(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Intinerind brusc: Colombo

Posted by Arca lui Goe pe Iunie 24, 2011

29 răspunsuri to “Intinerind brusc: Colombo”

  1. Polichinelle said

    Hah, ia te uita ce am gasit, tot bajbaind oceanul…

    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/alternanta-parere/articol/goe-veacul-xxi

    Polichinelle

    • Dl.Goe said

      „Merci neica, mi-a placut. Cand ma scol cu capul mare portretul asta imi vine mânusa, cand nu, sunt serafic si atat.” – Asta i-am zis simpaticului Valentin (daca mi-o da voie antipaticul Vasilescu). Va multumesc si d-voastra pentru semnalare. Imi creste Ego-ul ca aluatul de cozonac atunci cand vad ca Goe-i in voga. Nu stiu cum sa gasesc filmuletul ala cu Chaplin in care apare un Goe, semnalat si de catre Radu Cosasu, ca sa ma reconstitui intr-un mozaic cat mai pestritz. La pene. 🙂

    • Dl.Goe said

      Autorul (…) peste care ati dat tot bâjbâind oceanul (dumnealui fiind intr-adevar extrem de bine „pitulat”) si pe care mi-l recomandati prin scurtcircuit la onmonimie are si alte ispravi la activ. Una dintre ele, mult mai mustoasa decat epopeea lui Goe, ar fi aceasta:

      Forumism de Romania

      pe care, tot pe motiv de scurtcircuit, as alatura-o cu alte 2 ispravi cutremurator de… asta, ååå… izotopice, izomorfice… din zona asta ceva, pe geosinclinale… Nu le gasesc pe moment (ispravile alea doua) dar ma voi stradui (voi face totul) pentru ca sunt convins ca alaturarea lor va fi cu siguranta mai mult decat o insumare, va fi o sursa de emotii electrice si scânteieri.

      Pana la momentul acela (cu potential scintilant) adaug (pe carare) o alta isprava aflata intr-o covalenta si pamanteasca relatie cu cea d-lui Valentin. Iata:

      Indicatii pretioase.

      D-voastra cum vi se par aceste doua ispravi (astea doua prezente mai sus nu alea dupa care umblu cu gornistu’ sa le aduc la exercitz, pana-n ziua)? Cum le gasiti? Mi-ar placea la nebunie sa aud parerea d-voastra.

      • Medusa said

        Ma reped eu sa raspund, ca dup-aia plec intr-o vizita: am citit prima isprava si apoi am dat click pe a doua, am vazut autorul, n-am mai stat sa citesc, ca nu e timp, si e clar unde bateti, mai ales ca ati dat si indicatii (inutile, ca era vizibil si fara), domnul Stanga ca si multi alti domni de prin blogosfera si nu numai, scrie ca domnul Plesu. Nu e rau, ca scrie bine, dar parca nici asa bine nu e, ca se banalizeaza stilul domnului Plesu si daca nu vine rapid cu un continut trasnet de idei, risca (cel putin) sa sarim peste articolele domniei sale atunci cand ne grabim. Si, eventual, sa le citim doar pe ale celor cae scriu ca domnia sa :-).

        • Dl.Goe said

          Nu, nu si nu… Nu la asemanarile (!??!) dintre „stilul” de a scrie al celor doi autori incerc sa fac trimitere… Asta este treaba unui alt mare domn: Razvan si nu mai stiu cum… Eu spre anumite atingeri sensibile din continut (nu din forma) vreau sa indrum perspicace…

        • Medusa said

          A, si inca ceva: domnul Polichinelle degeaba e banuit de unele guri rautacioase a fi domnul Plesu, ca nu e. Parerea mea :-).

          Ah, domnul Goe propune un joc atat de subtil, iar eu sunt atat de… de abrupta si lipsita de finete… mai pot inca sa sterg ce-am scris… dar n-o s-o fac. „Decat” imi cer scuze celor doi lorzi ca am intrat cu picioarele in dialogul lor.

        • Dl.Goe said

          @Medusa – Ale cui guri rele, pacatele mele, l-au banuit pe dl.Polichinelle c-ar fi dl.Plesu ori chiar mai rau, pe dl.Plesu c-ar fi dl.Polichinelle? 😉

          P.S. Ati fost aseara la Cosman?

        • Medusa said

          Ei, cum cine, domnule Goe, niste amici 🙂

          P.S. Am fost, da’ nu aseara…

      • Polichinelle said

        Mon cher,

        Îmi dau silinţa să comentez punctual:

        i. Nu e întâia oară când A. Pleşu – acest Falstaff pluripter al ambianţei culturale autohtone – reflectează zglobiu în marginea planctonului de forum. Însă de această dată, ironiile mentolate la adresa condeierilor subterani şi travestiţi îi servesc de premisă la o amplă (şi legitimă, cred) justificare. Forumistul e portretizat spumos, caricaturizat jucăuş pentru a-i fi ciufulită apoi pretenţia de a scormoni bombănitor agenda de hebdomadar a articlierului… E în acest Pleşu pre-crepuscular un soi de oboseală (nu neapărat inelegantă), de refugiu în tabiet şi sapienţă de sufragerie…

        ii. Textul domnului Stângă, în schimb, e provocator ambiguu. La nivelul atitudinii ce răzbate din el, aş îndrăzni să spun. Aproape că-mi vine să-l citesc ca pe o smântânoasă farsă. Omul pare să moralizeze, însă ampolozitatea şi înclinaţia spre rizibilul hiperbolic anulează (deliberat?) orice adiere parenetică. Mi-e greu să mi-l închipui pe acest domn râvnind la o lume cuminte, cizelată, fosforică, de-o comodă monotonie.

        iii. Spre deosebire de notoriul Răzvan Detectivescu, talentatul deconspirator de plagiatori (tâlhari şi impostori, carevasăzică) şi căpuşe ale stilului unanim râvnit al domnului Pleşu, eu nu văd o asemănare flagrantă între maniera de a scrie a celor doi. La Pleşu, de pildă, (mi-)e limpede o anumită fluenţă a scriiturii şi o paradoxală naturaleţe a agrementării retorice. La dl. Stângă, excesul, clăbucul, pitorescul metastatic vin pe un fond (bănuit) de frivolitate, de lejeritate sprinţară. Ceea ce nu-mi displace, dar e altceva… Dacă Pleşu e un seducător (nutritiv), Stângă e, mai degrabă, un amăgitor, modulând extravagant între bufonerie şi controversă…

        a se vedea şi:

        http://www.dilemaveche.ro/sectiune/societate/articol/taxi

        sau, stârnit de Pleşu VS. forumişti

        http://www.dilemaveche.ro/sectiune/societate/articol/homosexualism

        În opinia mea, acestea sunt texte în care autorul dispare perfect, prin tehnica ostentaţiei…

        Cu opalescentă amiciţie,

        Polichinelle

        • arcaluigoe said

          @Polichinelle – Nefiind a-tot-vazatori si mai ales a-tot-deodata-vazatori suntem, nu-i asa?, prizonierii perspectivei, ai locului din care privim lucrurile. Nu era de ajuns ca lucrurile in sine cocheteaza frivol cu teoria relativitatii generalizate, astfel incat ni s-a dat, ca bonus, j/unghiul de vedere pentru a adauga relativitatii lucrurilor o nota de absolut: subiectivitatea. Desigur ca exista locuri (inclin sa cred ca majoritatea locurilor de la geam) din care nu se vad diferente „stilistice” majore intre „originalul-originar” (Plesu) si „clona-care-l-si-intrece-sau-nu” (Stanga). Ma bucura intamplarea ca aflandu-va d-voastra Polichinelle, intr-o pozitie optima in raport cu diferentele specifice intre cele doua stiluri si avand aparatul de fotografiat la d-voastra, faceti poza artistica necesara care sa ilustreze distanta de la pamant la luna. Si care vorba ‘ceea romneasca, „din avion nu se vede”. Va multumesc pentru ca ati postat poza pe punte.

          Acum, revenind la fondul inepuizabil al problemei (locul planctonului de forum in lantul trofic al ecosistemului vorbirii), constat ca sub tutela aceeleiasi relativitati a perspectivei, lucrurile (aceleasi) se vad foarte diferit. De exemplu, dl.Plesu de acolo de sus vede cu ochiul sau de libelula diferente fundamentale intre vorbitorii din balta si cei de deasupra baltii. Impresia mea este insa ca, prin prisma reprosurilor pe care le face mai pe sleau sau mai voalat bietilor anonimi, abia daca-i face, fara voie, egalii celor care scriu cu semnatura pe bani. In rest nu. Toate relele vazute de catre dl.Plesu la anonimi, fara exceptie sunt prezente si la n-anonimi, neputandu-se face din asta un criteriu de partajare. O alta presupunere pe care cred ca o face dl.Plesu este ca anonimii si n-anonimii ar avea motivatii diferite prin care sunt determinati sa faca ceea ce fac. Ceea ce nu prea cred. Cred doar ca motivatiile suplimentare care-i motiveaza pe n-anonimi au darul de a eclipsa pricipalele motive care-i mana si pe ei in lupta. Deci nu, nici asta nu poate fi un criteriu valid de separare intre unii si altii. Dl. Plesu a incercat sa vorbeasca in nenumarate randuri despre „forumisti”, nereusind insa sa se desprinda de criteriile sale false prin care-i „identifica” si „deosebeste” ca entitatii de sine statatoare. Cred ca mai are de cautat.

          Trebuie sa ma opresc brusc. (ma cheama orizontul) altfel ar trebui sa adaug comentariul (d)lui Goe si despre eroarile de paralaxa ale d-lui Valentin S. altele decat ale d-lui Plesu Voi reveni.

          P.S. In Articolul sau dl.Plesu a zis cam asta:

          Recunosc: mă uit pe forum-uri. …
          …Păi, în primul rînd, am şi eu dreptul la niţică libertate: pot să-mi permit, după şaizeci de ani şi după desfiinţarea cenzurii, să-mi aleg singur subiectele. …
          …În orice caz, voi semna cu numele meu tot ceea ce scriu…

          Lucruri care merita a fi comentate pe indelete.

  2. off topic, am nevoie de ajutor, am mari probleme de intelegere, ce se-ntelege din urmatoarea fraza culeasa din blogosfera, spusa (scrisa) de o celebritate „Deplor iesirea si limbajul suburban, nu si faptele”?

    • Culai said

      Nu-i absolut nimic de înţeles: e prostia crasă (gura snoabă fără cap, ori cu altceva-n locu-i) din media d-acasă.

      • Medusa said

        Domnule Culai, si daca eu am inteles sensul celor spuse, ce ne facem?
        Fraza completa este: „Deplor iesirea si limbajul suburban, nu si faptele despre care a vorbit Basescu” si daca tot nu va este clar intelesul ma ofer sa va dau o mana de ajutor.
        Cat despre media de-acasa, nu prostia le caracterizeaza (chiar daca nici inteligenta), ci ticalosia.

  3. Culai said

    În loc de orice altceva, regret enorm că am mai pierdut un Mare Actor:
    „Une triste nouvelle se répand dans les médias : l’acteur Peter Falk, dont le nom est à jamais associé au personnage de Columbo, est mort ce 24 juin à l’âge de 83 ans, a annoncé un membre de sa famille sur la radio californienne KNX. Il souffrait depuis plus de 5 ans de la maladie d’Alzheimer.
    Acteur, producteur, réalisateur et scénariste américain, Peter Falk est né le 16 septembre 1927 à New York, d’un père d’origine hongroise et d’une mère d’origine tchèque, dans une famille d’origine juive. A trois ans, une tumeur maligne lui fait perdre un oeil, ce qui explique la tristesse, parfois, de son regard.

    De 1968 à 2003, il a incarné le lieutenant Columbo, enquêteur de génie au bagout légendaire, dans la série télévisée du même nom. En France, il était doublé vocalement par Serge Sauvion (décédé en 2010), renforçant le caractère mythique du personnage. Le premier épisode fut réalisé par un jeune homme de 25 ans, Steven Spielberg. Sur les 69 épisodes, Peter Falk en produit ou en co-produit 24. Le dernier, en 2003, est „Columbo mène la danse”.

    Démarrant sur les planches, il a d’ailleurs commencé sa carrière de comédien en remplaçant au pied levé un acteur malade dans le rôle… d’un détective. Il était visiblement fait pour résoudre des enquêtes dès le départ ! Toutefois, il suivra un cursus universitaire pour tenter un entretien d’embauche à la CIA, auquel il échoue, entre à la direction du Budget du Connecticut comme conseiller à la productivité, mais abandonne ce parcours pour suivre celui de comédien.

    En 1958, il obtient un rôle dans La Forêt interdite de Nicholas Ray. Peter Falk jouera aussi devant la caméra de Frank Capra (Milliardaire pour un jour), de Blake Edwards dans La Grande Course (1965), de Sydney Pollack dans Un château en enfer en 1969 ou encore dans Une femme sous influence, (1974), de John Cassavetes. Il retrouvera le réalisateur pour Opening Nights (1977) avec Gena Rowlands.
    Fort d’une filmographie bien remplie, Peter Falk alterne les prestations dans les genres les plus différents tels que le film d’aventures et romantique Princess Bride (1987) dans la peau du grand-père narrateur ou le drame Les Ailes du désir de Wim Wenders, dans son propre rôle. L’une de ses dernières apparitions – sur les écrans français tout du moins – a lieu dans le film d’action Next de Lee Tamahori avec Nicolas Cage.
    Il avait été décoré en 1996 par Gérard Depardieu, à Paris, comme Chevalier des Arts et des Lettres.
    Peter Falk a été marié à deux reprises, avec Alyce Mayo puis avec Shera Danese. Avec Alyce, il a adopté deux filles, Catherine (qui est devenue détective privé) et Jackie. Souffrant de la maladie d’Alzheimer depuis plusieurs années, Peter Falk vivait sous la tutelle de sa seconde épouse, Shera Danese, au grand dam de sa fille Catherine. L’acteur immortalisé par son imperméable élimé et sa célèbre phrase „Juste une dernière chose…”, souffrait de démence depuis plus de cinq et ne reconnaissait plus personne, ne se souvenant même pas de… Columbo.” (ieri)

    PS: de se doreşte traducţiune, să mi se dea semn.
    Despre cum „vânează” jurnaliştii la DSKhan, v-ar interesa? Tot în frâncă sau dată-n ro, fără consimţimânt de la sursă. Deci, poate fi eine problem, în caz că…

    Dumnezeu să îl ierte!

  4. rongo said

    Departe findu-mi intenţia de a contraria, de când mă ştiu „cititor” am simţit cărţile/filmele de investigaţie şi documentare, inclusiv cele psihanalitice, istorice şi de aventură, ţinând de estetica raţionalistă, cea a lui QED – euristică. Tot în extaz se intră şi-n clipa rezolvării unei probleme matematice, precum în cel mistic sau artistic. Ex-staza – ieşirea din stare – transgresează atât inginerul cât şi poetul, contabilul şi rebusistul, astronautul şi biciclistul. Tare generos a fost Peter Falk!

  5. Culai said

    M-au impresionat: Animaţia (scenariul, decorurile, păpuşile – deşi cam prea sinistre pentru al meu gust), Muzica (refren dintr-o „serenadă” turcă, câtată şi pe la chefurile nostre juvenile „ataturca, bree, mamaliga cu cafee”…), iar cel mai mult Recitarea. Păcat că – din engleză – abia dacă pricep atenţionările programelor PC. Aş fi plâns, cu siguranţă, ca bunicii ţigani care vizionează „bollywood”, cu nepoţii pe genunchi, cetindu-le cu voce tare subtitrarea, ori „traducând” cu voce tare replicile actoriceşti, desigur, în engleză… Ori, aş fi râs, după caz.
    Abia acum pricep de ce partida socăceană vroieşte introducerea dublării filmelor străine. Eu, chiar de-ar fi să mor nepriceput, n-aş dori să apuc aplicarea acestei analfabete măsuri. Dar, poate, din când în când, să mai apuc şi câte o subtitrare inteligentă apud anglofonie…

    • Culai said

      Se pare că-s mahmur, dar n-am mai băut (zdravăn) de alaltăieri noapte… Deci, rectific: cântată, noastre. Şi, rog, suprimaţi orice tautologie ne-voită!
      Merci d’avance! N. Ma(hm)uru

Lasă un răspuns

 
