(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

LCFCD (113) – Asta de la rascruce

Posted by Arca lui Goe pe Ianuarie 4, 2018

Lumea cum fu ?! Cam da!

Doi oameni pusi la colt (tatå si fiu)

pre-Text: Lume, lume… Hello world!

Ca niste fiinte netrebnice ce suntem (gratie conditiei umane), nu este suficient ca ne-am nascut (infiintandu-ne), ci trebuie sa ne castigam existenta. Zilnic, sau chiar mai des, in fiecare moment, fiind fortati sa facem fel de fel de lucruri, cu voie sau (mai ales) de nevoie.  Sa respiram, sa mancam, sa bem, sa una alta,  si… sa muncim.

Cateodata devenim (pentru foarte scurta vreme) constienti ca toata treaba asta cu (re)castigarea existentei este doar o vrajeala, si ca de fapt scopul real este sa fim tinuti ocupati cu ceva, ca sa nu ne plictisim, sa nu ne invadeze si sa ne copleseasca nixisul existential, sa n-avem timp sa bagam de seama unele chestii. Ce s-ar face pe lume, de ex.,  un leu caruia nu i-ar fi niciodata foame, sete, frica? Ar muri brusc si nefericit. Fericirea este atunci cand ceea ce ajungem sa facem pentru castigarea existentei (adica pentru a ne umple timpul gol in vederea risipirii plictisului asociat cu nixisul existential)  se potriveste (a) cu structura nosatra interna si (b) cu vremurile, cu starea societatii, astfel incat ceea ce facem noi, in raport cu ceea ce fac altii, sa para special, superior, elevat, important.

Impresia mea este ca baietelul din fotografie este fericit. N-o avea el copilarie dar are båcanie. Nu s-o juca el (cu) arsice, n-o batea el berbunca pe maidan ca alti copii saraci, dar isi ajuta tatal in bacanie, mancand pe furis cate un biscuit sau o bomboana, pregatindu-se sa preia afacerea cand o muri batranul, avand astfel asigurat traiul, vatraiul si prestigiul (relativ la ceilalti omanaci, singurul care conteaza), si mai ales avand rezolvata (intr-o maniera fericita, exclusiv  in contextul vremii) ecuatia grea a nixisului existential.  Probabil ca patruns de acest adevar “incontestabil”  furat de frumusetea timpului trecut (pierdut), copilul-bacan, devenit adult, in vremuri noi, va incerca sa-i ofere si el copilului sau aceeasi sansa, aceeasi fericire, incercand sa-i rapeasca bucuria de a juca fotbal. Drama. Nenorocire mai mare nici ca se poate: Inabilitatea de a intelege spiritual vremurilor sau inabilitatea de a te mai alinia la acesta. Si asa mai departe. Bunaoara acum, in contemporanitate. Asa si Hagi (nu Tudose), care vrea musai sa-si faca copilul fotbalist in prropria bacånie.

 

O fotografie echi-valenta cu o mie de cuvinte !
(dar care or fi alea?)

Text: Loc pentru explicatii inventive:

 

 

Pentru lamuriri epistemologice a se revedea episodul pilot (AICI)

36 răspunsuri to “LCFCD (113) – Asta de la rascruce”

  1. „…şeful Facebook recunoşte că reţeaua de socializare are încă destul de multe probleme care trebuie reparate şi la a căror rezolvare va lucra în acest an, probleme precum: protejarea utilizatorilor împotriva abuzurilor şi urii, apărarea împotriva ingerinţelor statelor naţionale şi asigurarea ca timpul petrecut pe Facebook este un timp bine petrecut. Lumea pare îngrijorată şi scindată. Iar Facebook are încă mult de lucru…”mahår Muntele de zahår

  2. Dl.Goe said

    În dimineaţa zilei de 27 decembrie 2017, bitcoinul avea o valoare de 15.400 de dolari, dar analistul Morgan Stanley, James Faucette, a declarat, conform Business Insider, că preţul real al unui bitcoin ar putea fi de zero dolari.”

    Pentru a face lucrurile sa para inca si mai complicate, in articol nu se mentioneaza care este valoarea unui dolar. Simplificarea poate fi restabilita usor precizand ca (de fapt) si valoarea unui dolar este tot atat: zero (1 dolar = 0 dolari). Ceea ce explica multumitor toate speculatiile, versatilitatile si volatilitatile financiare. Si ca zero supra zero stau in nederminare…

    ***
    „Un analist al Morgan Stanley, una dintre cele mai mari şi importante bănci de investiţii din lume, a spus că bitcoin ar putea fi în valoare de zero dolari, având în vedere că foarte puţini comercianţi online acceptă acest lucru. De asemenea, Bitcoin nu poate fi considerată o adevărată monedă, a mai spus analistul, deoarece nu are o rată a dobânzii.”

    „În ciuda popularităţii sale, mulţi posesori de astfel de modene sunt îngrijoraţi de faptul că bula aceasta se va sparge, la un moment dat. În septembrie 2017, James Dimon, CEO al JP Morgan, a susţinut că ar i-ar trimite în faţa instanţei pe toţi traderii de bitcoin.

    Valoarea totală a pieţei de monede virtuale este estimată la peste 400 de miliarde de dolari. A apărut deja ştirea că lumea are primii miliardari în Bitcoin, începând din decembrie 2017. Fraţii Winklevoss, antreprenori din SUA, au investit 11 milioane de dolari în Bitcoin în 2011, acum ajungând să valoreze peste un miliard.

    Bitcoin este un sistem de plată electronică descentralizat şi o monedă digitală (criptomonedă) opensource creată în 2009 de Satoshi Nakamoto. Bitcoin a fost creat pentru a asigura protecţia investiţiilor şi finanţarea liberă a afacerilor, fără a face apel la instituţii financiare şi în afara oricărei constrângeri şi reglementări.

    Numele Bitcoin se referă de asemenea şi la programul opensource pentru folosirea acestor monede, cât şi la reţeaua peer-to-peer (de la egal la egal) pe care acesta o formează.

    Spre deosebire de majoritatea monedelor, Bitcoin nu se bazează pe încrederea într-un emitent central. Bitcoin foloseşte o bază de date distribuită peste noduri ale unei reţele de la egal la egal (peer-to-peer) pentru a inventaria tranzacţiile şi se foloseşte de criptografie pentru a furniza funcţii de bază pentru securitate cum ar fi asigurarea că bitcoinii nu pot fi cheltuiţi decât de cel care îi deţine şi doar o singură dată.”

    • stely said

      Bitcoin : curaj (aventura , risc) inteligenta (inovatie) tehnologie avansata , liberalizare, descentralizare (antisistem) unicitate , anarhie(revolutie ) tinerete (viitor de…aur) … 🙂

      P.S. Pentru sustinatorii conservatori ai lui Morgan Stanley, recomand :

      https://www.digi24.ro/stiri/economie/bani-afaceri/premiera-in-romania-o-agentie-imobiliara-vinde-case-si-in-bitcoin-847310

      • Desigur ca toate atributele pe care le-ati mentionat referitor la bitcoin au acoperire in aur, fiind 100% valabile. Si desigur ca aceasta „moneda” virtuala suporta inca multe alte atribite definitorii din aceeasi gama. As adauga (de ex) speculatie, bula financiara, deturnare, spalare de bani, frauda, evaziune, criza financiara, black market, escrocherie, sa sa adaug doar cateva dintre cele cu „cotatie” si conotatie negativa (sau aparent negativa) care-mi vin in minte. Desigur ca ceea ce face „moneda virtuala” bitcoin sa fie compatibila cu toate aceste atribute, nu tine punctual de nucleul fenomenului (criptomoneda per se) ci de universul care a capatat acest nume si care inglobeaza si interactiunea criptomonedei cu sistemul financiar consacrat (de cateva mii de ani) cat si felul in care este privita, inteleasa (sau neinteleasa), acceptata sau respinsa de catre oameni (traderi sau spectatori, avizati sau gura-casca). In functie de cursul evenimentelor se va (pre)stabili daca Satoshi Nakamoto este inger sau demon. Cert mi se pare faptul ca aparitia unei astfel de „monede” era inevitabila si ca viitorul va duce inexorabil la consacrarea si evolutia acestui gen de monede care vor sfarsi (mai devreme sau mai trziu) prin a inghitii si desfiinta toate celelate tipuri de monede. Daca am (tot) mentoinat „BITCOIN” pe Arca lui Goe asta a fost in primul rand din cauza unui alt atribut colosal al acestei monede si anume acela referitor la potentialul extraordinar de a genera dezbateri, discutii, POTOAPE de vorbe, pasiuni, conflicte, partizanate, tabere, prilejuri de confruntari virtuale, care-si pot cu usurinta capata autonomia (in raport cu realitatea nevirtuala). BITCOIN are un indubitabil potential HUVACHIAN care sta sa se pråvale, in aceasta lume de plictiseala si apatie endemice (specifice speciei antropoide homo sapiens). S-ar cuveni desigur ca armatele de comentatori, anonimi sau pseudo-anonimi, chibiti, troli, organizati in cohorte sau pe cont propriu (de exemplu regi hiperspatiali), sa inceapa sa clarifice cu clarviziune problema si semnificatia BITCOIN. Ar trebui deschise de urgenta listele cu ce este si cu ce nu este criptomoneda, precum si listele cu asemanari si cu deosebiri fata de moneda clasica, pentru a lamuri daca BITCOIN este esentialmente o noutate sau dimpotriva, si daca va va reusi sa stimuleze si sa instaureze „democratia financiara” sau dimpotriva va contribui decisiv la adancirea actualul „totalitarism financiar”. Proorocii virtuali pot incerca inca de pe acum sa faca proorocirii despre cum va arata viitorul omenirii in context BITCOIN (pe cazuri), acum cat sunt inca limpezi in gandire (gandirea intuitiva desigur) si cat inca mai pot sa-si proclame si reclame intaietatea ca clarvazatori-anticipatori, inainte de a intra sistemul pe fir cu intoxicatii si distorsiuni. Din pacate se pare ca tot comentatorul din HUVACA asteapta tonul la cantec tot de la mass-media oficiala pentru a-si asuma aria calomniei in struna BITCOIN. Bine, nu ma refer la vizitatorii Arcei lui Goe (aflati in regim de survol-avarie – in accord cu status-ul actual al Arcei: plutitor), ci asa in genere…

        • stely said

          Ca un” profan „( profan) ce a indraznit candva sa se bage la „reconciliere ” cu fizica cuantica, din dorinta de a sti macar cate ceva , si care chiar daca nu a fost declarat ca si reconciliat , a invatat (citit, insusit) atat cat sa stie ce inseamna „lumea invizibila” si alte minuni ( invizibile) care produc efecte in in lumea vizibila (reala) asa si cu moneda virtuala. O fi ea virtuala dar iata ca incepe sa produca efecte vizibile ( materiale ) in realitatatea economica . Ca vor exista ca la orice inventie unele riscuri, chiar efecte nedorite (negative ) cum ar fi cele enumerate mai sus , cred ca acestea se vor regla pe cale „amiabila” , in asa fel incat „democratia financiara” sa invinga , sa fie instaurata fara prea multe pierderi. Hmmm… asa o fi ? Eu zic : ‘om trai si ‘om vedea. In orice caz pot spune ca am oarece implicare( indirecta) in chestiune, in sensul ca m-as bucura s-o vad si p’asta . 🙂

          • stely said

            P.S. Si da , as vrea sa se deschida „un front ” de discutii (dezbateri) despre moneda virtuala, macar asa cum a fost deunazi despre vaccinarea obligatorie. Se mai inscrie cineva ? 🙂

          • Aaa, aici? N-are cine sa se înscrie aici, caci s-a(u) imunizat. De la vaccinare. 🙂 Plus inadvertentele de sezon (7). In fine, nu-i bai, caci, dupa cate anticipam, subiectul BITCOIN nu se va epuiza asa cu una cu doua… incat e posibil sa apucam si pe Arca lui Goe (intr-un sezon viitor) vreo ciozvârtå de dezbatere pe tema aceasta. Noi ziceam ca ar fi fiind normal ca multimea celorlalti vizionari huvachieni, (câtå frunzå, câtå iarba), cazuti intre timp in plictis, blazare, nihilism, spleen, auto-negare, resemnare si chiar in propria dizgratie si dezgust, sa profite de un asemenea subiect suculent, sa-i realizeze potentialul si sa puna botul la maduva. Si cand colo nimic, nicaieri, la nimeni. Poate or face mai multe valuri pe Facebook, cine stie, desi nu prea cred.

          • stely said

            Pai cred ca ar trebui sa asteptam sa treaca Australian Open cand vor exista multe fronturi deschise . Pariuri ,dezbateri , emotii , „catraneli” etc.) Ce vor face „baietii” preferati, in special Djokovic ? Dar fetele, in special Simona ? Batalia pe locul 1 WTA va fi strasnica . La fel si la baieti dar fara Andy Murray va fi mai usor. 🙂
            P.S. Banuiesc ca pariorii inversunati vor paria in criptomonede . Rusii mizeaza pe Ethereum . Aud ca Putin se pregateste de zor pentru adoptare. Eh , ca sa nu mai zica lumea ca in Rusia nu este democratie . Au fost ei primii in Cosmos , de ce nu ar fi primii car vor introduce „criptorubla”?
            https://goanadupabitcoin.ro/stiri-bitcoin/putin-a-discutat-despre-criptomonede.html

          • Dl.Goe said

            Aaaa, Australian Open… ?! Mda, si noi il asteptam cu o oarecare emotie si nerabdare. La baieti, in mod normal, sansele individuale cele mai mari de a-l castiga le are Roger Federer, dar mult mai probabil cred ca de data aceasta va fi castigat de in jucator surpriza, care nu a mai castigat pana acum. Nu cred ca Djokovic are mari sanse (oricat de tare mi-ar placea sa ma contrazica). La fete ca la fete, se va intampla ca de obicei, nimic neasteptat, totul conform algoritmului usual, in sensul ca „surprizele” se vor tine lant. Presupun ca turneul nu va fi castigat de niciuna dintre cele aflate acum pe podium.

          • La baieti surpriza ar putea veni de la unul de-al casei. 🙂 😉

          • Dl.Goe said

            Dupa parerea noastra trecerea la criptomoneda este inevitabila. La fel de inevitabila precum renuntarea la motoarele cu ardere interna si combustibili fosili. Ca si in cazul acesteia din urma conversia este complicata nu doar in sine, tehnic vorbind (si „slava Domnului” este), dar se mai si confrunta si cu accente suplimentare de monstruoasa complexitate, colosale, induse de reactia adversa provocata de inertie, spaime si prejudecati cat si (mai ales) de catre fortele „reactionare”, „retrograde”, care au interese majore, in sistemele aflate inca in exploatare. Exponentii fortelor „retrograde” se afla in posesia unor mijloace cat se poate potrivite pentru a discredita si compromite sistemele alternative. Ca de obicei renuntarea la vechi nu se va face fara convulsii si fara suferinta. Preturile enorme vor fi platite, ca de obicei, de catre victimele colaterale, si in momentul initial, dar si mai apoi, in rate, pana la adanci batranete ale noilor sisteme. Putem spera ca intr-un final va fi mai bine in pic decat acum, cat despre „democratie financiara”, nici vorba. Calvarul va continua pana la disparitia totala a banilor (atunci cand o fi posibil, daca asta se va intampla vreodata). Se va trece la noile sisteme atunci cand beneficiarii de la varf ale celor de azi vor fi ei insisi gata de tranzitie. Nicio secunda mai devreme. (Parca noi, de ex, n-am reusit sa scapam de comunism doar atunci cand a fost si securitatea gata sa scape?).

          • Dl.Goe said

            Se poate interzice bitcoinul ? Partea 3 – Realist vorbind, ce pot face guvernele pentru a frâna bitcoinul?

            Volatilitatea – un ingredient necesar pentru tranziția monetară și socială

        • stely said

          „Se poate interzice bitcoinul și minarea industrială, dar nu se poate interzice minarea privată.”

          In cursul zilei de azi am cautat pe Arca lui Goe un comentariu al meu mai vechi ( incepand din 26 decembrie-15februarie 2014 …) in care am postat un link despre bitcoin. Era un grafic video (live) cu fluctuatiile producerii si valorii bitcoinului. Nu l-am gasit . In schimb mi-am amintit de o discutie privata pe facebook cu un „minner” de bitcoin.
          Am gasit si „graficul „,insa , veti vedea, arata altfel . Cred ca a evoluat cu timpul . Ce se vede in tabelele respective, reprezinta ce se intampla acum, la secunda . Atunci nu se vorbea de ferme , iar in Romania abia incepuse .

          https://bitcoinwisdom.com/

          De fapt am fost curioasa sa vad ce raspuns am primit de la Dl Goe la acel comentariu. Imi amintesc , doar, ca nu a fost de bun augur. Acum da si ma bucur . Nu sunt eu beneficiara directa ci minerul respectiv . Cam greu insa cu „puterea de convingere”. Sunt de parere sa-i transforme la valoarea de acum, el nu si nu . 🙂
          P.S. „La baieti surpriza ar putea veni de la unul de-al casei.” Cin’ sa fie cin sa fie ,” de-al casei „? Nick Kyrgios ? Parca am ciit ca s-a retras . Daca nu, are sanse . Dar , de fapt, ca si la fete sunt destui potentiali castigatori. Printre altii ar fi , del Potro . Eu ma voi pronunta dupa primele doua tururi . La fete insa , dupa ce am vazut evolutiile lor in primele turnee , Simona Halep se prezinta cel mai bine. Celelalte (minus Svitolina) au cam dat-o in bara. Serena s-a retras , iar Sharapova , S.Stephens, Kerber , chiar si Wozniacki , K.Pliskova , Konta, Ostapenko nu sunt in forma .

          • Simona intotdeauna a aratat bine… inaintea turneelor, in special a celor de mare slam si mai ales a celui din Australia… dar asta n-a fost o garantie, ci dimpotriva. Dar mai stii? Poate i-o fi venit mintea la cap si-o reusi sa nu-l mai faca pe prooprocul CTP de ras, care zice c-ar fi remarcat ca Simona a noastra a inceput sa joace cu o mentalitate de No.1 mondial. Totusi faptul ca n-are sponzor pentru echipament este de foarte rau augur. In general sponzorii astia au antene (de emisie-receptie) care-i ajuta sa-si dea seama (prin pre-stabilire) cine-ce si cum. S-au inselat rau (in ambele sensuri) doar cu Djokovic dar, deh, Simona nu-i (inca) Djokovic.

  3. Dl.Goe said

    In titlu foarte interesant: Politicianul român este atât de deştept încât ştie că Dumnezeu nu există.

  4. Anunt umanitar: Va facem cunoscut ca fata d-voastra apartine Facial Recognition Software Institut, fiind inregistrata legal in baza de date a institutiei noastre, acreditata international. Institutia noastra detine integral in proprietate, fata d-voastra, impreuna cu toate trasaturile si expresiile (inclusiv grimasele). Pentru a (va) putea afisa in public fata, va rugam sa depuneti o cerere de folosinta (prin completarea formularului online) si sa achitati costul dreptului de folosire. Puteti opta pentru plata lunara sau anuala. Afisarea publica a fetei fara certificat de atestare se pedepseste cu inchisoare (la domiciliu) intre 5 si 10 ani. Pentru deplasare in interes de serviciu sau pentru situatii de urgenta se recomanda purtarea unei masti, cagula, burca, etc.. Alterarea neautorizata a trasaturilor fetei prin chirurgie plastica sau prin alte metode (inclusiv prin îmbătrânire precoce) poate atrage interzicerea unor drepturi. Cum ar fi dreptul la semnatură.

  5. Uneori pentru a trai trebuie sa faci pe mortul. De exemplu cand te intalnesti cu ursul. Alteori e util sa faci pe prostul. Cateodata metodele acestea pot sa se dovedeasca extrem de eficiente si/dar mai ales foarte comode, asa încât le devin unora strategie pe termen lung. Asa se face ca unii ajung sa traiaesca (destul de bine, s-ar zice) toata viata facand-o pe mortul, plutind in deriva pe oceanul necuprins al vietii, in timp ce altii, luptand din greu (cu valurile si/sau cu morile de vant) dau kix, dupa chix, traind rau, sau si mai rau, murind ca prostii. Bine, nu chiar toti. Unii (chiar) reusesc, iar altii supravietuiesc si ei, convertindu-se la iluminare, meditatie, yoga, spiritualitate, trezire, ma rog un fel mai suptil de a o face pe mortul.

  6. Ostire interesantå ne vine din Islanda: In Islanda a devenit ilegal ca femeile sa castige mai putin decat barbatii O nouă lege care prevede că este ilegal ca femeile sa fie platite mai putin decat barbatii a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018 in Islanda. Companiile vor trebui să obțină o certificare pentru a demonstra salariul egal.

    Aceasta ostire induce insa si unele nedumeriri.
    a) Ar trebui sa intelegem ca la ora asta in Islanda toti barbatii au salarii egale? Si doar femeile au salarii inegale?
    b) Cum se va proceda cu plata in cazul serviciilor de prostitutie?
    c) Exista ten-ismene in Islanda?
    d) Este Islanda o tara ajunsa cu bine in comunism?
    e) Pe cand se va veni cu necesara completare la aceasta lege? Si anume stipularea ca companiile sa fie obligate sa angajeze un numar egal de barbati si femei.

    Abia acum devine clar care-i semnificatia subtitlului piesei de teatru Paznicul de la depozitul de nisip: Femeia electrica sau Lebada de Islanda. Miscarea este oricum generala. In Arabia Saudita femeile au capatat dreptul de a sofa si de a veni la station la meciurile de fotbal. Intâiul barbat al tarii a consimtit sa le acorde aceste drepturi. In plus Arabia Saudita a mai comis o premiera devenind prima tara din lume care acorda cetatenie unui android… de sex feminin, numita Sofia. Androizii n-au pauza? Traim vremuri cu adevarat interesante.

    • Dl.Goe said

      Dar si de pe la noi sosesc stiri contradictorii cu tenta feminist-misoginistica. Cica Niculae Badalau, ar fi zis despre Carmen Dan ca doamna ministru conduce foarte bine ministerul, cu o mana de barbat… De unde s-ar putea deduce (mai intai) ca ministerul (aoleu) de interne s-ar conduce cu mana (nu cu capul) caz in care ar fi (totusi) de preferat sa conduca o mana de femeie. Nu? Ori poate ca autorul enuntului a vrut sa sugereze ca la un asa minister s-ar cuveni un barbat pe care brava ministra il suplineste cu brio. Ori poate o fi vrut sa insinueze ca ministra internelor este manipulata de o mana straina, de barbat, alta decat a ei, si ca aratandu-le subordonatilor acea mana, atunci ei executa ordinele intocmai si la timp. Naiba stie ce-o fi vrut sa zica si Badalau asta. Oricum i-a iesit invers. Presupun ca d-lui detine la minister postul de secretara al fostei secretare, pozitie care-l califica in viitor pentru ocuparea unui post de ministru plin. Mai ales ca d-lui detine si mana de barbat naturala, puternica ca o laba de urs carpatin.

  7. Simptomele care afecteaza organele de politie din tara noastra sunt ingrijoratore. Se pare ca Romania sufera de pedofilie infantilå.

    • Dl.Goe said

      In egala masura simptomele din medicina indica mengelitå cronicå, iar in politica recolta de boli este atat de diversa (din sfera psihopatiilor morbide), incat te intrebi ce mai e sanatos in tara asta. Se zice ca sportul intareste sanatatea… Dar iata ca nici aici nu stam bine. In anul centenarului in care s-ar fi cuvenit ca echipa nationala a Romaniei sa castige campionatul mondial de fotbal ( 🙂 de ce nu? ) iata ca nici macar nu ne-am calificat…

      In fine putem sa fim recunoscatori faptului ca exista multe tari pe pe planeta, in care se poate emigra (eventual cu gandul) pastrand iluzia ca undeva o fi fiind mai bine pe lumea asta. In fond tot o apa si-un pamant, dar cu diverse specificuri nationale. Asadar lasciate ogni speranza… dragi contemporani si fiti mai atenti data viitoare cand va reincarnati in ce timpuri o faceti. Apropo stiti ce este reincarnarea? Reincarnarea este atunci cand pui la loc cele cinci kilograme de care ai scapat cu mare efort prin tot felul de ditete… prelungite: re-intrupare instantanee. 🙂

    • Dl.Goe said

      Câtå confuzie, atâta stagnare:

      Ce e în mintea unui pedofil și de ce e atât de greu să recunoști unul

      Pedofilii nu sunt doar infractori, ci şi bolnavi psihic. Ei trebuie castraţi chimic şi monitorizaţi

      Ceva e putred rau de tot in toate rationamentele astea care merg pe sârmå incearcand sa impace si capra corectitudinii politice, si si lupul legeii penale si varza bunul simt. The common sens is not so common.

      • stely said

        Dar de asta ce spuneti ?

        „Mi-am lăsat copii la grădiniţă în dimineaţa asta si mă macină o întrebare: De ce noi trebuie să plătim pentru mâncarea copiilor şi deţinuţii o primesc pe gratis ? Şi mai am una: De ce ăluia care munceşte să producă ceva i se opreşte aproape 40% din ce castigă şi celui care stă acasă deşi ar putea munci îi vin banii la uşa ? Care sunt prioritătile noastre ca societate? Dupa ce valori ne ghidăm ?”

        „Raspunde cineva ?”

        Nu stiu cine este autorul .Circula pe fecebook cu sigla AP ,fiind distribuita de cateva mii de ori. Plus reactii si comentarii care mai de care mai incriminatoare . Sunt pusi la zid si la gramada detinuti, oameni ai strazii, fara nici un venit ,someri ,politicieni ,preoti autoritati locale etc. Pe mine acest gen de atitudine ma ingrozeste. I-ar lasa sa moara de foame . Se comporta mai rau ca stapanii de sclavi. Ce fel de oameni or fi ?

        • Ar fi atatea de spus incat probabil ca cea mai cuminte varianta ar fi sa nu zicem nimic. Deh, sunt situatiii cand toti se cearta si toti au dreptate. Macar intr-un fel, chiar daca asta pare cumva imposibil sau ilogic. Este ca-n povestea cu judecatorul care, ascultandu-i pe rand pe cei doi impricinati ce-si explicau pozitia si cererile intr-o disputa pe care o aveau, le-a zis fiecaruia: „Ai dreptate”. Cand grefierul i-a atras atentia ca nu pot avea amandoi dreptate judecatorul i-a spus grefierului: „Si tu ai dreptate”. Asa si mesajul despre care ziceti ca face „furori” (sau „orori”) pe net. Inainte de a va spune (totusi) care este parerea mea (amatoare si clandestina) despre aceasta speta, as vrea insa sa ma lamuriti ce ati vrut sa spuneti prin comparatia cu „stapanii de sclavi”. In genere stapanii de sclavi (ce-i drept) nu-si lasau sclavii sa moara de foame (desi ii omorau ei insisi cateodata, destul de des, avand drept de viata si de moarte asupra acestora) dar, in plus (pe deasupra) sclavii nici nu erau lasati sa nu faca nimic, caci pentru a-si justifica mancarea primita erau fortati sa munceasca. Nu? Deci cum anume ar putea fi „mai rai (sau mai buni) decat stapanii de sclavi”, niste oameni care exprima (verbal) niste pareri? Lamuriti-ma ce-ati vrut sa spuneti. Eventualele d-voastra lamuriri in aceasta privinta mi se par a fi importante, in context, pentru a afla cate ceva despre diferedele aparent ireconciliabile intre cei care agreaza enuntul citat si cei care-l repudiaza. As vrea sa includ si rezultatul pe care aceste lamuriri il vor produce asupra ascultatorului care sunt, in raspunsul la intrebarea pe care mi-ati adresat-o: „Dar de asta ce spuneti?” (Daca nu cumva era o intrebare pur retorica-capcana 🙂 )

          • stely said

            Citind articolul despre pedofili- infractori si bolnavi psihic- si despre asa zisele solutii date de autor, precum si parerea strazii („oricine”) … am avut un sentiment de respingere , gandind ca printre acei oricine autorul m-a inclus si pe mine . Ori eu nu as fi niciodata de acord cu condamnarea pe viata sau chiar cu condamnarea la moarte a pedofililor. Nici macar cu castrarea chimica. Sunt de parere ca mai intai sa se lamureasca ce este pedofilia . Daca este o boala, respectivii pedofili trebuie internati in spitalele de profil si tratati. Daca sunt infractori sa fie judecati si condamnati in fctie de gravitatea faptei. In nici un caz nu se poate, si una si alta.
            De asemenea, nu mi-a placut ca autorul articolului aduce ca argument „strada”, care are raspuns la toate si este musai sa se tina cont de parerea ei, Prin urmare, am considerat ca citatul adus de mine este intr-un fel asemanator : parerea unora cu privire la detinutii care sunt intretinuti pe gratis in inchisori (luind de la gura copilasilor) si despre asistatii sociali carora le vin banii „la usa” fara sa munceasca . Luatul la gramada fara discernamant si mai ales fara pic de omenie m-a determinat sa intru in poelmica cu cea care a distribuit comentariul pe facebook . Ce am spus eu si ce a spus ea nu este atat de important pentru a fi relatat aici , insa pot spune doar ca argumentele ei si ale autoarei /autorului textului mi-au repugnat. Faptul ca am spus, referitor la comportamentul lor ca ar fi precum al stapanilor de sclavi , poate fi o exagerare dar asa am simtit in momentul respectiv.A, referitor la „intrebarea pur retorica -capcana” sa zicem ca ar putea fi si asta , dar cu atingere la problema cealalta :”Noi am vota cu (sau pentru) Catherine Deneuve:” Nu pentru ca nu as fi de acord cu votul , dar din ce imi dau seama problema victimizarii, fie a femeilor , fie a barbatilor, in cazul abuzurilor sexuale este exagerata.

          • Dl.Goe said

            Cum vi se pare faptul ca unele deviatii ale impulsurilor sexuale (fata de varianta naturala (…) caci exista totusi o asemenea varianta) sunt tratate ca infractiune si/sau afectiune psihica in timp ce altele nu? Cum ar trebui sa se procedeze in cazul altor tipuri de deviatii sexuale? De exemplu zoofilii, necrofili, (dar si/sau exhibitionistii, voyeuristii, ori cei care comit incest etc.) ar trebui sa aiba parte de aceleasi tratamente precum cele sugerate pentru pedofili, sau ar trebui sau ar trebui sa se bucure de aceleasi inlesniri precum homosexualii? Cum ar trebui sa se procedeze cu un pedofil potential (caruia sa i se fi depistat indubitabil orientarea sexuala pe care eventual sa si-o fi recunoscut el insusi) dar care nu a apucat inca sa agreseze nicio victima?

          • stely said

            La ora actuala cu „chiu cu vai ” homoxexualii au intrat in legalitate, recunoscandu-le ca fapt „natural”(innascut) orientarea sexuala. Fiind liber consimtita de cei (cele) doi parteneri s-a considearat ca ceilalti din jur nu pot fi afectati .
            Despre „zoofilii, necrofili, (dar si/sau exhibitionistii, voyeuristii, ori cei care comit incest etc.)” pot fi tratate in acelasi fel ca pedofilii (deviatii sexuale). Nu cunosc insa daca pot fi tratate (vindecate definitiv ). Ar trebui sa existe o punere de acord al medicilor psihiatri cu justitiarii pentru cum sa fie tratate fiecare in parte .De fapt cred ca asta se si intampla in instante , in cazul unor procese penale.Din ceea ce cunosc (de fapt sunt cazuri rare ) sunt considerate drept infractiuni ca si pedofilia. Cred ca chiar daca pedofilii isi recunosc „pacatul” nu pot fi exonerati de pedeapsa. Faptul ca recunosc este dovada ca sunt responsabili, constienti de ceea ce fac. Ori daca sunt constienti ca ceea ce fac este daunator pentru copiii care nu se pot apara , de ce o fac totusi ? Solutia cea mai buna este ca odata ce si-au recunoscut „vina” sa fie internati si tratati preventiv , precum alcoolicii si drogatii. Si acestia sunt considerati vinovati in caz ca sarvarsesc infractiuni la betie sau sub efectul drogurilor. In fapt pedepsele(privarea de libertate) pot avea efecte benefice , in sensul vindecarii.

          • Cu „chiu cu vai” mi-ati oferit o replica destul de subtila. Prin urmare trebuie sa-mi revizuiesc: „raspunsul” pe care-l aveam in minte pentru intrebarea adresata initial. Revin de indata ce re-limpezesc lucrurile. 🙂

  8. Noi am vota cu (sau pentru) Catherine Deneuve:

    O suta de femei celebre, printre care Catherine Deneuve, apara libertatea barbatilor de a inoportuna, dupa scandalul Weinstein – Nu ne recunoastem in acest feminism care ia chipul unei uri fata de barbati

  9. Dl.Goe said

    Cum se manifestă contradicţia dintre ceea ce vrei să pari şi ceea ce eşti, în realitate. „Dacă o persoană a suferit din dragoste, va folosi tot felul de măşti“.

    Mai multe studii efectuate au scos în evidenţă faptul că persoanele care poartă măşti o fac pentru că doresc să fie altceva decât ceea ce sunt la acel moment. Măştile pot fi exterioare, întâlnite la foarte multe persoane, şi măşti interioare, care sunt foarte periculoase. ”De multe ori, o persoană care obişnuieşte să poarte măşti în exterior, ajunge să poarte astfel de măşti şi în interior, păcălindu-se singur. Se amăgeşte în diverse situaţii şi îi lipseşte controlul. Practic, te minţi singur pornind, de regulă, de la o frică pe care o ai”, explică psihologul Stelian Chivu. Multe persoane consideră o calitate faptul că reuşesc să disimuleze bine în diferite situaţii, dar este o falsă percepţie pentru că, la un moment dat, nu vor mai face diferenţa între ce este real şi ce nu. Măştile pot fi mentale, când spre exemplu o persoană vrea să pară mai inteligentă decât este, măşti emoţionale, când cineva vrea să pară iubitor, deşi nu este, şi măşti fizice, când prin atitudinea corporală dau impresia că sunt în regulă, cu toate că în realitate se simt rău. Sursa acestor măşti pot fi traumele din copilărie, societatea, nivelul intelectual şi chiar cel spiritual. Persoanele care sunt echilibrate mental şi emoţional, nu vor simţi niciodată nevoia să poarte o mască, spun specialiştii. ”Există persoane care prin limbajul non-verbal denotă, spre exemplu, trădare. Ei nu conştientizează, dar pentru cineva care ştie să citească astfel de semne, este o dovadă evidentă”, precizează psihologul Stelian Chivu. Ce este, de fapt, o mască Sunt însă şi situaţii când viaţa ne este pusă în pericol şi suntem nevoiţi să ne punem o mască pentru a ieşi cu bine din încurcătură, dar ele sunt excepţii. Problema apare când folosim aceste măşti mult prea des, ajungând să devină un reflex în a le folosi, în funcţie de context. Există tot felul de măşti, cum ar fi masca inocenţei, masca prieteniei, masca victimei sau masca persoanei iubitoare. Ele ascund în spate un motiv pentru care cel în cauză şi-a pus acea mască, ce ţine de un interes personal sau de o frică a acestuia, în special după ce a fost rănit sufleteşte la un moment dat. ”Dacă o persoană a suferit din dragoste, va folosi tot felul de măşti. De pildă, în faţa prietenilor afişează o mină de om dur sau se îmbracă provocator, deşi în spate există o mare suferinţă. Masca este, de fapt, o contradicţie între ceea ce vreau să par şi ceea ce este în spatele măştii”, detaliază psihologul Stelian Chivu. Toate aceste feţe pe care ni le punem şi care nu ne reprezintă duc finalmente la depresie. De cele mai multe ori, o mască pe care o persoană o afişează va atrage o altă mască, până când va uita efectiv cine este. Este ca o reţea de minciuni, din care la un moment dat nu mai ştii cum să ieşi. Cum ne vindecăm Persoanele care poartă măşti pot fi identificate relativ uşor printr-o serie de manifestări pe care le au, printre care se numără minciuna, dorinţa de a avea ultimul cuvânt într-o conversaţie, întreruperea interlocutorului, se lasă dominate de ranchiună, vorbesc tare şi sunt neîncrezătoare în alte persoane. Toate aceste reacţii se vor transforma mai devreme sau mai târziu în boli, cum ar fi agorafobia (frica de a ieşi în public, în spaţii deschise), dureri articulare, mai ales la nivelul genunchilor, hemoragii, impotenţă şi probleme la nivel digestiv. Primul pas spre vindecare este dorinţa de a se schimba a celor care ştiu că disimulează mult. Odată parcursă această etapă, trebuie să analizăm ce tip de măşti ne place să purtăm, pentru a identifica zona din care provine problema. De pildă, dacă purtăm masca indiferenţei, vom încerca să comunicăm mai mult cu persoana sau persoanele faţă de care avem astfel de manifestări. Schimbarea se va face astfel pas cu pas, iar gradual vom renunţa la această mască şi vom lăsa locul încrederii în ceilalţi. ”Nicio mască nu poate fi purtată la nesfârşit. Adevărata putere a fiecăruie dintre noi se manifestă când nu purtăm niciun fel de mască şi ne arătăm lumii aşa cum suntem, cu bune şi cu rele”, concluzionează psihologul Stelian Chivu.”

    Desigur ca asa-zisii adversari ai anonimatului (pe internet) si ai exprimarii libere (d/in anonimat, in particular, dar si al exprimarii libere in genere), ei insisi anonimi notorii in mare majoritate, vor face automat o asociere intre aceste consideratii valide (si si valabile) ale psihologul Stelian Chivu si propriile lor obsesii legate de „necesara” restrangre a dreptului de exprimare libera d/in anonimat. Adesea au sarit ca arsi sa-si sustina „opinia” in contra „abjectiei anonimatului„, semnandu-si comentariile cu pseudonime (ne)inspirate sau chiar cu pseudonimul din buletin, dovedind, daca mai era nevoie, ca in unele cazuri, cea mai buna masca este sa nu porti nicio masca, in special in cazul persoanelor (oricum) lipsite de autentucitate (care se stiu, care nu se stiu, nu importa prea tare). 🙂 Totusi, una-i una, alta-i alta. Unele personaje sunt imposibil de confundat (indiferent de genul si numarul mastilor purtate/schimbate (in acord cu rolul), si indiferent de vocile „false” ventrilocvent folosite), vadindu-si inexorabil identitatea, in timp ce altii, „sinceri” si „nemascati”, se vor confunda mereu, unii cu altii, adesea de catre ei insisi, eventual cu… nimeni, ca sa nu dåm nume. 🙂 Dar in fine, asta este ceva off topic fiind din alt sezon (de vesela amintire) al Arcei lui Goe.

    • O fi poate adevarat ca „Dacă o persoană a suferit din dragoste, va folosi tot felul de măşti“ – dupa cum sustine psihologul Stelian Chivu,… dar nu stiu cat de relevant poate fi acest enunt, caci, la urma urmei cine n-aiba n-a suferit din dragoste? Mai mult sau mai putin… acolo tot trebuie sa fi fost o suferinta, caci vorba cantecului, fara lacrimi nu exista dor adevarat. Probabil ca psihologul Stelian Chivu are in vedere un anumit prag, o anumita limita a intensitatii suferintei din amor, care induce ispita folosirii unei masti opace, ceilalti, mai putin suferinzi, multumindu-se cu masti mai mult sau mai putin stravezii… Zicem si noi dar cu precizie n-avem cum sa stim. Parca poate cineva sa stie ce este in mintea psihologilor! Dar pare-se ca nici ei nu sunt intotdeauna capabili sa-si dea seama ce-i in mintea celor pe care-i testeaza la psihic.

  10. Vom lupta, chiar cu pretul vietii, pentru interzicerea pedepsei cu moartea. Sublim sau ridicol? Eroic sau hilar?

  11. Anunt ne-umanitar: Incepand de astazi, Intâi de Prier (Traista-n Båţ) / 11 de Gerar pe stil vechi, din cauza atitudinii lor sfidatoare, d-ni D’Artagnan si Nimeni fac obiectul unei anchete interne pe Arca lui Goe. Pe durata acesteia, comentariile celor doi domni (D’Artagnan si Nimeni) sunt suspendate de pe Arca lui Goe, ambii fiind banati sine die (sic). Pana la noi (dez)ordine va multumim pentru (ne)intelegere. 🙂

  12. Dl.Goe said

    P.S. Apropo de gazetărie: din cînd în cînd, o doamnă de la Evenimentul zilei reia, în paginile de care se ocupă, texte – sau fragmente de texte – din ceea ce public. Nu îmi cere permisiunea, alege ce i se pare dînsei mai „bengos“, ba, uneori, îmi pune şi poza. Mi se spune că, odată ce un text a fost tipărit, el devine „bun public“ şi poate fi folosit liber de oricine. OK! Nu-mi rămîne decît să fiu flatat… Problema e că doamna cu pricina citează şi texte pe care nu le-am scris! De pildă, „o postare pe reţelele de socializare“. Dar eu nu „postez“ pe nici o asemenea reţea, nu am Facebook (deşi mi se spune că mi-a fost „confecţionat“ aşa ceva), nu scriu decît în Dilema veche, articole preluate, de obicei, şi de blog-ul Adevărul. Atît! Orice altă sursă e un fals. Rog, deci, mai multă precauţie gazetărească.

    Citatul de mai sus, extras din context, este din dl. Plesu. De unde se poate deduce ca dl.Plesu este con-textul. Ni se pare interesanta mentiunea respectiva, fiind oare-cum echivalenta cu o declaratie de fidelitate, facuta public de catre amicul nostru, dl.Plesu, in egala masura Dilemei si Adevarului, cat si una de infidelitate, facuta retelelor de socializare. Nu este prima (si probabil nici ultima oara) cand dl. Plesu sugereaza ca domnia sa ar fi fiind un ins cu apucaturi anti-sociale in retele, ceea ce este cumva de inteles. Probail ca domnia sa a inteles (pe) deplin, ca retelele sociale sunt adecvate (mai degraba) unor manifestari anonime, ceea ce d-lui nu-i este accesibil, omul fiind stilul. Din cauza manierismului sau con-sacrat, chiar de-ar incerca sa mimeze anonimatul (prin utilizarea unui nickname ori chiar a unui pseudonim literar) figura nu i-ar reusi, toti intelegand instantaneu scretul lui Polichinelle. Mai bine nu. Prin urmmare dilema sa este fara iesire, mediul virtual atragandu-l si si respingandu-l cu forte de intensitate mare, dar aproximativ egale, care-l (men)tin (ten-sionat) la o distanta fixa (nici prea-prea nici foarte-foarte), nici in carutza, nici in teleguta, in afara retelelor sociale de socializare, dar destul de aproape incat sa poata observa, avid, ce-i pe acolo si sa si comenteze din cand in cand. Acesta fiind desigur Adevarul. Alimentat exclusiv din Dilema (fara iesire a d-lui Plesu, amicele nostru al tuturor; Vivat).

  13. Ca niste fiinte netrebnice ce suntem (gratie conditiei umane), nu este suficient ca ne-am nascut (infiintandu-ne), ci trebuie sa ne castigam existenta. Zilnic, sau chiar mai des, in fiecare moment, fiind fortati sa facem fel de fel de lucruri, cu voie sau (mai ales) de nevoie.  Sa respiram, sa mancam, sa bem, sa una alta,  si… sa muncim.

    Cateodata devenim (pentru foarte scurta vreme) constienti ca toata treaba asta cu (re)castigarea existentei este doar o vrajeala, si ca de fapt scopul real este sa fim tinuti ocupati cu ceva, ca sa nu ne plictisim, sa nu ne invadeze si sa ne copleseasca nixisul existential, sa n-avem timp sa bagam de seama unele chestii. Ce s-ar face pe lume, de ex.,  un leu caruia nu i-ar fi niciodata foame, sete, frica? Ar muri brusc si nefericit. Fericirea este atunci cand ceea ce ajungem sa facem pentru castigarea existentei (adica pentru a ne umple timpul gol in vederea risipirii plictisului asociat cu nixisul existential)  se potriveste (a) cu structura nosatra interna si (b) cu vremurile, cu starea societatii, astfel incat ceea ce facem noi, in raport cu ceea ce fac altii, sa para special, superior, elevat, important. 

    Impresia mea este ca baietelul din fotografie este fericit. N-o avea el copilarie dar are båcanie. Nu s-o juca el (cu) arsice, n-o batea el berbunca pe maidan ca alti copii saraci, dar isi ajuta tatal in bacanie, mancand pe furis cate un biscuit sau o bomboana, pregatindu-se sa preia afacerea cand o muri batranul, avand astfel asigurat traiul, vatraiul si prestigiul (relativ la ceilalti omanaci, singurul care conteaza), si mai ales avand rezolvata (intr-o maniera fericita, exclusiv  in contextul vremii) ecuatia grea a nixisului existential.  Probabil ca patruns de acest adevar “incontestabil”  furat de frumusetea timpului trecut (pierdut), copilul-bacan, devenit adult, in vremuri noi, va incerca sa-i ofere si el copilului sau aceeasi sansa, aceeasi fericire, incercand sa-i rapeasca bucuria de a juca fotbal. Drama. Nenorocire mai mare nici ca se poate: Inabilitatea de a intelege spiritual vremurilor sau inabilitatea de a te mai alinia la acesta. Si asa mai departe. Bunaoara acum, in contemporanitate. Asa si Hagi (nu Tudose), care vrea musai sa-si faca copilul fotbalist in prropria bacånie.      

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: