(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Precocitati

Posted by arcaluigoe pe Ianuarie 15, 2014

La multi ani tuturor celor nascuti pe 15 Ianuarie!

113 Răspunsuri to “Precocitati”

  1. Medusa said

    Compasiunea mea pentru Copil. Egoul matern ”răsare și străluce”.

    Peter Pan ar avea șanse să fie ”auzit” (sic!) aici, cu prețul gălăgios al performanței.

    Pour la bonne bouche:
    http://www.pbs.org/wnet/nature/episodes/clever-monkeys/monkeys-and-language/3948/

    • Medusa said

      Genul aceata de prestații ale copiilor l-aș numi ”prostituție culturală infantilă”.

      Pentru părinți, copiii pot fi o extensie a propriului eu. Îi scot pe piață pentru a-și câștiga imagine. Firește, nu conștientizează ce fac. Au senzația că luptă pentru binele pruncului (Acesta este ”altruismul egoist”).

      M-au oripilat întotdeauna – în egală măsură cu filmulețul de aici – aparițiile scenice ale Cleopatrei Stratan, o fetiță cu o voce construită artificial, jucând în ”glumițe” penibile.

      • INTJ said

        un alt fel de copii fara copilarie se poate intalni in corea de sud: 8 ore la scoala si apoi 6-8 ore la hagwon (scoala privata) … pleaca dimineata de acasa, se intorc seara, fac teme si apoi la somn. (ras)plata vine ulterior …

        Suicide is the leading cause of death in under 40’s in South Korea and there is an average of 40-43 suicides committed every day across all ages, giving South Korea the highest suicide rate in OECD countries as well as one of the highest suicide rates in the world.

        In 2009, 9% of young people in school (both primary and secondary) admitted to considering suicide. Most of them blamed the academic pressures that they are under for their suicidal thoughts, and indeed many students do commit suicide because they can’t take the huge amount of academic pressure being put on them.

        sursa

        (fara sursa) dialog intre un copil de 10 ani (daca tin bine minte) si proful de engleza, la hagwon:
        – teacher, teacher! i’m so happy: tomorrow is tuesday!
        – what’s so special about that?
        – tuesday is the only day of the week when i’m allowed to play videogames for 1 hour!

        • stely said

          Eu cred ca povestea se trateaza unilateral (numai din punctul de vedere al specialistului) care dezavueaza , chiar incrimineaza mama ,ca ar fi abuzat de copilul ei obligindu-l chipurile sa se „prostitueze „. Pe mine insa m-a impresionat performanta fetitei :aceea de a recita timp de 20 minute (desigur cu ceva sincope) cele 98 de strofe ale poeziei Lucefarul , de Mihai Eminescu. De lemn sa fii, ca sa nu te uimesti. . Nu cred ca a fost fortata sa memoreze intreaga poezie. Sunt convinsa ca nimeni nu ar reusi sa oblige un copil la asa „munca” grea ,daca el nu ar fi dovedtit ca poate. Felul cum a recitat ,cu multa expresivitate , denota ca a simtit poezia . Parintii (mama) nu au facut decit sa imortalizeze momentul.Se vedea ca nu era obligata atunci cind intervenea blind sa reia poezia . Ea revenea bucuroasa ( putin obosita ) nu atit cit sa inceapa sa plinga precum un copil de virsta ei. Vorbesc acum din postura unei mame al carei copil a recitat poezii de la virsta de 3 ani. Avea un intreg repertoriu :” Corbul si vulpea” ,”Bivolul si cotoafana „,”Câti ca voi”,” Mama lui Stefan Cel Mare „etc. Va asigur ca era f. incintat sa recite . Se simtea mandru de el si, vazind uimirea celor care il ascultau, era si mai dornic . Dezvoltarea lui psihologica – intelectuala si-a urmat cursul firesc.Fiecare etapa a fost urmata de performanta . Prin urmare , nu cred ca fetita „prostituata” va avea de suferit de pe urma asa-zisului abuz.

        • Medusa said

          O generație de copii-roboței.

          Se pare ca și noi ne îndreptăm spre o astfel de ocupare a timpului copilăriei: cu școală, meditații fel de fel, teme multe. Copiii nu mai știu să se joace.

          Fetița ”olimox” despre care am mai povestit era certată mereu de bunica ei că nu joacă jocuri ”serioase”. Bunica voia ca ea ”să învețe” mereu.

          Ei însă îi plăcea grozav să joace un joc ”fără sens”: era o cățelușă care găsise – în fine – o stăpână iubitoare și năștea mulți cățeluși, ajutată de ea. Era un joc de a da viață pe care copilul l-ar fi repetat la infinit.

          (Steiner spunea, nu mai stiu unde, că avem nevoie să vedem cum ceva se naște și cum ceva moare spre a ne deschide mintea).

        • Medusa said

          @INTJ

          Comentariul meu de mai sus răspundea la ceea ce ați postat dumneavoastră cu privire la copiii coreeni.

          Îl reiau aici:

          ”Medusa spus

          ianuarie 16, 2014 la 8:22 pm 0 0 Rate This

          O generație de copii-roboței.

          Se pare ca și noi ne îndreptăm spre o astfel de ocupare a timpului copilăriei: cu școală, meditații fel de fel, teme multe. Copiii nu mai știu să se joace.

          Fetița ”olimox” despre care am mai povestit era certată mereu de bunica ei că nu joacă jocuri ”serioase”. Bunica voia ca ea ”să învețe” mereu.

          Ei însă îi plăcea grozav să joace un joc ”fără sens”: era o cățelușă care găsise – în fine – o stăpână iubitoare și năștea mulți cățeluși, ajutată de ea. Era un joc de a da viață pe care copilul l-ar fi repetat la infinit.

          (Steiner spunea, nu mai stiu unde, că avem nevoie să vedem cum ceva se naște și cum ceva moare spre a ne deschide mintea).”

        • stely said

          Ce se intimpla in Coreea de Sud poate fi pus si pe seama sistemului de invatamint ,dar nu numai. Articolul face o analiza clara a cauzelor acelui procent( atit de mare )a suicidului . Sigur ca este un semnal de alarma nu numai pentru Coreea de Sud ,ci si pentru noi. Din nou iau ca exemplu modul cum am trecut noi si copiii mei prin toate etapele invatamintului romanesc. Greu pentru toti, dar suntem bine -sanatosi , precum si cu ceva realizari .🙂

        • INTJ said

          @Stely … din cate stiu eu, inainte de inceperea turnarilor la filmul Striptease, Demi Moore a luat lectii mai multe luni … iar rezultatul n-a fost convingator (d.p.m.d.v.). similar, actorii (de teatru) devin „mai buni” cu trecerea anilor … nu datorita faptului ca au memorat si exersat mai multe texte ci in urma experientei de viata acumulata. probabil ca fetita n-a fost fortata … da’ sigur a fost „convinsa” sa invete strofele si cum sa le recite (la fel cum Cleopatra Stratan sigur habar n-are ce inseamna acel „te iubesc” despre care canta).

          ref. la ce se intampla in coreea de sud … e doar un semnal de alarma (la fel ca hikikomori din japonia, „familiile” chineze (timp de mai multi ani el isi vede familia doar pe skype), „capsunarii” romani, etc.) care ar trebui sa ne opreasca transformarea intr-o lume ca-n Matrix (unde omul e doar o celula, nu parte dintr-un organ viu).

        • Medusa said

          Da, manipularea prin ”convingere”. Un abuz mai perfid, mai distructiv în profunzime, caci abuzatul consimte, se aliază cu abuzatorul.

        • stely said

          @INTJ – Fiindca tot veni vorba de celula si de „pericolul ” ce ne paste in viitor , am adus aici un comentariu , care este si un prilej de a-l aduce aici( in „bazar”) pe Dl Goe cel „bizar” 🙂
          Iata ce spune aici :

          @Stely – Probabil ca mai e multa vreme pana cand omul va fi inlocuit de altceva, mult mai inalt si mult mai frumos. Si probabil ca acel alt-Ceva este mult diferit de ceea ce ne-am putea noi imagina, desi privit din unghiul potrivit va fi foarte asemanator. Acum aproape 4 miliarde de ani planeta Pamant era deja plina de viata… unicelulara de felul Cyanobacteria. Acestea au dominat planeta vazandu-si de metabolismul lor pentru aproape 2 miliarde de ani, “intrebandu-se” (asa cum se pot intreba niste bacterii) ce o sa vina dupa ele. Acum trecand printr-o multime de pasi intermediari au venit oamenii. E asta realmente altceva? Dintr-un punct de vedere bine ales nu-i mare deosebire. Ca si atunci fintele unicelulare isi vad de treaba lor in mediul in care se afla. Celulele corpului nostru, nu se comporta esentialmente diferit de suratele lor preistorice din oceanul primordial, si au cam aceeasi impresie despre lume si viata. Nivelul de organizare si de integrare la nivel macroscopic este cel care face diferenta, dar acesta nu afecteaza dramatic, esentialmente natura vietii celulare. Nu cred ca o celula oarecare din corpul nostru se simte mult mai in siguranta si mai putin singura decat o celula oarecare plasata intr-un mediu potrivit, hranitor… in care se poate divide in voie pentru a-si satisface nevoia de companie. Ceea ce vreau sa zic este ca este posibil ca entitatile care ne vor inlocui sa nu fie doar niste androizi cu suflet ci sa fie definite la o scara mai mare in genul unui organism in care integrarea indivizilor sa fie mai deplina; Vitoarea fiinta inteligenta nu va fi Omul sau echivalentul sau tehnologic (fata de care nu exista deosebiri esentiale) ci ceva care s-ar putea numi Omenire. O lume care acum poate parea infioratoare, groaznica, in care drepturile si libertatile indivizilor ar fi mult reduse cam la nivelul la care se gasesc acum drepturile si libetatile celuleror care ne compun in raport cu ansamblul corpului. Acum de ex. daca va decideti sa faceti o cura de slabire, intr-o luna veti ucide prin infometare miliarde de celule, miliarde de indivizi ai comunitatii care va compune. Genocidul respectiv n-ar parea atat de grav. Intr-o Omenire a viitorului – devenita fiinta vie, bine integrata, (nu ca acum difuza) indivizii de azi vor fi niste biete celule care-si vor duce viata fara sa realizeze prea mult despre semnifiactile globale ale gesturilor organismului gazda. Asa dupa cum celulele mele nu inteleg nimic din bucuria pe care o pot avea eu (proprietarul lor) cand ascult o melodie, sau cand joc basket, ori cand imi imaginez Universul, Galaxiile, lumea cuantica, etc, tot asa “omuletii” viitorului, fie ca vor fi din “carne”, fie ca vor fi din “aluminiu”, ori o combinatie bine proportionata intre una si alta, nu vor mai putea pricepe nimic din gesturile si scopurile omenirii ca intreg. Nu ca azi ar pricepe mare lucru. 🙂

      • Medusa said

        @INTJ

        P.S.

        Cineva mi-a povestit că a întrebat, la noi, un grup de foarte buni studenti care sunt realizările ce i-au bucurat cel mai mult în viața lor de până atunci.

        Cei 70 au vorbit despre PERFORMANȚE școlare și extrașcolare.

        Viața redusă la PERFORMANȚE. Trist.

  2. stely said

    Legaturi ancestrale …

  3. stely said

    Spirite care hranesc universul .

  4. stely said

    „Muzica este calea strălucitoare pe care poetul călătoreşte , pentru a duce cântecul său lumii.” Lotte Lehman

    • stely said

      „Und morgen wird die Sonne wieder scheinen,
      Und auf dem Wege, den ich gehen werde,
      Wird uns, die Glücklichen, sie wieder einen
      Inmitten dieser sonnenatmenden Erde…

      Und zu dem Strand, dem weiten, wogenblauen,
      Werden wir still und langsam niedersteigen,
      Stumm werden wir uns in die Augen schauen,
      Und auf uns sinkt des Glückes stummes Schweigen…”

  5. stely said

    …si ăăăă, bucuria de a fi. 🙂 La multi ani !

    visul

    se făcea că puteam scotoci în mine cu mâna stângă.
    îmi spuneam caută liniștea și flup! scoteam
    o frunză. ăăăă, bucuria de a fi. puf! am scos
    un fluture mare cât un colibri.
    uitarea. hop! am scos mâna goală.
    optimismul. iupii! m-am trezit între degete
    cu o acadea.
    în tot timpul ăsta, mâna cu care scormoneam
    era mâzgălită până la cot cu o cremă rozalie
    care mirosea a calitate – era, pesemne, iubirea.
    căutând pofta de viață, am găsit un melc;
    cum l-am pus în palmă, a și pornit-o.
    unde melci, melcule? l-am întrebat
    încolo, mi-a zis. și a continuat să se târască spre ziua
    de mâine.

  6. stely said

    …pentru cei care stau ascunsi in papushoi ca un B52 🙂

    • stely said

      Ca tot veni vorba :

      http://viorelpadina.wordpress.com/2012/10/07/poetu-emin-belfer-la-iasi/

      • stely said

        Aici un comentariu on topic , dar si alte chestiutze prevestitoare :

        stely Says:
        10 octombrie 2012 la 5:59 PM
        Da , stiam ca M.Cartarescu este (profesor )conferentiar la facultatea de filologie . Chiar am vrut sa cunosc ce fel de profesor este. Am avut totusi impresia ca este un profesor adulat de studentele de la litere. Nu pare un om vesel si deschis ,dar nici morocanos si inchistat. Mie mi-au placut profesorii veseli ,comunicativi si obiectivi . Profesorii, ca si politicienii trebuie sa stie sa capteze atentia ,sa fascineze auditoriul; sa fie buni povestitori si sa imbine sobrietatea cu umorul .Asa cum e Dl Goe la el pe Arca .🙂
        Uite ,chiar vreau sa va cunosc parerea .Voi cum credeti ca trebuie sa fie un profesor, desi acum nu stiu la ce mi-ar mai folosi ?! A, cred ca Mihai Eminescu ar fi fost un profesor iubit de elevi daca ar fi fost nitel mai vesel.
        P.S. Sponsori zici ? Pai ce cistig ar avea sponsorii de la un biet poet ?Astia (sponsorii) baga banii in politicieni .Si stim de ce.

  7. d'Artagnan said

    On topic:
    http://hanulmuschetarilor.wordpress.com/2014/01/15/doi-romani-eminescu-si-stirbu/comment-page-1/#comment-5166

    Întreb și eu de-o curiozitate: l-a văzut cineva pe DlGoe? A rămas cumva blocat în compartimentul unde nu intră decât o singură persoană?🙂 S-a pierdut pe bulivar, în Capitală? L-a furat la nervi controlorul? A mâncat prea multă ciucalată?
    Unde este, domle, DlGoe?!

  8. Radu Humor said

    Un mod original şi fermecător, poate puţin prea obositor pentru minunăţia asta de fetiţă, de a-l omagia pe Eminescu şi spiritul înălţător al acestui popor !
    Dovadă că Dumnezeu nu şi-a întors încă faţa de la noi !
    La mulţi ani tuturor !

  9. valter vs.polichinele said

    bizar bazar
    lume puţină
    aşadar
    un bal mascat
    cu voci
    de ventriloci
    disimulat vânat
    şi naftalină
    fină
    peste caviar
    peste calvar
    adrenalină
    dar puţină
    dupa trebuinţă
    dupa voie
    în care nu mai fu nevoie
    nici de sentinţă
    nici de domnul goe
    bizar bazar

    • Medusa said

      bizar bazar
      nici de domnul goe
      nici de sentință
      (în care) nu mai fu nevoie

      după voie
      după trebuință

      dar puțină
      adrenalină
      peste calvar
      peste caviar
      fină

      și naftalină

      disimulat vânat
      de ventriloci
      cu voci

      un bal mascat
      așadar

      lume puțină
      bizar bazar

      • Medusa said

        ”丈夫自有衝天志 The full-grown man aspires to pierce through the heavens:
        莫向如夾行處行 Let him not walk in the footsteps of the Buddha!
        Ts’ui-yen (翠巖可眞) (The Golden Age of Zen 270, 323 n.59)”

        http://www.sacred-texts.com/bud/zen/sayings.htm

      • stely said

        Mistere – Nicolae Iorga

        Ploi de stele
        Taie cerul,
        Şi misterul
        Duc cu ele.

        Mii de gânduri,
        Stele clare,
        Năvălind din depărtare,
        Pier în rânduri.

        Vieţi ce nu vor să revie
        Lumineaz’ o biată clipă,
        Trec pe-a clipelor aripă
        Pe vecie.

        1935
        Amurg 1921-1940
        (Cules din: „Toate poesiile lui N. Iorga adunate de elevele
        sale şi lucrate de misionarele M. Oprea şi M. Bobu, Vălenii
        de Munte, 1940)

    • stely said

      🙂
      Aşa ne pomenirăm, deodată, fără veste,
      Pocitul vis al unei smintite -nchipuiri
      Trecând p-aci, prin jocul capricioasei firi.
      Bizar !Fiinţe fără fiinţă, trecem peste

      Ion Luca Caragiale ,Sonet.

      • stely said

        Au ! Asa e corect . Scuze . 😦

        Aşa ne pomenirăm, deodată, fără veste,
        Trecând p-aci, prin jocul capricioasei firi.
        Bizar !Fiinţe fără fiinţă, trecem peste
        Pocitul vis al unei smintite -nchipuiri

        Ion Luca Caragiale ,Sonet.

  10. Adriana Barbulescu said

    Unii copii sint mai isteti decit altii sau mai precoci daca vreti. Abilitatile intelectuale speciale trebuiesc detectate si stimulate cit mai devreme pentru ca altfel se pierd iremediabil ,facaindu-i pe copii sa se piarda in masa mediocrilor. Este de datoria parintilor sa remarce talentele si abilitatile copilului si sa le stimuleze. Fara niste parinti atenti si dedicati n-ar exista copii capabili sa citeasaca inainte de 4 ani indiferent cit de destepti si de dotati ar fi acestia. Este mult mai usor sa-l lasi pe copil sa se uite ore intregi la desene animate condamnindu-l la uniformitate. Desigur ca parintele care exagereaza sau care isi imagineaza talente pe care coiplul nu le are, fortandu-l la eforturi inutile, este blamabil. Fetita care recita Luceafarul nu pare sa fi ajuns la aceasta performanta prin constrangere. Dimpotriva , se poate ghici o bucurie a participarii si satisfactie pentru ca reuseste sa faca destul de usor lucruri pentru care capata apreciere din partea mamei si poate si a altor adulti. Cred ca fetita si mama deopotriva merita sincere felicitari si apreciere. Nu s-au oprit la o singura isprava:

    • Neo said

      bla bla bla

      precocităţi – atrocităţi

      • Medusa said

        DA.

        1. Despre al doilea filmuleț:

        „La même Jeannette autrement coiffée”.
        or
        ”Same meat, different gravy”.

        2. ”Statutul de supradotat nu este neaparat un avantaj pentru cineva. Inainte de 1989, atunci cand impreuna cu colegii mei ajunseseram din intamplare sa fim incadrati in categoria geniilor, riscul real a fost acela de inrolare in cadrul trupelor speciale. Astazi, pericolele si dezavantajele genialitatii sunt altele – in special legate de un anumit fel de “educatie” pe care o primeste copilul supradotat, centrata foarte mult pe performanta academica si destul de putin pe competente interpersonale”.

        http://sanatate.unica.ro/copii-dotati-supradotati-hiperdotati/703/

        (Mugur Ciumăgeanu, consultantul, este un psiholog reputat, cu experiență clinică, inclusiv).

        3. E de dorit ca educarea unui copil dotat să excludă circul mediatic, ”prostituția culturală infantilă”, despre care nu reiau discuția. Mi-am expus opinia mai sus.

        • Medusa said

          Pentru o mai bună înțelegere, propun o analogie.

          Hipnoza, ca ansamblu de proceduri, poate fi folosită și în scopuri curative, și pentru spectacol.
          Similar, învățarea poate servi și spre a dezvolta personalitatea copilului dar și spre a da un spectacol cu copilul.

          Mie personal, nu-mi place învățarea pusă în slujba spectacolului dat de un copil în fața adulților, rudelor, lumii virtuale. El nu e un animăluț de circ.

          Un copil, inclusiv cel dotat sau supradotat, are nevoie să fie iubit, înțeles, susținut, solicitat prin activități interesante și motivante, ajutat să se integreze în lumea copiilor, și nu expus ca o curiozitate într-o vitrină mediatică.

          În plus, activitățile motivante înseamnă mult mai mult decât spectaculoase exerciții de memorare.

  11. stely said

    @Adriana Barbulescu ,
    Iată că imi vine si mie cineva în ajutor si nu oricum : cu argumentatie clară, pertinentă – de profesionist sadea. Mă bucur si pentru videoclipul pe care l-ati adus aici , dovada clară a faptului că Anastasia este un copil superdotat. Bănuiesc că parintii i-au făcut testul IQ si ,deja a fost primitaă în „Mensa România”, care are drept scop identificarea celor care au un coeficient foarte înalt de inteligentă. Felicit si eu cele doua protagoniste (mămica si fetita) care m-au încîntat cu performantele lor . Iar d-voastra ,Adriana.Barbulescu , vă multumesc pentru ajutor. Nici nu bănuiti cât de mare a fost. 🙂

    • INTJ said

      hm … IQ & Mensa … banuiesc ca si Jessica Steinhauser a vrut (in repetate randuri) sa fie apreciata (daca nu de mama, de cat mai multi alti adulti).

      • Medusa said

        Mitul IQ. Mitul Mensa. Mituri.

        Un creatolog povestea că a intervievat creatori de varf, întrebându-i ce însușiri umane prețuiesc. Niciunul nu a numit pe primele locuri IQ. Toți îl aveau ridicat, dar nu-l divinizau.

        Actul creator este al unui om care are – fie și parțial – ceea ce Bohm și Krishnamurti

        numesc ”percepție clară” a Sursei.

        • Medusa said

          Debunking the IQ myth:

          http://medicalxpress.com/news/2013-05-debunking-iq-myth.html

        • Medusa said

          ”Care este folosul învățării dacă în procesul trăirii ne distrugem pe noi înșine? Și cum îndurăm o succesiune nesfârșită de războaie devastatoare, trebuie să admitem că ceva este fals în mod radical în felul în care ne creștem copiii”.

          ”Adevărata educație nu constă în a obține cunoștințe, în a înregistra și a cataloga fapte, ci în a vedea semnificația vieții ca întreg”.

          ”Iubirea pentru copil conține ea singură în mod potențial toată educația. Dar cei mai mulți oameni nu-și iubesc copiii; ei au ambiții pentru ei – ceea ce înseamnă că au ambiții pentru ei înșiși. Din nefericire suntem atât de ocupați cu activitățile minții, încât avem puțină vreme pentru elanurile inimii”.

          (Jidu Krishnamurti, ”Despre educație. Arta învățării și valoarea vieții”)

          Oare ce-i place Anastasiei Trifor? Ce frici are ea? Ce visează noaptea? Ce visuri are ziua? Ce jocuri iubește? Ce oameni iubește? De cine îi e milă? Ce cuvinte inventează? Ce-i displace să facă? Ce flori preferă? Cu ce animale vii vorbește? Ce le spune? Care sunt culorile ei preferate? Ce înțelege ea despre viața adulților din jur? Ce vorbește cu alți copii? În ce lume i-ar plăcea să trăiască? Ce-i place să deseneze? Ce construiește? Etc. etc.etc.

        • INTJ said

          mai în gluma, mai în serios: folosul învățării e supraviețuirea când nu mai ai țâță la dispoziție … sau, cum zicea cineva mai deștept ca mine, umplerea (inițială a) paharului ce urmează a fi golit (pentru a putea fi ulterior reumplut, preferabil cu alt tip de conținut).

        • Medusa said

          Eu cred că poate educa pentru viață doar cel care este în contact cu copilul său interior, sursă a înnoirii.
          Din nefericire, sunt mulți părinți biologici care și-au încarcerat copilul interior. Cu mituri, prejudecăți, ambiții, dorințe / așteptări iluzorii, perseverări în idealuri abstracte.

          Paharul ce nu se poate goli, poate deveni o mlaștină toxică, una care nu mai produce nuferi.

        • Medusa said

          PS.
          Uitam. Un manual american de psihologie pentru studenții din anul I, oferea un frumos exemplu de ”știință fără conștiință”:

          Un tip cu IQ de pus în vitrina Mensa ( că asta e Mensa, imho, o ”vitrină”) era vecin cu unul cu IQ banal.

          Banalul da muzica tare și-și deranja vecinul. Supărător și necivilizat, e adevărat.

          Cel Supradotat, conștient de valoarea sa, își ucide vecinul netrebnic (un posesor de IQ mai mititel, așadar, în opinia genialului, ”de mai puțin folos omenirii”).

          Cred că am putea medita un pic asupra acestei întâmplări.

        • INTJ said

          @Medusa … (as far as i know) to belong to any group, any element (of a group) has to meet the requirements (and possible future expectations) of the group

        • Medusa said

          I am remembering ”groupthink”.

          http://psychology.about.com/od/gindex/g/groupthink.htm

      • stely said

        @INTJ – Nu stiu ce vreti sa demonstrati cu ajutorul acelui link – biografia (de altfel tumultoasa) a Jessicăi Steinhauser ,care ,culmea, a avut un IQ de 156.Vreti sa acreditati ideea ca Anastasia Trifor, care la virsta de acum, cu un potential IQ de peste 130 ar putea calca pe urmele acesteia -sa fie apreciata de „citi mai multi adulti „? Mie mi se pare nedrept sa faceti asemmenea analogii . As vrea sa va intreb , ce s-ar fi intimplat daca in locul Anastasiei ar fi fost un baietel ? Ati fi procedat la fel ? Eu cred ca nu. Plus de asta mai cred ca, ceea ce s-a prezentat aici nu este decit un simplu videoclip despre o fetita iesita din comun (precoce). Eu asta am vazut si asta am apreciat si felicitat. Daca altii au vazut altceva, aducind in sprijinul opiniilor lor diverse argumente( linkuri de specialitate ) sau alte linkuri ajutatoare , este treaba lor .Eu insa nu le iau in considerare. Nu sunt (pentru mine)decit simple reclame publicitare. Iar analogiile respective sunt doar insinuari sau simple prejudecati. In primul rind ca nimeni nu poate sa prezica ce se traseu va urma viata (destinul ) cuiva numai pentru faptul ca a fost expus la un moment dat in public, care ( public) si-a exprimat dupa caz aprobarea sau dimpotriva dezaprobarea.
        P.S. Poveste cu testul IQ nu a fost decit o recomandare , fara pretentia sa fie luata in considerare. Dar faptul ca exista o organizatie MENSA , care are drept scop contactarea si identificarea celor cu un coeficient mare de inteligenta , pentru a fi inscrisi in lista primilor 100 , nu dauneaza nimanui .Mie mi se pare demers important. Organizatia nu ofera nimic aceluia -nici gloria si nici ridicarea in mit .

        • INTJ said

          @Stely … eu nu vreau sa demonstrez ceva si nici sa conving pe cineva de ceva, fiecare e liber sa foloseasca/interpreteze cum vrea orice spun/scriu eu. da’ fiindca am zambit la ps-ul „aparator de Mensa”, va raspund la intrebarea despre link: indiferent de exemplu cu „high IQ”, acelasi link l-as fi dat.

        • stely said

          Aha , ati dat linkul si asta inseamna ca fiecare poate sa creada ce vrea sau cum il va duce capul . Eu cred ( fiindca ati zambit) ca sunteti printre cei care o „apreciaza „pe Jessica. Marturisesc ca si eu. 🙂

        • INTJ said

          @Stely … mda, pe langa „nu”-urile de mai sus, ar mai fi trebuit sa mentionez si faptul ca eu nu judec decat membrii familiei mele (deoarece doar in acele cazuri consider ca am suficient de multe informatii). ergo: si pentru perdeaua de fum cu alegerea prostitutiei am ales acel link. de zambit am zambit la ps si evaluarea dvs. vis a vis de includerea pe o/orice lista … deoarece, indirect, confirma faptul ca v-ati oprit (din vari motive) inaintea perdelei de fum anterioare. cand aveti mai mult timp si chef, poate ca v-ar interesa sa explorati si ce se ascunde in spatele perdelei de fum (de ex. „ce-i in capul/inima tipei?” sau generalizand: „ce-i in capul/inima cuiva cu IQ mare sau din Mensa?”). 🙂

        • stely said

          Eiii , acum cind ne-am ascuns in spatele unor” perdele de fum ” chiar nu stiu ce sa mai zic …doar sa ramana asa : „fiecare cu fumul/rile lui „. Recunosc , am avut si eu o incercare sa fac nitel …fum , dar nu atit cit sa provoc confuzii sau ceva neplaceri. In ce priveste “ce-i in capul/inima cuiva cu IQ mare sau din Mensa?”). 🙂 …cu „zâmbocul” asta ,imi vine sa cred ca ati folosit din nou o perdea de fum. Dar daca nu ati facut-o eu va raspund totusi : timp,chef si interes as avea dar nu stiu cum as putea sa „explorez” ce-i in capul sau mintea cuiva !? Acolo este un loc tainic, de nepatruns .NumaI ea (persoana) il poate dibui, dar trebuie pe linga un IQ mare , sa aiba cunoastere de sine si iubire cit cuprinde 🙂

        • INTJ said

          ascuns? nu ajunge o simpla incercare de a pipai (aka „a folosi un simt suplimetar”) pentru a depista informatia aparent valida oferita de ochi? ref. la „numai ea (persoana) il poate dibui”, nu credeti ca ati ales the easy way out? doar un geniu poate recunoaste un (alt) geniu? doar un om bun poate recunoaste un (alt) om bun? etc. … oare ma imbat cu apa chioara daca cred ca avem cu totii capacitatea de a (re)cunoaste (cu mintea si cu inima) alt om?

        • stely said

          @INTJ , spuneti asa :”oare ma imbat cu apa chioara daca cred ca avem cu totii capacitatea de a (re)cunoaste (cu mintea si cu inima) alt om?” Daca ar fi sa va raspund numai la intrebarea aceasta , care consider ca nu ati pus-o numai pentru mine , v-as raspunde cu un simplu „nu”. Insa dupa ce am citit asta : Când asculți – pe cât posibil liber de prejudecăți – un om poți ”prinde” ceva din capul și din inima lui. … si dupa ce am simtit din tonul si esenta intrebarii d-voastra ca s-au produs niste schimbari , incerc si eu sa-mi nuantez raspunsul .
          Prin urmare la simplul meu „nu”, insemnind ca nu va imbatati” cu apa rece” adaug un -„este posibil ” sa avem” cu totii ” acea capacitate de a recunoaste „cu mintea si inima ” un om bun sau un om rau . Spunind „cu mintea si sufletul” inteleg ca suntem deja implicati prin sensibilitatea noastra , prin constiinta , prin felul cum interactionam cu lumea din jurul nostru. Sigur ca nimeni nu ne opreste sa ne punem intrebari ,dar ele trebuie sa fie exprimate intr-un mod cit mai coerent, eliberate de prejudecati sau simple analogii .
          De fapt cred ca asta am si facut . Am incercat fiecare dupa posibilitate (capacitate) sa ne implicam in a stabili „cu mintea si cu sufletul ” in a „recunoaste” daca Anastasia este un „geniu” si daca mama ei este o mama”buna „. Eu m-am exprimat in favoarea lor punindu-mi la dispozitie emotiile , precum si ceva experienta de mama. A, nu m-as fi exprimat daca nu as fi vazut alte interpretari, pe care nu le-as fi luat nici pe ele in considerare daca nu s-ar fi insistat pe o anumita latura. Da, eu m-am implicat din primul moment „cu mintea si sufletul „,alti insa (am considerat) numai cu rationamente (reci )nenuantate . Ulterior vad ca sunt niste schimbari si la ei.
          Imi mentin totusi parerea ca nu putem sa sti cu certitudine ce se afla in mintea cuiva . Doar daca se petrece o minune . 🙂

        • INTJ said

          „(re)cunoaste” = a cunoaste si a recunoaste = un proces continuu de revalidare (si reevaluare) a informatiilor existente, nu un instantaneu al unei clipe (sau a unei scurte durate de timp) … proces care, astfel, elimina posibilitatea unei judecati (ea fiind mereu doar o prejudedacta). sa nu uitam, ziceam „cu mintea si cu inima” si deci (imho) acest proces e compus din doua „subprocese”: cel al mintii si cel al inimii … continuarea trebuie fiecare sa o descopere pentru sine („concluziile” mele nefiind aplicabile altora).

        • stely said

          @INTJ – acum dupa ce mi-ati redefinit notiunea de re (cunoastere ) ar fi necesar sa-mi revizuiesc raspunsul . Intelegind insa ca nu v-ati multumi cu un raspuns facil – fara rigoare , limbaj adecvat (termeni de specialitate ) nu ma voi avinta in alegatii care v-ar putea stirni zimbete … Insa am aici ceva ce ar putea fi o solutie , o cale spre a re(cunoaste) cu „inima si mintea” omenia din celulalt :
          Iata :
          Totul începe cu pasiunea.
          Dincolo de pasiune se află iubirea , dincolo de
          iubire -prietenia , dincolo de prietenie –
          cunoaşterea de sine ,
          dincolo de cunoaşterea de sine -Nimicul , dincolo
          de Nimic -Totul ,dincolo de Tot -oglinda
          propriului nostru chip ,
          Iubirea supremă – să-ţi contempli propriul chip .
          Contrariul narcisismului , care nu e decât
          contemplarea unei măşti .
          Masca perfectă este a imobilităţii . Ea lasă uneori
          să se ivească viaţa fără mască .

          Teoreme poetice -Basarab Nicolescu

          P.S. Am incercat o punerea in pagina a versurilor, ceva mai artistic , dar imi este teama ca nu va iesi cum mi-am dorit .

        • stely said

          N-a iesit , dar mi-a fost teama de mai rau.

  12. stely said

    http://observator.tv/extern/cel-mai-destept-copil-din-lume-103619.html

  13. stely said

    http://stirileprotv.ro/stiri/revista-presei/el-este-cel-mai-destept-om-din-lume-are-un-iq-de-230.html

  14. stely said

    http://adevarul.ro/life-style/stil-de-viata/paradox-mai-destept-om-lume-iq-300-murit-somer-1_50ad47707c42d5a66392214e/index.html

  15. Medusa said

    A person, not a scheme!

    Interview With Asia Carrera (Jessica Steinhauser) – Successful Aspie and Mother

    http://maxineowen.wordpress.com/2012/06/22/interview-with-asia-carrera-successful-aspie-and-mother-13-2/

    • Medusa said

      http://www.verbicidemagazine.com/2011/05/19/interview-asia-carrera/

      • Medusa said

        http://darrahford.wordpress.com/2010/10/04/asia-carrera-shuts-down-her-blog-after-15-years/

        • Medusa said

          Când asculți – pe cât posibil liber de prejudecăți – un om poți ”prinde” ceva din capul și din inima lui.

          De pildă, poți sesiza cum apare oboseala copilului dotat când recită, o voce din off care o cam grabește, dorința de a lucra mai degrabă un puzzle când răspunde la întrebări, amuzamentul și simpatia ei pentru piesele de puzzle, ușoara iritare, iubirea pentru mamă și acceptarea de a-i face pe plac, modul înțelept în care o liniștește pe mamă că nu va distruge un obiect cu care își făcea de lucru în timp ce vorbea. Reascultând pot apărea alte și alte nuațe. Am găsit pe internet un filmuleț in care Anastasia realizează un puzzle, atât. Da, e un copil dotat.

          Are acum 5 ani, asa am găsit pe Internet. Nu mai sunt filmulețe cu ea după vârsta aceea de aproximativ 3 ani. Am căutat pe FB si n-am găsit informații in pagina mamei despre Ana de acum. Mi-ar plăcea s-o cunosc la vârsta de acum.

          Dacă filmulețele au fost promoționale, nu și-au atins scopul. Nimeni nu s-a oferit să ajute cu ceva familia pentru educarea corespunzătoare a acestui copil. Ori poate nu am găsit eu informația asta? La zile festive, ca 15 ianuarie, apar extaze. Asta am găsit.

          Sigur, ne putem întreba și ce este în capul și în inima mamei. În felul ei, își iubește copilul. Face cea ce ea crede ca e bine, ce a văzut că fac și altii. Ce o îndeamnă sa reia filmulețele de atunci pe pagina ei? Acela a fost momentul glorios de vârf al Anei?

          Oare ce face Ana acum? Ce crede Ana de acum despre filmulețele cu ea la 3 ani?

    • Medusa said

      Am cunoscut o doamnă în vârstă al cărei copil, tot o fetiță, la 4 ani, citea fluent orice text din orice carte, ziar, revistă. A învățat literele în joacă. Îi hărțuia pe adulți întrebandu-i mereu, până și-a atins scopul, așa cum fac copiii atunci când te trag de mânecă să te joci cu ei.

      Bunica era in extaz.
      Mama a luat lucrurile firesc. Fusese și ea o fetiță foarte dotată. Și-a învățat copilul să ajute alți copii, iar în clasa I-îi să aibă răbdare când tovarășa îi învață pe alții alfabetul.

      Uitam să spun că la grădiniță fetița era rugată de d-na educatoare să le citească povești celorlalți copii. Era tristă doar atunci când ea nu putea dansa așa frumos ca ceilalți, sau când ceilalți râdeau de ea dacă lăcrima fiind impresionată de o întâmplare. A învățat încet-încet să-și țină firea în prezența altora și să danseze de plăcere, în stilul ei și doar pentru ea.

      Răbdarea i-a fost de mare folos în viață. Înțelegerea slăbiciunilor și idiosincraziilor celorlalți, căutarea de soluții în joacă, la fel.

      Așa mi-a spus mama. O fi avut dreptate? Eu cred că da.

      • Medusa said

        Educarea supradotaților în grupul lor, izolat de restul școlarilor, mi se pare o inițiativă discutabilă. Ei vor trăi și vor crea apoi într-o nișă socială?

        Nu cumva se poate crea / accentua ”a dangerous gap” între elite și masse? Nu se va produce fie o adulare necritică fie o respingere viscerală a lor, a elitelor?

        Am citit cândva un articol într-o revistă de creatologie despre ”managementul creativității”.
        Se arăta acolo că japonezii s-au ridicat din cenușă după al doilea razboi mondial utilizând o astfel de competență.
        Adică, ei au știut cum să facă aplicabile și convingătoare pentru oamenii de rând descoperiri geniale ale eltelor din alte țări, antrenându-i în aplicarea lor.

        Au construit o punte peste”gap”, imo.

        Unul dintre principiile pedagogiei Waldorf, după știința mea, este tot acela de a crea punți între oameni diferiți.

        Eu cred că și ”gap-u”l a fost una, doar una, dintre condițiile eșecului reconfigurării învățământului nostru.

        • Medusa said

          @”“(re)cunoaste” = a cunoaste si a recunoaste = un proces continuu de revalidare (si reevaluare) a informatiilor existente, nu un instantaneu al unei clipe (sau a unei scurte durate de timp) … proces care, astfel, elimina posibilitatea unei judecati (ea fiind mereu doar o prejudedacta). sa nu uitam, ziceam “cu mintea si cu inima” si deci (imho) acest proces e compus din doua “subprocese”: cel al mintii si cel al inimii … continuarea trebuie fiecare sa o descopere pentru sine (“concluziile” mele nefiind aplicabile altora)”.

          O concluzie posibilă: Să fiu” prezent”, să fiu receptiv cu mintea și cu inima simultan. Să las să se păstreze ce e de păstrat și să se schimbe ce e de schimbat. Să accept eternul provizorat.

          Disocierea în subprocese e, imo, doar academică.

        • INTJ said

          mda, daca tot n-am fost destul de destept ca sa tac, pot (la fel de bine/rau) sa mai zic ceva: d.p.m.d.v. cine a iubit macar o singura data in viata stie (din proprie experienta) ca acea disociere nu e „doar academina”. similar, (in multe cazuri) nu e logic/rational sa imparti ultima bucata de paine cu alt om (marind astfel sansele ca amandoi sa moara de foame peste cateva zile) … si totusi asa ceva se intampla in real life, nu doar in carti. in plus, pentru „a fi in prezent” e necesar si un raspuns la stimuli (altfel timpul din ecuatie „a fi” n-are nici un sens, fiind practic zero) … iar ce determina acel raspuns nu e doar „subprocesul” mintii, ci uneori e „subprocesul” inimii (care, aparent, face uz de un fel de drept de veto).

        • Medusa said

          ”Mintea care coboară în inimă” te poate face să dai toată pâinea ta altui om. Să te culci pe betonul umed al unei temnițe spre a-i fi saltea.

          O mare iubire face sa-ți strălucească mintea. (Dante despre Beatrice).

        • INTJ said

          mintea = ego … iar daca dai toata painea ta altui om, o faci in mod vadit din interes propriu fara sa-ti pese cu adevarat de celalalt … la ce-i „foloseste” celuilalt sa continue sa traiasca daca „maine” e singur? nu cumva asta-i e cea mai crunta pedeapsa posibila … varianta ne-divina a alungarii din paradis, un fel de „pedeapsa cu inchisoarea (pe viata)”?

        • stely said

          Ai dăruit tot ,
          Omul care fuseşi nu mai era .
          Şi dintr-o data te-ai aflat faţa -n faţa
          cu Neantul lui Dumnezeu.
          În acea seara, pe muntele Maslinilor ,
          tu, omul care te renegai ca om ,
          tu ,singur , deja sacrificat pÎna in măduva sufletului ,
          ai zărit propriul neant al chipului tău
          înaintea ta
          l-ai vazut pe Dumnezeu faţă în faţă cu neantul …
          Atunci ,oh ! da ,abia atunci -aceea a fost unica prezenţă
          A Omului,a lui Dumnezeu ,
          a Omului identic cu Dumnezeu în neantul lui –
          te-ai văzut ,l-ai văzut pe Dumnezeu ,Dumnezeu te-a văzut
          în oglinda fulgurantă si fără formă …

          Poem către Dumnezeu şi Om -Rene Daumal -preluat din „Rădăcinile libertaţii „(Basarab Nicolescu &Michel Camus .

  16. stely said

    Hai s-o cunoastem( si )mai bine pe Jessica Steinhauser – Asia Carrera :

    P.S. Imi marturisesc ignoranta .Insa ,acum, cind am am aflat ceva mai mult, nu ma determina sa-mi schimb „aprecierea ” despre ea, si nici despre Anastasia si mama sa.

  17. stely said

    Dupa se va citi citi intreaga „scrisorica” de mai jos (poate si ceva comentarii), as dori sa mi se raspunda la urmatoarea intrebare :Oare ce-o fi (acum )” in capul/inima „.. unora ca Sorin Cucerai ,Viorel Padina …) care stiu intreaga poveste a IICCMER , despre cum a fost „furat” de catre Vladimir Tismaneanu de la Marius Oprea si despre batalia dusa pe blogurile celor doi fosti dizidenti (AVP si Dorin Tudoran )- unul” pro „si altul „contra” ?
    Eu am citit si m-am crucit . Nu pot sa zic decit atit :”Incurcate sunt caile Domnului „…

    „Cu alte cuvinte, dragul meu Marius, ai dreptate. Grație legii în vigoare – și unde-i lege, nu-i tocmeală – oameni ca dl academician Dinu C. Giurescu nu au colaborat cu Securitatea. Legea morală – care nu are putere juridică – poate ajunge însă la un alt verdict.

    În sfârșit, dacă-mi dai voie, o recomandare.

    Mai odihnește-te, dragul meu Marius. Muncește mai la pas. Fă-ți mai mult timp liber. Relaxează-te. Mai citește și altceva decât “cărți de specialitate”. Recitește, de pildă, un Elias Canetti – “Orbirea”.

    Există șansa să redescoperi că literatura de ficțiune bate “literatura de specialitate” exact la ce aceasta din urmă pare în avantaj – realitate vs pseudorealitatea impusă de niște psihopați.”

    http://www.dorintudoran.com/scrisoare-intredeschisa-adresata-prietenului-marius-oprea/
    P.S.RALG , d-voastra ce spuneti ? 🙂

  18. Medusa said

    @INTJ

    Cunoastem ”cu capul si inima”? Parcă așa ziceați. Ba chiar avem un proces al cunoașterii. Cu re-cunoaștere.

    Acum, capul, mintea este Ego.

    Ramâne inima.

    Așadar, pentru a cunoaște bine ne trebuie inima.
    (Nu mai e nevoie să facem, cu capul, disocieri academice intre cap și inimă, nu mai e nevoie să vorbim, cu capul, de procesul cunoașterii).

    Ajungem la cunoașterea cu inima printr-o fericita si clarificatoare intâmplare?
    Sunt pe drumul cel bun?

    ……………………

    Academic, se vorbește de EQ. E o capcană a egoului? Alta?

    • Medusa said

      Așadar, acceptăm întâmplarea sau neîntâmplarea, iubim când iubim.

      ……………………….

      Ce facem cu hibrizii ”inteligență creativă”, ”inteligență emoțională”?

      • Medusa said

        În actul meu de cunoaștere instant, pur întâmplătoare, apare că Ana are

        inteligență emoțională, iar mama mai puțintel.

        • Medusa said

          O concluzie n-ar fi rea. Fie și numai pentru mine. (Poate și pentru trecătorii posibili din posibilul viitor).

          O spune convingător Krishnamurti, în ”Despre educație”. Mi-ar plăcea ca măcar un singur cititor să-i asculte glasul. Este vorba despre cunoașterea integrală și integrată a vieții și a sinelui, una creatoare și eficientă:

          ”Educația nu trebuie să fie o simplă antrenare a minții. Antrenarea minții pentru a o face eficientă, nu duce la desăvârșire. O minte dresată este doar o prelungire a trecutului și, modelată în acest fel, ea nu poate niciodată să descopere noul. Iată de ce, pentru a ști ce trebuie să fie adevărata educație, trebuie să ne întrebăm despre întreaga semnificație a vieții”

          ”A înțelege viața înseamnă a ne înțelege pe noi înșine și acesta este atât începutul cât și scopul final al educației”.

          Dragi mămici și bunici, nu dresați copiii precoce!

        • Ecoul said

          Si uite asa ne pe-trecem vremea cu citate, clisee si aluzii abuzive… false…

          Concluzia „Dragi mămici și bunici, nu dresați copiii precoce!” – este un admirabil hodoronc-tronc, de un off topic absolut, adaugat la capatul unui lant de premise false insirate sub presiunea unor realitati egoice paralele cu realitatea de pe punte. Ceea ce mai si denota.

          Am o concluzie alternativa cel putin la fel de corecta (ba sub „anumite” aspecte, mult mai corecta) si la fel de on topic:

          Dragi tatici si bunici, nu dati alcool copiilor precoci.

        • Medusa said

          Aprecierile, pozitive ori negative, nu sunt argumente.

          Care este, în opinia dumneavoastră, ”spiritul bărcii”?

          Formulați, vă rog, o afirmație proprie, on topic. O adevărată afirmație ”on topic”, exemplar argumentată, pentrul ”Precocități”.

          Vă respect dreptul la opinie, o voi citi cu interes, vreau să vă înțeleg.

          Mulțumesc.

        • INTJ said

          O minte dresată este doar o prelungire a trecutului” … doar? io n-as spune asta … deoarece cu ajutorul informatiilor trecutului invatam sa estimam (mai corect) probabilitatiile din viitor si astfel avem sansa/posibilitatea sa descoperim noul (daca, bineinteles, exista dorinta de a face asta). imho noul/necunoscutul absolut provoaca teroare in mintea omului … blocajul respectiv eliminand astfel orice incercare de cunoastere. fara o „prelungire a trecutului” (macar partiala), viitorul/noul nu poate fi anticipat/descoperit.

        • Ecoul said

          Nu am nevoie sa formulez si sa livrez „argumente” intrucat lucrurile sunt (cat se poate de) evidente, iar in cazul in care prin absurd, de amorul artei, ar trebui (dar nu trebuie) sa iau in considerare perspectivele din care nu sunt evidente (…) tot n-as avea nevoie sa formulez si sa livrez „argumente” intrucat (in antiteza cu antevorbitorul) (a) nici nu doresc sa demonstrez ceva si (b) nici sa (va) conving de ceva. Deci nu doresc. Nu am in acest sens nicio motivatie launtrica. Si nici din exterior nu mi se ofera vreun motiv anume de „a dori” asa ceva, adica (a) sau (b). Intrucat nu va vad in stare sa ma motivati (si de-ati fi ce motiv ati avea?), as putea sa va fac cateva sugestii alternative. In cazul in care insistati sa va mentineti in paradigma imaginara (fictiva) a ideii ca discursul d-voastra ar fi unul bazat pe argumentare (logica sau empirica) si ca ar necesita (vreo) contra-argumentare aveti, cred, doua variante, una comoda si una incomoda. In cea comoda (1) puteti considera ca (1.a) nu exista argumente care sa-mi sustina afirmatiile („aprecierile”) si ca acestea au fost emise (tot asa) sub presiunea unor realitati egoice paralele cu realitatea din prea-realitate ori ca (1.b) ar fi vorba despre argumente gresite, false, inconsistente, pseudo-argumente. A doua varianta ar fi sa admiteti ca este posibil sa existe argumente (si vai chiar exista, cat se poate de evidente, dar atentie nici a) nici (b), ba dimpotriva) si sa incercati sa le cautati, sa le identificati si eventual sa le sustineti sincer, dar cu convingere, in calitate de vajnic avocat al diavolului (caci dinspre demoni ingerii apar ca diavoli) pentru ca (mai) apoi sa le contraargumentati, daca (mai) puteti. Daca nu, nu. Mai usor insa s-ar putea construi un perpetuum mobile de speta a treia.

      • Medusa said

        ”Trecut” în sens de schemă înțepenită de gândire, rutină, prejudecată, răspuns gata fabricat pentru orice etc.

        (E o problemă cu termenii, Bohm și K, de pildă, îî definesc in cursul discuției. Apar mereu conotații).

        (Apoi, ei disociază cunoașterea exterioară de cunoașterea de sine).

        Iar, o atașare de scheme vechi poate fi un impediment în crearea de scheme noi.
        Dacă vă amintiți problemuțele acelea cu construcții din bețișoare, unde rezolvarea poate fi ieșirea din schema spațiului bidimensional cu care ne-am obișnuit.

        Mai amintiți-vă ”serendipitățile”: omul se așteaptă cu mare probabilitate la ceva și apare ”cu totul altceva”, dar acest ”cu totul altceva”, dacă accepți noul, este chiar solutia problemei tale. Dacă nu, te superi că n-ai găsit ce căutai i pleci mofluz.

        Mai știm că marile descoperiri (v. analizele lui Gardner) reprezintă ”rupturi” în cunoaștere, ”străpungeri creatoare” într-un domeniu.

        Sau, un cercetător care nu reușește să modifice ipotezele de start, găsește doar ce n-a găsit cu primele estimări, cele de care s-a atașat.

        Cunoașterea de sine, e și mai complicată. Educația sufletului, iar. Vrând să fiu ceva ori să fac din copilul meu ceva, nu văd ce sunt sau ce este el acum și nu educ pentru viața de acum, și nu-mi transform percepția pentru viața de acum , ci trăiesc doar într-un viitor iluzoriu setat pe baza unui trecut iluzoriu.

        Cam asta, spus dintr-o răsuflare, cât mi-a permis…timpul.

  19. stely said

    „Paşca Lab“ la Universitatea Stanford din SUA.
    Cercetătorul român Sergiu Paşca descifrează tainele autismului

    La 30 de ani, Sergiu Paşca a primit premiul „Cel mai bun student român din străinătate“ la Gala Ligii Studenţilor Români din Străinătate. Tânărul studiază autismul de 10 ani, încă de când era student al Facultăţii de Medicină din Cluj-Napoca. De patru ani este cercetător postdoctoral la Universitatea americană Stanford din SUA, dar şi titular al mai multor articole ştiinţifice pe această temă în reviste internaţionale şi beneficiar al nu mai puţin de trei burse de studiu din străinătate.

    Sergiu Paşca este, de asemenea, prim autor al unuia dintre cele mai importante studii despre cauzele autismului, publicat în revista Nature Medicine în 2012. Echipa de cercetători condusă de Sergiu Paşca a reuşit să studieze neuronii pacienţilor cu autism şi să testeze o substanţă capabilă să schimbe defectele constatate utilizând o metodă nouă de abordare a patogenezei (mecanismelor) autismului prin derivarea non-invazivă în laborator de neuroni activi de la pacienţi cu autism. Pe scurt, s-au recoltat celule din piele de la pacienţi cu autism şi de la subiecţi sănătoşi şi, cu ajutorul unor factori de transcripţie (gene) purtaţi de viruşi, aceste celule din piele au fost transformate în celule care seamănă foarte mult cu celulele stem.

    http://ro.stiri.yahoo.com/pa%C5%9Fca-lab-la-universitatea-stanford-din-sua-cercet%C4%83torul-082659681.html

    • stely said

      Am avut curiozitatea sa intru pe blogurile unor „prieteni dusmanosi” ca sa vad cum trateaza ei chestiunea accidentului aviatic. Daca se politizeaza si, in caz ca o vor face pe cine vor mai gasi vinovat .,fiind cit se poate de convinsa ca de data asta vinovatul de serviciu Traian Basescu va fi scutit de vesnicile lor acuzatii . Insa m-am inselat amarnic. Dl Nimeni are pe blogul dumnealui o analiza care m-a lasat masca. . N-am putut sa ma abtin si am scris un comentariu .Sigur ca nu mi-l va publica .Prin urmare l-am adus aici .Iata-l :

      Dl Nimeni spune:
      Ma intreb oare daca dl Basescu s-ar fi pierdut cu snowboard-ul in aceeasi zona ori, cine stie, poate chiar s-ar fi prabusit cu avionul, tot atitea ore ar fi durat cautarea si localizarea? Va urma acum o ancheta, insa cu siguranta ca ea va avea si o componenta emotionala, pe care factori mediatici si politici se vor stradui sa o directioneze. Iar daca se va amesteca si deneaul, atunci mare
      minune daca nu va iesi de acolo si o acuzatie de folosire a influentei in scopul obtinerii de foloase necuvenite. Ma gindesc ca, totusi, pina la urma, cei doi decedati au un avantaj asupra noastra, a celorlalti romani: ei au scapat de Traian Basescu.

      Ca il bagati pe Traian Basescu in povestea asta nu e nici o noutate ,intrucit tine de debilitatea psihica de care suferiti . Nu cred ca veti fi vreodata mai intreg la minte ca sa judecati corect . Dar daca tot ii fericti pe cei „doi decedeti „, de marele avantaj de a fi scapat de Traian Basescu ,va recomand sa va spinzurati daca in caz nu aveti vreo arma la indemina . Eu voi spune ca ati murit ca un erou …cu limba scoasa de fericire. Voi aprinde o luminare ,apoi ma voi inchina spunind :”mare e gradina ta Doamne , dar plina de multi prosti !”

      P.S. Poate veti spune ca am fost prea aspra cu dinsul .Dar zau, nu am reusit sa fiu mai mai blinda. Mi s-a parut de un cinism grotesc.
      Radu Stroe a fost un mic copil pe linga Dl Nimeni ăsta.

      • Radu Humor said

        Dacă ăştia sunt mici copii, cu siguranţă tu eşti mama băsiştilor , ca să nu zic a proştilor, mereu gravidă, după atâta sex oral🙄

      • Ecoul said

        Nu merita implicare emotionala niste cuvinte propuse de nimeni pe care (nu) le aude nimeni. Decat Nimeni. Nimeni cu nimeni. Vidul cu vidul. Guvidul. Vântul cu vântul. Cuvântul.

      • stely said

        Intrucit am vrut sa cunosc parerea cu privire la „teapa” pe care a dat-o guvernul Ponta – Presedintelui Ro , CSM-ului, ICCJ-ului, DNA-ului Comisiei UE, opozitiei, unor ONG -uri etc – ce ii cerusera sa faca modificarile de rigoare Codului de procedura penala, am scris un scurt comentariu on topic( desigur ) pe un anume blog cu o mica rugaminte . Dar pentru ca nu l-a afisat l-am adus aici :

        @Dl Nimeni, v-as ruga să analizaţi (si ) “capacitatea adminstraţiei românesti ” de a păstra anumite “lucruri “( ex.justiţia) sub control . V-am adus iată un scurt “material didactic “.Asta ca să va ajute să faceti o analiză cît mai corectă.
        http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-16519639-asta-iesit.htm#.UuvnwN8ZVGg.facebook

        Cred ca Dl Nimeni si alti sustinatori inversunati ai USL – din care fac parte o sumedenie de infractori ce se afla deja la puscarie printre care si iubitul dumnealor Adrian Nastase Nastase – se feresc ca dracul de tamiie sa scrie o vorba despre ce se intimpla acum in justitie. In schimb ar fi in stare sa -l pupe de bucurie pe Ponta pentru faptul ca „i-a tras teapa ” Presedintelui Traian Basescu. Eu cred ca „teapa” nu este data lui Traian Basescu ci Romaniei . Si mai cred ca ei sunt niste jalnice fiinte iresponsabile .

        • stely said

          Off topic
          …cu diverse informatii, sfaturi si chiar multumiri primite de la o persoana 😉 care ne „iubeste” f.mult .

          Cam asta ai putea spune: Pa și Merci, domnule Goe!
          Omul a devenit mult mai activ pe FB și în real.
          Încet-încet, va scufunda barca.
          Caută un alt blog, acesta e sfatul meu binevoitor.
          Ai avea șanse mari la ”Hanul muschetarilor”. Acolo ai ”băsiști pur sânge”. Curaj, lansează-te!

          Îți mulțumesc pentru că mi-ai facilitat o relație civilizată cu Dl.Nimeni.

          I-am prețuit și îi prețuiesc INTELIGENȚA.
          Mulțumesc.

          Vezi că tot Răul pe care îl faci e spre Bine?

        • RALG said

          Oh Hades si Persephona si toti zeii adâncurilor… din perspectiva personajului (care suntem) exista atât de multe de creaturi care ne iubesc, in cor sau un duet, incat ne vine tare greu sa ghicim au cine-i persoana in chestie care n-a putut veni… vidi, vici, aci. Indiciul c-ar fi o anonima aflata in relatie intima cu (dl) nimeni, si si civilizata, are darul de a spori si mai mult confuzia si haosul ecumenic asupra acestei credinte semi-crestine. In schimb, personajul adiacent, transparent pana la Dumnezeu, si translucid ca Dracu, vadeste o singura caracteristica si anume aceea ca cedeaza cu o induiosatoare usurinta ispitei de a se manifesta (cicå) provocator, dar nu intr-o maniera lucida, cåutatå, ci pe baza unui ultim basic instinct aflat in palida-i posesie (in sens invers). Cineva care enunta silabe avand ca unic impuls dorinta de a fi provocator din instincte incerte, orbeste, nu poate avea dreptate decat, cel mult, sporadic, statistic, intamplator… Intamplarea n-o prea slujeste insa pe prea-iubitoarea persoana animata de intentii, clarviziuni-speranta si recomandari benigne cu pretentii de vorbire adanca. Prin urmare vin si va zic: Nu va fie teama. Indiferend de altele lucruri si altele locuri in care isi consuma dl.Goe petrecerea si irosirile si/sau rosturile, Arca lui Goe nu are a se scufunda in niciun fel si cu atat mai putin prin sabordare. Nici n-ar avea cum. Nu-i pe apa… ci pe uscat. Pe o duna de nisip. Nu-i destul de usoara ca s-o zboare (cu)vântul si nici destul de grea ca s-o inghita påmântul, sa se scufunde… Arca fiind este o constructie destul de stabila. Singurul risc este prafuirea… s-o ajunga si s-o acopere praful, nisipul… Si daca n-o avea cine sterge praful din cand in cand si tot nu-i bai. Arca are implementat un program multi-threading de maintenance si depanare care functioneaza chiar si in conditii de avarie si/sau naufragiu.

          P.S. Intr-adevar admirabila INTELIGENTA-n majuscule a d-lui nimeni, conferita si consolidata prin strigare de d-na nimeni. Sper ca relatia lor de pretuire reciproc avantajoasa sa nu råmâie doar o vorba in vânt, cu vânt… Sper sa vedem fapte!🙄

        • Radu Humor said

          Felicitari, draga, am auzit ca te-ai maritat. Cum e ?
          – Foarte frumos! In fiecare seara ne plimbam prin parc, luam o barca
          si mergem pina in mijlocul lacului…
          – Vai, ce romantic! Si ?
          – Din mijlocul lacului el se intoarce cu barca, iar eu inot.
          – Atita distanta! Dar nu ti-e greu?
          – M-am obisnuit! E mai greu numai pina ies din sac…
          _______________

        • stely said

          „Relatia lor de pretuire reciproc avantajoasa” a fost „initiată „de doamna care fiind foarte încîntata de un anume topic de pe blogul de domn nimeni, i-a oferit la schimb un link (de la dânsa) cu un conţinut îmbucurător pentru dânsul . De aici încolo totul a decurs ca la carte . Iată ce-i scrie domnul :

          „Doamna, motivele care m-au determinat sa va cer sa nu comentati pe blogul meu au disparut, de aceea nu va mai pun aceasta restrictie, cu multumirile mele pentru ca ati dovedit, la vremea respectiva, intelegere. Daca se intimpla sa mai aveti comentarii de facut pe blogul meu, va rog insa sa nu faceti mai mult de un comentariu pe zi, nu am mult timp pentru raspunsuri si deloc discutii prin blog. Toata consideratia.”

          Aici răspunsul cumninte al dumneaei :

          Cu atât mai mult cu cât am și eu foarte puțină vreme, chiar și pentru propriul blog.
          Lucrez la o carte, vreau s-o finalizez ca să pot începe alt proiect: un roman (fantasy și / sau SF) despre agresiune, iluzii, manipulare, simbioze, în real și virtual.
          Timpul vieții mă grăbește.

          Vă mulțumesc pentru înțelegerea pe care mi-ați acordat-o.
          Numai bine vă doresc, cu tot respectul.

          P.S. Bineînteles ca nu le voi sta nici eu în calea fericirii dar cred ca ne facem speranţe deşarte . Ştim cu toţii că minunile nu ţin decât trei zile . Ramâne de văzut cine va fi primul care va ceda nervos. Pun pariu ca primul va fi dumnealui, care la cât este de sensibil, nu va rezista la mai mult de un comentariu pe zi. Ori dânsa, desi a promis , nu cred că va putea sa se abţina de la a-i spune tot ce are pe suflet. Mă aştept însă ca dl nimeni sa fie ceva mai blând decât Dl Goe „agresivul” …altfel va fi scos de pe lista celor care sunt „atît de diferiti…”

          Jan 31 at 9:25 AM
          Am meditat:

          Ce au in comun acești oameni atat de diferiți?

          1. Scriu corect românește.
          2. Au minți clare.
          3. Au propriile idei.
          4. Au proprile valori.
          5. Au propriile bloguri.

          5. Nu-l consideră genial pe … își permit sa-l contrazică, să-l critice, unii chiar sa-l baneze când se poartă badaranește ori e prea labil.
          6. Nu se comporta ca o plastilina în mâinile lui …

          Restul tipilor din blogroll nu-l baga in seama si nu l-au bagat niciodata. Sunt pusi acolo ca sa dea bine.
          Doar( … )o fata foarte credincioasa, se straduie sa se poarte cu el ca o crestina.

          P.S. Sper nu fie nimeni şocat de” compozitia „mea . Îi anunt pe aceasta cale ca am început sa „lucrez (si eu) la o carte ” Ce am scris aici reprezintă un mic fragment . 🙂

        • Radu Humor said

          Au un(ii)ele o dexteritate de a ieşi din sac, ceva de speriat !
          Numai că ies din sac şi înoată în banalităţi, până ajung în rahat, de-abinelea😉

        • stely said

          Poate ca ar fi necesar sa aduc o clarificare, privind hotarirea mea de a dezvalui cite ceva despre cum intelege „persoana ” in cauza sa-si rezolve problemele din virtual, pe care tot ea si le face .
          De altfel am avertizat-o de „n” ori sa ma lase in pace, sa inceteze a ma hartui .Iata :

          ” Eu spun sa-ti vezi de fantasmele tale. Daca nu ai vazut( pina acum) ca imi asum ceea ce scriu pe bloguri este treaba ta .Daca nu-ti place nu ai decit sa ma combati cu argumentele tale , acolo unde este publicat comentariul si in” casa mea „ca sa ma hartuiesti. Hai , gata …am incheiat orice conversatie cu tine !! Din momentul asta orice imi vei scrie in e-mail voi publica pe Arca lui Goe , cu explicatiile de rigoare … Nu abuza de rabdarea mea , asta iti spun !! ”

          Ca titlu informativ am la ora actuala, numai de la 5 ianuarie 2014 pina acum, un numar de 395 de mesaje pline de acuze , jigniri , concluzii aberante , linkuri aluzive etc, toate in scopul de a ma determina sa nu mai comentez pe Arca lui Goe .
          M-am hotarit sa fac aceasta dezvaluire pentru a-i atrage atentia asupra faptului ca, ceea ce face dumneaei – asa zise analize pe care le posteaza la vedere (pe bloguri si pe fb ) despre „manipulare, iluzii , simbioze, agresiuni etc ,” pe care incearca sa le impute altora( destul de aluziv) acestia neputind sa-si exprime pdv – nu este decit exact ceea ce incearca sa-mi impute mie in mesaje agasant repetitive – anume Delatiune . O invit deci ,pe aceasta cale , sa-mi aduca aici ,la vedere , toate acuzele pe care astazi bunaoara mi le-a adresat pe e-mail . Este un ultimatum .

        • stely said

          P.S . …cu o corectare si o precizare : corectare -in mesaj cititi si nu in”casa mea „, ca precizare este data mesajului (23 ianuarie ) -ziua „fatidica” a comentariului „agresiv „de aici :
          Ecoul spus :
          ianuarie 23, 2014 la 10:39 pm 2 0 Rate This
          Si uite asa ne pe-trecem vremea cu citate, clisee si aluzii abuzive… false…

          Concluzia “Dragi mămici și bunici, nu dresați copiii precoce!” – este un admirabil hodoronc-tronc, de un off topic absolut, adaugat la capatul unui lant de premise false insirate sub presiunea unor realitati egoice paralele cu realitatea de pe punte. Ceea ce mai si denota.

          Am o concluzie alternativa cel putin la fel de corecta (ba sub “anumite” aspecte, mult mai corecta) si la fel de on topic:

          Dragi tatici si bunici, nu dati alcool copiilor precoci.

        • RALG said

          Este de neinteles de ce anume persoana non grata in chestie crede / considera ca prezenta sau absenta oricaror comentarii sau a unor comentari anume de pe Arca lui Goe ar putea constitui baza vreunei diferente notabile in ceea ce o privese pe ea insasi, persoana / personajul cu pricina in spe, sau ca acest gen de absente / prezente ar putea avea vreun efect anume asupra d-lui Goe din personaj, si cu atat mai putin efectele dorite (…). Stradania domniei sale in aceasta privinta sunt un exemple-scoala de gesturi inutile. In cazul in care nu mizeaza pe cine stie ce efecte pe care se asteapta sa le produca exclusiv asupra d-voastra (…), incercarile respective raman gesturi gratuite indiferent de cat de mare este avalansa e-mailurilor de bombardament. Arca ramane locul deplinei libertati de exprimare, mare in exact masura si anvergura celor care se manifesta aici (chiar nemanifestandu-se), liber de orice constrangeri (atat negative cat si pozitive), in afara celor interioare asupra carora nu avem (si nici nu ne dorim sa avem) vreun control. Scrie cine vrea, ce vrea, cand vrea, daca vrea, indiferent ce, daca si unde altundeva mai scrie sau nu mai scrie. Indiferent in ce fel isi manifesta anonimii vizitatori libertatea de exprimare, dl.Goe n-are apasare si nici suparare. Dimpotriva. Orice ar fi e de bine. Cineva agresiv care practica cenzura, terorismul, selectivismul, constrangerea, trollingul, manipularea, victimizarea, nu are cum intelege esenta lucrului in sine. Produce si consuma exclusiv emotii (majoritatea negative), spontan, instinctiv, cu efecte care se intorc la sursa, ca un ecou intr-un spatiu inchis, spatiul ingradirii, din ce in ce mai inchis, tinzad catre zero. Cu sau fara comentarii / comentatori, cu sau fara activitate Arca lui Goe, ramane (esentialmente) un spatiu infinit, mai diluat sau mai dens, in dans, in HUVACA, fara ca aceste detalii fluctuante sa-i poata schimba esenta.

        • stely said

          Comentariul dvs a avut darul de a-mi crea liniste si relaxare , dar si ceva …remuscare. As fi putut sa privesc cu aceiasi detasare si amuzament toate „zbaterile” celor care ma/ ne „iubesc ” si sa astept ca timpul sa le rezolve asa cum numai el stie . Dar, fiindca am observat ca s-au creat niste aliante (de conjuncura ) in scopul de a distorsiona „realitatea ” asa cum deriva ea din activitatea mea virtuala si, neavind cum sa opresc avintul lor „tovarasesc”, am fost nevoita sa uzitez de dreptul meu la replica ,aici , unde exista deplina libertate de exprimare. Nu aveam altceva la indemina. Faptul acesta, ca am fost nevoita sa scot la lumina citeva din metodele( ascunse )aplicate cu persevernta de doamna cu pricina , mi-a creat un fel de disconfort (remuscare). Dupa cum vedeti ,desi o avertizasem (nu odata) ca o voi da in vileag, nu am facut-o tocmai pentru a nu crea tot felul de reactii . Cu siguranta, pe aceasta temere (a mea) a mizat si dinsa . Sigur , asa cum poate ati banuit a mai „mizat ” si pe alte ” efecte „, dar rezistenta mea in loc s-o descurajeze a indirjit-o. Acum cred ca asa cum m-am linistit eu este posibil sa se fi linistit si dumneaei. Prin urmare tot raul spre bine . 🙂

  20. stely said

    EUGENE VIOLLET-LE-DUC, controversatul arhitect francez din secolul XIX, este omagiat, luni, de către motorul de căutare Google, printr-un Doodle special, la 200 de ani de la naştere.

    http://www.gandul.info/eugene-viollet-le-duc-google-doodle-controversatul-viollet-le-duc-omagiat-la-200-de-ani-de-la-nastere-11970029.html

  21. d'Artagnan said

    Am impresia sau chiar se aude ecoul vorbelor domnului DlGoe?

  22. Ecoul said

    – Anul trecut am facut sex o singura data.🙄
    – Si anul asta?
    – Eeeee, anul asta mai rar.😯

  23. INTJ said

    IQ, EQ, ”inteligență creativă”, ”inteligență emoțională”, etc. … cu cat e mai stufoasa teoria, cu atat e mai simplu de ignorat padurea: The Older Mind May Just Be a Fuller Mind

  24. arcaluigoe said

    Gestul de a posta un asemenea videoclip intr-un spatiu public poate sa denote un anumit orgoliu, anumite porniri egoice… in subsidir. Daca masura in care aceste aspecte pot altera categoric partea pozitiva care se intrevede prin acest videoclip depinde exclusiv de impresia generala pe care ansamblul dintre videoclip, continut, meta-continut si gestul postarii sale intr-un spatiu public il produce asupra… publicului. Pe youtube, acolo unde a fost postat videoclipul exista extrem de multe comentarii, majoritatea covarsitoare (99%) fiind favorabile, spectatorii fiind incantati de performanta fiicei si mamei deopotriva. Singurii care emit pareri contrarii (1%) sunt in mod evident niste mici teribilisti din tagma lui gicå-contra, care speculeaza contextul, exclusiv pentru a iesi in evidenta, ca fiind diferiti. Cu siguranta ca daca ar fi nevoie acestia ar putea sustine cu usurinta si cauza inversa, daca asta ar sluji subinierea propriei importante (desigur in scopuri exclusiv egoice). La urma urmei in gestul oricarui artist de a-si face publice creatiile exista (si) o nota de narcisism si ego (scremerile unora dintre ei in acest sens fiind penibil de indecente).

    Din filmuletele postate avand-o ca protagonista pe precocea fetita se intrevede o relatie bogata si stimulativa cu mama sa. Se poate ghici cu usurinta o relatie agreabila, socializare si preocupare din partea mamei pentru a stimula talentele si inteligenta fetitei. A recita Luceafarul nu este in niciun caz un simplu efort de de memorizare mecanica. Ca s-ar putea face mai mult sau mai altfel pentru a o ajuta pe inteligenta fetita sa-si valorifice potentialul poate fi adevarat. Dar asta e una, iar sugestia ca ar fi fost de preferat ca mama ei sa o lasa in pace („sa-si vada de copilarie”), autonom, este cu totul alta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: