(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Domnilor, hai sa fim cucoane serioase! (I)

Posted by Arca lui Goe pe Ianuarie 5, 2011

„Dracu când n-are ce face îşi cântareşte coaiele” – Aforism popular

Intelectualul când n-are ce face (şi asta se întâmplă des) îşi cântreşte cuvintele cu care apoi ori compune ode (in metru feudal), apeluri, proteste, adeziune, scrisori deschise şi alte asemenea minuni florale ori combate odele, apelurile, protestele, adeziunile, scrisorile deschise ale altora. In majoritatea cazurilor gesturile de acest fel ale intelectualului sunt inutile sau chiar daunatoare, adesea producand exact efectul opus celui declarat solemn in textul propus, compus din cuvinte cântarite cu precizie farmaceutică in jurul vreunei corectitudini politice.

Sper să nu mă intelegi exagerat de greşit. Exista situaţii (rare) in care se impune solidarizarea expresa a unui grup de inelectuali notorii in jurul unui document compus in forma de apel, protest, adeziune etc in vederea amplificarii importantei acelui text si pentru a-i forţa aducerea in atenţia opiniunei publice (obişnuita mai degraba sa caşte gura la oameni mari decat la cuvinte potrivite) atunci cand se impun actiuni colective ce necesita coordonare. Dar care sunt acele situatii?

In mod firesc, ceva care presupune indignare si/sau indreptare, necesita apelul la mijloacele administrative aflate in recuzita sistemului in care s-a produs pocinogul. Indignatii se pot duce la tribunal, bunaoara, sau in instanta(e), in general, pentru a contesta/combate/compatimi. Impreuna. Daca asta nu se poate (…) atunci este de ales intre doua variante: (a) resemnarea (eventual provizorie) si (b) luarea armei in mână. Intelectualul nu ia arma în mâna ci pixul. Pixul nu este arma per se dar mânuit cu indemanare ii poate face pe altii sa ia arma in mana si sa puna de o revolutie, revolta, rascoala, razmerita etc, care sa rastoarne „regimul banditesc” (care nu ingaduie indreptarea unei situatii de belea pe cale administrativa) ori macar sa-l sileasca (pe el pe regim) la compromisuri rezonabile si repliere. Asadar amice ca sa n-o mai lungim (ci s-o facem lata) singurele situatii in care intelectualul  (cel ce prin definitie gândeste singur, nu in grup, si scormone lumina) trebuie sa-si iasa din sine si sa treaca de la actiuni individuale la actiuni de grup presupun:

(a) Exitenta unei fapte ilegale, imorale sau inumane (ca nu-i totuna)
(b) Cu un impact social (cat de cat) considerabil
(c) Care presupune imperativ corectie, corectare, recuperare, revenire, restabilire, compensatii, concesii
(d) A caror obtinere a esuat pe cai administrative
(e) Dar care sunt susceptibile de a fi obtinute chiar de la faptuitor (fortat la reconsiderare) asupra caruia se actioneaza emotional, direct, prin impresionarea acestuia in fata anvergurii intelectuale a sematarilor unui protest bine scris,
(f) Ori prin presiunea aplicata faptuitorului de catre opiniunea publica, trezita la viata de catre un protest bine scris, asezonat cu semnaturi grele.

Un caz tipic care a indeplinit aceste conditii a fost celebrul apel al celor 50 de intelectuali (remarcabili cu totii) care au semnat petitia de sustinere a presedintelui Romaniei cu prilejul suspendarii acestuia din functie de catre parlamentul Romaniei. A existat o fapta (suspendarea), a existat un scop (reinstalarea presedintelui) si a exista o actiune de restabilire (votarea la referendum) incurajata de protestul sincer si preocupat de problema in sine, a celor 50.

Inflatia de proteste, adeziuni, apeluri semnate de Greuceanu et Co, in cazuri minore, banale, care nu vizeaza nimic altceva decat eventual consolarea vreunui amic nedreptatit accidental sau iritarea unui inamic iertat pe nedrept pentru cine stie ce ciubuc, nu face decat sa devalorizeze institutia „solidarizarii” intelectuale.

O astfel de situatie aberanta se petrece in legatura cu sanctiunea aplicata d-nei Eugenia Voda de catre CNA. Sustinuta de catre intelectualitate de doua ori si ceva mai abitir decat suspendatul (vezi apelul en gros celor 100 de intelectuali dimpreuna cu cel en detail, sublimat spre esentializare al celor 10 si cu Manolescu 11 care-i si intrece) doamna Voda se trezeste martor si mar al discordiei in razboaie care nu sunt ale sale. Desigur ca subiectul in sine, desi pare cumva adiacent libertatii de exprimare, nu este de competenta Arcei lui Goe, in primul rând pentru ca majoritatea celor implicati nu sunt anonimi ci nanonimi. Totusi ecourile noii gâlceve a intelectualilor (care n-au ce face, ca dracu) au ajuns si in zona anonimitatilor notorii si astfel in atingere cu Arca lui Goe.

va urma!

39 răspunsuri to “Domnilor, hai sa fim cucoane serioase! (I)”

  1. […] more from the original source: Domnilor, hai sa fim cucoane serioase! « (b)Arca lui goE VA:F [1.9.6_1107]please wait…Rating: 0.0/10 (0 votes cast)VA:F [1.9.6_1107]Rating: 0 (from 0 […]

  2. Un director de la o firmă importantă din Brăila mă vede pe holul instituţiei şi mă invită la el în birou:
    -Doamna Popescu, haideţi la mine în birou să vă servesc cu o cafea şi să discutăm ca între bărbaţi!

    • Dl.Goe said

      Probabil ca era vorba de o discutie in care urma sa va fie solicitata imaginatia. Desi sincer sa fiu ar mai incapea si alte explicatii. Ce s-a intamplat pana la urma? S-a incheiat afacerea sau nu?

      • Îmi toarnă cafea…
        -Aţi văzut doamnă scandalul cu Emil şi Rona Hartner? Să fim serioşi! Să vorbim ca între bărbaţi!Care dintre noi n-am mai avut o aventură în viteză? Important este să ne vedem de treabă acasă, să nu ni se-mpută toate dintr-o dată! Am dreptate, doamna Popescu? Ne scuturăm pălăria şi viaţa merge înainte…
        Ajung la firmă şi-i povestesc rugbistului. Zice:
        -Ciudat! Şi eu am fost dimineaţă la el în birou, când ai parcat tu eu tocmai plecam.
        M-a întrebat despre Ingrid dacă i-au dat toţi dinţii…

  3. He he heee ! Bine zis ! 😛

  4. Radu Humor said

    Pai, si eu ce-ati vrea sa zic ?
    Doar ca intre barbati, mergea si
    ” Domnilor, hai sa nu fim codoase !”
    Numai ca nu cred ca ar mai fi intrat atatia in/la discutie !

  5. sorin cucerai said

    Un nou joc de societate propus de catre AVP: comentariile de pe blogul lui sunt temporar permise si apoi interzise fara preaviz, dupa un algoritm cu totul misterios.

    • Dl.Goe said

      Avea Murphy o lege care zice ca daca un lucru poate fi explicat prin… ceva specific uman (nu-mi aduc aminte ce pentru ca imi scapa in mod intentionat) atunci nu mai trebuie cautata alta explicatie pentru acel lucru. Cred ca este exact ceea ce se intampla cu corola de mister a lumii la Corabia care nu pleaca nicaieri.

  6. M-am apucat să comentez aici dar a ieşit cam lung, aşa că am făcut o postare (ne)serioasă la mine-n blog. http://doinapopescu.wordpress.com/2011/01/07/pamflet-cu-babe/

  7. Când, de bună voie şi nesiliţi de nimeni, intelectualii dau de pământ cu dreptul la opinie şi libera exprimare, deja nu te mai miri că intelectualii de pe vremea lui Ceauşescu au huiduit tovărăşeşte.
    Măcar aceia aveau scuza că aveau degetele prinse în sertar sau erau şantajaţi cu arestări, mutarea disciplinară în producţie sau eliminarea copiilor din facultăţi.

    Vă mai amintiţi de blestemul Elenei Ceauşescu?

    „O să vă condamne intelectualii, colegii mei!”

    O fi fost blestem ori profeţie? 😀

  8. Uff, domnilor, grea e viaţa pentru doamnele ăstea din toate locurile lumii, de care (prea bine) ziceţi aci. Aseară, pe cînd îmi făceam una din temele în REI pe care am postat-o pe domeniul meu de net(de dimineaţă) chiar mă gîndeam: de ce naibii mă plîng, pînă a urmă, că sunt singură şi ţinută în casă, ca o fată mare(!!) de atîţia ani, cînd toată lumea e condusă şi plină de fetiţe şi femei şi ambele la un loc?(din ălea cu ‘codiţă’ între picioare, vă rog..Felicitările mele sincere pt.articol..abia acum mi-am făcut niţel timp să îl citesc..după o săptămînă de..tînjit!! Salutările mele sincere!!

    • Şi asta, în contextul în care aud acum la radio: INSS spune că numai preţul ouălelor(!!) nu a mai crescut, în ultimii ani!! Văleu..io şi mă fac!?

      • Radu Humor said

        Dar de unde aveti oua stimata si mai ales de cand ?!
        Sper ca nu ati ramas in mana cu ale lui Eugen Barbosu 😆

        • Mă cunoaşteţi personal de undeva, ca să înţelegeţi exact ce spun…?? Sau, dacă nu, aveţi măcar o fărîmă dde morală şi sunteţi ceva mai mult citit, ca să înţelegeţi ce scriu?? Fiindcă eu nu vă cunosc şi nu înţeleg de ce aveţi tupeul idioţesc pur romînesc şi ţărănesco-ţigănesc-mahalagesc, să inventaţi kestiuni indescifrabile despre şi pentru mine…Punct.

      • neamtu tiganu said

        Hello, Amy, ce mai faci frumoaso, mi-a fost dor de tine, nu te-am mai vazut de mult.
        P.S P-aici au gasit in oua niste chestii nasoale.

        • Da-da, politikă făcem, ţigane? Păi voi, ăştia cu nume care începe ba cu ‘r’ sau cu ‘ţ’, sunteţi unu şi unu cu toţi-la fel cu toţi. Nici nu e de mirare că ‘le cunoaşteţi’ pe toate şi pe toţi..Da stai niţel aşa, ce ai sărit..’ca ars’? E rost de un viol, de vreun doctor ceva..??

    • Dl.Goe said

      @Amycommunications – Hei-hei! Multumesc pentru vizita si la multi ani! Cred ca e prima oara cand ne vedem pe anul asta 😉 Si uite si surpriza. Din cate-mi aduc eu aminte de anul trecut, vizitele d-voastra erau insotite adesea de ironiile unei alte doame (anume). Faptul ca de data asta v-au interpelat strengareste „doi brebenei carunti” ar trebui sa ramana un simplu fapt divers. NT este doar smecher (uneori ii iese socoteala si-i sta bine, alteori nu) dar in rest e baiat bun, de comitet, de pahar, vesel. Cu celalalt e ceva mai complicat. E rau. Din cauza ca e patriot si demult. V-a confundat cu Ana Ayana (vine o vârsta a confuziilor) in rest ranane cu ce se vede: amintiriile viselor neimplinite din erele in care oja se dadea pe cartela.

      Salutari!

  9. Radu Humor said

    De viol nu cred ca-i cazul, dar de doctor- sigur ! 😉

  10. Radu Humor said

    @ NT
    Pai si pe la noi se mai gasesc pe oua urme de ruj, sau de oja cu tot cu unghii !

  11. H-R said

    @ Dl.Goe: De al unii mai putin din putin de la altii mai mult:
    http://amycommunications.wordpress.com/2010/12/20/adica-dupa-ce-ca-mi-ati-facut-si-inca-imi-faceti-viata-un-calvarin-frunte-cu-maica-mea-si-cu-vecini-si-foarte-tinerii-colegi-cu-tot/

    • Dl.Goe said

      @H-R – Se zice ca gura pacatosului adevar graieste. Alte proverbe si zicatori afirma ca omul beat si copilul mic spun adevarul. Se (pre)vede treaba ca exista categorii mai largi de rostitori ai adevarurilor. D-voastra ce (vreti sa) spuneti?

      • Radu Humor said

        Adică, după ce că mi-aţi făcut şi încă îmi faceţi viaţa un calvar(în frunte cu maică-mea şi cu vecini şi foarte tinerii colegi cu tot)

        şi continuaţi să mă urmăriţi ca nişte demenţi perverşi şi comunişti şi impotenţi, avînd tupeul să ştiţi în fiecare secundă ce şi cu cine fac eu, femeie prea deşteaptă şi drăguţă în vîrstă de aproape 32 ani, aveţi tupeul să mă puneţi să fac politică pentru voi şi educaţie, chiar dacă eu nu vreau şi punct?! Handicapatelor şi demenţilor ce sunteţi, netrebnicilor nerecunoscători!! Muncitori, babe şi moşi, politicieni, unii profesori şi studenţi, angajaţi şi angajatori, popi ortodoxi şi antrenori boşorogi Lăsaţi-mă dracului în pace şi faceţi numai ce e de bun simţ şi am învăţat cu toţii în trecut, dar numai eu şi extrem de puţine altele mai aplicăm!! Aveţi tupeul să mă comparaţi pe mine şi pe oricare dintre preferaţii şi rudele voastre, cu mine?? Cînd veţi crăpa odată, cretini inculţi ce sunteţi, naţie de analfabeţi pomanagii, milogi cretini şi împuţiţi??

        Duceţi-vă la Dracul odată, cu toate şi cu toţi, nu vă ptriveşte viaţa mea, în definitiv!! Punct. Voi mi-aţi făcut şi îmi faceţi viaţa un calvar, şi tot eu să vă respect??? Nu zău..”

        Acuma-i clar ! Daca stiam de la inceput, nu mai incurcam borcanele de muraturi cu cele de zacusca 😉

  12. Dacă nu are buletin de verificare metrologică reactualizată în ultimele şase luni, nu se pune… 😀

  13. Cum cine?! Dracul cela plictisit! 😀 😀 😀

  14. Amy, frumoaso, biciuieste-ma, improasca-ma cu cuvinte rele!

  15. O chestie care i se potriveste manusa lui Abalaru http://doinapopescu.wordpress.com/2009/12/19/popa-ghita/

    P.S Eu nu citesc romane, mai ales scrise de muieri, da asta parca-i scria de un barbat.

Lasă un răspuns

 
