(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

O leapsa

Posted by Arca lui Goe pe Aprilie 13, 2011

Chestionarul lui Proust

1. Principala mea trasatura – Inconsecventa.

2. Calitatea pe care doresc sa o întîlnesc la un barbat – Politetea.

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – Cochetaria.

4. Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – Ma suporta.

5. Principalul meu defect – Pedanteria.

6. Îndeletnicirea mea preferata – Privitul filmelor.

7. Fericirea pe care mi-o visez – Tot timpul din lume.

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – Munca în uzina, la o linie de asamblare.

9. Locul unde as vrea sa traiesc – La parterul paradisului, adica în Toscana.

10. Culoarea mea preferata – Verdele închis.

11. Floarea care-mi place – Micsandra salbatica.

12. Pasarea mea preferata – Vrabia (pentru ca viseaza).

13. Prozatorii mei preferati – Sei Sonagon, Henry James, Lewis Carroll, Joyce, Proust, Hesse, Beckett, Borges, Nabokov, Mandiargues.

14. Poetii mei preferati – Poetii metafizici, Mallarmé, Trakl, T.S. Eliot, Arghezi, e.e.cummings, Ungaretti, Ashbery.

15. Eroii mei preferati din literatura – Robinson Crusoe, D’Artagnan, Stephen Daedalus, Marcel, Narziss & Goldmund.

16. Eroinele mele preferate din literatura – Fedra (lui Racine), Mme de Merteuil, Mme Arnoux, Alice (in Wonderland), Miss Marple, Holly Golightly.

17. Compozitorii mei preferati – Preclasicii, Bach, Wagner, Bartok, Cage (4’33”),Bernard Herrmann, Nino Rota, L. Cohen, Gainsbourg.

18. Pictorii mei preferati – Velásquez, Picasso, Miro, Klee, Bacon, Warhol, Twombly, Hockney.

19. Eroii mei preferati din viata reala – Jules Verne, Neil Armstrong, Bill Gates, Prima Clona Umana.

20. Ce urasc cel mai mult – Tradarea.

21. Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – Bunatatea.

22. Cum as vrea sa mor – Într-un cataclism planetar.

23. Greselile ce-mi inspira cea mai mare indulgenta – Adulterul si bîrfa.

24. Deviza mea – „Minimum de efort, maximum de efect”.

Alex. Leo SERBAN | Dileme de altadata | Chestionarul lui Proust | Aparut în Dilema veche nr. 76, 1-7 iul. 2005

De acelasi autor:

Opera sau viata

Cuvînt de ramas-bun

Funès cel-ce-nu-poate-fi-uitat

Dropsuri cu Marilyn



Viata ca un cobai

Adio Leo

Firescul de ieri altadata

LEO

Cu Leo pe insula lui Alexander Selkirk

Extraterestrii exista. Am vazut eu unul


As dori ca aceasta leapsa sa fie preluata (daca s-ar putea) de catre urmatorii bloggeri:

1) Dictatura Justitiei
2) Adrian N.
3) Dorin T.
4) Viorel P.
5) Gabriela S.
6) Eumiealmeu
7) Vasile G.

19 răspunsuri to “O leapsa”

  1. Polichinelle said

    Umplem – şi noi, anonimii – chestionarul? Eu cedez…

    1. Principala mea trasatura – nostalgia viitorului

    2. Calitatea pe care doresc sa o întîlnesc la un barbat – igiena orgoliului propriu

    3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – ipocrizia martirizanta

    4. Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – vinul rosu, demisec

    5. Principalul meu defect – stilul

    6. Îndeletnicirea mea preferata – sa ma las dresat de pisici

    7. Fericirea pe care mi-o visez – sa fiu pisica unuia ca mine

    8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – să nu-mi mai constientizez metehnele

    9. Locul unde as vrea sa traiesc – acasa

    10. Culoarea mea preferata – negru

    11. Floarea care-mi place – trandafirul negru

    12. Pasarea mea preferata – phoenix

    13. Prozatorii mei preferati – Dostoievski, Bulgakov, Pasternak

    14. Poetii mei preferati – Ion Caraion

    15. Eroii mei preferati din literatura – Nikolai Vsevolodovici Stavroghin, Woland

    16. Eroinele mele preferate din literatura – Nastasia Filipovna Baraskova

    17. Compozitorii mei preferati – Wagner, Offenbach

    18. Pictorii mei preferati – Arnold Böcklin

    19. Eroii mei preferati din viata reala – Georg Wilhelm Friedrich Hegel, toti cei care fac Binele fara a astepta „fleici” postume

    20. Ce urasc cel mai mult – frica

    21. Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – atentia

    22. Cum as vrea sa mor – prin liber arbitru

    23. Greselile ce-mi inspira cea mai mare indulgenta – naivitatea, paralogismele fara sceptru

    24. Deviza mea – „Viata e o curva. Chiar daca nu iti place, lasa-i ceva bacsis…”

    • Dl.Goe said

      Wagner?

      • Polichinelle said

        Da, nenea cu Lohengrin, Die Walküre, Parsifal………. DA.

        • Dl.Goe said

          Nu ma intelegeti gresit, va rog. N-am nimic cu Wagner, cel despre care Woody Allen zicea ca ascultandu-l ii vine sa invadeze Polonia, si nici cu duiosia sublima si inaltatoare a Lohengrin-ului. Mirarea intrebatoare se referea la faptul ca n-as fi putut anticipa in niciun fel o imperechere oficiala (recunoscuta ca atare) intre stilul boem (as zice) al d-lui Polichinelle si solemnitatea wagneriana.

  2. Dl.Goe said

    Ii invidiez sincer si pozitiv pe cei care pot raspunde spontan unor asemenea chestionare.

    1. Principala mea trasatura – abilitatea de a construi spontan sofisme grele

    2. Calitatea pe care doresc sa o întîlnesc la un barbat – niciuna anume. Ma imprietenesc mai usor cu femeile.

    3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – labirinturile interioare. Abilitatea de a nu se repeta.

    4. Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – Ca sunt prietenosi si stiu ce este aceea arta conversatiei.

    5. Principalul meu defect – prostia

    6. Îndeletnicirea mea preferata – Inca n-am gasit-o. Probabil ca asta e chiar indeletnicirea preferta: cautarea.

    7. Fericirea pe care mi-o visez – Sa ma imprietenesc cu niste delfini.

    8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – Oricare ar fi stiu ca exista altele si mai mari. – Sa ma lase memoria si sa-mi amintesc ca ma lasa? Sa vad ca nu mai vad? Sa inteleg ca nu mai inteleg? Sa fiu fortat sa cersec sau sa ma prostituez ca sa-mi hranesc copiii? Sa fiu sclav? – Pai din perspectiva potrivita toate acestea pot fi crude realitati. – Cea mai mare nenorocire ar fi sa ma simt nenorocit. – Comparabila poate cu aceea de ma simti in mod constant (pur si simplu) inadecvat in raport cu contextul si circumstantele vietii mele… M-am incurcat.

    9. Locul unde as vrea sa traiesc – Cine naiba vrea sa traiasca intr-un singur loc? Intrebarea asta ar putea fi reformulata pentru a fi coerenta: Locul unde as vrea sa-mi astept moartea – Nu stiu inca.

    10. Culoarea mea preferata – curcubeul

    11. Floarea care-mi place – Cel mai des cumpar trandafiri. Florile de camp pe camp.

    12. Pasarea mea preferata – Greu, greu de ales: corbul, papagalul, colibri, gâsca (cea mai inteligenta ditre orataniile domestice), randunica, bufnita, pajura

    13. Prozatorii mei preferati – Umberto Eco, Ernesto Sabato, Gabriel Garcia Marquez, Fowles, Dostoievski, Creanga…

    14. Poetii mei preferati – Sorescu, Prevert, Brumaru, Brell, Neruda, Eminescu, Bacovia, Stanescu, Stanca, Vulpescu si altii…

    15. Eroii mei preferati din literatura – Antal (Un celibatar in lumea larga), Daniel Martin, Lev Nikolaevici Mîskin

    16. Eroinele mele preferate din literatura – Mama lui Stefan cel Mare, Ileana Cosanzeana, Eroina din Regula Paralelogramului (Alexandra Stanescu), Melina Mavros (Ramas bun casei parintesti), Muma Padurii, Alice (In lumea oglinzii).

    17. Compozitorii mei preferati – Vivaldi, Carl Orff, Bach, Mozart, Verdi, Beethoven

    18. Pictorii mei preferati – Dali, van Gogh, Shishkin, Rubens, Daniel Zamfirescu

    19. Eroii mei preferati din viata reala – Eroul necunoscut

    20. Ce urasc cel mai mult – prostia

    21. Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – talent(e)

    22. Cum as vrea sa mor – nicicum

    23. Greselile ce-mi inspira cea mai mare indulgenta – Cele facute sub presiune

    24. Deviza mea – This above all: to thine own self be true

  3. Dl.Goe said

    Se dedica acest „clip” si aceasta „clipa”, Serafinei Dafinescu si lui Kibby care, cuminti, n-au vrut sa raspunza la provocari.

    • Serafina Dafinescu said

      Eu n-am refuzat nici o provocare. N-am comentat pentru ca n-am vazut emisiunea. Sincera sa fiu ma cam plictisesc cei doi oameni mari care spun povesti de adormit copiii. Cred ca un rezumat de 10 minute ar fi suficient.

      Complimentul zilei:
      – Doamnă, arătaţi superb în această toaletă !
      – Nesimţitule, închide uşa !

      • arcaluigoe said

        Macar ati fi putut sa preluati leapsa…

        • Radu Humor said

          Daca vroiati sa-i aduceti un omagiu port-mortem lui ALS trebuia sa evitati a va posta propriile raspunsuri, care oricum il baga si mai tare in mormant, de data asta la figurat, pe cel disparut !
          Hai sa zicem ca ati avut si dvs si @pOLICHINELLE MAI MULT TIMP SI VARIANTE DE GANDIRE, DAR SI FARA ASTA, UN OM VIU CARE SPUNE CA AR VREA SA MOARA INTR-UN CATACLISM planetar brrr! pentru mine a murit inca de atunci 🙄

          P.S Culmea e ca nu m-a mirat deloc sa aud/citesc asta !
          Mai ales ca mai stiu o multime de oameni, minoritara(te) ce-i drept( o mana de (ne)oameni) care chiar la asta lucreaza :mrgreen:
          Si nu de ieri sau de azi 🙄
          Si nici nu-i vad sa se opreasca maine sau poimaine !

          • arcaluigoe said

            Sunteti de-a dreptul fenomenal ! Dracul gol. U-lu-i-tor ! Cum de reusiti sa intelegeti mai putin decat nimic? Cred ca apelati la yoga si ceaiuri. De enupar?

      • Radu Humor said

        @ Serafina Dafinescu
        Asta-i banc si inca bun de tot !
        Complimetul vi-l fac eu !

  4. De ce nu are domnul Radu Humor blog ?

    • Dl.Goe said

      1) Pentru ca nu-i trebuie. Se defuleaza foarte bine pe la altii.
      2) Pentru ca nu-i in stare sa (intre)tina ceva de care si asa n-are neaparata nevoie. E prea inteligent pentru a avea un blog.

  5. Dl.Goe said

    Update:

    As dori ca aceasta leapsa sa fie preluata (daca s-ar putea) de catre urmatorii bloggeri:

    1) Dictatura Justitiei
    2) Adrian N.
    3) Dorin T.
    4) Viorel P.
    5) Gabriela S.
    6) Eumiealmeu
    7) Vasile G.

  6. Kibby said

    buna dupa-amiaza, revin cu leapsa si scuze de raspunsul tardiv;

    1. Principala mea trasatura – nemultumirea

    2. Calitatea pe care doresc sa o întîlnesc la un barbat – sinceritatea.

    3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – sinceritatea.

    4. Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – nu mai am prieteni in afara de nevasta-mea; apreciez (si eu) ca ma suporta

    5. Principalul meu defect – ideile fixe

    6. Îndeletnicirea mea preferata – pescuitul la lingura (urmat indeaproape de filme)

    7. Fericirea pe care mi-o visez – clima mediteraneeana

    8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – nu stiu, nu vad de ce-as insista

    9. Locul unde as vrea sa traiesc – la punctul 7

    10. Culoarea mea preferata – (tot) verdele închis, cu reflexe spre negru

    11. Floarea care-mi place – mai toate da sa fie galbene

    12. Pasarea mea preferata – soimul pelegrin

    13. Prozatorii mei preferati – nu am asa ceva insa e probabil sa lucrez acest aspect

    14. Poetii mei preferati – nu am asa ceva si cred ca nici nu voi avea

    15. Eroii mei preferati din literatura – copilul din romanele lui Stephen King

    16. Eroinele mele preferate din literatura – nu cred sa am asa ceva (imi place insa Helen Mirren :))

    17. Compozitorii mei preferati – Vangelis, Mozart, Hetfield&Ulrich (1991), E Morricone, V Cosma

    18. Pictorii mei preferati – nu am

    19. Eroii mei preferati din viata reala – n-am gasit si nici cautat

    20. Ce urasc cel mai mult – nu am suficienta energie pt a uri

    21. Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – inteligenta

    22. Cum as vrea sa mor – cit mai non-violent, nedureros si tirziu posibil

    23. Greselile ce-mi inspira cea mai mare indulgenta – cele proprii, pina nu ma enerveaza

    24. Deviza mea – spune adevarul si nu mai ai a tine minte nimic (M Twain daca nu ma-nsel)

    • Dl.Goe said

      Mai bune mai tarziu decat altadata. As comenta cateva din rasunsurile d-voastra dar sunt grabit. Ma grabesc sa vad luminile orasului. Azi, pe 16 Aprilie. Mi-a reamintit dl. Radu Cosasu. Poate va comentez maine. Cu voia d-voastra, pen-ultimul pe lista.

  7. Serafina Dafinescu said

    1. Principala mea trasatura – spiritul de orientare

    2. Calitatea pe care doresc sa o întîlnesc la un barbat – inteligenta macra.

    3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – Nu numai la una ci la toate celelalte: modestia.

    4. Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – Amintirile pe care le avem in comun.

    5. Principalul meu defect – Sunt prea frumoasa.

    6. Îndeletnicirea mea preferata – lenevitul

    7. Fericirea pe care mi-o visez – Visez multe dar ma pot multumi cu asta pe care o am acum.

    8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – nu stiu, nu vad de ce-as insista. Formulare imprumutata de la Kibby

    9. Locul unde as vrea sa traiesc – Versailles secolul al optasprezecelea

    10. Culoarea mea preferata – bleu

    11. Floarea care-mi place – de nu ma uita

    12. Pasarea mea preferata – Canarul

    13. Prozatorii mei preferati – nu am asa ceva insa e probabil sa lucrez acest aspect

    14. Poetii mei preferati – nu am asa ceva si cred ca nici nu voi avea

    15. Eroii mei preferati din literatura – Micul Print

    16. Eroinele mele preferate din literatura – Cenusareasa

    17. Compozitorii mei preferati – Vangelis, E Morricone, Jean Michel Jarre

    18. Pictorii mei preferati – nu am

    19. Eroii mei preferati din viata reala – n-am gasit si nici cautat

    20. Ce urasc cel mai mult – pe mine cateodata

    21. Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – inteligenta

    22. Cum as vrea sa mor – cit mai non-violent, nedureros si tirziu posibil

    23. Greselile ce-mi inspira cea mai mare indulgenta – cele proprii, pina nu ma enerveaza

    24. Deviza mea – Ar trebui sa am una?

    Unde mi-a lipsit inspiratia m-am inspirat de la Kibby care mi s-a parut cel mai sincer si cel mai compatibil cu mine.

    • Dl.Goe said

      Daca nu aveti nicio deviza asta e semn ca ar trebui sa aveti devize: una, doua pe zi. Va ofer o dedicatie:

      REGINA

      Te-am făcut regină.
      Există mai mari, mai mari decât tine.
      Există mai pure, mai pure decât tine.
      Există mai frumoase, mai frumoase decât tine.

      Totuşi, tu eşti regina.

      Când mergi pe stradă,
      nimeni nu te recunoaşte.
      Nimeni nu-ţi vede coroana de cristal,
      nimeni nu priveşte
      covorul de aur roşu
      pe care îl calcă fiecare pas al tău,
      covorul care nici nu există.

      Şi când apari,
      toate râurile se ridică în corpul meu
      vuind, se mişcă
      clopotele în cer,
      şi un imn umple lumea.

      Numai tu şi cu mine,
      numai tu şi cu mine, iubirea mea,
      îl auzim sunând. – Pablo Neruda

Lasă un răspuns

 
