti.
        Concluzia lui :
        Erau niste lepre proaste mai baieti!

        Pe bune . E periculos

        Apreciază

  11. dl.Goe said

    Destinul ma persecuta iarasi implacabil. Unealta sa, din nou, Dorin Tudoran care AICI imi refuza far de rezon un mesaj nevinovat:

    Coane Dorine, frumoasa compunere. Denota „o vârstå”, desi, sau tocmai pentru ca e scrisa pioniereste. Pareti un tanar de mare viitor. Cred ca ati putea participa la olimpiada pe judet. Pe judetul Botosani fireste.

    P.S. Am auzit ca de fapt Mihaita s-ar fi nascut pe 20 Decembrie, nu pe 15 Ianuarie, si ca nici Isus nu s-ar fi nascut pe 25 Decembrie, ci vara. Credeti ca ar putea fi vreo problema cu premiile alea din cauza asta? Iar cu Ziua Culturii Romane ce sa zic? Daca era dupa mine o puneam de Dragobete, pe 13 Februarie. Se potrivea mult mai bine.

    Apreciază

    • Radu Humor said

      Raman la parerea ca doar cretinii pot sa-si bata joc de Eminescu :mrgreen:
      Sincer sa fiu, nu-mi dau seama daca idiotenia cu 13 februarie se incadreaza la aceasta categorie 🙄

      Apreciază

      • Dl.Goe said

        @Radu Humor – Stimate domn, nitzel idiot trebuie sa fiu, nu? Altfel relatia noastra n-ar avea niciun chichirez.

        P.S. Ce-i cu idiotenia de pe 13 Februarie? Fecior… Locuiti cumva pe strada Sapientei la numarul unspce bis sau ce vi s-a nazarit?

        Apreciază

        • Radu Humor said

          „Iar cu Ziua Culturii Romane ce sa zic? Daca era dupa mine o puneam de Dragobete, pe 13 Februarie. Se potrivea mult mai bine.”
          O fi o gluma buna de-a dvs, si am inteles-o eu gresit , bagand-o in graba mare la categoria celor idioate ?!
          Ca aia cu „Mihaita”, e scuzabila datorita varstei si inteligentei precare a personajului atat de indrag(c)it de dvs 😉

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          @Radu Humor – Se vede treaba ca am fost prea subtil si de-asta gluma mea (spusa cat se poate de serios) a produs efecte adverse. E pana la urma un argument indirect al faptului ca Ziua Culturii Romane ar trebui sa fie fix pe 13 Februarie. Ca amanunt ajutator va pot aminti ca Dragobetele sete de fapt pe 24 Februarie, iar Ziua Internationala Indragostitilor de Sf. Valentib este pe 14 Februarie, la o zi dupa ZCR pe sitil nou.

          P.S. Alintarea lui Mihai Eminescu cu diminutivul „Mihaita” poate trece drept ofensatoare doar in mintea vestejita fara de vreme a unui sergent major in rezerva. Ati putea stimate domn sa-mi vorbiti doua vorbe despre Eminescu? Sa-mi spuneti (si mie) despre cateva din poemele sale care sunt favoritele d-voastra? Tare mi-e teama ca eminescul d-voastra este doar o maciuca invelita in hartie creponata, numai buna de pocnit adversarii imaginari. Va spun eu ca si pentru dv. tot 13 Februarie e mai buna, si pentru tot poporul, de la opinca pana la vladica cu escala in elitele intelectuale (boierii mintii de…) Mai meditati va rog.

          Apreciază

  12. Domnul Tudoran are a da multiple explicaţii; începînd de la modul în care l-a convins pe I.P.Culianu că nu mai trebuie să scrie în gazeta „Lumea Liberă” pînă la revenirea sa în Ro şi desigur, pînă la înscrierea sa în partidul lui Felix; şi mai ales, domnul Tudoran ar trebui să verse măcar o lacrimă fie şi tardivă, la mormîntul doamnei Monica Lovinescu; ştie el, de ce.

    Apreciază

    • neamtu tiganu said

      Prietene, esti un idiot!

      Apreciază

      • hai siktir.

        Apreciază

        • H-R said

          In loc de Tiberiuorasanu e mai potrivit Tiberiumahala?
          In loc sa injuri ai putea sa dai detalii despre problemele enuntate cu I.P. Culianu si Monica Lovinescu.
          Un link, ceva?

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          Partizane, partizane… Dar curios mai sunteti… Dar si mare devorator de metafore usurele. O contradictie.

          P.S. Draca H-R se pare ca N-T stie (trebuie sa stie) si ce-ar putea spune T-O si cum ar putea „contramanda” domnia sa. De ce nu incercati ceva de genul: „In loc de NeamtuTiganul esta mai potrivit NeamtulBaronul. In loc sa injuri ai putea da detalii… etc”. Ba nu domnule. Asta e strada Pacientii. Inseamna ca nu-i asta…

          Apreciază

        • H-R said

          Mai facut si mai curios.
          Sunt singurul care nu stie?

          Apreciază

        • Trimi said

          H-R
          Pai nu stiati ca domnul goe incurajeaza orice sau pe oricine , cum preferati . care da la gioale in directia Dorin Tudoran.
          Asa ca mahala e un termen eclectic.Nu l-ati jignit .
          Asa e dansul , orasanu asta , adica.

          Apreciază

      • Trimi said

        Se spune corect avand in vedere locatia:
        Amice , esti Idiot!
        Dar cu o asemenea taratura nu poti sa fic amic asa ca va inteleg.

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Vedeti ca sunteti proaste amandoua? (sau !) Corect se spune: „Amice, esti idiot?”

          Dl.Goe incurajeaza…
          „târatura”…

          Trimi, spuneti-mi cine va moderaza ca sa spun cine(-mi) sunteti. Ca daca nu va modereaza nimeni, nimeni va cheama.

          Apreciază

        • H-R said

          ambiguu….
          Libertatea de expresie nu inseamna si claritate? Care este parerea ta despre acuzatiile aduse? Se intemeiaza pe ceva sau doar pe principiul „toarna, toarna frate ca pana la urma ramane ceva!”?

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          D-le H-R va place sa va jucati cu vorbele. Si va mai place sa va asumati rolul de agitator cu masca de justitiar. In plus ignorati (presupun involntar) contextul libertatii de expresie de pe aici… Si nu in ultimul rand, nu vad ce va impidica sa demontati orice „turnatorie” si sa vestejiti orice tentativa nedeontologica. Aici aveti libertatea deplina de a ao face.

          Totusi ca admirator al lui Radu Humor (care v-a si inspirat pseudonimul literar) ci caruia ii reprosati doar derapajele licentioase (nu defectele „gândurii” cu maduva spinarii) ar fi chiar greu sa purcedeti. Deci. Ce va supara?

          Apreciază

        • Trimi said

          Domnisoru goe ,
          Nu fii nervoasa ca incepi sa semeni cu avp.
          Parol frumoaso nu te enerva!

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          @Trimi – D-voastra nu semanati cu nimeni. Doar cu „trimi”. Ceea ce desigur… nu e rau.

          Apreciază

        • Trimi said

          Domnioru Goe ,
          Nu e bine , dar nu e bine de loc sa va enervati.
          Stilul asta de contre va face rau?
          Pai e stilul dvs. preferat.
          Hai nu fiti suparat ca a fost asa un fel de test.
          Nu l-ati trecut.
          Dar nu e nici o suparare cred.
          Orasanu nici macar nu se califica sa fie acceptat pentru testare
          Daca sunteti afanisit in continuare il chemam pe Mache?
          Sau maibine pe Lache ?

          Apreciază

  13. Radu Humor said

    Se zice ca nu-i bine sa-ti para bine de banarea altuia…
    Pe aia cu „nu ravni la sotia altuia,ca a ta va fi !”
    Dar eu nici macar nu m-am bucurat si totusi iata s-a intamplat :

    ” Ma uimeste si ma descumpaneste usurinta cu care unul ca @OW isi poate depana aici amintirile de NKVdist cu pedigrii, provocand la randu-i reactii cat se poate de intelegatoare din partea unor confrati de aceeasi teapa.
    Daca ii lasati anume ca sa se poata divulga si incadra singuri in insectarul fostilor inca nepedepsiti pentru toate faradelegile lor, m-ar mai interesa doar ce pensie platita din bugetul Romaniei mai au (in afara de celelalte despagubiri primite) pentru niste „merite” pe care in impertinenta lor nu se sfiesc sa le faca cu atata cinism cunoscute !
    In timp ce unuia ca mine nu-i sunt permise remarci care sa-i atinga cu vreun ..crin pe asemenea indivizi 🙄 „

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      @Radu Humor – Daca cineva, cumva, a fost banat undeva, si dv. aveti stire despre asta, cred ca ar fi datoria dv. de onoare sa-i transmiteti ca pentru continuitate si finalizare cat si pentru reclamatii exista Arca lui Goe. Sau vreti sa o pastrati doar pentru dv.?

      Apreciază

      • Radu Humor said

        Domnule, din moment ce commentul nu apare ca sa-l mai citeasca si altii, e clar ca singurul care ar lua cunostinta de postarea duplicat pe blogul dvs., ar fi chiar domnul in cauza , care stie de aceasta obisnuinta a mea, drept dovada ca am si fost atentionat pentru asta 🙄
        Asa ca….
        P.S.
        Da! Ati fost prea subtil pentru mine in idea cu ZCR, dar si mai subtil ati fi fost daca reuseati o anagramare a lui CZC ( sa zicem Zilele Culturii Comuniste !).
        Mai bine ca nu ati facut-o ca i-ati fi jignit pe comunisti care inclusiv prin reprezentantul lor la varf, a carui nastere se serbeaza chiar astazi, erau mult mai patrioti decat adunatura asta alogena de astazi si-l respectau pe M.Eminescu
        (M= Mihai nu Mihaita, sau de ce nu Marele… 😉 ).
        PPS
        Versurile lui Mihai Eminescu le stiu si oamenii simpli , printre care cu mandrie ma numar, mai putin cunoscuta e opera sa politica de a carei raspandire va feriti ca de …, dar tot nu o sa scapati !
        E prea actuala si astazi si prea defavorabila si acuzatoare celor care vor din nou sa-l ingroape in uitare 🙄

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Bravos! Vorbiti abitir. Astept cu nerabdare momentul cand mi se va recunoaste meritul de a va fi fost gazda.

          P.S. Ati auzit ca Ioan Grosan a fost colaborator al Securitatii?

          P.P.S. Raducu, d-le d-voastra n-aveti nicio tangenta cu poezia lui Eminescu. Faptul ca-i tot morfoliti numele in smintita d-voastra gura e in sine o blasfemie. In acest context este evident ca tineti sa fie folosita sintagma „Marele Eminescu” doar pentru a va simti gura (mai) plina. Pofta buna. Eu voi continua sa-l alint, atunci cand contextul o ingaduie, cu diminutivul Mihaita, asa dupa cum lui ILCaragiale ii voi zice nenea Iancu, cu voia d-voastra sper. Ma scutiti. Ma scuzati. Mai poftiti.

          Nu inteleg ce va impiedica sa raspanditi d-voastra insiva opera politica a lui Eminescu, chiar aici pe Arca lui Goe. Ce va retine? Pai ia sa vedem… a) Sunteti ocupat cu scuipatul… b) Habar nu aveti… c) Sunteti in contra lui Eminescu… O mai fi vreo ipoteza… N-o mai fi…

          Apreciază

  14. Răspuns pentru domnii pe care apelativul de „idiot” nu-i deranjează :

    – „Hai sictir” provine din limba turca,si are sens de ,,Taci din gura” !

    Turcii spun ,,Sictir bre” !

    – Monica Lovinescu a fost doamna care l-a ajutat pe Dorin Tudoran atît să plece din ţară, cît şi să ajungă în America unde a primit postul de redactor şef la „Lumea Liberă” – ziarul românilor emigraţi, la care Ioan Petru Culianu a scris 21 de articole politice prin care a denunţat preluarea cu japca a puterii în Romania de către Iliescu şi bandele sale de kaghebişti după loviluţia din decembrie ’89.
    – Dorin Tudoran l-a convins pe Culianu să nu mai scrie acele articole.
    – Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.
    – La întoarcerea în ţară, DT s-a înscris în partidul securiştilor, adică în partidul celor care au bătut-o pe M. L. în curtea casei sale din Rue Pinchon nr 8 – Paris, pînă aproape au lăsat-o fără suflare.

    Dacă nu sunteţi idioţi de-a binelea, sper că aţi înţeles despre ce este vorba.

    Apreciază

    • H-R said

      Doar sictiriti…
      Angajarea pe post de consilier personal al lui Voiculescu este intru adevar cea mai mare intrebarea in legatura cu dreapta judecata a lui DT. Nu stiu daca a fost si membru cotizant la partid dar asta nu e semneficativ, important este ca explicatia ca nu existau hartiile care sa-l acuze de politie politica oficial nu „tine apa”. Nu iti alegi angajatorul politic in functie de onorabilitatea formala ci in functie de evidentele care erau deja „Common sense now”.
      Oricum si cu tinichele oficiale ornat personajul e senator si nu unul oarecare! De ce? Asta e alta poveste.

      Apreciază

      • Procesul prin care felix ar putea fi dovedit cu acte în regulă, ca „turFător cu acte în regulă” se tot amînă la nesfîşit; drept e că pînă cînd nu este dovedit vinovat, Felix este curat ca la-crima dar, asta nu-l scuteşte pe DT de oprobriu.

        Nu banii sunt chiar totul pe această lume în care ML a consumat multă energie ajutîndu-l.

        ps. personajul este senator şi nu unul oarecare !
        Corect; este unul dintre cei mai ¤%()#”¤%&/(/=/& din Ro.

        Apreciază

    • Cind am spus ca esti idiot am vrut sa fiu dragut, da vaz ca esti de-a dreptu porc:
      1. Tudoran a fost in partidu lu Felix doar doua trei luni, a explicat in mai multe rinduri cum a ajuns acolo.
      2. Aluzia ca Tudoran ar fi ordonat asasinarea lui Culianu e o mare mirsavie, din repertoriu securisto-basesc.
      3. Tismaneanu l-a invitat pe Tudoran sa faca parte din Comisia Anticomunista. Tudoran a refuzat. Oare nu stia Tismaneanu cit de ticalos e Tudoran?

      daca Tudoran l-ar fi pupat in cur pa basescu, asa cum fac altii, nu ati mai fi lansat fumigiene. Ticalosule!

      Apreciază

      • Din respect pentru gazda acestui blog, mă abţin să îţi mai răspund.

        ###

        Pentru lămurirea celorlalţi.
        Nu am afirmat că DT a ordonat asasinarea lui IPC.
        Nu prea avea cum.

        Ştiu prea multe despre acest subiect ca să afirm aşa ceva.

        Apreciază

        • Vezi sa nu te constipi, daca te abtii. Nu ai afirmat pt. ca excremente ca tine nu afirma nimic, niciodata uitindu-se in ochii omului, ei lucreaza cu aluzii, poate se prinde vrun fraier.

          Si fraza ca stii tu multe da nu vrei sa spui face parte din acelasi repertoriu, ai scoala!

          Apreciază

      • arcaluigoe said

        @NT – cum se zice in germana „overreaction”!

        Problema se poate pune si invers. Daca Dorin Tudoran ar fi optat politic pentru Traian Basescu ati mai fi sarit asa fara sine sa-l aparati de atacuri verbale si aluzii sugestiv-retorice? Sau nu? Aceasta-i intrebarea?

        Intrucat cele doua personaje sunt incredibil de similare in plan uman, ca destin, istore, valoare, manifestare actuala etc, vin si cu o intrebare ajutatoare: Daca Viorel Padina l-ar fi repudiat pe Traian Basescu l-ati mai fi luat in balon in tarbaca sau ati fi fost si azi buni amici? Aceasta nu-i intrebarea. E reformularea.

        Apreciază

        • nea Goe, credeam ca ma cunosti:
          1. mie mi-e o scirba deosebita de propagandisti, indiferent de culoare.
          2. Mai ales intelectualii ar trebui sa aiba o pozitie neutra si obiectiva.
          3. Critica guvernului si a presedintelui e o chestie normala, mai ales atunci cind lucrurile merg spre catastrofa. Si pe aici Merkel e criticata aspru desi lucrurile nu merg chiar atit de rau.
          4. E firesc sa critici puterea, ea are piinea si cutitu, in ceea ce ma priveste daca azi ar fi fost Antonescu sau Geoana la putere si lucrurile ar fi asa cum sunt as fi primu care i-as injura.

          In concluzie il iau in stamba pa Abalaru nu pt. ca e pupincurist Basescu ci pt. ca e propagandist. La Tudoran n-am observat asa ceva, incearca sa fie obiectiv, si nici la nea Antonesei pe care am avut placerea sa-l cunosc personal.

          Apreciază

        • H-R said

          DT si AVP se aseamana vazuti de pe Arca prin inchiderea porturilor la accesul barcutei de hartie a supereroului Goe. In rest daca DT dovedeste in prezent talent eseistic sau in alte categorii de proza scurta si in afara unei greseli personale trecute recunoscuta, are busola pusa corect spre Nord , AVP ‘nasa prezinta cititorilor o versiune web a limbajului de lemn prezentata ca un nou limbaj de cartier de pe insula pe care e insotit doar de o molie si de pe care se zareste doar o stea amarata care s-a nascut din lovirea secerii cu ciocanul ucenicului pantofar.
          Daca ai reusit sa le versi la amandoi chiseau cu dulceata in sosoni asta ai aduce in aceeasi categorie din punct de vedere al sosonilor si nu are cu nimic de a face cu statutul lor intelectual. DT antibasescian? Nu cred, doar liber sa-si exprime opinia ca si alti intelectuali neinregimentati integral politic ai momentului … si ai schitelor.

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          @NT – Si Padina si Tudoran fac exact acelasi lucru: fiecare dintre ei incearca (a) sa traga spuza pe turta lui cu orice pret folosind (b) exact aceleasi mijloace (detestabile). Diferentele de nuanta si de viziune politica sunt cu totul nesemnificative. Dar lasand la o parte „clipa”, si considerand intregul, apreciindu-i in egala masura pe cei doi pentru valoare si reusite, imi vine greu sa spun, asa per total, care dintre ei contine mai multa „materie” detestabila. Tot imi propun sa desenez o paralela intre cei doi si nu-mi gasesc dispozitia necesara. Vad insa ca sunt stimulat.

          … (x) Paralela (politica) dintre Germania si Roamnia mi se pare neavenita. (y) De fratele Antonesei nu zic nimic. Nu e marcant. (z) Va cunosc si va apreciez. Asta nu exclude deloc varianta inversa si simultana. Adica ca nu va cunosc.

          1) pai fara propaganda opozitia n-ar putea ajunge la putere. Care propaganda va face scarba si care nu?…
          2) Pozitia neutra si obiectiva inseamna oare sa tratezi egal doi ticalosi inegali?
          3) Germania nu risca nimic daca ajunge Ponta la putere. Ca n-au Ponta. Si nici Nastase. Sau au? Pe cine?
          4) Eu zic sa incepeti de acuma sa-i criticati pe Ponta si pe Antonescu (Crin nu Ion). Anticipati si d-voastra un pic.

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          @H-R – La Tudoran comenteaza (uneori) Antonesei, Rogobete, Dezideriu Dudas. La Padina comenteaza (uneori) Iliesiu, Tismaneanu, Sorin Cucerai… in rest si la unul si la altul… Ce va fi maine vom vedea…

          P.S. Nu inteleg ce gasiti asa de admirat in limbajul actual al poetului Tudoran. Chiar m-ar interesa.

          Apreciază

        • Trimi said

          Nenea Goe ,
          A-l compara pe Tudoran cu Padina e cam de porc vorba prietenului dvs. din copilarie , Mircea Badea.
          Dar toate argumentatiile dvs . vizavi de pozitionarea fata de iubitul dvs. Traian Basescu a unora sau altora sunt superflue ( greu cuvant , parol)

          Apreciază

  15. nea Goe e sucarit pa Tudoran ca-l baneaza, uneoeri si eu ma sucar, da m-am obisnuit. In ultimu timp sunt sters pe Cotributors, da ma sterg dupa citeva ore, deci citiva fraieri ma citesc, oricum nu am pretentia sa-mi ramina aberatiile o etrnitate.
    Nea Goe scrie bine, mie-mi place, are verb, din pacate face risipa de „verb”, daca ar incerca sa fie mai concis sunt sigur ca ar fi un oaspete binevenit la nea Tudoran.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Nu sunt sucarit pe conu Dorin. Parol. Si daca as fi in nici un caz n-as fi pentru ca m-ar bana. Eu cand am zis ca sunt pentru totala libertate de expresie chiar asta am vrut sa zic. Conul Dorin asa se exprim domnia sa liber, moderand mesajele altora. A-l forta in vreun fel sa nu mai modereze ar insemna sa-i restrangem dreptul sau suveran la libera exprimare. In plus, de cand si-a luat aceasta libertate, blogul sau si-a pierdut foarte mult din savoare si din valoare. Banandu-ma ma face sa nu-mi mai pierd timpul aiurea (in virtutea inertiei) cu prostii. Cand o redeveni blogul sau interesant, va asigur ca voi gasi calea sa ma exprim liber acolo. Incolo nu.

      Apreciază

  16. „1) pai fara propaganda opozitia n-ar putea ajunge la putere. Care propaganda va face scarba si care nu?…”

    Gresit, opozitia ajunge la putere atunci cind puterea e idioata.

    Da vad ca faci divagatii, relansarea „subiectului” Tudoran a fost provocata de cretinu de Orasanu, m-ar interesa parerea matale.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Parerea mea este ca v-ati grabit sa-l acuzati pe Tiberiu Orasanu de afirmatii pe care numai d-voastra le-ati dedus din niste aluzii… inexistente. Nu rezulta nicaieri nici macar vag sau subliminal, din niciun mesaj postat pe Arca lui Goe, faptul ca Dorin Tudoran ar fi ordonat asasinarea lui Petru Culianu. In plus tocmai agresivitatea d-voastra, un cunoscator, inexplicabila pentru mine, vizavi de Tiberi Orasanu (cretinu, idiodu…) ii da acestuia o credibilitate suplimentara vizavi de partea detestabila a protejatului d-voastra, pe care ma surprinte ca-l protejati asa de tandru. Asadar parerea me este ca nu stiu ce sa cred referitor la enervarea d-voastra.

      P.S. Puterea e una, opozitiile sunt mai multe. Ajunge la putere cea cu propaganda cea mai buna. Ajunge oricum si daca puterea e mai idioata si daca e la fel de idioata. Asa e regula democratica a alternatei la putere. Din 1776 incoace. Partea „frumoasa” pe care refuzati s-o vedeti este ca adesea critica puterii este in mare masura propaganda a opozitiei. Care propaganda ar trebui sa produca scarba… Gresesc?

      Apreciază

      • Trimi said

        Mama!!!
        Asta cu opozitiile sunt mai multe e din putul gandirii
        M-ati facut invidios pentru asa clarviziune

        Apreciază

      • nea Goe, imi place ca gindesti pozitiv, hai sa analizam ” Dorin Tudoran l-a convins pe Culianu să nu mai scrie acele articole.
        – Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.”

        Exista vro relatie intre prima si a doua fraza? Daca nu exista, de ce sunt puse una dupa alta? de ce nu a spus ca pe 22 Mai 1991 a plouat? daca e o relatie, in ce consta aceasta relatie? Domnu Orasanu se da un om citit, de ce pune el aceste fraze ca si cum ar fi in legatura? e neatentie? la asa un baiat dastapt?
        Mata ce crezi?

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Reiau mesajul postat de catre TB:

          „Domnul Tudoran are a da multiple explicaţii; începînd de la modul în care l-a convins pe I.P.Culianu că nu mai trebuie să scrie în gazeta “Lumea Liberă” pînă la revenirea sa în Ro şi desigur, pînă la înscrierea sa în partidul lui Felix; şi mai ales, domnul Tudoran ar trebui să verse măcar o lacrimă fie şi tardivă, la mormîntul doamnei Monica Lovinescu; ştie el, de ce.”

          Nu vad unde apare: „Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.” Despre ce vorbim?

          Apreciază

        • nea Goe, cum suna urmatoarea enumerare?:
          – la 23 August 1996 Basescu a fost numit min. a transporturilor.
          – la 25 septembrie 1996 a disparut flota.
          – in ianuarie 2009 Basescu a spus ca criza va ocoli Romania.
          – in iunie 2010 au fost luate masuri de austeritate din motive de criza.
          – in dec. 2008 Pres. basescu a spus ca daca exista vointa politica salariile profesorilor pot creste cu 50%.
          – in iunie 2010 salariile profesorilor scad cu 25%.

          Mentionez ca nu e absolut nici o legatura intre lucrurile enumerate.

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          Suna ca dracu, cum sa sune. Dar nu e nimic iremediabil pierdut. Criticand guvernul si puterea in general, opozantul Antonescu a zis ca printre primele masuri ale unui viitor guvern liberal va fi restaurarea pensiilor militarilor (nu restaurarea salariilor profesorilor). Sa va intreb cum vi se pare critica asta? Sa nu va intreb? Nu va intreb.

          Apreciază

      • nea Goe, faci confuzii grave intre termenu „propaganda” si „critica”.

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Depinde de critica. In plus cred ca era mai percutant daca ati fi zis ca-confund „critica” cu „propaganda” nu invers. Pentru ca, intre noi fie vorba, altcineva confunda „propaganda” cu „critica”. Cred.

          In fine. Discutam si noi.

          Apreciază

        • H-R said

          Trunchiere sa fie dar sa stim si noi:
          „- Monica Lovinescu a fost doamna care l-a ajutat pe Dorin Tudoran atît să plece din ţară, cît şi să ajungă în America unde a primit postul de redactor şef la “Lumea Liberă” – ziarul românilor emigraţi, la care Ioan Petru Culianu a scris 21 de articole politice prin care a denunţat preluarea cu japca a puterii în Romania de către Iliescu şi bandele sale de kaghebişti după loviluţia din decembrie ’89.
          – Dorin Tudoran l-a convins pe Culianu să nu mai scrie acele articole.
          – Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.
          – La întoarcerea în ţară, DT s-a înscris în partidul securiştilor, adică în partidul celor care au bătut-o pe M. L. în curtea casei sale din Rue Pinchon nr 8 – Paris, pînă aproape au lăsat-o fără suflare. ”
          Despre asta vorbiti!

          Apreciază

  17. nea Goe, ar trebui sa-ti citesti cu mai multa atentie blogu, uite:

    „9.tiberiuorasanu spus
    ianuarie 26, 2011 la 9:31 pm
    –––––––––
    – Dorin Tudoran l-a convins pe Culianu să nu mai scrie acele articole.
    – Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.”
    –––––
    Inchei citatu!

    Apreciază

    • scris la ianuarie 26, 2011 la 9:31 pm

      Apreciază

    • Dl.Goe said

      Acum vad mesajul cu pricina in care scrie (printre altele):

      „…
      – Dorin Tudoran l-a convins pe Culianu să nu mai scrie acele articole.
      – Pe 21 Mai 1991 Culianu a fost asasinat.”
      …”

      Mda… Eu unul, sincer va spun, aceasta alaturare imi sugereaza ca ar trebui sa interpretez lucrurile astfel: Dorin Tudoran convingandu-l pe I.P.Culianu sa nu mai scrie articole critice la adresa puterii de atunci din Romania, care putere era foarte suparata pe Culianu, atunci, de aici s-ar putea deduce ca ori (a) Dorin Tudoran facea inconstient jocul acelei puteri mizerabile ori ca, (b) banuind cam ce puteri au unele puteri care nu-l agreau pe Culianu, incerca sa-l protejeze pe IPC sugerandu-i sa nu se puna cu cine (nu) trebuie. In nici un caz nu mi-ar fi trecut prin cap ca intre cele doua enunturi succesive ar trebui sa existe un raport de cauzalitate. In plus d-voastra l-ati facut idiot pe TB inca de la prima infatisare. Ceea ce denota.

      Denota ca d-voastra n-ati crede ca Tudoran l-ar fi influentat pe Culianu in vreun fel s-o lase mai moale cu gazetaria la „Lumea noua” despre „lumea voua”. L-a influentat sau nu? Daca nu l-a influentat atunci inseamna ca TB vorbeste prostii sau ca e rau intentionat. Dar daca l-a influentat atunci ar fi interesant de stiut de ce a facut-o. D-voastra ce stiti? Ce credeti? De ce d-voastra (un umorist cu simtul umorului) l-ati facut asa deoadata scurt si la obiect „idiot” pe TB? Faceti-ma sa inteleg.

      Apreciază

      • nea Goe, eu sunt un om cu experienta, stiu sa citesc, chiar printre rinduri. Pa TO si nu TB cum zici mata, l-am mai intilnit pa ici pa colo si stiu cum ticaie, ca sa zic asa aveam un „Vorurteil”. Nu cunosc in detaliu relatiile lu Tudoran cu Culianu, daca domnu „idiotu” TO le stie ar trebui sa le spuna, franc ca un barbat „ein Man ein Wort”, nu sa faca aluzii, adcia i-a facut Tudoran un rau lu Culianu? daca da, de ce?

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          @NT – Aveti dreptate era vorba despre TO nu despre TB. Greseala mea. Un act ratat, dar in fond dv. cu TB va certati nu cu TO. Cat priveste declaratiile lui TO pe Arca, din acestea rezulta doar ca DT este acuzat de vina morala a plasarii de partea „infractorilor” nu de complicitate la „crime”. TO afirma ca DT il determina pe IPC sa „taca” apoi altii il reduc la tacere, unii o agreseaza pe ML (si nu vorbesc aici de Miscarea Legionara), iar apoi DT se inscrie in partidul celor care o urasc pe ML. Este vorba despre anumite fapte prin care DT, in interpretarea lui TO, se asociaza moral de partea intunecata a spectrului ultra-viole(n)t. Faptul ca dv. ati vrut sa credeti ca TO a folosit puterea aluziei pentru a sugera mai mult de atat vi se datoreaza. Mie nu mi-ar fi trecut prin cap sa cred ca TO zice despre DT ca ar di criminal sau bataus. In acest context agresivitatea cu care l-ati tratat pe TO mi s-a parut nepotrivita. Ca va stiti dv. de prin alte parti e una dar ce rezulta din ce a scris aici, chiar si printre randuri e alta.

          P.S. Probabil ca jubilati delirando admirandu-l pe Radu Humor venint repede, repejor, in ajutor, taman la pont, sa presare si dansul un puf de cacat praf din pungutza sa cu medicamente.

          Apreciază

        • neamtu tiganu said

          nea Goe, asta e interpetarea ta, si-i dreptu tau, mie mi se pare mult prea binevoitoare, desi si aici ar fi de discutat.
          TeStu lu To are o cu totu alta muzica, ca tonu face muzica, de fapt ce-l impiedica sa-si clarifice pozitia? De ce nu spune in clar ce a vrut sa spuna? Iti raspund eu de ce, pt, ca a vrut intentionat sa lase loc la interpetari,

          Apreciază

  18. Radu Humor said

    Avem de-a face aici cu un TO-NT de toata frumusetea 🙄
    Si daca @Tibisor a incasat-o abia acum (vorba aia: „niciodata nu-i prea tarziu” ), la fel ca-n bancul cu ala care venea acasa si-si plesnea nevasta, gandindu-se ca nu se poate sa nu stie ea pentru/de ce, asa si @Tibisor, omul plin de carti recenzate, prea putine citite si din ele, prea putine invatate, un vajnic adversar a tot ce nu „pupa Basescu” ( te pup Marcelo, daca esti p-acilea, daca nu_nu !), care uneori este de o vehementa inspaimantatoare ( mai ales daca te gandesti la el ca la un intelectual), jignind cu usurinta celor din neamul lui si uneori mintind fara a fi macar obligat/fortat de imprejurari, trebuie sa stie ca nu-i singur pe tarla si mai ales ca ( proverb romanesc, de data asta, poate de aia nu-l stie 😉 , „cu ce masura dai, cu aia primesti” !
    La fel ca-n multe alte cazuri.
    Inclusiv…. 😉

    Apreciază

  19. sorin cucerai said

    Domnule Goe, ziceti asa: „Germania nu risca nimic daca ajunge Ponta la putere. Ca n-au Ponta. Si nici Nastase. Sau au? Pe cine?”

    Acu’ nu stiu daca au, ca nu mai urmaresc, da’ pina relativ de curind (adica pina in 2005) au avut. Ponta-Nastase se zicea, pe limba lor, Gerhard Schroder. Ditamai cancelar din ’98 pina-n 2005.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Inteleg ca ati pofti sa-l injurati pe nenea Gerhard Schroder…

      …Superb compliment facut lui Adrian Nastase. Aveti grija ca daca va prinde va pupa. Sau l-ati vizat pe Victoras? Caz in care nu riscati nimic.

      Apreciază

  20. Radu Humor said

    Inca una demna de titlul nostim gasit de Dl Goe :
    @S.V. :
    „Mi se pare ca, cel putin din fotografii, Mircea Martin arata extraordinar de tinar.”

    Radu HumorJanuary 27, 2011 at 15:319
    Your comment is awaiting moderation.

    As vrea sa stiu de ce a fost stearsa remarca mea :

    „Mircea Martin arata/seamana foarte bine cu Florin Pogonaru ?!”

    Sa fie de la faptul ca s-a inteles Poponaru in loc de Pogonaru ?!
    Ca altfel nu-mi explic de ce a fost sters comentariul in care-l completam pe @ SV
    si pe care-l redau mot-a-mot :

    „Da ! Si seamana foarte bine cu Florin Pogonaru .”

    Ca altfel cred ca numai de la titlu:
    „DT se intoarce cu spatele….”
    si atunci Dle Goe s-ar putea sa aveti(avem) ceva probleme…

    Apreciază

  21. Dl.Goe said

    Pe blogul sau personal si moderat, conceput sa accepte, pe alese, mesaje postate de catre autori anonimi (ca asa e la blog) conul Dorin recunoaste, in sfarsit, ca are o placere anume de a le accepta pe cele calomnioase. Stati sa vedeti. La articolul de AICI intelectualul de elita Dorin Tudoran se afiseaza fotografic intr-o companie selecta, despre care pot pentru ca sa zic ca-i face toata fala si chiar si in plus: Harry Tavitian, Sorin Antohi, Marius Oprea și Mircea Martin.

    Un comentator anonimi zice:

    lucid January 27, 2011 at 14:15 #4

    Tare de tot! Turnatorul la secu Antohi, posesor de doctorat prin efractzie, zambind gales umar la umar cu mancatorul de securisti Oprea. In fond, nu prea mare surpriza – probabil ca tatal lui Oprea, colonelul ceausist vataf de trupetzi la muncile agricole, daca traia era acum in strada injurand javra ordinara de Basescu care i-a redus din nesimtzita-i pensie de aparator al patriei la popota.
    Jalnica este insa disparitzia oricarei urme de bun simtz din viatza publica in rrrominika.

    Dar, cuminte, conul Dorin il pune la punct de nu se vede pe odiosul calomniator:

    Dorin Tudoran – January 27, 2011 at 15:10 #5

    @ lucid

    1. Sorin Antohi a recunoscut cele pe care le-a facut, s-a autolustrat pentru o perioada de 5 ani (imi puteti da alte exemple de acest fel?), nu este retribuit pentru munca pe care o face azi de nici o instituie de stat etc. Am scris foarte dur despre el, am publicat o scrisoare deschisa cand ICR intentiona sa finanteze o prezenta a sa la Scoala de vara de la Berlin etc. Sorin Antohi este si o minte stralucita a generatiei sale (si nu doar a ei) si cum si-a autoimpus o perioada de lunga de tacere cred ca are dreptul sa revina in viata publica. Si va reveni.

    2.Ce spuneti despre tatal lui Marius Oprea ar fi o calomnie daca ati semna cu numele propriu. Facand-o de sub pseudonim este doar o porcarie. Felicitari.

    3. Stim cine este Sorin Antohi, stim cine este Marius Oprea, exista informatii clare si despre tatal lui Marius Oprea. Ce nu stim este cine sunteti dvs. Puteti fi un universitar serios, care nu a calcat niciodata stramb inainte etc. Puteti fi un fost securist, murdar pana peste cap, facand azi pe durul pe diverse site-uri. Puteti fi un intelectual fin, dar cum stiti rusesti, dupa logica lui Cartianu ati putea fi si unul din KGB-istii ce au tras contrarevolutia din decembrie 1989. S.a.m.d.

    4. Aveti dreptate, Viata publica in Romania nu arata bine. Declinati-va identitatea, semnati-va opiniile cu numele adevarat si viata publica din Romania va castiga un dram de curatenie. Asa insa, cu insinuari de sub pseudonime, greu de sperat intr-un maine mai curatel…

    Intrebari de baraj:

    a) Cati securisti, turnatori, activisti, nomenclaturisti (toti oameni valorosi si de omenie) a iertat pana acum in mod oficial (pe blogurile sale) conul Dorin?

    b) Cati mai are de iertat pana sa putem considera tranzitia incheiata si Romania o tara pura?

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Bine inteles ca mesajul trimis cu buneintentii de catre dl.Goe n-a intrunit criteriile minimale pentru a se inscrie la „calomnii acceptabile”. Il redau aici:

      Coane Dorine – N-ati inteles nimic din comentariul „lucid”. De fapt, perspicace cum sunteti, sunt sigur ca ati inteles (totul) dar sunteti modest si va prefaceti ca nu. Motiv pentru a face „totul” si pentru a o da la intors. Coane Dorine va rasuciti ca Jack si vrejul de fasole pentru a va bate cuie-n talpa. Faceti pe moralistul si va sta rau, jalnic, penibil. (a) In spusele celui care semneaza „lucid” nu exista nicio calomnie. Puteti d-voastra sa stiti ce ar fi facut azi tatal domnului MO, daca ar fi fost in viata? Nu, nu puteti. Era o simpla presupunere, o speculatie destul de plauzibila. In economia comentariului „lucid” faptul respectiv avea o pondere minora pe care ati rasturnat-o ca la Ploiesti in raspunsul dv. Idea de baza era alta si anume ca va complaceti in a poza in martir al luptei cu securitatea, si va asumati in virtutea acelui trecut glorios, postura de luptator calm, drept, demn, onest al separarii apelor, al purificarii societatii prin stgmatizarea celor care au fost de partea raului (nu ca dv). In realitate va doare-n cot de toata aparenta pe care va straduiti s-o afisati. Prietenii d-voastra sunt prieteni (atata timp cat sunt) iar dusmanii sunt dusmani. Nu conteaza pentru d-voastra nici cat negrul sub unghie (si d-voastra aveti unghiile foarte curate, de la mâini) cu cine s-au pupat sau nu s-au pupat in trecut unii sau altii. Ce ar fi prima oara cand periati frumos un mizerabil demascat aflat actualmente de partea buna a baricadei de azi, adica de parte de care va aflati? Inconsecventa d-voastra a devenit de ceva vreme dizgratioasa. N-are a face cu aceasta dizgratie semnatura sub care sunt mentionate impresiile pe care le faceti.

      Si nu uitati ca aveti un blog moderat. Adica depinde strict de d-voastra care calomnie ajunge in lume si care nu. Prin urmare singura cale cu care ati gasit de cuviinta sa-l puneti la punct pe cel care cu luciditate a semnalat o stare de fapt a fiintei dv. este neavenita. Dupa parerea mea, fireste.

      Apreciază

  22. Celibidache a devenit la o virsta frageda, in 1945, dirijoru Filarmonicii din Berlin, ca urmas al lui Wilhelm Furtwängler. Acesta din urma nu a avut voie sa profeseze deaorece a fost nazist. In 1952 a fost inlocuit de Herbert von Karajan si el fost nazist. Furtwängler a inceput din nou sa dirijeze in 1952.
    Toti trei au incintat urechiilor milioanelor de pasionati ai muzicii pin-la moarte

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Sugestiv exemplul, de sic. Si eu la fel, zic. Acum, la noi, au trecut deja de trei ori cate sapte si n-as avea nimic impotriva, ba dimpotriva, ca Furtwängler sa profeseze (daca e talentat, inteligent, erudit: profesionist). Da’ nu-mi place ca unul coclit care se pozeaza cu Furtwängler sa-l injure pe Herbert von Karajan ba chiar si pe Celibidache care e prieten cu Herbert von Karajan, pentru predilectia din trecut pentru Wagner (sanchi) si pentru ca se trag in poz(n)e cu altii si cu mine, coclitul, nu. In general nu-mi plac cei care beau amestecat si-si pierd umorul. Nu mi se pare ca DT ar judeca egal, corect si echidistant. Ca se mandreste cu pozele in care apare alaturi de Titi Teasca, Adi Paunescu, Sorin Antohi, Cornel Burtica ori Laurentiu Fulga… mi se pare cat se poate de firesc.

      Apreciază

      • nea Goe, se zice ca Hemingway era intr-un bar. La o masa vecina unii ziceau ca guvernatoru cutare e un porc. Hemingway se ridica si-i trazneste aluia un pumn de-l lasa lat, si zise „Guvernatoru cutare e un porc, da e pretenu meu”.

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Inteleg ca recunoasteti ca e un porc si ca vreti sa-mi trageti un pumn. Cu partea asta de la urma va raman dator.

          Ati auzit ca Szoby Cseh si Ioan Grosan au colaborat cu securitatea. Dar au fost mereu oameni de bine. Ce ziceti? Ar merita iertati? Vorbiti d-voastra cu conu Dorin sa-i ierte (ca aveti mai multa trecere). Puteti sa-i spuneti, asa de incurajare, ca Amadeo Stanjenel (nea consulul de…) i-a iertat demult, deja. Poate conteaza…

          Apreciază

  23. Am auzit, pa cascador nu-l cunosc, nea Grosan imi era tare simpatic, iti sunt dator cu doi pumni!
    P.S Nu-mi iau libertatea sa judec pa unu sau pa altu, eu tin la prietenii mei, desi nici unu din ei nu e sfint. Unii sunt alcoolici, afemeiati.. Ti-am povestit de dirijoru Celibidache?

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Vai dar ce usor ati acceptat sa fiti Hemingway…

      Apreciază

      • Trimi said

        Da matale nea goe ce usor ai acceptat sa fii pretutindenar.
        Apropo , cunosti termenul?

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Apropo am mai fost „acuzat” (abuziv) de ubicuitate. Presupun ca termenul „pretutindenar” e un sinonim din jargonul (latina „bulgara”) manelistilor cu aspiratii la mai inalt. Nu, nu sunt „pretutindenar” dar ma bucur ca va pot da aceasta senzatie. Totutusi, ca de obicei, gura pacatosului adevar graieste. Dl. Goe, ca personaj este diseminat pretutindeni, in toate straturile, precum agentul Smith in Matrix reloaded:Me, me and me. Pe romaneste mi-mi si mi. Adica tri-mi. Deci o senzatia pretutindenitatii poate sa fie cumva legitima.

          Apreciază

        • Trimi said

          nea goe
          mai citeste.
          Stii cine se auto intitulau pretutindenari?

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          @Trimi – Stimate domn, traim intr-o lume in care perceptia si contextul sunt totul asa dupa cum stilul este omul. Stilul d-voastra, caruia nu va puteti abstarge, nu-mi ingaduie sa intrevad alte semnificatii ale tremenului respectiv (exterior dv, si care trebuie sa va fi fascinat), decat cele pe care le-am mentionat deja. Sunt sigur ca voi avea o experienta inubliabila in cazul in care veti catadicsi domnia voastra sa-mi spuneti ce anume ar fi trebuit sa inteleg din termenul „pretutindenar-folosit-de-catre-trimi”. Daca nu, nu. Sunt numai ochi si urechi. Fiti gura.

          Apreciază

        • Trimi said

          hai ca e clar nea goe,
          Nu stii despre ce vorbesc cu toate ca te cam dai specialist in istorie contemporana !
          Te mai las un pic si iti povestesc.
          Daca ai citit Marin Preda ar trebui sa stii .
          Iti mai dau un indiciu
          Termenul apare intr-unul dintre cele mai bune romane scrise de el.

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          Astept resemnat.

          Apreciază

  24. nea Goe, o intrebare intima, daca nu vrei nu-mi raspunzi, esti insurat? Sotia matale era fata mare?

    Apreciază

  25. H-T said

    @Dl.Goe:
    Pornind de la cazul Grosan am aflat: Catavencu e in insolventa si in proces de evaluare.
    O stire veche dar uitata de mine, ce va fac rudele d-le Goe?

    Apreciază

  26. Radu Humor said

    Radu HumorFebruary 3, 2011 at 15:4238
    Your comment is awaiting moderation.
    Domnule Dorin Tudoran,
    Nici eu n-am putut urmari emisiunea, si pe langa regret, imi permit sa va fac si un mic repros, deoarece eu nu am vazut nicaieri sa va anuntati din timp participarea in acea emisiune
    Spun asta si gandindu-ma la felul in care inteleg unii (CPreda, SVoinescu sau consulul ce da savoare si gust tocanitelor de tot felul ) ) sa-si anunte aparitiile la tv, destul de dese, cat sa nu regreti ca ai rata vreuna sau chiar pe toate .

    P.S.
    Otto Waldman :
    “Ergo, chiar ca m-ar interesa de cite ori radu humor a fost tinta unor magarii…”
    M-as fi bucurat sa fi fost de cate ori as fi meritat, dar asa am fost doar de cate ori ati aparut…(voi !).
    Si pentru ca vad ca intereseaza oximoroanele, dar si oxiurile, continui sa cred ca si alaturarea celor doua (nume+prenume) tot la un fel de oximoron duce…

    Apreciază

Lasă un răspuns către Dl.Goe Anulează răspunsul