(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Impreună-negândirea. Da daca nu, nu.

Posted by Arca lui Goe pe Noiembrie 8, 2012

De-ale lumii virtuale

Daca_nu_nu – November 6, 2012 at 21:24 – #26

M-am întrebat de multe ori ce-i apropie pe oameni…
Pe Liviu Antonesei l-am văzut o singură dată,
la un simpozion pe teme de educație.
Pe Dorin Tudoran nu l-am văzut niciodată,
cum niciodată nu i-am văzut pe Șerban Foarță,
pe Vasile Gogea,
pe Nicolae Prelipceanu,
pe George Tudor-InimaRea,
pe Gheorghe Câmpeanu,
pe Mara,
pe No Name,
pe Shadow,

(n.b. , Sierra)

si pe toți prietenii de pe aici…

Cu toate acestea, cu toate că nu ne știm,
nu ne cunoaștem,
ne-am găsit!
Oamenii se găsesc: da, oamenii care gândesc – cât de cât!!! – la fel, se găsesc…

Unii se găsesc pentru PUTERE.
Alții -NU.
Acești „alții” se găsesc pentru împreună-gândire!!!

Deeci???…

Iata care va sa zica ce inseamna un poet / o poetesa. Lucruri multe (enorm de multe) spuse in cuvinte (atât de) putine. Poemul de mai sus si de mai alaturi a aparut pe blogul Cerocratia fara inså så stârneascå, vai, toate ecourile necesara si fara sa capete in capete intreaga atentie, pe care o merita cu prisosinta si pe care autoarea anonima o spera plina de sentiment, un sentiment ascuns neglijent in dublul „ee” din „deeci”-ul atât de final si atât de intrebator. De trei ori intrebator si de trei ori in suspans… Deeci???… Deci nimic. Care va sa zica creatie divina. Doama Daca Nunu a creat ceva (arta) din Nimic. Un nimic destul de mic daca stai sa te gandesti. Daca nu, nu.

Acest poem ar merita sa fie introdus in programa scolara a universului virtual al anonimatului clandestin si sa fie subiect obligatoriu la BAC in fiecare an. Candidati sa stabileasca mereu (si mereu) ce ne invata pe noi acest poem. Acest poem, in care infinitul incape destul de bine, cu larghetze, ca si vesnicia nascuta la tara, tara d-nei Daca Nunu, autoare unica a acestei superbe elegii a nimicului fara ecou, ne invata ca… Buun!

Exista persoane care sub-relationeaza in rea-li-tate.  Pe cale de consecinta, importanta de sine nu se in/tâmplå. Si nu se intampla exclusiv din cauza anturajului local (localul de la Corabia, de la Iasi, de la Focsani, n-are a face, tot bomba ordinara, bufet de garå). Si atunci? Ce facem noi atunci? Atunci noi ne urcam frumusel in trenul personal, deghizati in personagii anonime (de ex. d-na Daca Nunu) si facem blatul aiurea (pr)in hyperspatiul virtual al anonimatului clandestin. Acolo, inevitabil, gasim prieteni care „gândesc” la fel. Blatisti si ei. Ne grupam si ne validam, implinindu-ne ceea ce ne mai lipsea.

In poemul manifest, in care deeci d-na Daca Nunu le cere oficial prietenia ilustrilor colegi de intentii, insirati in ordinea prestantei, importantei si a obligatiilor (con-textuale), este vorba despre un gen anume de anturaj politic. Se poate observa ca d-na Daca Nunu ii omite accidental din pomelnic pe d-ni Sierra si pe Neamtzu Tziganu, dar ii omite in mod intentionat si pe neprietenii dl.Lucidul, dl.Andrei I., si pe altii. Cele doua omisiuni s-ar compensa bine una pe alta si ar scuti-o pe d-na Daca Nunu de prejudicii la imaginea virtuala. Apoteoticul pre-final prin care dânsa certifica (si personal) faptul ca grupul moflujilor adunati pe Certocratia pe criterii strict politice (care bârfesc nu gândesc) nu aspira la nicio felie de cascaval (pe care de altfel nici nu le-a oferit-o nimeni) multumindu-se cu dulceatza negândirii-mpreuna (prin care se valideaza atat de reciproc si atat de iluzoriu), i-ar putea aduce chiar un plus la imagine.  Pânå si riscantul fel in care d-na-si forteaza in final norocul intreband la plezneala „Deeci???…” n-ar putea stirbi prestigiul rezultat din autoratul unui asemenea admirabil poem in proze, gnoze si nevroze… Dar… Cu psihicul nu te pui. Acesta este marcat intotdeauna, irevocabil, de acte ratate. Desi il vizionase intr-un trecut neimemorial, pe viu, pe foarte viu, pe nearatosul dl.Gogea, d-na Daca Nunu il trece pe acesta, in mod abuziv, la sectiunea „nevazuti”, intr-o incercare ratata de a uita nearatosul. Este momentul in care blajinul d.Gogea (Vasile), suparat ca a fost picat pe locul patru, desi dânsul, la cat de inalt este chiar si de langa podium ar fi mai vizibil spre sala decat „bondocul” S.Foarta pus chiar si pe prima pozitie a podiumului, ii strica anodinei d-ne Daca Nunu, tot efectul artistic, introducand-o cu naduf la sectiunea „ultravizibililor” printr-un contra-poem:

Vasile Gogea– November 7, 2012 at 09:36 – #32

@Daca_nu_nu
Ei, Doamna Marcela!
Nu ştiu ceilalţi…
dar noi doi am avut o plăcută întîlnire,
mai anul trecut, chiar la Alba Iulia!
Habemus documenta (furnizate chiar de Domnia Vostră) :

http://vasilegogea.wordpress.com/2011/05/06/cu-editura-eikon-la-alba-iulia-tirgul-de-carte-alba-transilvana/.

În rest, aveţi dreptate:
unii se “găsesc”, alţii se… “adună”!

La capatul linck-ul oferit cu generozitate de catre sf. Gogea, blajinul turbat, nefe-ricitei d-na Daca Nunu, identificata exhaustiv cu o oarecare identificabila doamna Marcela Ciortea, lector doctor la Universitatea “1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia, traducător din Plotin  şi comentator al lui Anselmus, i se rapeste ca prin minune si fara mila tot sexapilul si charmul anonimatului semi-clandestin (n-avea bilet dar era pe mana cu Nasul), in care se ascundea discret si explicatia sub/relationarii din rea-li-tate. Vizionand link-ul cu pricina, mizerabilul misogin selectiv Neamtzu Tziganu, se razbuna si dansul fara scrupule, tot pe Cerocratia, cu largul concurs al moderatorului, referindu-se mârsav la poza Marcelei (vezi mesajul, aoleu#69). Desigur ca responsabilitata legala-i revine in totalitate moderatorului anesteziat, dar, totusi, moralmente dânsul nu-i vinovat. Dupa ce l-a cenzurat pe Florin Iaru (un alt mare gânditor nedreptatit de catre miniona d-na Ciortea (Marcela), a se vedea mesajul #66 😯 ptiu drace), domnia sa nu-si putea permite sa-l cenzureze si pe blajinul d.Gogea (o fi din Blaj). Nu se facea. Si uite asa se nasc situatiile imposibile ca urmare a actelor ratate de catre doamne  uituce, chiar talentate si capabile de poeme admirabile precum cel prezentat mai sus si mai alaturi.

Si pentru ca actiunea filmului se petrece intr-un sat de plescari, din cand in cand, pe ecran, apare o barca. Barca saracului care n-are lotca lui, n-are gasca lui, n-are locului lui (pe Cerocratia, desi ar râvni) si care citeste cu sfintenie, in liniste, Arca lui Goe. Totusi atunci cand vorbeste, vorbele d-nei Marcela Ciortea le-ntareste:

AVP Says:
8 noiembrie 2012 la 12:26

Buna ziua, CMM.

Recentu tau pretin, goe al lu mboe securistrigoe, tocmai misia asta o are p-acilisa : de a pazi ca nu cumva Dorin Tudoran, Andrei Plesu, AVP et aliis ejusdem farinae sa capete vreo autoritate fie si formala, dar nasoala, si sa dea dreaq tovii si baietii comandanti in boala, riscand sa ramana cu salvatoru urmator – asa cum l-au crescut & programat ei haat demultisor – in poala si facandu-se de ris la onor alegator, in pericol de a prefera un independent autentic si nesantajabil, din civilu bobor… oops. De aceea, goe si alti baietzei de la Manastirea Strigoe au primit sarcina nu doar de a-i decredibiliza pe toti disidentii or rezistentii de altcandva cu prezente in hyperspa, ci si de a le toca nervii toata ziulica, spre a nu mai putea face astia si altceva decat sa se holbeze la ce-au mai zis goe, humor si altii asemenea, tavalindu-i non-stop prin troaca in care te scalzi actualmente si domnia ta, precum si prin prezente diurne la gaura din spa… oops. In troaca lu goe strigoe au existat pana mai alaltarea nu mai putin de 15 topicuri dedicate lu mandea, cu insulte, calomnii, ironii ca pentru mortii vii si alte texte d-astea, cica cilibii & candrii, care te-au nebunit pe tine, ca si pe alti copii, de-ai dat in mintea olimoxii… Dixtractie placuta, mey, in raiu pt purcei :)

* * *

P.S. Daca nu stiti ce este aceea CMM, nu va nelinistiti prea tare. N-ati pierdut nimic (in context).

19 răspunsuri to “Impreună-negândirea. Da daca nu, nu.”

  1. Dl.Goe said

    Tardiv, d-na redevenita Daca Nunu, revine si incearca sa-i mituiasca pe martori:

    Daca_nu_nu – November 8, 2012 at 19:08 – #75

    @) Vasile Gogea
    Tulai, Doamne, așa-i, aveți dreptate!!! Îmbătrânesc, domnule Gogea, ha, ha, ha… Da, acuma, să stăm strâmb și să judecăm drept, dreptu-i că ne-am văzutără, dar nu-i drept că ne-am și cunoscutără, că n-am apucatără (eu fiind convalescentă pe-atunce). De-aceea, cer rugare de iertare, Boier Gogea, că nu fu deloc-deloc cu intenție, ci numai din neatenție!
    Gând bun!!!

    @) Gheorghe Câmpeanu
    Firește că sunt mulți prieteni aici, cu toții demni de numit. Nu mi-am propus un inventar. Intenționam doar câteva exemple. Regret că am fost prea succintă în exprimare. Îi asigur pe toți de sincera mea prețuire.
    Aparte: Tuluvoaie! Mă iubește cineva de la vest??? Iooooi, te…

    @) Neamțu Țiganu
    Păi, de băgat, știu că nu mă bagi, ha, ha, ha.
    Bine, scoate-mă, dar eu tot te iubesc!!!
    De-mi spui și domnia ta că ne-am întâlnit, apoi chiar mă ia cu leșin!!!
    )))))))

    ***

    Zica cine ce-o zice, dar universul virtual al anonimatului clandestin råmâme, cu toate dramele sale shakesperiene, un loc plin de haz si de tâlcuri.

  2. CMM said

    Sunt aici. Eu, CMM, o oarecare. Știu in proporție de 75% cine este Dl. Goe.

    Voi respecta legile Universului Virtual și nu-l voi demasca niciodată.
    Imi ajunge ca știu și că voi mai descoperi. E simplu.

    Dl. Goe are COMPASIUNEA și IERTAREA mea pentru orice va intreprinde împotriva mea, acum ori în viitor. Și pentru tot ce a întreprins până acum.

    De ce?

    Pentru ca respect Universul Virtual.

    Și pentru că eu cred că Binele și Răul sunt legate la un nivel superior, nu pot exista decât împreună. Știu asta de la Jung, unul dintre înțelepți mei.

    D-le Goe, simțiți-vă așadar ca acasă!

    • Dl.Goe said

      Nostima ca de obicei. La nivel statistic.

      „Știu in proporție de 75% cine este Dl. Goe.” – Tare. Stai bine pustoaico. Eu abia daca trec de 50%.

      COMPASIUNEA și IERTAREA le primesc. Merci. Sunt colectionar.

      Impotriva ta? ??? acum ori in viitor? tot ce a intreprins pana acum? Iar te alinti. Te ras-feti chiar. Cum ar putea un personaj (dl.Goe) sa intreprinda (?!) ceva impotriva altui personaj fictiv? Parca am vorbit turceste pana acuma. Ramane ca-n tren (Trenul de placere).

      „Pentru ca respect Universul Virtual.” – Esti plina de declaratii. Asa sa faci. Sa-l respecti asa cum trebuie sa respecti tot ceea ce nu intelegi.

      „Și pentru că eu cred că Binele și Răul sunt legate la un nivel superior, nu pot exista decât împreună.” – Mda, Jung v-a invatat de bine. De n-ai uita. Caci ar fi de rau. Ca si uitarea… In sfarsit, noapte buna. La revedere.

      „D-le Goe, simțiți-vă așadar ca acasă!” – Ce-i asta? O incercare de insolenta? Sau de subtilitate? Merge!

      ***

      „Sunt aici. Eu, CMM, o oarecare.” – Parol!

  3. CMM said

    Un amanunt: miine voi pleca la odihna. Fara laptop, fara internet. Nu voi fi pe aici.
    Repet așadar: D-le Goe, aveți COMPASIUNEA și IERTAREA MEA, pentru orice ziceți despre mine în absența mea.

    • Dl.Goe said

      Sperante desarte, madam. Multe sperante desarte. De unde atata odihna? De unde atatea ziceri?

      Bine,bine, COMPASIUNEA și IERTAREA, am inteles. Le primesc cu drag. Ti-am zis deja.

      Presupun ca acolo in padure o sa te gandesti 75% la dl.Goe. De 25% ai voie sa va ganditi la dl.AVP. Dar niciun procent mai mult. Da? Promiti?

      P.S. Apropo, trucul cu anuntzul e vechi. Perimat. Fumat. Pentru viciosi incepatori. Ceea ce denota… Denota.

      • CMM said

        Abia acum am vreme să răspund. Simt nevoia să răspund și o fac pentru că vreau să mă eliberez.

        Am venit pe această (b)Arcă cu un plan care se construiește din mers. Prietenii știu / nu știu de ce.
        ++++++++++++++++++++++++++++++
        Cine ridica planul, de plan va muri, dear surioare 😛
        ––––––––––––––––––-

        Eu însă știu acum, cu o mare probabilitate cum ziceam, cine este co-autorul personajului dl.Goe (Că pe autor îl știm cu toții). Nu-l voi demasca niciodată, pentru că îmi respect Patria, Imnul și Drapelul. Nu voi obosi să repet asta. Vă plictisește? Posibil. Dar…acceptați-mi libertatea. Domniile voastre, cei care înțelegeți perfect Universul Virtual.

        Și apoi, la ce bun…Pe mine mă interesează dl.Goe, și portretul său îl voi disemina în spațiul Arcei prin unele dintre postările mele, câte și când și unde se vor mai întâmpla. Biografia autorului, aici a coautorului, contează pentru un des-cifrator doar ca experiență interioară a creatorului. Altfel, “autorul a vorbit”, maioresciana dogmă, rămâne valabilă.

        Pe dl.Goe îl în-ființez noician prin compasiunea mea. Nu contează așa tare ce face d-lui cu ea.

        Ce este dl.Goe, așadar? O entitate variabilă, proteică, ambiguă. De pildă, o oglindă cu structură și consistență variabilă. Uneori are defecte / efecte hidoase . Și hidos te vezi în ea. Hidos până la lăcrimare. E bună lăcrimarea. Elimină toxinele și trufia din blogger. Și din omul de sub masca de blogger.

        Alteori, e nefiresc de clară, supra-clară. Îți întrezărești îngerelul . Bun și El.

        Mișto, chiar mișto este că niciodată nu știi cu ce efecte / defecte te vei ciocni. Dacă intri în joc, asta eliberează spontaneitatea. Ei, jocul e lucru maaare în patria mea. Uneori e chiar Patria.Acum abia înțelesei o spunere destul de încâlcită. Da, inconștientul nostru e limbaj, metaforă și metonimie. Lăsați-vă să fiți numai vorbire, într-o goescă degringoladă și multe veți afla despre domniile voastre și lume. Cam atât deocamdată…

        Oo, era să uit. În acest context, îmi amintesc cu aproximație o zicere nichitian-stănesciană: Te-ai luptat cu însuși Cuvântul și l-ai învins. Oare/ Definitiv? Ce sens are șchiopătatul după luptă???

        Și….Heei? Ce ați vrut domniile voastre, dragi colocatari de Univers Virtual, să devoalați? Că sunt CMM și olimox? Maare brânză! Ăsta e “secretul lui Polichinelle”, ca să zic așa. (Nu luați ce spun drept o impertinență față de cel ce vine, în momente rare, aici pe Arcă. Am pentru d-sa un mare respect).

         

        ++++++++++++++++++++++++++++++
        Pai e plina (b)Arca, doldora, de secretele lui Polichinelle. Polichinellii (grei ca pietrele) trec, secretele (usoare ca aerul) raman. Noi n-am susurat niciodata nici macar aluziv c-ar exista vreo congruentza intre anonimul Olimox si anonima CMM. Dimpotriva am putea proba, oricand ar fi cazul, contrariul, despre lipsa de identitate intre unul si alta si despre independenta relativa mai mult ca perfecta (sic), intre una si alta, cata vreme nu ne apucam de reduceri si esentializari. Daca ne-am apuca putine semnaturi unice ar ramane pe lista comentatorilor pe Arca, iar daca am continua procesul am constata ca toti sunt unul si unul e in toate. Dar numai si numai pentru ca Nimicul este mereu egal cu sine insusi. Poate confirma si dl.Nimeni cand o trece Niciodata pe aici venind de Nicaieri. Deci nu. Olimoxu-i olimox si CMM-la e CMM-lå.
        ––––––––––––––––––-

        Sunt CMM și olimox exact cand vreau și cât vreau. Sunt CMM și olimox și ÎNTOTDEAUNA MAI MULT DECÂT ATÂT, în vieți reale ori virtuale și între vieți reale ori virtuale, cum spune unul dintre Înțelepții mei, Șamanul.

        Banal, dar marile mistere se petrec la lumina zilei.
        Iac’așa!

        • arcaluigoe said

          Hei CMM, ce facem? Trecem clasa sau nu? Mi-e teama ca in caz de repeten-ţie veti abandona scoala. Mi-ar parea sincer rau. Dar, punând råul inainte, intr-un caz ca acesta, pe durata examenului de corigenta (ametitoare apa) ati prefera rolul terapeutului sau rolul pacientului? Ca sa stiu cum sa scriu biletele de loterie. Bilete de papagal. Va anunt din vreme cand se va organiza sesiunea de examene restatnte ca sa va prezentati la extragere. O planeta (ou) de doamna la cam/circa 40-60 de ani. La examen nu veti avea voie sa aveti telefon celular, calculator, iPod, iPad ori alte gadget-uri cu acces la internet ori la propriile amintiri. Cel mult un abac de persoana va fi acceptat in sala pasilor de examen. Nu se accepta amanari medicale, in special din cele de la psihiatrie. Toti suntem mai mult sau mai putin melancolici. Nu?

        • CMM said

          Recititi cu atenție textul de mai sus.

  4. Dl.Goe said

    S-au inmultit martorii dar prea-cinstitul cititor citit al (b)Arcei lui Goe tot unic a ramas.

  5. "citittor intimplat " said

    Sa revizuim putin „materia”din urma :

    „Cu ajutorul wordpress viata continua dupa moarte. Bine-merci. La fel ca si viata ta. De blogger. Ori de comentator. Am programat din vreme niste articole. Un numar finit de articole. Nu se stie cate (nu le-am numarat). Exact precum numarul articolelor sau comentariilor pe care le vei publica si tu. Or sa apara din cand in cand, ca din neant (neantul d-lui Goe) pe Arca. Ancore din viitor spre trecut. Ne-om achita astfel, de datorii si de promisiuni. Vom fi si facand / facut altele. Pe care le-am facut. deja. Dar care nu se stiu. Caci despre anumite lucruri din trecut nu putem afla decat in viitor. Este cazul tau. Asadar vei afla. Daca vei trai.

    Spre finalul vietii de apoi, dintr-un viitor indeterminabil, vom oferi vocea d-lui Goe. Printr-un link spre un fisier postat deja pe Youtube, mentionat intr-un articol wordpress programat deja (cu anticipare) sa apara undeva, la o data din viitor. Cândva. Apoi, nelamuritilor li se va oferi imaginea fotografica a d-lui Goe la maturitate. Alt link. Alta distractie. In cele din urma va fi fiind postat un film si parola de administrator al Arcei lui Goe. Textul acelui ultim post este foarte scurt:

    Cititorule intamplat, parola de administrare a blogului pe care tocmai il vizitezi este: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Cel care intra va primul in posesia ei, insusindu-si-o, va avea acces la paginile si articolele private postate pe Arca lui Goe si la alte cateva detalii interesante”.

    • Dl.Goe said

      Va referiti la o realitate paralela. Azi o vedem si nu e. Ce asteptari aveti de la aceasta revedere a materiei din „urma”? Repet este o urma dintr-un univers alternativ, paralel cu acesta in care existam noi doi acuma. Un asemenea univers alternativ, potential, in acord cu principiile logicii cuantice (pe care suntem pe cale s-o formulam implicit) poate exista, poate nu. Exista. Depinde numai de preferinta d-voastra ca observator con-citatid cu con-stiinta.

      • "citittor intimplat " said

        Ati ghicit ,sau nu ? „Cititorul intimplat ” este in acelasi timp si unul dintre „prea cinstitul /ii cititor ” . Prin urmare ( el ) s-a aflat ieri,da , in „urma de univers alternativ ” ,atras de un flux „cuantic ” exact in locurile unde a mai fost si unde s-a simtit liber ,fara prejudecati sau resentimente . Asa s-a facut ca a dat din intimplare -poate da,poate nu – de ceea ce el a crezut ca este un mesaj pentru viitor al d-lui Goe …La inceput „prea cinstitul cititor „si …naiv 🙂 a crezut ca Dl Goe a facut niste promisiuni certe si le va implini mult mai repede si exact asa cum a spus .Dar abia acum am realizat ca, ceea s-a petrecut odata cu trecerea timpului , a devenit realitate . Existam…
        Hmm …mai am o mica nelamurire . Ce l-a determinat pe vizitatorul tacut ,sa-i amendeze comentariul d-lui Goe cu un „nu” hotarit ?

  6. Dl.Goe said

    N-as vrea sa va imaginati ca pe topicul de pe care a fost extras din context admirabilul poem al d-nei Daca Nunu (…si contribut-oare pe Certocratia),  n-ar mai exista si alte mesaje extrem de interesante. Exista. Toate auto-extrase din (orice) context. Pe bune. In afara de deja celebrele mesaje aflate la pozitaia 66 si respectiv pozitia 69, am extras pentru d-voastra, la intamplare, alte doua-trei mesaje destul de vesele, care contribuie consistent la hazul general pe Certocratia (unele la vedere, altele pe dedesupt)

     

    Dl.Goe – November 9, 2012 at 20:21 – Mesajul d-voastra a fost respins din oficiu la posta redactie. Mai incercati.

    Coane Dorine eu n-as spune ce nu sunteti dar as spune ce sunteti. Sunteti comic, coane Dorine. Si nu de la pamfletareala vi se trage. Fiti va rog atât de bun si dati exemplu viu de un „Om politic”, in opinia d-voastra. Nu, nu cu voce tare. Ci in gand. Pe urma daca n-o sa va apuce rasul inseamna ca n-aveti umor. Ceea ce este foarte posibil dupa felul penibil in care va tot imaginati a fi artist al datului cotita dupa cires, tot nimerind-o cu oistea in gard. O sa vå ramana Certocratia cu ograda-n batatura si cu batatura fara fence, no offense. Ca de ingradiri nu duceti lipsa, cu tot excesul de conditional optativ din frazare.

    Ce pacat ca nu va stie lumea. Daca ati fi un pic mai notoriu, macar un milimetru peste pragul critic, sunt convins ca ar fi mult mai multi spectatori cu haz la zilnicul spectacol „Sa râdem cu Dorin Tudoran”. Asa, printre mofluji, se pierde aiurea bunatate de umor (imbracat in sobrietate transparenta).

    • Martor said

      Sfântă tinerețe electorală! Despre legionarism de operetă
      Autor: Silviu Sergiu

      Gestul lui Mihai Neamțu de a recita o poezie scrisă de poetul Radu Gyr este discutabil. Nu pentru că nu avea voie să recite poezia „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!”, un poem cu calități lirice remarcabile. Ci pentru că a facut-o in locul și la momentul nepotrivit.

      În legătură cu Radu Gyr lucrurile sunt clare. A fost un poet foarte important. Are locul său bine definit în istoria literaturii române. Poeziile sale au fost scrise cu mult har.

      A avut și o latură detestabilă, din cauza convingerilor sale politice detestabile. A fost comandantul legionar in regiunea Oltenia. Unele poezii ale sale au înfierbântat inimile și mințile unor criminali. Aceștia au ucis de-a valma evrei și români, mânați de îndemnul din ”Sfântă tinerețe legionară”: ”Și-avem doar gloanțe pentru trădători”. Un imn în care Gyr nu precizează cine sunt trădătorii, lăsând decizia la latitudinea camarazilor săi de arme, fapt care a sporit, probabil, numărul victimelor nevinovate.

      Dacă Mihai Neamțu ar fi recitat „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!” la un cenaclu literar ar fi fost un gest inofensiv. Nu s-ar fi vorbit a doua zi despre Radu Gyr- antisemitul. Ar fi fost și penibil, fie și pentru că poezia nu este antisemită. S-ar fi vorbit de Radu Gyr- poetul remarcabil. În mod justificat.

      Mihai Neamțu a rostit aceste versuri la un eveniment electoral, a unei formațiuni de dreapta. Asta schimbă datele problemei. Pe scena Operei Naționale, „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!” nu a fost doar o poezie foarte frumoasă. Încărcătura ei simbolică a fost alta. A fost un mesaj țintit către un public avizat, un electorat situat la extrema Dreptei, care se înflăcărează nu doar datorită valorii literare, ci și pentru că aparține unui poet legionar. Luni seara, acestui tip de electorat Mihai Neamțu i-a fost simpatic. Poate chiar atractiv din punct de vedere electoral.

      Nu stim cat de mare este acest electorat. Putem doar banui ca a crescut in ultima vreme, din cauza crizei economice si a degradarii spatiului public romanesc. Partidele stiu insa dimensiunea lui, dar nu dau niciodata publicitatii cifrele din sondajele interne. Nu cred ca este un electorat de neglijat.

      O parte dintre acești alegători nu au o educație consistentă. Îi regăsim în galeriile de fotbal. Pentru ei a fi legionar este o mare calitate, pentru ca au ceva impotriva tiganilor, homosexualilor si evreilor. Aceștia îl admiră pe Gigi Becali pentru abordările sale fascistoide, indiferent că țin cu Steaua, Dinamo sau Rapid. Nu il voteaza neaparat, pentru ca nu stie carte. Ar putea sprijini insa un politician erudit, despre care au auzit ca ar fi legionar. Din acest punct de vedere, acuzatiile de legionarism i-ar putea prinde bine lui Mihai Neamtu.

      Un al doilea segment al acestui electorat este format din persoane educate, trecute de prima tinerete. Sunt intelectuali de dreapta, care pe vremea comunismului vedeau in Radu Gyr un „poet al inchisorilor comuniste”, un disident care a luptat in numele lor cu regimul comunist. Pentru curajul de a se opune bolșevicilor, i-au iertat pacatele de pe vremea cand era legionar. Îi sufletul acestora, poezia „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!” a avut un ecou aparte.

      Mai exista si un al treilea segment este compus din tineri care pot fi lesne sedusi de rolul mesianic pe care legionarismul il atribuie poporului nostru. Romanii de astazi au nevoie sa auda ca nu sunt codasii Europei, ca li se face o nedreptate majora fiind tratati in acest fel. Acesta este electoratul care-l admiră pe Dan Puric, fiind captiv al carismei acestuia. Un personaj pe care Andrei Pleșu l-a portretizat excelent, într-un interviu din ”Adevărul”. ”Domnul Dan Puric a făcut un sindrom de guru. Părerea mea sinceră este că el nu este pregătit pentru acest rol, din două motive. Unu: se simte indecent de bine în el, iar asta se vede din mica pompă profetică a discursului. Doi: n-are cultură suficientă, iar asta se vede din modul cum dă citate. Citatul este nemilos. Felul cum citezi te dezbracă. Regula e să nu citezi mai mult decât citeşti”.

      Un discurs politic, cum este cel în care Mihai Neamțu a inserat poezia lui Radu Gyr, are drept scop sa convinga alegători. Erudit și inteligent, mi-e greu să cred că Mihail Neamțu nu a realizat adevărata simbolistică a gestului său si nu a anticipat ecourile negative. S-a gandit probabil ca raportul costuri- beneficii este bun.

      Nu cred că Mihail Neamțu este un extremist ce trebuie eliminat din politica românească. O fi tânjit în tinerețe după o Românie ca soarele sfânt de pe cer, o fi evocat memoria Căpitanului, dar și-a pus cenușă în cap pentru asta. Poate fi un semn că s-a copt pentru politică. Cred ca este nedrept să fie acuzat de negaționism. Nu exista suficiente dovezi pentru a i se organiza un proces public.

      Este însă un politician care, pe scena Operei Române, și-a dovedit șiretenia și, într-o bună măsură, lipsa de scrupule. Un politician care a recurs, indirect, la memoria unor personaje istorice detestabile, chiar dacă înzestrate cu har literar, pentru a strânge voturi.

      Când gesturile sale au fost sancționate public, s-a făcut că nu înțelege de ce este acuzat. Ipocrizia il desavarseste ca politician, pentru ca este o modalitate de a nu bate definitiv în retragere, de a nu-i dezamăgi pe cei pe care a vrut să-i seducă.

  7. Arca lui Goe said

    Aflam de la militzie:

    Din vina mesterului Dinca binagiul, care i-a tencuit numarul invers la poarta, marceliana „Ma Zita” a incurcat borcanele cu pomada si inloc sa vie aici s-a dus pe capul conului Dorin care, cuminte, n-a capabulipsit s-o bage in seama pe firul respectiv. I-auzi ce-i toarna amica pe Certocraia vesela:

    Daca_nu_nu – December 2, 2012 at 20:2515 Off Topic:

    @) Dorin Tudoran:
    Nu chi temi, Prechine,
    De-or vre să ne cheptine…
    Num-on chic ghe mă scutur,
    Dl Goe chică-n cur…

    @) Dl Goe:
    O-ntrebare, dle Goe:
    Vorba lui Dabija: Ce te fute grija?
    Nu că spun, da numa zic!
    Vezi-ți de treburi și nu mă-mpinge, c-amețesc!

    Una la mână:
    Cu Boier Gogea nu te poți domnia ta pune, că-i nobel de spiță veche, care va să zică prin născare, bre! Să ai domnia ta dreptul să te iei de Boier Gogea ar trebui să te mai naști o dată, bre! Priceput?

    Două la mână:
    De Dorin Tudoran eu aș zice să te lași, că, după cum te văz, neam de neamul tău n-are sânge-n instalație cât a avut Dorin Tudoran la vreme de cumplit ceaușism. Capisci?

    Trei la mână:
    Cât despre mine, bre, musiu, tre să-ți spui că există oameni sortiți să rămână în veac neștiuți: bunicul meu a făcut de două ori Canalul făr-a aștepta recompense de la cartea de istorie…

    Prin urmare, fă de bine domnia ta și cântă la altă masă, cu Dreapta dumitale cu tot, că n-avem mărunt…
    Bine?
    Vezi că nu șuguiesc.

    Apriga muiere, nu zic nu. De chic. Simt deja fiori pe sira spinarii.

Lasă un răspuns

 
