(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Tragere de timp (I) – Du-ma acasa mai tramvai

Posted by Arca lui Goe pe mai 5, 2019

Pre-ambul: Pentru ca intamplator si momental nu avem nicio tragere de inima pentru a compune in cuvinte scrise povestile de nimic pe care le avem in cap (nimicul germinativ, dativ si asa mai departe, (in)vocativ chiar, Nimicule, Bibicule!…), ne-am gandit sa executam niste trageri de timp.  Cu ceva vreme in urma, publicul (nostru) larg (cum se spune in limbaj microbistic), format, ex-clusiv, din prea-cinstitul cititor citit si unic al Arcei lui Goe (care se poate confunda liber, dar nuuumai din greseala, cu dl.Goe) a fost cândva informat aluziv despre iminenta producerii unor proze scurte, dar grele, la rubrica povestilor de nimic. Nu le-am uitat. Dospesc inca. Dar intrucat, intre timp, iminenta cu pricina si-a mai pierdut din actualitate (din motive partial independente de vointa noastra sau mai bine zis a lipsei noastre de vointa), si (pre)simtind o stare de dezertare a-larmanta (Vasile Roaita se pregateste sa traga sirena, pe malul Siretului, unde Venea omoara pe Siret), vin (vorba vine ca vin, ca nu vin de nicaieri fiind deja aici) sa va adresez o intrebare (doua) si sa va propun o tema de meditatie, inevitabila, de altminteri. Am incheiat pre-ambulul.

Ist-ambul. Ce ati zice sa nu se (mai) plateasca amenzi si sa nu se (mai) aplice nicio pedeapsa pentru incalcarea regulilor de circulatie rutiera? Adica sa existe regulile respective, dar sa fie facultative. Daca ai chef sa treci pe rosu, sa treci pe rosu, daca ai chef sa mergi cu viteza (cu orcice viteza), sa mergi cu viteza, sa nu semnalizezi, sa nu dai prioritate, ma rog, libertate aproape absoluta. Haide, ia-ma in serios (nu-ti imagina ca glumesc propunand teribilisme desarte) si nici nu te panica (in caz ca ma iei in serios). Serios. Ce-ar fi? Singura constarangere ar trebui sa fie ca, in cazul in care se produce un accident din cauza ca un sofer a preferat sa nu respecte o regula de circulatie, asigurarea sa nu plateasca nimic, si intreaga responsabilitate (financiara) sa cada in seama soferului cu pricina (reparatii auto, cheltuieli medicale, inmormantari, pensie alimentara, daune, etc)… Si in cazul in care soferul nu poate plati atunci sa fie condamnat la munca fortata sau inchisoare pe viata. Cred ca ar fi mai putin haos in trafic. Oricum si in conditiile legale actuale sunt o multime de „soferi” care procedeaza exact asa cum am propus mai sus si care (tot asa) nu suporta niciun fel de consecinte. Noi n-am propus decat „legalizarea” a ceea ce in mare masura se si intampla. Ceva similar cu legalizarea prostitutiei (care si aceea se amana tot aiurea)… Amenzile si punctele care pica doar pe capul unora (pentru ca, de exemplu, nu poarta centura de siguranta si/sau de castitate) sunt in mod evident un abuz. In fine, nu insist, pentru ca sunt constient ca propunerea noastra este prea revolutionara pentru a putea fi inteleasa si acceptata (macar formal) in toata splendoarea ei, dar mai ales nu insist pentru ca oricum, in curand, regulile si regulamentele de circulatie rutiera precum si amenzile aferente vor deveni obsolete. Masinile se vor conduce singure, unele se conduc deja (si poate chiar vor respecta regulile), soferii vor disparea, iar legislatia rutiera se va schimba din temelii. Juristii vor avea mult de lucru pentru a propune legile care vor fi folosite in rezolvarea litigiilor si problemelor rezultate din accidentele rutiere in care sunt implicate vehiculele care se conduc singure.  Tu, prea-cinstite ce zici? Cum consideri? Te-ai lasa (se)dus de o masina care se conduce singura? Te urci si zici: „Du-ma acasa mai masina, du-ma la casuta mea, da’ repede ca ma asteapta nevasta cu masa pusa (aiurea-n tramvai)”. Si ea draguta (Mercedes) te duce. Cine ar trebui sa plateasca amenda daca masina ta depaseste viteza legala sau daca clacsoneaza, de nebuna, in zona in care clac-sonatul este interzis?

Post-ambul. Si am-bulantele se vor conduce singure si vor avea voie sa incalce toate regulile de circulatie, pentru a ajunge degrab la locul accidentului. Si sa vezi dis-tractie.

23 răspunsuri to “Tragere de timp (I) – Du-ma acasa mai tramvai”

  1. Meseria de „taximetrist” va disparea… Cum se vor re-profila, re-cicla, re-integra (in societate?!, in campul muncii?!) respectivii indivizi si individe nu se stie, nu ne priveste, nu e treaba noastra. Important este ca „softistii” specializati in „inteligenta artificiala”, care lucreaza la proiectarea masinilor care se conduc singure sa aiba in vedere sa echipeze taxiurile cu un program soft care sa-l tine de vorba pe client exact asa cum o faceau pe vremuri taximetristii si birjarii naturali… „Inteligenta artificiala” trebuie sa fie capabila sa produca „prostie natrurala”, „tupeu”, „umor involuntar” si tot ce mai trebuie pentru confortul pasagerilor la standartdele cu care acestia sunt obisnuiti. Sa mergi cu un taxi electric, silentios, in liniste absoluta, in tacere absoluta, fara manele si fara conversatie, poate fi traumatizant. Cum ramane cu „bacsisul”?

  2. Amalia said

    Eu mă simt acum ca şi când as băga capul pe fereastră şi as comenta la discuția pe care o ai în familie, dar mă risc. Poți să-mi dai cu geamul în cap, dacă vrei. E dreptul tău.
    Eu vreau să spun că aştept cu nerăbdare să îmi iau carnetul, dar pentru asta maşinile trebuie să fie atât de capabile, încât să meargă singure. Şi eu să îmi pot permite să cumpăr una (ăsta-i alt subiect). Maşinile care „se conduc” singure sunt programate să nu depăsească viteza, sa oprească la roșu, au senzori de detectare ptr picioare, capete s.a., pe cånd nebunii din trafic (nu ştiu cum naiba au luat toți carnetul), nu au niciun fel de senzor. Nici măcar al bunului simț.

    • Vestea buna este ca desi pe Arca lui Goe transparenta este totala, aceasta nu este asigurata prin folosirea geamurilor. Ferestrele la noi sunt mari cat peretii si sunt acoperite cu o folie de grafen (un soi de celofan foarte foarte subtire si care in general are grosimea unui singur strat de atomi, la noi inca si mai putin de atat) asa ca vârârea capului prin aceste (asa zise) ferestre nu presupune riscul de a-ti pica vreo giurgiuvea in cap. Nu ca n-ar exista niste riscuri acolo, dar acestea sunt riscurile inerente simpului fapt de a exista. Pe lume. Mai mult decat atat, locul imaginar in care sunt plasati acesti pereti invizibili ramane exclusiv la latitudinea vizitatorului…adica el si numai el (sau ea) stabileste (in fiecare clipa, variabil, dupa dorinta si confort) unde este frontiera dincolo de care se poate considera inauntrul sau in afara spatiului Arcei… poate fi la infinit, poate fi in pânzele albe, poate fi la un km, la un metru, la un milimetru ori chiar la un millimicron sau inca si mai putin de atat (un epsilon infinit mic). Odata ce v-ati ales acea frontiera, si v-ati decis sa o traversati (inspre interior) indemnul nostru ramane unul singur: Simtiti-va ca acasa, ca in familie 🙂 Puteti sa puneti masa, sa spalati vasele, sa purtati discutii, sa intretineti musafirii… dupa pofta inimii (si/sau a oricaror altor organe). Serios. Incercam sa promovam in HUVACA libertatea (de exprimare) deplina. Avem aceasta manie. Dar nu va ingrijorati, suntem inofensivi, per se. Sper ca nu v-am in speriat prea tare cu aceasta pledoarie/alegorie. O sa va lamuriti singura daca veti mai ajunge prin preajma Arcei lui Goe, in interiorul sau in exteriorul acesteia, de dincolo de frontiera liber aleasa… 🙂

      Nu aveti carnet de conducere???? Nu aveti inca permis de conducere??? Din punctul nostrum de vedere asta inseamna un singur lucru. Sunteti foarte tânarå. Felicitari. Daca va doriti sa aveti carnet de conducere grabiti-va. Dupa parerea noastra nu va dura (chiar asa de mult) pana cand se va generaliza utilizarea masinilor care se conduc singure, iar circulatia celorlalte va fi restrictionata pe drumurile publice exact asa cum se intampla acum cu carutele si atelajele cu tractiune animala.

      Despre cum au luat nebunii carnetul, deh ce sa spunem?! Problema cu nebunii si si cu oamenii normali este ca nu sunt consistenti (egali lor insisi) si si ca se pot preface destul de bine. Nu toti nebunii sunt nebuni tot timpul si nici toti oamenii normali nu sunt normali tot timpul. Toti avem momente de normalitate si momente de nebunie… (greu de spus care-s unele, care-s altele…si care-s mai multe). Alteori normalii fac pe nebunii si nebunii se dau normali… asa ca fiecare are sansa sa fie sau sa para normal atunci cand isi ia carnetul. Pentru ce se intampla dupa aceea, Dumnezeu cu mila. Ca sa nu vorbim si desre mitå…

      P.S. Va multumesc pentru vizite si pentru comentariul inaugural. Aveti un blog dragut si interesant, drept pentru care l-am adaugat in blogroll pentru a simplifica accesibilitatea spre el, dinspre Arca lui Goe, noua si vizitatorilor nostri. Scuze pentru poliloghie dar sunt in mare graba si de-asta n-am avut vreme sa va scriu un mesaj scurt si concis.

      • Amalia said

        Nu sunt foarte tânără, domnule, nici măcar la suflet, deși mai încearcă el, saracu’ să se prefacă. Dar, nu-i bai, nu mă supără observația dvs. 🙂
        Poliloghia, sau cum ați zis-o, mi-a plăcut, l-a fel cum imi plac și articolele blogului ăstuia, despre nimic, nimic pretențios, critic și autocritic, dar tare-tare pus pe șotii.
        Multumesc pentru primire, acum merg sa pun de- un ceai, dacă tot am trecut de singurul strat de atomi al foliei de grafen.

        • Aici (cel putin, in HUVACA) putem fi oricat de tineri (si/sau oricum altminteri) vrem sa fim. Oricine e indreptatit sa ia la cunostinta despre asta, iar parerea celor care au dubii este totalmente neesentiala. Mie-mi pareti tanara, inclusiv la suflet. Eu va multumesc pentru primire si pentru c-ati pus de un ceai. Simt deja aromele. Ma duc dupa un strop de rom de adaugat in ceai. Am cateva butoaie cu rom pe undeva prin cala.

          • Amalia said

            Îmi era teamă să nu vorbiți despre esenta de rom. 🙂

          • Dl.Goe said

            Se spune ca de ce ti-e teama nu scapi… Bine ca n-am zis esenta de rrom… Presupun ca aveti si d-voastra teama asta nelamurita de inevitalilitatea esentializarilor cu care ne (tot) confruntam… in universul (vorba ‘ceea) concentraționar, caci (nu-i asa?) drumul catre nimic trece musai prin esentializare si este pavat mereu cu bune intentii. Pare-mi-se ca mai era un astfel de drum pe undeva dar nu-mi amintesc prea bine nici de unde venea (nu conteaza) si nici unde ducea. Parca la Roma. Sau la Damasc, sau cam asa ceva. Intotdeauna facem ceea ce facem numai si numai cu bune intentii, sau (macar) sperand ca tot raul e spre bine… Naiba mai stie…. Doamne iarta-ma. Adesea insa lucrurile nu ies asa cum ne dorim, sau cum ne asteptam, sau cum ar trebui. Tot e bine ca ies cumva. In sfarsit, am deviat de la subiect si probabil ca si de la predicat. A fost o ispita irezistibila careia i-am cedat cu prea mare usurinta. Probabil ca mi se trage de la aroma ceaiului… sau de la aburul degajat cand am desfacut butoiul de rom si care avea forma unui duh. Vaz duh! 🙂

          • Amalia said

            Nu, nu am teamă de inevigffhgh esentjbfgj…. bbfghtraționar, doar că voiam neapărat butoiul ăla cu rom.

  3. RALG said

    Ma intreb (retoric) daca d-na Stely o avea sau n-o avea permis de conducere auto?

    • Stely said

      Nu am permis , desi au existat niste tentative (in secolul trecut) pe vremea cand era… „bunica fata.” 🙂 Nu-mi pare rau , altfel m-as fi incarcat cu inca o responsabilitate ,mare de tot. Responsabilitate, fiind fata de toti cei implicati in trafic . Nu sunt de acord cu excluderea amenzilor sau altor pedepse pentru incalcarea regulilor de circulatie . Una e sa ai libertatea de a face ce poftesti cu propria-ti viata si alta cu a celorlalti.Desigur , stiti si dvs ca nu se poate libertate fara responsabilitate. Acum, mai mult ca sigur, ati lansat discutia doar pentru o mica provocare … Ma asteptam sa intre in „joc” si D’Artagnan, care sunt convinsa ca nu ar fi de acord cu nerespectarea regulilor , asa cum nu a fost de acord nici cu libertatea unora de a accepta sau nu vaccinarea copiilor lor etc… A vrut obligativitate , parca asa stiu.

      • RALG said

        A-ha, fuga de responsabilitate… pe care o pasati altora… (Cum adica „inca o responsabilitate”? Care ar fi fiind celelalte? Spalati masina? O reparati?)

        b) Plecati de la premisa ca oamenii sunt rai si iresponsabili. Noi n-am sugerat ca regulilie de circulatie sa fie suspendate ci ca respectarea lor sa fie facuta liber de catre cei care se decid sa-si asume responsabilitatea de a fi soferi. Faptul de a suspenda amenzile si pedepsele pentru nerespectarea reguluilor de circulatie nu inseamna nicidecum ca se acorda cuiva libertatea de a face ce pofteste cu propria viata si sau cu viata altora. N-ar avea cum. E confuzie la mijloc. Promovati o confuzie. Nici invers nu-i adevarat in sensul ca stabilirea unor amenzi sau pedepse pentru nerespectarea regulilor de circulatie nu micsoreaza cu nimic pofta unora de a se juca cu propriile vieti sau cu vietile altora (in cazul in care cineva simte nevoia unei asemenea libertati). Chestia ca niste amenzi ii pot face mai responsabili pe cei iresponsabili este o simpla prejudecata. Cine e responsabil e, cine nu nu. Cred ca daca s-ar pedepsi mai aspru (mult mai aspru) comiterea de accidente din culpa ar ajuta cu ceva (nu ca acuma, omori oamenui din vina ta si nu faci o zi de puscarie)… dar amenzile pentru incalcarea unor reguli care n-au produs niciu efect vizibil (accident, daune, raniti, morti) sunt mai degraba un instrument de facut bani, de colectat bani de la ghinionisti, decat de sporit responsabilitatea si de crestere a sigurantei in trafic. Probabil ca renuntarea brusca la amenzi se pedepse pentru simpla nerespectare a regulilor de circulatie (ramase fara urmari) ar fi pentru inceput o bulversare si s-ar constata o crestere a numarului de accidente, dar dupa o vreme s-ar ajunge la aceeasi situatie in privinta riscului de accident. Faptul ca o masina sau un pieton trece pe rosu printr-o intersectie libera, intr-un moment cand din lateral nu circula masini, nu inseamna practic nimic. Important este sa se acorde pedepsele potrivite pentru cei care produc accidente, Asta ar duce intr-adevar la scaderea numarului de accidente.

        Caz concret. La o gradinita cu program prelungit parintii trebuiau sa vina si sa-si ia copiii la ora 5:00 (17:00). Cand un parinte intarzia o educatoare era fortata sa ramana peste program si sa astepte. Erau astfel de cazuri. Administratia s-a gandit ca ar putea rezolva problema fixand niste amenzi pentru parintii care intarziau. Si asa au facut. Rezultatul? Numarul parintilor care intarziau sa-si ia copiii la timp a crescut semnificativ si si frecventa cu care faceau asa. De ce? Pentru ca acuma nu mai era vorba de nicio responsabilitate sau de vreo rusine fata de educatoarea fortatata sa stea peste program, ci de un pret in bani pe care multi si-l puteau permite. Omul stia ca atata il costa sa-si lase copilul o jumatate de ora sau o ora in plus si daca avea chef sa stea la o bere cu amicii sau cu amanta nu-i nicio problema. Plateste si gata. Inainte era chestie de obraz. Ti se putea intampla sa intarzii odata dar nu asa oricand ai chef. Cam asa si cu amenzile care dau de mancare la „politistii de la circulatie”, care nu contribuie cu nimic la siguranta circulatiei. In currand nici de ei n-o sa mai fie nevoie caci inteligenta artificiala le va lua locul cat ai bate din palme.

        • Stely said

          1) Ar fi fost vorba de „inca” o responsabilitate , pe langa altele, de alta natura .
          2) Dupa parerea mea exemplu cu gradinita nu este comparabil cu nerespectarea regulilor de circulatie . In cazul intarzierii parintilor, copiii nu s-ar fi aflat in pericol, iar educatoarea ar putea fi recompesata chiar si de parinti . Insa, in cazul trecerii pe rosu sau a nerespectarii vitezei legale , chiar daca nu exista pericol vizibil , exista premisa ca altadata sa apara de undeva , de dupa colt, pericolul. Si pana la urma ce s-ar intampla(rau) cu acel sofer daca ar primi amenda doar ca a trecut pe rosu cand nu era nimeni ? Nu banii sunt importanti … In privinta trecerii pe rosu am exemplu (intamplare ) recent, din pacate soldat cu un deces si o accidentare grava. Doi soti in varsta ( cunoscuti de mine) au fost loviti de o masina chiar pe trecerea de pietoni . Ea a decedat iar el a stat o luna in spital.La volan era o femeie cu un copil in spate, se intorceau de la gradinita . S-a uitat pentru o clipa la copil , exact cand s-a schimbat culoarea semaforului si i-a luat in plin. 😦 Ah, nu mai spun ca ni s-a intamplat si noua ceva de acest gen. Circulam pe DN2 , dinspre Bucuresti spre Urziceni . Afara era intuneric , iar localitatea unde ne aflam , mergand cu viteza legala, era luminata numai pe partea din dreapta . In stanga era intuneric… La un moment dat a aparut brusc ceva din partea laterala (stanga),sotul meu nu a avut timp nici macar pentru frana . A lovit-o in plin si omorata pe loc . 😦 Era o batranica atat de micuta … Venea de la un parastas. Saracuta de ea a evitat trecerea de pietoni, care se afla ceva mai in spate, si a luat-o de-a dreptul, traversand cele doua benzi de circulatie ,drept in fata masinii . Of , Doamne … faptul ca nu a fost vina noastra nu are nici o importanta .Important e ca batranica aceea a murit , iar noi o avem pe constiinta . Daca ar fi fost lumina, pe ambele sensuri de drum, nu s-ar fi intamplat nimic . Plus ca sarmana femeie bause si ea ceva la acel parastas…

          • RALG said

            1) Aaaaa, responsabilitati de alta natura… 😉

            2) Desi aparent ma contraziceti de fapt imi cantati in struna. Pai accidentele pe care le-ati propus ca exemplul s-au produs in plina perioada de glorie a amenzilor pentru incalcarea regulilor de circulatie. A reusit in vreun fel existenta amenzilor sa impiedice producerea acelor accidente? Nu, pentru ca nu avea cum. Cata vreme soferii pleaca la drum cu gandul sa nu ia amenda in loc sa fie cu gandul sa nu faca accidente, nu vom fi mai in siguranta. Eu nu sustin ca regulile sa nu existe dar propun ca pedepsirea incalcarii regulilor sa se faca numai daca se produc accidente, iar pedepsele sa fie aspre nu ca acuma. Scopul nostru este sa impiedicam producerea accidentelor nu sa impiedicam incalcarea regulilor de circulatie. Practic amenzile sunt un soi de justitie anticipativa in care omul este pedepsit in avans pentru o fapta pe care n-a comis-o inca dar pe care s-ar putea s-o comita in viitor. Multe accidente sunt facute de cei care n-au incalcat niciodata regulile de circulatie si n-au luat amenzi. Credeti d-voastra ca daca s-ar elimina amenzile ar incepe soferii sa circule ca nebunii si sa nu mai respecte regulile? Sau invers, daca ar creste amenzile de zece ori credeti ca ar scadea numarul de accidente? Eu unul nu cred nici una, nici alta.

            In plus ca in treaba asta cu regulile este multa ipocrizie. Regulilie sunt la fel pentru toti soferii dar soferii nu sunt la fel ei intre ei, Limita de viteza (de ex) este stabilita pentru cei mai slabi soferi (babute ramolite, incepatori…) incat acestia sa poata conduce in siguranta. Ceilalti ar putea conduce in siguranta la o viteza mai mare, si in majoritatea timpului chiar conduc mai repede (cine naiba merge cu viteza legala pe o autostrada libera?) si sunt bine mersi tolerati, inclusiv de politie. Din cand in cand cate un ghinionist este pescuit ca sa contribuie cu amenda la fondul de pensii al militienilor de la circulatie.

          • Dl.Goe said

            @Stely – Ma rog, despre amenzi si aparenta ireconciliabilitatea pozitiilor noastre virtuale cred ca am vorbit destul, deja, Si se scufnda in trecut. Dar nu ati zis nimic despre viitor. Nu aveti nicio parere, nicio atitudine, niciun comentariu despre masinile care se conduc singure? Ati accepta sa calatoriti in asemenea masina? Ar trebui introduse mai repede in circulatie?

          • Stely said

            @Dl Goe -da, s-a spus destul si sunt de asemenea de acord ca pozitiile noastre privitoare la amenzi au fost numai aparent ireconciliabile . M-as bucura insa daca ati reveni cu ceva nuantari si asupra motivelor ce v-au condus la ideea de „impresie eronata”.
            Mai exact ce ati spus aici :”Impresia mea este ca aceasta impresie a d-voastra este eronata, din cauza ca aveti (in fapt) o impresie proasta despre oameni in general si in privinta asta in particular (deh, exista trei categorii de oameni: Oameni buni, oameni rai si soferi)…”

            Chiar asa , de unde ati dedus ca asa avea asemenea impresii(proaste) despre oameni …etc ? Ma simt oarecum nedreptatita de deductia dvs, asta intrucat cred ca nu se poate doar pe paza unor impresii „eronate” asupra amenzilor , de orice natura ar fi ele , sa se traga o concluzie atat de drastica. Nu mi-am exprimat „pozitia” in sens negativ despre oameni , nici in general si nici (mai ales) in particalar. Aaa, poate ati dedus dintr-o remarca a mea privitoare la o anume lecuire … Pai in cazul acesta (particular)chiar asa e, dar asta nu-i de ajuns sa-mi fac o impresie proasta despre el. Dar cand imi sunt ignorate temerile nu fac decat sa iau masuri pentru linistea mea.

            Iar ce ati spus aici , sunt in ceata definitiv …Adica nu inteleg nimic. 😯
            ” Eu am si eu o impresie proasta despre oameni in general (altfel n-as scrie pe bloguri)… ”

            Despre masinile care se conduc singure , ce sa spun ? Daca ar fi sa fie maine nu , dar ceva mai tarziu( „sa traim pana atunci, maica”) as avea curaj. Insa doar pe o distanta scurta si cu un specialist IT (automatizare ) alaturi . Singura sau cu altcineva nu. 🙂

          • RALG said

            @Stely – Pai devreme ce d-voastra considerati ca de indata ce s-ar renunta la amenzile pentru contraventiunile rutiere, oamenii ar incepe brusc sa incalce regulile si sa se joace cu vietile lor si ale altora, ce fel de opinie se poate considera ca aveti despre oameni? Buna sau proasta?

            Despre faptul ca „Eu am si eu o impresie proasta despre oameni in general (altfel n-as scrie pe bloguri)… ” mi-e teama ca nu am cum sa raspund prea pe scurt in doua vorbe, mai pe scurt decat am zis deja. Pe moment las la latitudinea fiecaruia sa inteleaga ce vrea si/sau ce poate din acest enunt simplu. Poate voi scrie o proza scurta pe tema asta intr-un articol pe blog. Candva. Daca inspiratia ma va ajuta si ritmul cotidian imi va ingadui un asemenea ragaz.

            Pai daca masina se conduce singura specialisul in IT alaturi nu v-ar putea fi de mare ajutor. Cel mult sa va tina de vorba si de mana si sa va linisteasca explicandu-va ca softul care conduce masina are o inteligenta artificiala mult mai mare decat a tuturor soferilor cu care ati calatorit pana acuma la un loc.

          • Stely said

            Mda, asa e…m-am exprimat categoric ca nu sunt de acord cu excluderea amenzilor ,lasand impresia ca doresc pedepsirea cu orice pret a „faptasilor”. Pai nu cred ca exprimarea unor exigente (inspirate din realitatea, care e…) ar duce neaparat la concluzia ca as avea o parere proasta despre oameni in general… Insa , daca stau sa ma gandesc ceva, ceva am impotriva acestora. Te roaga omul,sa nu depasesti exagerat viteza permisa, si tu, nu si nu !? Cine este mai rau in chestia asta ? Pai daca e asa nu- mi ramane decat optiunea sa merg cu altcineva la drum ,sau sa nu mai merg deloc…. la tara sau in alta parte, unde ai mata nevoie…
            Stiu ,ca softul conduce masina, dar mai stiu ca acesta este facut tot de om si ,ca o masura de precautie , pentru linistea mea , iau „omul” cu mine sa intervina la timp. 🙂
            Apropo, nu stiu daca este un exemplu bun. Insa am stiinta ca sunt si acum masini care au componente robotizate la cutia de viteze si ambreaj. Ei bine, la un moment s-a blocat ceva
            acolo (niste circuite electrice)in camp , noaptea ,pana la 3 dimineata ( intuneric bezna ) departe de Bucuresti. Biata „nefasta” a tras o sperietura de neuitat… S-a remediat defectiunea cu mare greutate . A fost nevoie de comanda speciala la fabrica producatoare etc…

          • Stely said

            Ceea ce mi se pare ciudat in „enuntul ” acela este faptul ca dvs nu ati spus niciodata despre Arca lui Goe ca ar fi un blog. A scrie pe alte bloguri este ceva, dar cand spuneti „voi scrie o proza scurta(…) intr-un articol pe blog” este altceva . Ati facut totdeuna precizari precum ca Arca lui Goe nu este un blog ,iar eu am fost de acord. Eu , de exemplu , nu scriu pe bloguri ci doar pe Arca lui Goe . Prin urmare , astept sa scrieti proza aceea numai pe Arca lui Goe. 🙂

          • RALG said

            Ok, aveti dreptate, m-am exprimat eu gresit. Arca lui Goe nu e blog-blog (chiar daca acest „adevar” abscons nu-i poate impiedica pe unii sau pe altii sa-l considere sub aspect formal a fi fiind „un blog”). Ar fi trebuit sa pun ghilimele.

  4. Stely said

    1. In cazul regulilor de circulatie „facultative” va potriviti de minune cu”cineva”… 😉 Aceleasi motive le invoca si el in privinta amenzilor, din cauze de depasire a limitei de viteza sau a trecerii pe rosu(cand zona este libera) precum si alte mici nereguli din trafic , sau care nu tin de circulatie, cum ar fi nerespectarea perioadei de inspectie tehnica si asigurarea obligatorie. Eu ,ca orice femeie prevazatoare , cred ca masurile care tin de circulatia pe drumurile nationale sunt masuri de preventie, de siguranta in trafic a pietonilor, precum si a celor care circula regulamentar si simt nevoia de o autoritate care sa controleze traficul. Nu mai spun ca si la noi au fost amenzi destule, aproape numai pentru depasirea vitezei si tot nu s-a „lecuit”. Pe mine nu amenda m-ar supara ci viteza nepermis de mare … Pur si simplu, ca o „babuta ramolita” ce sunt, mi-e tema. 🙂 Faptul ca am trecut cu bine peste cosmarul acelui accident, soldat cu un deces, se datoreaza tocmai respectarii regulilor de circulatie, adica, soferul si pasagerul din dreapta nu au fost vinovati si deci nepedepsiti de lege.

    2. Cred ca stiti insa ca exista un „aparator” al soferilor din trafic , care ii fac inutili pe „militieni” si care ii scapa de toate … El se numeste „Waze” :
    Acesta este o aplicație gratuita instalata pe telefoanele mobile (Smartphone) ce oferă navigație GPS pas-cu-pas, cu date de trafic în timp real, alerte rutiere (radare, poliție, accidente, ambuteiaje), lucrări pe drumuri, drumuri închise, gropi și multe altele. Se aseaza pe bordul masinii se pune pe „vocal” si se merge fara grija( fara amenda sau alte dureri de cap) . Insa , daca o iei la vale cu viteza mare , „waz-ul” nu-ti garanteaza viata.

    P.S.Imi pare rau ca D’Artagnan nu doreste sa participe la discutia despre ne-obligativitatea respectarii regulilor de circulatie. Sunt ferm convinsa ca este de aceeasi parere cu mine. 🙂

    P.S. Cred ca ati vazut meciul Simonei cu Johanna Konta. (7-5 , 6-1) . Primul set cu emotii mari …
    Acum este in” focuri” Djokovic cu Fritz, care l-a batut pe Copil al nostru . Hai Djokovic !

    • RALG said

      Nu stiu daca intretineti confuzia in mod intentionat sau neintentionat. Nu am nimic cu regulile de circulatie. Ele trebuie sa existe si sa fie clare pentru toata lumea. Amenzile si pedepsele pentru (simpla) incalcare a regulilor ar putea fi insa suspendate, sporindu-se substantial amenzile si pedepsele pentru cei care produc accidente din culpa (prin incalcarea regulilor de circulatie). Un mic exemplu: Purtarea centurii de siguranta: Prin lege este obligatorie purtarea centurii. In cazul in care soferul sau pasagerii nu poarta centrura astazi se aplica amenzi, puncte, suspendarea permisului sau mai stiu eu ce. Ar trebui sa nu existe nicio amenda si nicio pedepsa pentru (simpla) incalcare a acestei reguli. In schimb ar trebui sa se intample altceva: daca se produce un acident, iar soferul sau pasagerii nu purtau centura, in acest caz asigurarea nu ar trebui sa acopere cheltuielile medicale (ci cel care n-a purtat centura). Sipmlu si eficient. Cred ca ar scadea numarul celor care nu poarta centura. Dupa o vreme. Intr-un fel sau altul. Similar pentru impunerea perioadei de inspectie tehnica, asigurarea obligatorie si toate celelalte. Existenta amenzilor nu forteaza pe nimeni sa respecte regulile dupa cum se vede foarte bine din exemplele pe care le oferiti d-voastra inseva.

      Nu vreau sa comentez nimic despre „cum ati trecut cu bine peste cosmarul acelui accident”, dar nu pot trece cu vederea sintagma „Eu, ca orice femeie prevazatoare”. Denota niste prejudecati ridicole. Plus discriminare.

      As vrea sa va mai spun ca majoritatea contraventiilor (incalcarile regulilor de circulatie) scapa nepedepsite: depasirea vitezei, depasirea liniei continue, neoprirea completa la stop, trecerea pe galben-rosu, etc, etc, etc… Probabil ca mai putin de 5 – 10% sunt pedepsite cu amenda, restul nu. Adica exista o sansa foarte buna sa calci regula si sa nu ei amenda. Si atat vreme cat singura grija pentru a nu incalca regula este teama de amenda (pe care oricum ai sanse 90-95% sa n-o primesti) vei fi mereu tentat sa calci regula (indiferent cat va fi amenda).

    • @Stely – Impresia mea este ca d-voastra aveti impresia ca daca s-ar suspenda aplicarea amenzilor pentru (simpla) incalcare a regulilor de circulatie, gata cu totii ar purcede la incalcarea regulilor, ca ar deveni cumva obligatorie incalcarea regulilor, ori ca pe unii doar amenzile ii impiedica sa-si dea frau liber dorintei irepresibile de a incalca regulile… Impresia mea este ca aceasta impresie a d-voastra este eronata, din cauza ca aveti (in fapt) o impresie proasta despre oameni in general si in privinta asta in particular (deh, exista trei categorii de oameni: Oameni buni, oameni rai si soferi)… Eu am si eu o impresie proasta despre oameni in general (altfel n-as scrie pe bloguri) dar in privinta asta particulara am convingerea ca si fara amenzi majoritatea oamenilor o sa continue sa respecte regulile de circulatie rutiera ca si pana acum. Nu cred ca se va apuca vreunul sa circule in contrasens pe auto-strada doar asa pentru ca nu risca sa ia amenda. Cred.

  5. Dl.Goe said

    Nu pot sa cred! Nu-mi vine sa cred. Personajul „Niku Elektriku” continua sa existe bine merci in HUVACA (ca doar n-o fi fantoma lui). Este, frate, este! Må, el este? Si nu numai ca exista in HUVACA, dar mai si survoleaza spatiul Arcei lui Goe, ba inca si mai mult de atat, se mai si da de gol manifestandu-se cu „like-uri”… Ceea ce, sa recunoastem, este de natura fantasticului… daca nu chiar a imposibilului. Incredibil… Credam ca odata retras inspre realitatea neviruala, incalecat de ea, personajul cu pricina avea sa ramana definitiv pierdut in raport cu acest spatiu virtual, dupa cum s-a intamplat cu multe alte personaje gen… Savitsky, Iepurele de Martie, Polichinelle, D’Artagnan (si ceilalti trei muschetari), Izabel.A., Mitza Biciclista, dl.Nimeni,conul Dorin (Tudoran), CMM, etc, etc, etc…puhoi. De mare mirare cum o fi ajuns sa se teleporteze pe aici… Am incheiat uimirea.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: