(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Crestinismul pe scurt

Posted by Arca lui Goe pe Iunie 2, 2013

Abstract (version A)

Rezumat (versiunea B)

intrusul

intrusul (*) – mai 9, 2013 la 2:36 AM

Religia crestina este cea mai exigenta, crestinul (autentic) este in fiecare clipa in situatie limita.”Vine vremea si acum a si venit”, ”vegheati ca sa nu cadeti in ispita!”, ”rugati-va neincetat!”, nu e loc de amanare, nu e loc de relaxare (promite mult, cere mult). Ni se cere atentie mare, mobilizare spirituala, cercetare de sine (luare aminte). Raportati la acestea, savantul si muncitorul cu bratele sunt egali. Dumnezeu ne priveste cu nepartinire. Ca sa vedem amploarea exigentei sa citam dintr-o rugaciune “… Ma rog cu umilinta indurarii Tale celei mari: iarta-mi pacatele cele cu voie si fara de voie…” Deci trebuie sa ne rugam si pentru greselile facute involuntar. De ce? Pentru ca trebuie sa veghem in fiecare clipa actiunile noastre, gandurile noastre. (“Te rog Doamne a ma ierta de toate cate ti-am gresit cu fapta, cu gandul, cu cuvantul, cu stiinta sau fara stiinta mea”). Ca aceasta este posibila si necesara ne-o spune Mantuitorul: ”Fiti desavarsiti precum Tatal vostru din ceruri desavarsit este”, adica fii urmeaza exemplul Tatalui. Care este promisiunea? Promisiunea este Adevarul ca Viata si(sau) Viata ca Adevar.

 * * *

EXTRANS (lb. galiciana in text) – (*) Intrusul este o entitate temperat-continentala, sub-pamanteana, compusa exclusiv (si inclusiv) din nas, gât, ochi si urechi (ORL). Pavilioanele urechilor ii sunt, spre mare deosebire de alte entitati virtuale terestre, foarte, foarte mici. Ca la câtritzå. In compensatie, pleoapele cu care clipeste, si cu care, din cand in cand, (mai si) inchide ochii, sunt enorme, gåzduind pe interior fresce uriase si basoreliefuri de inspiratie sumero-babiloniana… Genele sunt, si ele, formidabile, incat le poate utiliza cu succes la compunerea mesajelor pe care le tasteaza genetic, clipind,  pe calculator. Esantion (bonus; a se observa „ghilimelele” corectitudinii apolitice):

intrusul_bonus

Cand „Intrusul” inchide ochii, Universul intreg dispare. Intr-o clipa. Pentru o clipa. Cand ii deschide se starnesc vânturi si furtuni colosale care spulbera praful de pe colb si vorbele de pe omenire. Genele sale hyper-rasucite si rimelate sunt spiralate la infinit, amintind, la limita, de geometria in spatiu a gaurilor negre si a singularitatilor universale. Cu surogate pe surogate calcand, paradox al negarii negatiei, militand, activ, in internet, pentru demascarea faptului ca, in internet, orice activism este fals (o problema de discernamant, alienare, insingurare, inchipuire), intrusul este o entitate temperat-continentala, sub-pamanteana, compusa exclusiv (si inclusiv) din nas, gât, ochi si urechi (ORL). Pavilioanele urechilor ii sunt, spre mare… etc, etc, etc. 

Au nu e paradox? Fu prapastie? Genune? Mai multe despre Utopica denuntare a (vai) cypber-utopiei -AICI!

17 răspunsuri to “Crestinismul pe scurt”

  1. Maria said

    Iată singurul adevăr: suntem pionii misterioasei
    partide de şah jucată de Dumnezeu.
    Ne mută, ne opreşte, ne mută iar, apoi ne-aruncă
    unul câte unul în cutia Neantului.

  2. Maria said

    Dumnezeu
    o dată
    Adam
    o
    dată
    Eva
    ultima
    dată

    Paradisul
    pierdut
    şi
    adjudecat

  3. Maria said

    mă apasă
    tăcerea ta Doamne
    că mă fac
    una cu pământul –
    flămândul
    de mine.

  4. Maria said

    Două inimi când se-mbină,
    Când cufund pe tu cu eu,
    E lumină din lumină,
    Dumnezeu din Dumnezeu.

  5. Maria said

    În orice om, în orice Eu
    Zac un Satan şi-un Dumnezeu
    Orice Cuvânt este viclean
    E poate Zeu, poate Satan

  6. Maria said

    Amintiri din totdeauna

    Poetul
    închide
    circuitul
    lui
    Dumnezeu
    în natură

    Nici
    un
    înger
    nu-i
    mai
    sperie
    singurătatea

    Singur
    ca
    anul
    acesta

    Ca
    anul
    trecut

    Şi
    ca
    de
    când
    este

    N-a
    fost
    niciodată

  7. Maria said

    Asta e tot!

  8. Stely said

    @Maria – Vad ca azi ai schimbat modalitate de a-ti exprima opiniile 🙂 Citatele si versurile alese de tine sunt frumoase si pline de intelepciune , insa incerc sa inteleg, ce anume te retine sa-ti exprimi opiniile cu privire la temele in discutie ? Nu-ti ascund ca sunt dornica sa -ti cunosc parerea personala , mai ales acum cind am constatat ca am avut o anume retinere sa mai pun linkuri ,videoclipuri sau sa scriu comentarii . Este posibil, oare, sa-mi fi taiat elanul citatele tale, sau comentariile acestui @ intrus aduse aici de Dl Goe , ca baza de discutie ? Tema crestinismului nu este atit de simpla incit sa ai pretentia că opiniile personale vor aduce ceva in plus . Pai , ce au adus in plus cele doua comentarii ale @intrusului ? Desigur ca ele (comentariile )nu au adus nimic(valoros) in plus , dar au avut( in schimb) darul de a ma face sa-mi pun intrebari si, daca este posibil , sa aflu si raspunsul . Ei bine, asta fac de citva timp . Mai exact de cind am inceput sa folosesc internetul . Despre religie si crestinism am citit ,vizionat ,audiat f.multe opinii personale, mai intai pe bloguri ,iar cind mi-am dat seama ca nu este destul am inceput sa -mi diversific aria cautarilor . Acum pot sa ma declar multumita . Am gasit exact ce-mi trebuie : o noua abordare ( revolutionara ) a temei religioase , a spiritualitatii in general. Totul este ca fiecare dintre noi sa avem disponibilitatea sa citim , sa invatam din experienta si gindirea altora , dupa care si noi sa transmitem mai departe ce stim . Nu asa s-a raspindit crestinismul ?

  9. Stely said

    Am in vedere sa-mi comand cartea asta :

    Limbajul lui Dumnezeu – Un om de ştiinţă aduce dovezi în sprijinul credinţei

    Colecţia „Ştiinţă şi Religie“ se adresează tuturor celor care doresc să exploreze potenţialitatea unui nou sistem de valori fundat pe dialogul transdisciplinar între ştiinţă, religie, artă şi societate.

    „Limbajul lui Dumnezeu” este o impresionantă mărturisire de credinţă a unuia dintre cei mai de seamă oameni de ştiinţă ai lumii. Respingând stereotipurile uzate ale ostilităţii dintre ştiinţă şi religie, Francis Collins îşi provoacă cititorii să descopere o unitate a cunoaşterii care cuprinde atât credinţa cât şi raţiunea. Credinţa, aşa cum o demonstrează Collins, nu este duşmanul raţionalităţii ştiinţifice, ci complementul ei perfect. Acest remarcabil testament personal al directorului Proiectului Genomului Uman îi va surprinde pe unii, îi va încânta pe alţii şi va aduce o contribuţie durabilă la marea cultură a înţelegerii umane

    • Stely said

      M-as bucura sa stiu ce nu i-a placut prea-cinstitului cititor ( vorba D-lui Goe ) din postarea mea de mai sus : ca „am in vedere ” sa-mi cumpar cartea prin comanda , ca nu am citit-o pana acum , ca nu m-a crezut, sau ca nu merita cumparata ?
      Am pus intrebarea dintr-o pura curiozitate, intrucit m-am asteptat sa primesc dislike la comentariu meu de mai sus, nicidecum la o simpla intentie de a cumpara cartea „Limbajul lui Dumnezeu”. A, cred ca am un mic indiciu . Cititorului nu i-a placut faptul ca nu am pus ghilimelele de rigoare la prezentarea cartii . Ei bine, daca asta este motivul imi asum neglijenta .

      P.S. Cu siguranta voi face comanda la editura „Curtea Veche ” intrucit am mai facut si alte comenzi, care mi-au fost onorate intr-un timp destul de scurt . Nu pot sa spun acelasi lucru despre alte edituri sau librarii on line .

  10. Stely said

    Iar aici o parere superavizata despre internet :

    http://videonews.antena3.ro/video/romania/solomon-marcus-ideea-de-a-se-introduce-manuale-digitale-este-luata-deja-cu-intarziere.html

  11. Stely said

    Aha, nu prea-cinstitul/a (zic eu) cititor crede ca genul asta de hartuiala , scos la lumina (aici )pe Arca lui Goe , ma afecteaza . Nicidecum, chiar ma amuza asa cum de altfel ma amuza si cea de pe e-mail.

  12. This is my first time pay a quick visit at here and i am actually happy to read everthing at single
    place.

  13. Stely said

    Limbajul lui Dumnezeu
    31/10/2011 de scriptorie
    Titlu: Limbajul lui Dumnezeu – Un om de ştiinţă aduce dovezi în sprijinul credinţei
    Titlu original: The Language of God – A Scientist Evidence for Belief
    Autor: Francis S. Collins
    Traducător: Silvia Palade
    Editura: Curtea Veche
    Anul apariţiei: 2009
    ISBN: 978-973-669-738-8
    Preț: 20 Lei

    Recenzie scrisă de David Iach

    http://scriptorie.wordpress.com/2011/10/31/limbajul-lui-dumnezeu/

  14. Alahneta said

    in turCia se intimpla luCru mare

    sa nu ziCeti Ca nu v-am spus

  15. Stely said

    http://stirileprotv.ro/stiri/international/noi-proteste-violente-in-turcia-organizatiile-umanitare-anunta-o-mie-de-raniti-si-doi-morti.html

  16. Stely said

    @Alahmeta – Banuiesc ca avertismentul tau se refera la protestele din Turcia, care sunt indreptate impotriva guvernului („islamisto-conservator” ) . Vrei sa spui ca protestul tinerilor turci, indreptat impotriva „islamizarii tarii”, se va extinde si in Romania ? A, daaa … am inteles :tu esti un fel de mesager al lui Mihai Gâdea de la Antena 3 , care din ce am auzit (ca eu nu ma uit de 7 ani la Antene) cheama ” tinerimea” in Piata Universitatii , sa apare libertatea la …santaj a trustului Intact detinut de mogulul Dan Voiculescu .
    Tu ca o buna crestina ai venit sa ne anunti …

Lasă un răspuns

 
