(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Vecinul nostru de bloc / Invidia

Posted by Arca lui Goe pe Aprilie 28, 2011

“ Intr-o zi, vecinul nostru de bloc si-a luat un aparat de aer conditionat. Era un zaduf ingrozitor, dar noi n-aveam aparat de aer conditionat si nici bani ca sa ne cumparam unul. Sufeream de caldura si de invidie. Aveam insa o biblioteca. Ne-am uitat in ea si am scos cugetarile lui Seneca. Am citit de acolo o pagina-doua despre bine si sensul vietii si, desi cald tot ne era, nu l-am mai invidiat pe vecin.

Ceva mai tarziu, vecinul si-a deschis un butic si a inceput sa umble imbracat la costum la patru ace. Noi – tot cu blugi. Nu-i nimic – ne-am zis linistiti, citind un capitol din Etica lui Spinoza. Apoi vecinul a aparut deodata intr-un Megane argintiu. Noi n-aveam nici bicicleta, dar l-am dispretuit citind din Phaidon al lui Platon. Mai tarziu, vecinul a schimbat Meganul pe Mertan. Nu ne-a pasat, caci si noi il schimbaseram dejape Platon cu Aristotel. Si-a luat si un 4×4, cel mai mare de pe strada. Noi l-am luat pe Marcus Aurelius, care ne-a facut sa zambim impacati.

A mai trecut o vreme si vecinul si-a luat nevasta noua: blonda, frumoasa, tanara. Noi – tot cu cea veche, dar am luat Evanghelia dupa Ioan. Vecinul si-a imbracat soata cu o garderoba intreaga si cu blanuri, basca bijuteriile. Noi ne-am imbracat spiritul citind din Eclesiast. In fine, vecinul s-a mutat intr-o vila la sosea cu gard mare, bodigarzi si piscina. Am rezistat si de data aceasta eroic, citind Richard III. A urmat o a doua vila – la munte. Dupa ce am vazut-o, ne-am consolat cu Macbeth. O a treia – la mare: am recurs la Invierea lui Tolstoi, al carei efect l-am consolidat cu Ghilgames, Ghandi si Declaratia de iubire a lui Liiceanu. Ne-am simtit cu mult mai bine.

L-au dat la televizor la o emisiune foarte populara. Ne-am stapanit emotia cu o portie de Caragiale. L-au dat a doua oara cu mare succes: am fi suferit daca nu ne-ar fi ajutat Ananda Coomaraswamy, Cartea lui Iov si Cazul Wagner al lui Nietzsche.

Asa a trecut ceva mai mult timp… Vecinul isi lua case, masini, iahturi, femei. Noi raspundeam cu Balzac, Thomas Mann, Hegel, Berdiaev. Lupta era stransa, dar echilibrata. In sfarsit, intr-o zi l-au aratat cu catuse la maini, umflat de DNA. Am rasfoit atunci fericiti Apocalipsa. Dar peste vreo doua saptamani, vecinul nostru era eliberat si chiar si-a anuntat candidatura pe listele unui partid majoritar.

Scarbiti, ne-am uitat in biblioteca. N-am mai vazut nimic. Ne-am uitat pentru a doua oara. Nu ne-a venit sa credem. Pentru a treia oara ne-am uitat cu atentie. Acelasi rezultat: citiseram toate cartile.

Si atunci ne-a cuprins invidia… Dan Puric  Andrei Cornea

Update: Gratie investigatiilor facute de catre dl.Tiberiu Orasanu am aflat ca textul de mai sus se intituleaza Invidia si ca-i apartine lui Andrei Cornea

51 răspunsuri to “Vecinul nostru de bloc / Invidia”

  1. Medusa said

    Oare ce o fi priceput omul asta din toate cartile pe care le-a citit daca a inceput sa umble imbracat in preot pe la inmormantari (am vazut eu pe youtube, jur!)?

    P.S.: care este sursa textului? de unde stim ca autorul este Puric? Nu ca ar fi un text care sa merite a i se cunoaste autorul, ci doar pentru conformitate (l-am primit si eu pe mail si se termina astfel: „Popor roman, nu te-ai saturat sa stai pe locul mortului si sa fii condus de toti tampitii?”)

  2. Cunosc acest text de o bună bucată de timp, este savuros, dar cred că îi este atribuit abuziv excelentului actor-mim Dan Puric.
    I-am citit primele două cărţi apărute şi textul nu prea seamănă cu scrie dumnealui acolo. Totuşi, vorba înţeleptului : cine ştie precis ?
    Păcat că dumnealui, face şi ceea ce nu pricepe că nu ar trebui să facă : să filosofeze în public şi să predice înainte de a se călugări.
    În aceste două cazuri, pare să reuşească a fi cabotin şi chiar e păcat.

  3. Fernandel

  4. Dacă tot discutăm de scamatori, ce părere aveţi de Sarcozy? Ei, acum cine a bătut?

  5. 😉

  6. Mi-am amintit

    http://www.revista22.ro/invidia-1132.html

  7. Testu e misto, da io ramasesem la Angela Furtuna, am gasit ceva http://www.youtube.com/watch?v=M4_6nIThi-4, asa am ris, e atit de caraghios, cred ca fata asta ar fi buna la Divertis, nu-mi pot imgina ca e pe serioasele, cred ca face misto!

    • Dl.Goe said

      Impresia mea este ca va veti fi aflat intr-o perspectiva nepotrivita sau intr-o stare emotionala inadecvata cand ati vizionat clipul d-nei Angela Furtuna. Nota patetica inevitabila putea in mod normal sa creeze o stare de amnuzament, capabila sa straneasca un zambet sugubat, dar nu hohote de ras. La urma urmei insa e greu de spus pana unde se intinde realitatea. Odata, intr-o sala de cinema, rula un film cu o poveste de dragoste tragica. Vestea ca „ea” avea cancer si urmeaza sa moara cade peste sufletul spectatorului ca o piatra de moara. Incepe chimio-terapia si lupta cu boala si cu secundele. Dupa o sedinta de chimo-terapie, sub sedative, ea adoarme cu o fata angelica, senina, iar el, pierdut, indurerat, zdrobit ii mangaie parul, minunatul ei par, negru ca pana corbului. O intreaga suvita, fragilizata de chimio-terapie, se desprinde ramanandu-i in mana. In acel moment un idiot din sala izbucneste in râs. Compatriotii il privesc cu ura. Avea sau nu avea motive de râs? Ulterior aveam sa aflu ca insasi actorii au avut nevoie de foarte multe duble pentru a turna scena respectiva, pentru ca izbucneau in râs. Râsul face bine la sanatate. Am insa impresia ca la d-voastra simtul umorului e departe de a fi impartial ca la tot roamnul. Aveti anumite predilectii pentru hazul unora nu si pentru al altora. Ceea ce denota.

      • Acum pa bune, te stiu un Feinschmecker, cum zice neamtu, chiar ti-a placut kiciu? Am mai citit de curiozitate chiar si niste poieme de doamna, hai sa fim seriosi, te rog din suflet sa fii serios, chiar iti plac aiurelile doamnei, mi se par chiar mai idioate decit ale lu Padina!

        • Dl.Goe said

          cred ca vorbim despre lucruri diferite. Ca sa fie mai clar ce anume apreciezi eu la d-na Furtuna o sa fac, special pentru d-voastra, o colectie cu texte extrase din zicerle domniei sale. Ok? Clipul respectiv nu-mi inspira nimic special. Nu-mi creaza vreo emotie estetica anume. E posibil chiar sa nu-mi placa cum se imbraca doamna Furtuna (sau invers), dar asta nu inseamna desigur nimic cand stii sa separi lucrurile pe care d-voastra va straduiti fara succes sa mi le amestecati.

        • Acesta este cel mai pervers „invers” din toată Arca. 😉

        • Dl.Goe said

          Si mai am si „ghinionul” prezentei unor martori avizati 🙂

        • Fără martori n-are haz! 😀
          Ca să consum cuvinte multe, nu musai necesare, perversiunea e legată de martori precum „biciuşca de cal”. 😛

  8. Am mai spus eu pe undeva, cîndva : un neamţ ‘ţigan’ este o contradicţie în termeni dar, ce mai contează ?
    Ţiganul implementat – părerea lui – în neamţ, perorează.

    • Nea Goe, uite ca sa-ti fie dulce somnu:
      Angela Furtuna – rezervatii de fractali
      1. dintr-o data prezentul
      nufar plutind de oglinda rasucita
      a vantului rece,
      taisul unei priviri
      ce ma cuprinde pentru ultima oara
      în fragmente din ce în ce mai mici
      de captivitate

      2. strada hobb’s end linsa de fum,
      ochii vitrine goale cu geamuri pline de sânge,
      întarcatul surâs de dupa betie
      valurile oceanului spala cochilia civilizatiei pe dinauntru,
      cântecul cristalizând în pântec
      fragmente din ce în ce mai mici
      de captivitate

      • Neamţule,
        Dacă ştii definiţia fractalilor, te declar fără sfială, geniul care înţelege teoria fizicii cuantice 🙂

        ps. nu te mai strădui cu poezia doamnei Angela Furtună.
        Este mai complicată decît poţi să îţi închipui; nu-ţi fractura inteligenţa încercînd să o înţelegi … Zadarnic 🙂

        • wow, nu cumva vrei sa spui ca madama bate asa de departe spre fizica cuantica!? Hut ab, nu mi-a trecut prin cap, credeam ca a vazut si mneaei niste cuvinte pe o punga de-mpachetat peste si le-a pus frumos in rind. Apropos, poti tu sa ne spui ce vrea sa spuna poieta?
          P.S Iubesc psurile, stiu mult mai multe decit iti imaginezi tu si mult mai putine decit mi-as dori.

    • ce vrei ma? N-ai mai fost injurat de mult!? Tot idiot ai ramas?

      P.S Un intelectual ca tine, care este, ar trebui sa stie ca oamenii in general si chiar si muierile, afara de Angela Furtuna, sunt plini de contradictii.

      Iti dau lectii pt. acasa:
      Das Gleiche lässt uns in Ruhe, aber der Widerspruch ist es, der uns produktiv macht.

      Johann Wolfgang von Goethe

      miine sa-mi faci analiza celor de mai sus, daca nu, sa vii cu tac-tu tuns.

  9. Neamţule,
    Nu prea obişnuiesc să stric orzul pe gîşte şi nici să îi deştept pe proştii care dacă trăiesc în Germania, chiar cred că au înţeles ce va să zică spiritul german de existenţă.

    Hai să îţi fac un hatîr :

    „ochii vitrine goale cu geamuri pline de sânge,
    întarcatul surâs de dupa betie
    valurile oceanului spala cochilia civilizatiei pe dinauntru,
    cântecul cristalizând în pântec
    fragmente din ce în ce mai mici
    de captivitate”

    Vezi tu ?
    Chestia asta este interpretabilă cam aşa :

    ochii tăi sînt vitrine goale şi surîsul tău după beţie este plin de captivitatea pîntecului în care te zbaţi fără să ai decenţa de a te naşte în lumina civilizaţiei oceanului care te poate spăla pe tine neamţule, de setea de sînge vărsat şi încă nerăzbunat.

    Dar, ce ştii tu ? E clar că nu prea ştii. În treacăt fie spus, şi ţiganii au fost victime.

  10. „…întarcatul surâs de dupa betie
    valurile oceanului spala cochilia civilizatiei pe dinauntru,
    cântecul cristalizând în pântec
    fragmente din ce în ce mai mici
    de captivitate”
    În ultima vreme poezia tratează sexualitatea explicit şi în genere cu multă neruşinare dar versurile de mai sus reprezintă o excelentă metaforă a orgasmului.

    • Aşa!
      Complică tu lucrurile ca să-l faci pe domnul neamţ, să nu mai iasă din „furtună” nicicum 😀

      • Mai citeşte-o încă o dată şi ai să-mi dai dreptate.

        P.S. Nu ştiu miza disputei şi nici amănuntele conflictului, nici nu mă interesează să se lase cu sânge dar, versurile nu-s aruncate la întâmplare şi cine le-a scris nu-i la prima „abatere”.

        • dpmdv nu există un conflict.
          nici măcar o dispută.
          intru rar (la comentarii) pe blogul acestui domn goe ultratolerant.
          deja regret că am comis acest lucru, azi-ieri.
          nu m-am putut abţine pentru că ţiganiada care este exterioară domnului budai deleanu, mă indispune.
          asta e.
          – – –
          despre doamna Angela Furtună, este o altă discuţie.
          nu mai insist acum.

      • Dl.Goe said

        Doamna Doina Popescu are desigur dreptate. Dânsa in primul rand. Are intuitie, imaginatie, experienta si antene speciale pentru (acest gen de) poezie. Are si spirit practic si de observatie. Are toata autoritatea necesara. Si, mai mult sau mai putin intamplator, are si dreptate. Cu sau fara voie de la etajele superioarea (zona constienta), poeta Furtuna ne-a oferit o excelenta traducere a orgasmului si voluptatii intr-o maniera ezoterica, pe sub vålul alb al poeziei. Dar, caci exita si un dar, si dl. Tiberiu Orasanu are dreptate, pentru ca, tot asa la limita involuntarului si echivocului, doamna Angela Furtuna a presarat (a reusit sa presare) fizica si metafizica de natura cuantica in versurile sale. Indubitabil. Poezia ca poezia: polivalenta (asta una la mana), dar apoi ca miracolul voluptatii erotice are ceva in comun cu miracolul principiului incertitudinii, din mecanica zisa cuantica. Nu e de mirare ca dl. Rromicå a fost atras in mod magnetic de acele versuri care l-au captivat in fragmente mici, minuscule. Faptul ca a ratat intalnirea cu intelesurile secrete ale poemului si ca l-a pufinit râsul este iarasi ceva nesurprinzator. Domnia sa „le are” cu muierile, cu båtul si cu stiintele exacte, doar pe la suprafata, incercarile de a patrunde in profunzime intelesurile acelstor taine il tin ocupat. Si atat. Dar de prost nu e prost. E doar prost intentionat.

  11. Sau, cum ar spune domnul Cornea, comitem cu toţii, un soi de „cuvintelnic fără frontiere” , numai că în cazul multora dintre noi, acest ‘cuvintelnic’ este lipsit de substanţă.

    • neamtu tiganu said

      Ce-mi place mie la intelectuali, unu zice ca-n poiezie e vorba de fizica cuantica alta ca-i vorba de orgasme, de.. fiecare ce-i place…
      Niciuna din idei, io personal, nu le pot lega de persoana radioasei Angele.

  12. neamtu tiganu said

    Conversatie intre „intelectuali”:
    Adevarat a inviat!

    Urari de sanatate si fericire, cu prilejul acestei sfinte sarbatori.

    Ma bucur sa va am in vecintatea blogului meu!

    pe 24/04/2011 la 08:54 | Răspunde tiberiuorasanu
    Mulţumesc Agri!
    Domnul să vă aibă în pază pe dumneavoastră şi pe toţi cei pe care îi iubiţi!
    pe 24/04/2011 la 08:23 | Răspunde ela
    Adevarat a inviat!
    Bucurii multe si sanatate iti doresc!
    pe 24/04/2011 la 09:00 | Răspunde tiberiuorasanu
    Mulţumesc Ela, mulţumesc!
    Fericire şi sănătate îţi urez şi eu, cu drag!
    pe 24/04/2011 la 08:31 | Răspunde cammely
    ADEVARAT A INVIAT !
    Sarbatori pline de Lumina, Iubire si Intelegere!
    pe 24/04/2011 la 09:03 | Răspunde tiberiuorasanu
    Mulţumesc Cammely de bunele urări, urări pe care vi le întorc însutit!
    pe 24/04/2011 la 10:17 | Răspunde Logic
    ADEVARAT A INVIAT!
    Sarbatoarea Invierii sa reverse harul Domnului peste capetele familiei tale si ale tuturor prietenilor tai!
    pe 24/04/2011 la 10:30 | Răspunde tiberiuorasanu
    Mulţumesc pentru urări şi vi le reîntorc însutit, cu mare drag!
    ********************

    Aceasta conversatie, extrem de instructiva, tine asa inca vro doua-trei pagini, cu mici variatii, mie mi-a placut cel mai mult aia cu revarsarea harului pa capetele familiei, chiar ca-ti vine sa faci orgasme 🙂

  13. Radu Humor said

    1. dintr-o data prezentul
    nufar plutind de oglinda rasucita
    a vantului rece,
    taisul unei priviri
    ce ma cuprinde pentru ultima oara
    în fragmente din ce în ce mai mici
    de captivitate

    2. strada hobb’s end linsa de fum,
    ochii vitrine goale cu geamuri pline de sânge,
    întarcatul surâs de dupa betie
    valurile oceanului spala cochilia civilizatiei pe dinauntru,
    cântecul cristalizând în pântec
    fragmente din ce în ce mai mici
    de captivitate ”
    Pana la urma pare a fi descrierea foarte plastica a unui viol la betie, in urma caruia furtunoasa are de ales intre pastrarea probelor care sa duca la identificarea violatorului, sau distrugerea lor prin spalarea cochiliei in apa oceanului(wow ce mai cochilie 😉 ) de teama de a nu ramane gravida cu vreunul de alta culoare, decat cea portocalie !
    Si uire asa e remarcata de
    „taisul unei priviri ce-o cuprinde” ,
    o ia in bratele-i vanjoase de intelectual portocaliu, cu pungi vinetii ( singura culoare acceptata in afara celei portocalii) sub ochii atat de ager bulbucati si o aduce din biblioteca natala, in paradisul celor carora le pica banii din cer (buget) fara sa faca nimic, doar sa le scrie (nimicurile) la comanda. 🙄
    Ceea ce , dupa cum se vede, i-a reusit de minune 😉

  14. Nea Gooooe, unde umblii bagabontule, vezi ca Angela a mai comis una extrem de plingacioasa, cica a fost ambasadoru ami la Botseni, am inteles ca de data asta nu-i gay, si ambasadoru a plins tare, ca a auzit ca i-a murit strabunicu, in 1888, nu se stie cauza, se va face o comisie sa gaseasca vinovatii, cred ca se va ocupa IICCMR si ICR, nea Grebu va face poze, Tiberiu va scrie o balada.

    Balada strabunicului mort
    ………

    • Dl.Goe said

      Ce e måi Rromicå? Nu-ti mai ajunge dusumeaua pentru tumbe? Sau nu-ti da ghes inima sa le faci fara martori importanti? Asta inseamna ca nu esti destul de beat. Sfatul meu este sa mai iei o dusca, sa mai citesti o poezie si sa te desfasori. Pardoseala iti apartine. I mean „The Floor is all Yours” dear Rromicå. Dar nu uita doua lucruri. 1) Nu se poate considera ca esti beat daca poti sa zaci pe podea fara sa te sprijini. Si 2) Faptul de a fi beat nu este circumstanta atenuanta ci invers. Desi esti captiv in fragmente mici ideii pe care ai avansat-o oficial si adesea declarindu-te analfabet in materie de poezie, in sinea ta, d-ta, crezi altfel. De aceea te si arunci cu capul inainte in poemele Angelei Furtuna. Cum s-ar zice, simtindu-te usor ca un fulg iti imaginezi ca poti face bungee jumping cu ata de papiota. Dar unde e ata? Pe plasa n-ar trebui sa contezi. O mai scot din cand in cand.

    • Dl.Goe said

      Calomfirescule ca sa nu ramâi repetent si suparat ia si o dedicatie de la Herr Goe:

  15. Mitzaa Biciclista said

    Mie mi-a plăcut textul scris de Dl. Cornea. Şi întotdeauna mi-au plăcut textele care te îndeamnă la reflecţii, cele care îţi dau de gândit mult timp după ce ochii au parcurs cuvintele de încheiere. Noi, oamenii, de cele mai multe ori suntem indiferenţi. Aşa suntem creaţi. Dar când cineva reuşeşte să ne atragă atenţia printr-un ceva, oarecare, intrând în mintea noastră şi reuşind să ne provoace să ne punem întrebări căutând şi răspunsuri la ele, ei bine, atunci mi se pare minunat. E ca şi cum am fi descoperit acel perpetuum mobile prin care o maşină (creierul, în cazul de faţă) poate fi acţionată de la distanţă furnizându-i o sursă de energie inepuizabilă (ideile).
    Am citit şi comentariile lăsate la sursa prezentată de Tibi şi iarăşi am rămas surprinsă cum apare, inevitabil(la naiba cu cuvântul ăsta „inevitabil”) câte o persoană cu pretenţii de „om cu carte” dar care înjură precum o hoaşcă centuristă supărată că a fost păcălită de vreun camionagiu cu miros de motorină. Vorba ceea, pentru unii studiile sunt necesare în scopul lărgirii orizontului educaţiei, pentru alţii, studiile reprezintă doar calea prin care au aflat cum se deschide uşa de la grajd.

    • Dl.Goe said

      Tanti Mitzo am eu asa o impresie ca ai fost cooptata (pe sest) in comisia de inventariere. Si, ca sa faci impresie buna si sa avansezi (in ierarhie), ai inceput sa servesti cu zel si abnegatie, umbland prin toate cotloanele arcei dupa docomente, dupa belete si dupa scrisorici. Daca-i asa am pus-o de mamamaliga.

      „Noi, oamenii, de cele mai multe ori suntem indiferenţi. Aşa suntem creaţi. Dar când cineva reuşeşte să ne atragă atenţia printr-un ceva, oarecare, intrând în mintea noastră şi reuşind să ne provoace să ne punem întrebări căutând şi răspunsuri la ele, ei bine, atunci mi se pare minunat. „ – Minunat zici? Nu ca l-as lauda acuma, (tocmai eu) dar si dl.Goe reuseste adesea (fara efort) sa faca tandari starea de… indiferenta in care zac cu… gingasa insensibilitate unii-altii, reusind sa propuna intrebari si sa genereze auto-raspunsuri inconvenabile pana la inexprimabilitate. Doar ca nu intotdeauna asta e chiar minunat. Cel mai adesea se lasa cu nervi si cu poale-n… nu, nu in brâu ci direct in cap. Domnul Goe e facut magar si violent (eu violent?) si fara manera (auzi vorba) apoi este luat la intrebari despre bascutza, si ca de ce n-are. Identitate. In cele din urma, inevitabil este banat. Ceea ce insa, recunosc, este minunat si ma umple de satisfactie.

    • Mitzaa Biciclista said

      Am văzutără, am văzutără. Dar drept să spui, crez că şi Domnia matale stârneşti oareşcari gelozii, şi asta o spui pen’că am găsitără la mine în blog, în subsol(adicătelea în spam) persoană importantă ( nu spui cine) care mi-o datără târcoale, captiv în meandrele succesului matale. Dar cum a fost aruncat în spam de wordpress şi nu de mine (sic!) l-am lăsat deci acolo, considerând acest fapt un fel de pedeapsă divină în care, chiar de am puterea şi mijloacele necesare, nu voi să intervin.
      Şi dacă umblu p-acilea, ce? Cum altfel să poci să spui că vă cunosc dacă nu vă cotrobăi temeinic prin sertare ? 😀
      P-ormă ce or spune unii şi alţii, nah! Ce să mai spui? Gura lumii slobodă. Parcă un clasic al vremii spunea că e mai rău să fii ignorat decât pomenit de tot felul, nu? 😀
      Oricum, eu numai indiferentă nu pot fi numită. Am o anumită senzaţiune simţitoare care mă ia cu leşin 😛

      • Dl.Goe said

        Eeeee, tanti Mitzaa habar-n-ai tu, de cand te invoc eu pe alde matale ca personagiu. Inca de la Potopu’ alalalt. Acuma mai trebuie sa vie mamitza si mam’mare si poci pentru ca sa spui ca echipaju’ e complet si putem da drumul la tren… Dupa mine (poa sa vie si) potopul…

        P.S. Sertarele cu secrete sunt la liber… Relevant este doar ceea ce se poate deduce interconectand unele date din mai multe sertare… sau nu… Soarta unei glume depinde de urechea care o asculta, nu de gura care o spune (apud varul Scuturalance).

        • Mitzaa Biciclista said

          Urechile mele oricum aud numai ce li se pare lor că sună bine şi ochii mei văd doar ce îi încântă. Să nu carele să credeţi că mă speriu de cele necuvincioase, dimpotrivă 😀 Atâta numai că dacă mă fac că plouă nu înseamnă că nu mi-am luat ochelari de soare

Lasă un răspuns

 
