(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator și ventrilog al celor fără de blog. Despre NIMIC !

LCFCD (67) – Apoteozând trecuturi

Posted by Arca lui Goe pe august 13, 2017

**Lumea cum fu ?! Cam da!

(…si ce tineri eram…)

Lume, lume… Hello world!

Rareori suntem mai puternici decat gandurile care ne domina… 

Când conduci o mașină electrică, de exemplu o Tesla model S, senzația este complet diferită față de orice mașină cu motor cu ardere internă. Accelerația până la 100 km/h se face în 3 secunde, într-o liniște totală, minimalistă și lipsa oricărui zgomot, în afară de cel al vântului și al anvelopelor, alături de senzația de stabilitate te fac să crezi că trăiești o experiență desprinsă dintr-un film SF.

Și înțelegem de ce din graficul de mai jos (sursa statista.com)

Cum poți concura cu companii care livrează 10 milioane de mașini pe an, în timp ce tu livrezi 70 de mii? Aici se opresc de obicei analiștii sectorului auto când consideră că Tesla este o închipuire, deocamdată.

Să ne uităm însă și la capitalizarea bursieră:

Tesla depășește GM ca valoare de piață. Este un detaliu esențial care schimbă datele problemei. O companie care merge pe pierderi și care livrează atât de puține produse pare supraevaluată. Asta e corect dacă insistăm să ne uităm la cifrele contabile.

Iar asta vine în primul rând de la faptul că sub caroserie o mașină electrică este la fel de simplu și minimalist construită ca și accelerația pe care o dezvoltă. Spre deosebire de o mașină clasică pe benzină, care are până la 30,000 de părți, o Tesla are 7,000 de părți. Iar cele mai importante sunt doar două: bateria și motorul pe curent alternativ.

Motorul este o variantă a invenției lui Nikola Tesla, bazat pe curent alternativ și pe un minimalism care definește modelele Tesla. Lucrul mecanic este transmis direct roților, fără să mai fie nevoie de transmisia laborioasă a motoarelor cu ardere internă, care trebuie să transforme mișcarea verticală a pistoanelor. Aici este și o diferență importantă între petrol și curent electric: chiar dacă petrolul are o densitate de energie mai mare, energia produsă prin curent electric este mai eficientă, rata de pierdere este mai mică (eficiență de 80% față de 20-30% în cazul motoarelor cu ardere internă). De aici vine și impresionanta accelerație a mașinii electrice, din acest minimalism eficient al puterii motorului electric.

(fragmente preluate de pe Republica.ro)

Loc pentru explicatii inventive:

 …niciodata mai puternici decat prejudecatile pe care le avem.

Da, lipsa coerenței în discurs l-a făcut pe Musk un icon al zilelor noastre. Dar împleticirea dată de trac sau ADD era completată de o viziune mai ascuțită decât laserul de la Măgurele. Paypal, SpaceX sau SolarCity au constituit propoziții care se vor a schimba lumea. Și care au schimbat-o și vor continua să o schimbe. În cazul Tesla, e complet neclar ce anume vrea Musk sa schimbe. Reprezintă oare mașina electrică viitorul? Și dacă da, de ce bateriile se bazează pe o tehnologie din 2007? De ce sunt mașinile atât de convenționale în gândire? În afară de clanțe inovative si Autopilot, nu poți spune ca te sui într-o navă spațială.
Pare ca Tesla dorește a revoluționa industria auto devenind la rândul ei o corporație greoaie și reticentă la inovație. Profitul a fost pus pe locul 1 – e nevoie de 500 de mii de mașini vândute pe an. Tehnologia a ramas mai mult sau mai puțin aceeași – tocmai pentru mai mult profit. Tesla a ales modelul de business al industriei auto – una aflată ea însăși într-un moment delicat și cu un viitor absolut neclar.

Si in comentariu de la fata locului:

Articolul este facut dinadins impotriva lui Musk: dati un click pe poza autorului sus si veti vedea ca scrie:

„Radu Pilat este fondator și Managing Partner Heist Industries, singura agenție de publicitate din România specializată pe Community Marketing. Radu activează în advertising din 2002 și e pasionat de orice tip de obiect care posedă un motor.”

Remarcati: omul nostru e pasionat de orice tip de obiect care posedă un motor. Lipseste insa continuarea -> .. care poseda un motor cu combustie interna!!! ca de electric nu poate fi vorba (se intelege clar printre randuri si din tonul autorului).

Domnule draga: omenirea ar trebui sa-i faca statuie deja omului asta.. atat de multe a facut deja pt. noi (si nu post-mortem cum se face in general). Un asemenea vizionar si antreprenor nu a mai vazut omenirea niciodata dupa parerea mea: pacat ca nu mai sunt inca cativa ca el.. nu ar fi nevoie de asa multi… si lumea ar arata cu totul alta si ne-am indrepta spre progres (nu regres, ca acum).

Consider articolul o insulta la adresa lui Musk si mi-as dori sa fie sters de pe site.. pt. reprezinta opinia unui om necitit care nu a aprofundat deloc subiectul si e total subiectiv.

***

Warren Buffet, de exemplu, nu va investi niciodată într-o companie ca Tesla, așa cum spunea de altfel în scrisoarea către acționari din 2007: „Cea mai proastă afacere este cea care crește rapid, are cerințe mari de capital pentru a produce creștere și apoi câștigă foarte puțini bani”. Nu e deci întâmplător că, tocmai datorită valorizării actuale care nu are nici o legătură cu cifrele financiare, acțiunea Tesla este și cea împotriva căreia s-au pariat cei mai mulți bani: în aprilie 2017, existau instrumente financiare în valoare de peste 10 miliarde de dolari și care aduc profit dacă acțiunea Tesla va scădea.

Deocamdată, pariul următor este livrarea celor 500,000 de Models 3 promise. Dacă Elon Musk va reuși, și o va face în termenii asumați, și va avea norocul ca următoarea criză economică să mai aștepte, atunci cei care au pariat 10 miliarde de dolari pe eșecul companiei vor trebui să-și numere pierderile.

Indiferent despre ce este vorba, daca ceva-ul starneste destule vorbe (in acord cu teoria catastrofelor si a saltului calitativ prin acumulari cantitative), masa vorbitorilor se va separa la un moment dat (cvasi-spontan) in doua tabere ireconciliabile, care se vor afla, fiecare, in posesia unor argumente rationale incontestabile care probeaza irefutabil ca „ceilalti” se inseala sau sunt impostori. In problema Tesla, tu cum stai? Ti-ai ales tabara din care faci parte? Dar despre obligativitatea vaccinarii copiilor ce parerea ai? Ca trebuie sa ai… 🙂

6 răspunsuri to “LCFCD (67) – Apoteozând trecuturi”

  1. Indiferent despre ce este vorba, daca ceva-ul starneste destule vorbe (in acord cu teoria catastrofelor si a saltului calitativ prin acumulari cantitative), masa vorbitorilor se va separa la un moment dat (cvasi-spontan) in doua tabere ireconciliabile, care se vor afla, fiecare, in posesia unor argumente rationale incontestabile care probeaza irefutabil ca „ceilalti” se inseala sau sunt impostori. In problema Tesla, tu cum stai? Ti-ai ales tabara din care faci parte? Dar despre obligativitatea vaccinarii copiilor ce parerea ai? Ca trebuie sa ai… 🙂

    Apreciază

  2. Narcis
    În trup de lapte şi de flori
    Veghiază inima ispită
    Şi gândul, plantă otrăvită,
    Sub frunţi cu îngereşti candori.

    Albastra brumă a iubirii,
    Etern Narcis încrezător,
    În ochi de râmă care dor
    Ţi-a pus minunea oglindirii…

    Dar rodul raiului e-amar,
    Cu miez de lut în coji de vis.
    Pe-azur dacă te-apleci, Narcis,
    Se sparge somnul de cleştar.

    Şi nimfa limpede te strânge
    Cu rece braţ nepăsător.
    Dispar şi drag şi ‘ndrăgitor,
    Uniţi în moartea fără sânge.

    În ape, cer şi mâl se ‘mparte
    Zăpada trupului furat…

    Pe ceruri fulger sfâşiat, –
    Sămânţă de-aur şi de moarte.

    din revista Gândirea, XIV, nr. 8, octomvrie 1935

    Apreciază

  3. Alexander Zverev – A castigat anul acesta doua finale de master, una impotriva lui Djokovic, alta impotriva lui Federer. Ar trebui sa-i mai prinda pe Nadal si pe Murray in cate o finala si astfel s-ar putea consemna oficial schimbul de generatii… Pacat ca nu prea mai are cum sa-i prinda pe pe Nadal si pe Murray in vreo finala, si asta nu din vina lui. Singura slabiciune vizibila pe care o are pe teren este aceea ca in unele situatii in care trebuiesc luate decizi rapide si ales intre mai multe variante disponibile, Zverev se gandeste cam mult, analizeaza „logic”, in loc sa mearga spontan pe instinct, intarziend enorm, nepermis, depasind punctul critic, cand deja este prea tarziu pentru oricare dintre variantele disponibile. Asa se explica faptul ca pierde adesea puncte usoare. Acum vreo doi ani (la Cincinatti parca), a avut minge de meci cu Nadal. I-a trimis o diagonala dupa care Nadal a alergat nebuneste reusind cu chiu cu vai s-o returneze inalta la fileu de unde Zverev nu avea decat o simpla formalitate de facut, dar tanarul tenismen s-a gandit, s-a gandit (ca Baltazar) o infinitate de milisecunde, daca sa o bubuie sau sa o puna usor langa fileu. Pana sa se decida el mingea coborase deja prea mult si a dat-o in fileu. Marcat de eveniment a pierdut in cele din urma meciul desi era clar ca la momentul respectiv era mai bun decat Nadal. Am remarcat si in meciul de ieri cu Federer cateva intamplari similare. Din fericire pentru el, n-au contat in economia meciului. Sa-l vedem la US Open.

    Apreciază

    • Nadal revine No.1 in tenisul mondial. Ceea ce anul trecut parea imposibil sa se mai intample vreodata si intampla, iata, anul acesta. Un an ciudat in tenis in care intoarcerea pe val a lui Federer si Nadal a coincis (in mod misterios) cu refluxul lui Djokovic si Murray. Oricum pentru spectaorii profesionisti faptul de a fi fost contemporani (simultan) cu patru tenismeni de aceasta anvergura ramane un privilegiu cu care spectaorii viitorului nu se vor inatalni prea curand. Mai putem vorbi prin 2117 despre o asa intamplare.

      Apreciază

  4. Se urca un betiv intr-un taxi:
    – Du-ne si pe noi… la gara!
    – Care voi, ma? Esti singur!
    – Pai ce? Tu nu mergi?

    Apreciază

Lasă un răspuns către Arca lui Goe Anulează răspunsul