(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

In så-i l-are si Confuzie (II)

Posted by arcaluigoe pe Octombrie 5, 2013

Celor care, intrand in atingere accidentala cu textul (relaut pe Arca lui Goe, sub titlul In så-i l-are si Confuzie) in care criticul-literar Nicolae Manolescu critica literar si unillateral atitudinea criticului-social Bianca Burţa-Cernat, au ramas cu senzatia cå, spre limpezirea prin adancire a respectivei confuzii,  ar fi necesare si alte perspective asupra respectivei teme (recte „Anticomunismul, terorism intelectual?”) le propunem un text, ales la pura intamplare (sic), dintre sutele de mii de texte pe exact aceeasi tema care (literalmente) inunda spatiul huvachian si extra-huvachian al existentei noastre multimilenare din ultimii 25 de ani, care reda uluitor de exact, prin traducere in dialectul pro-fan, o alta perspectiva vizavi de aceeasi procupare. Asa dar, doamnelor si domnilor, fara alte cuvinte, o defulare pe cinste:

Tanti Mitza fata cu bizonul

Mitzaa Biciclista

octombrie 4, 2013 la 9:24 PM

Bizonule

Matale ești bun la teorie, nimic de zis, dar practica te-a omorât, altminteri nu-ți toceai degetele boante cu agresivitate pe o tastatură ruginită încercând să-mi explici cu ce se mănâncă bugetul.
Eu îți spun fără prea multe farafâstâcuri că-mi place de mata că știi multe, dar nu le știi pe toate, că nu ești nici Mafalda și nici lumea nu a început sau s-a terminat cu Bizonul, așa cum de multe ori încerci să ne impresionezi. Dincolo de respectul pe care ți-l port având în vedere că ai și matale o etate acolo, ar trebui să știi că limba noastră, grozav de dulce, are o vorbă: și porcii îmbătrânesc, dar n-au nici un merit.

Nu mă cunoști babacule și habar nu ai ce fac în viață, așa că șezi frumos în fotoliul mătăluță înainte să-ți explodeze inima de nervi, eventual mai ia o pastilă de tarka să-ți revină tensiunea la cote normale, că după cum te agiți de bănui și de o tahicardie .

Nu încerca să fii mârlan cu mine, tataie, că reacționez virulent 

Niciodată nu am suportat bărbații care cred că bărbăția se demonstrează prin așezarea mădularului pe masă. Surpriza le vine abia după ce se trezesc cu el ciopârțit!
”Capitalismul meu”, sub nici o formă nu a accelerat aglomerarea de hârtii, ci mai degrabă oameni de tipul dumitale care după ce le-a dispărut lumea s-au trezit că nu știu ce să facă. Și-au rămas doar cu teoria și expresia : ehe, pe timpul meu….Da, pe timpul vostru era altfel. Pe timpul vostru vă lua Ceaușescu de pe drumuri și vă băga în uzine, dar numai pe voi ăia de origine ”sănătoasă”. Pe urmă vă trimitea la școli și apoi vă făcea pe față șefi cu propaganda și prin dos cu ciripitul.

Pe ăștia cu origini ”nesănătoase”, care avuseseră pământuri, sau mici făbricuțe și erau școliți în școlile vestice i-au vârât în pușcării, i-au bătut până n-au mai știut de ei, apoi le-au luat cu japca toate averile, totul pe motiv că aveau alte orientări politice.

Da, am alte idei ca ale dumitale, sigur că am, însă asta nu-ți dă dreptul să încerci să faci pe milițianul cu mine și să scoți pulanul agitându-mi-l pe sub ochi, că eu nu am nici o rușine să ți-l smulg din mână și să-ți dau cu el în cap! Clar? Matale uiți o cestie foarte foarte importantă. În țara asta, în afară de clasa politică, toți românii suferă. Indiferent ce fac, indiferent că sunt întreprinzători sau funcționari la stat. Indiferent că sunt vânzători la tarabă sau sunt funcționari la ghișeu. Unii pentru că muncesc de se sparg și țin în spate mai mult decât pot duce, iar ceilalți pentru că sunt reduși și aduși în postura de a se umili pentru un post care mai mult decât să le asigure o bucată de pâine și niscaiva haine luate de la second, nu face.

Teribil este că cei care ”plimbă hârtiile” nu realizează că drumul ăsta pe care îl fac plimbând acele hârtii, pe ei nu că nu-i duce nicăieri, dar îi și plafonează și ajung doar să se strângă la un colț de stradă și să judece, precum în vestita poiană a lui Iocan, ce face cutare sau cutare. Cam cum faci dumneata acuma.

Mie nu mi-o trânti pe aia cu guvernarea DA, că la mine nu ține. Eu nu dau doi bani pe clasa politică. Indiferent care e, de ce orientare, ce culoare etc.Dacă mă vezi pe un blog de acest gen, este doar fiindcă nu-s genul care să pună botul la canalele de știri. Prefer pulsul adevărat și părerile adevărate exprimate de oameni adevărați, chit că nu le împărtășesc toate punctele de vedere, printre care, recunosc, că te numeri și dumneata. Dar nu încerca să mă iei ca la secția de miliție, că nici nu mă intimidezi și nici nu mă impresionezi.

Când te văd atât de agitat, îmi aduc aminte de bătrânul Pușcașu, proful de electrotehnică din anul II, care în timpul orelor ne povestea câte în lună și în stele, dar niciodată ce ne interesa pe noi, adică materia pentru care era plătit dealtfel, și poate că asta i s-ar fi trecut cu vederea, dar moșul naibii avea o problemă, credea că fetele nu au ce căuta la o facultate tehnică. Probabil în mintea lui, deja obosită, ingineria se făcea doar cu p…la.

Cu siguranță nu am cunoștiințele dumitale, cu siguranță oi mai avea multe de învățat, cu siguranță că nu mă exprim atât de ușor în termeni economici, însă asta nu-ți dă dreptul să mă judeci babacule, tocmai fiindcă am muuult, mult mai puține comentarii decât ești dumneata în stare să scrii (probabil dispui și de foarte mult timp) deci cu atât mai mult, nu ai informația necesară care să îți dea dreptul să mă etichetezi în vreun fel.
Și poate nu-ți vine să crezi, dar la pensia matale, taxele mele contribuie, indiferent că-mi place sau nu, indiferent că Guvernoiu e de stânga sau de dreapta.

Da, știu că ai contribuții generoase pe forumuri și bloguri, ceea ce denotă ca stai mai mult la calculator consumându-ți energia aiurea în tramvai. Așa că nu încerca să ne iei de sus pe cei ca mine, Porthos ori Seriously, care chiar suntem preocupați de bunul mers al acestei țări. Indiferent că nu-ți vine a crede, babacule, trebuie să ai mai mult respect pentru cei care muncesc, așa cum se poate munci în capitalismul ăsta amărât.

6 Răspunsuri to “In så-i l-are si Confuzie (II)”

  1. haiu de pe lume said

    petrecerea continua cu o serie de replici cutremuratoare:

    1. pe octombrie 5, 2013 la 2:41 PM | Răspunde Ghita Bizonu’

    Mitzo

    Ma misca pana la lacrimi grija ce o porti santatii mele … eventual mai ia o pastilă de tarka samd …

    Ghita Bizonu’
    Mitzo
    Ma misca pana la lacrimi grija ce o porti santatii mele … eventual mai ia o pastilă de tarka samd …
    SI trebuie sa iti zic ca am platit cotizatii pentru pensie … Nu este vorba despre pomana sau asistenta ci drept. Daca contesti dreptul meu de a ma bucra de cotizatile (depunerile) mele esti pe drumul cel bun – intr-I zi (apropiata) unii se vor infrupta din conturile tale!! Si te asigur ca am muncit!!
    Apoi nu eu te-am etichetat tu insa m-ai onorat cu “i-a murit capra comunistă” acum ma faci porc sau “militian” , marlan samd si imi imputi afirmatiii pe care nu le-am facut sau le neg (eu zic ca nu am avut de-a face cu DMH si ca nu am fost functionar .. tu zici ca asta am fost!) sau ma faci cu “origine santoasa” ….
    Imi cer scuze daca cultura mea te indispune. Ce sa-I faci eu fac parte dintre cei care au avut nenorocu sa se nasca intr-o familie mai scolita cu inclinare spre studii, lectura, teorie in care se mai respecta manierele – sa nu bati femeile, sa respecti copii, sa nu crezi ca a fi “barbat” e un privilegiu absolut cat este o obligatie (sa faci armata, sa zici sarut mana , sa ai cuvant , samd) adica in ce se zice azi o famile de intectuali interbelici care aprecia “cultura” (a nu se intelege cultul urii de rasa, clasa , generatie ) Imi cer scuze dar in familia mea femeile au cam tot atata carte cat si sotii lor .. si ca si mama mea a urmat niste ani de studii superioare (mama ei un liceu sau “pension” inainte de 1909!) .. ca un bunic al meu si-a dat doctoratu inainte de 1900 (cu o teza de istorie!) si ca toate acestea te indispun. Adica ca ereau “mic burghezi” sau chiar “burghezi” (bunicu cu doctorat mai rau! Dvoarean adica nobil) ca tatal meu a fost cavaler al Coroanei Romaniei (1943) – slava domnului ca nu au fost acuzati de “fascism” ca au lucrat si la Directia Romanizare din Guvernamatul Basarabiei!!
    Petru toate acestea imi cer scuze …
    Recunosc insa ca obsesiile tale – batrani inutili , lupta de clasa (raturnata) , timpul meu – arata o fascinanta continuitate cu cele mai proaste naravuri de la inceputul instaurarii puteri comuniste ….
    Tuturor celorlati scuze ptr aceasta digresiune personala (de obicei nu zic .. ar fi urat sa ma laud ca prostu pentru meritele ascendentilor mei)

    • pe octombrie 5, 2013 la 7:18 PM | Răspunde Mitzaa Biciclista

    Bizoane

    Nu am dat de înțeles în nicio frază de a mea că aș contesta dreptul dumitale la pensie ci, dacă erai atent la nuanță, fiindcă tot se purta discuția pro sau contra existența statului, tocmai acest drept al dumitale este susținut din acceptarea de către noi, contribuabilii de azi, a taxelor impuse de Statul supradimensionat pentru a plăti pensiile lucrătorilor de ieri. Că dacă ai senzația că îți ridici pensia de la ghișeu din banii care i-ai plătit de-a lungul timpului, atunci te-nșeli bătrâne. Nu ți-a luat nimeni banii din remunerație ca să ți-i pună deoparte, expres și cu dobândă, special pentru Ghiță Bizonul. Nu. Azi pensia îți este plătită chiar și de ăla care are ca afacere un club cu dans la bară și pe care îl disprețuiești fiindcă nu e neam de beizadea, Ferească sfântul ca patronii români să o pună de o grevă fiscală! Să te vedem atunci pe la porțile cui bați pentru încasarea dreptului incontestabil.
    Și nu vreau să sune asta ca o amenințare, ci s-ar putea să fie mai mulți care, obosiți de abuzuri, să spună STOP. Faptul ca Seriously gândește o strămutare, și fii convins că nu este singurul, arată în mod accentuat direcția îngrijorătoare în care o ia dezvoltarea durabilă a Statului.
    Este adevărat că am spus că ți-a murit capra comunistă, dar acum sper că nu ai să vii să-mi spui că, deși ți-ai trăit traiul, cea mai mare parte din el, în acel regim, ai dus o viață de disident creând capitalismul înfloritor prin pivnițe dosite și neștiute de căpușa comunistă. Nu, te-ai adaptat, că n-ai avut încotro. Dacă nu te lași înghițit de societate, aceasta te scuipă ca pe o măsea stricată. Însă mulți din cei cu limita ta de vârstă n-au dat nici un credit evenimentelor din 89, convinși că societatea se întoarce la vechile obiceiuri. Când v-ați prins însă că nu va fi așa, a fost prea târziu. De asta și spune Seriously că am intrat în Europa nepregătiți deși, între noi fie vorba, intratul ăsta în Europa e o mânăreală de zile mari.
    Dacă te lauzi că ai educație și clasă, atunci nu ar trebui să ai derapaje în limbaj. Primul meu comentariu nu s-a vrut unul peiorativ, ci mai degrabă o simplă constatare, dar concluzionând greșit te-ai grăbit să mă pui la colț într-o manieră de-a dreptul birjărească, total nepotrivită educației alese pe care pretinzi că o ai.
    Îmi pare bine că ai constatat că te-am onorat în al doilea comentariu. Asta înseamnă că nu mi-a dispărut îndemânarea în exprimare și frazele mi-au mers la țintă. Păcat însă că ți-ai pierdut concentrarea pe drum și nu ai observat și altele la care te făceam atent. Cultura dumitale nu mă deranjează nicicum, dimpotrivă. Dar dă-mi voie să-ți fac o observație, dacă tot îți ceri scuze pentru digresiune, atunci mai bine nu o mai face. Lasă-mă să mă prind singură de noblețea dumitale din felul cum te exprimi, ai încredere că sunt în stare.
    Altminteri, dacă încerci să ridici biciul la mine, nu te plânge că ți-l smulg.
    Cât despre încercarea prin care încerci să te convingi singur că disprețuiesc bătrânii inutili sau am probleme cu lupta de clasă, e slabă și fără fundament. Este doar o diversiune marca Ștefan Gheorghiu.
    Dacă ai privi cu mai multă atenție, de acolo de sus de pe acoperiș, ai observa lucrurile așa cum sunt și nu așa cum îți închipui că ar trebui să fie.
    Oricum, apreciez atenția pe care ai acordat-o lingvisticii de această dată. Nu știu dacă ai arătat că poți doar din nevoia de a fi sigur că pricep ce șa îmi bați sau că, în sfârșit, îți respecți interlocutorul atunci când te exprimi. Am să consider a doua variantă. Mi se pare mai nobilă.
    Dar cum mie nu-mi plac disensiunile continuate, prefer să închei aici cu convingerea că mi-am exprimat clar punctul de vedere.
    Și ca să închei într-o notă amuzantă, îți fac o dedicație: crede-mă că nu e o dedicație aleatorie.

    o pe octombrie 5, 2013 la 7:49 PM Ghita Bizonu’

    “Patroano”

    de abia astept sa te vad in greva fiscala!! Nu de lata da cupa cum ai replicat pari a fi ceva pe al biroul personal .. pardon “Human Ressources” …
    In rest .. cum sa zic … puneti de o greva ficala! Urmarea va fi simpla : afaceri prabusite ca nu mai sunt clienti, cai fertae clocate, orase blocate, politai deveniti talhari samd. Nu la mine vor veni sa imi puna psitolul in piept ci la cei cu bani!!!
    Cat despre rest …..

    o pe octombrie 6, 2013 la 7:12 PM neamtu tiganu

    mitza asta, nu numai ca-i bocna, da bocna rau, habar nu are pa ce lume ie, da ca orice olteanca batuta-n cap se da si mare. Io cred c-o bate barba-su, o bate ca pa coasa, o bate si nici n-o fute. Amuzanta e incheierea iei “amuzanta”, care cica n-ar fi “aleatorie”, cum draq? Fata asta o concureza pa celebra “Stely,, pa “intelectuala “Mecu”, si nu-i nici da Isabel departe. Pariez ca nu stie nici sa gateasca!

    o pe octombrie 6, 2013 la 7:28 PM Porthos
    @ Băi țigane, Mitza-i olteancă, nu țigancă. Ai văzut tu olteancă bătută de bărbat? Unde? Poate la voi, la nemții de contrabandă, se bat nevestele. La noi la olteni, doar dacă ridici mâna te alegi cu ochii vineți.

    • stely said

      Rar asa performanta in contul MItzei Biciclista. Aveam impresia ca depaseste masura lipsei de bun simt numai cind e vorba de adversare politice, dar dupa cum se vede sare peste cal din te miri ce si pe te miri cine.

  2. Stely said

    De citva timp „Cineva ” 😉 m-a monitorizezat intens si , aci m-a laudat ca nu am raspuns la „provocarile” Dlui Goe, de a le „balacari „pe Mitza Biciclista si pe Alina Mungiu (doua intelectuale pe care( eu )nu am” cum sa la inteleg”) aci ma dojeneste ca „nu am rezistat” tentatiei … Dinsa inca nu stie ca altul a fost motivul pentru care nu am raspuns la asa -zisele provocari. Prin urmare ma simt nevoita sa aduc niste explicatii spre a o lamuri public (ca altfel am tot incercat). Ei bine, am fost si inca sunt extrem de ocupata .Pe linga asta abia acum ( aici unde sunt) am laptopul functionabil. Si,da , ieri nu am rezistat tentatiei si am comentat succint (de pe mobil)”on topic” despre „intelectuala ” Mitza – o intelectuala”de remarca”(vorba cuiva) .Am spus ,pe buna dreptate ,ca „performanta” ei este rar intilnita .A reusit sa -si arate „rafinamentul „intelectual fata de un partener de dialog (coleg de blog) fara ca acesta s-o provoace in mod direct . De fapt Mitza este de neoprit cind vrea sa-si etaleze „bunele maniere”. Nici macar raspunsul „Bizonului”destul de potolit (cu argumente) nu a oprit-o … Este posibil ,oare , ca interventia lui „neamtu tziganu” (si misoginul) s-o fi trezit-o din aroganta tzifnoasa ? Se poate , altfel nu ar fi disparut …in ceata.
    Pentru mine „neamtzu tziganu „este un individ care si-a pierdut de mult busola realitatii . Stiu ca are multe fumuri la cap si, asa cum l-am ignorat pina acum ,asa il voi ignora in continuare . In schimb altele /altii il considera dintr-o data ca facind parte din „echipa” celor care le /ii balacaresc. Ha, cine il vede pe „neamtu tziganu” in echipa cu Dl Goe, trebuie ca are mari probleme cu simtul realitatii.
    P.S . Despre „Aluzia” referitoare la Alina Mungiu nu m-am pronuntat, din lipsa de necunoastere exacta a ultimelor evenimente. Insa, banuiesc ca fotografia in care este cam ingindurata , reliefeaza o anume realitate:. AMP este dezavuata, si de lumea uselista si de cea oengista ?

    • Dl.Goe said

      Tanti Mitza este indubitabil o „tzåtzicå” oarecare… Aducerea „remarcabilului” ei text aici n-a urmarit sa sublinieze aceasta evidenta (si asa pregnanta si perena a caracterului mitzesc) ci sa consolideze ideea care se scurge involuntar si din textul lui Niki Manolescu (preluata prompt si de Andrei Gabriel Plesu) in legatura cu starea de confuzie a Romaniei aflata de 25 de ani in tranzit intestinal de la un capat la altul al tubului cu rol de tunel fara luminitza. Prin urmare, atata vreme cat nu vom avea vreme pentru a reveni cu alte explicatii si interpretari, se poate trage concluzia ca intentia noastra a fost de a o asocia pe scriitoarea de Obor cu (alte) nume grele din literatura…🙂 Nimic altceva. Sabotajul germano-rrom nu poate aduce nicio atingere ideii de baza de la temelia fundamentului intentiei noastre despre „in så-i l-are si confuzie”.

  3. Stely said

    Confuzia si insailarea se afla acum, pe vremea guvernarii USL, peste tot ( bloguri ,ziare , facebook , tv-uri -basca paralament ,guvern ,prefecturi ,primarii ,societate civila ,ong-uri … Mitingul anti- Rosia Montana este de departe cea mai elocventa dovada .

  4. On topic, despre marea plictiseală. Valabil la orice postare goenică.

    Ei, Goitza, lumea nu-i alcătuită bine.
    Doamne-Doamne nu te-a luat consultant și a greșit profund.

    Noi ne pierdem vremea pe pagina Mecu. Chiar și la o privire fugară, se vede că ai scris ceva mai mult ca mine.
    Ai mai mult timp de irosit. Și venin de istovit. Roșu și negru.

    Eu sunt Nimic pentru domnia ta. Domnia ta ești Nimeni pentru mine.

    MARE PLICTISEALĂ.

    PS. La prima mea venire pe barcă, totul părea mai interesant. M-ai cam dezamăgit.

Lasă un răspuns

 
