(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Planeta sperlingilor (I.V)

Posted by Arca lui Goe pe martie 30, 2021

Bonus:

Update: Trei stiri care completeaza ideea…

1) Un român din Germania şi-a înecat în sânge iubita şi a ucis-o în bătaie, dar nu va face nici măcar o zi de închisoare. „Nu trebuie să te învinovăţim”

Sângerosul incident a avut loc în noaptea de 7 spre 8 ianuarie 2020, când bărbatul s-a înfuriat pe partenera sa, Florentina P. după ce aceasta l-a contrazis într-o discuţie. Într-un acces de furie, Nicolae I. s-a năpustit asupra femeii şi a doborât-o cu o ploaie de lovituri. A continuat să o izbească violent şi chiar şi atunci când ea îl implora să se oprească, ba chiar şi atunci când femeia sa a renunţat să mai încerce să se apere, iar oasele ei trozneau sub pumnii şi picioarele sale. A murit înecată cu propriul sânge

Se pare ca exista si feluri mai drastice de a interzice dreptul la opinie (decat simpla cenzurare, banare, interzicere a vorbitorului).


2) A rămas cu soţul ei după ce acesta a devenit femeie. Cum arată viața lor amoroasă acum. De ce a luat această decizie

„Un mariaj perfect este despre doi oameni imperfecţi care refuză să renunţe unul la celălalt” – asta cred cei doi protagonişti ai acestei poveşti de iubire diferite. (n.b. Cand iubesti dragostea e mare. Sexul nu conteaza).


3) Cristian Tudor Popescu are doi copii . Se ştie că celebrul gazetar are doi copii: Tudor Popescu, fiul cel mare, şi Cristian Popescu, fiul cel mic. Se pare ca s-a multiplicat singur rezultand un extra-Popescu (Daca-i pui la un loc pe cei doi pui al lui Cristian Tudor Popoescu rezulta Cristian Tudor Popescu Popescu…)

Ce spune Cristian Tudor Popescu despre relaţia părinţi-copii? „Copiii se fac pentru părinţi. Dacă îmi spuneţi mie că cei care fac copii au în cap perpetuarea speciei sau demografia României… O să vă spun ceva greu de înghiţit. Oamenii fac copii când au un grad ridicat de insatisfacţie în legătură cu propria lor existenţă în această viaţă”.

Asadar copiii se fac explicit ori pentru a perpetua specia, pentru a spori populatia Romanie ori (daca nu) pentru a atenua frustrarile insilor legate de insecuritatea personala, insatisfactia fata cu conditia umana… etc. Alta cale nu vad, alta cale nu e.

Un film musai de (re)vazut pentru a regasi multe dintre „detaliile” prezente si in lumea virtuala a blogurilor si comentariilor:

51 răspunsuri sa “Planeta sperlingilor (I.V)”

  1. Cred că am carențe de bere. Văd clar că nu văd cifra din portocaliu. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. ….” i’m not the only person in this room who sometaimes takes things personally?

    Imagine you invite a friend to go to the movies, and she replies, ”oh, sorry, i have to work”. But yuo see a picture on social media of her having dinner with some friends that very night.
    Or imagine you really have worked very hard on a project. Yu’re really proud of the end of result, but the only thing you get is criticism.

    So, you come home and you would like to wind down and share this terrible experience. But while you’re telling your story, the other one walks away to switch on the tv.

    Now, who would take one of these situations personally?
    Lots of you!

    Why? Why do we take things personally? Somebody says or does something and bam!
    We feel hurt, neglected, offended, betrayed by the other one. That’s what we believe, though.
    It’s the other person’s fault.He’s responsibile for what we feel. He’s the one to blame.

    Now, hang on, hang on.”

    …………….

    Mda.

    Da’ acuma dacă tu crezi că locuitorii dupe(sic!) planeta sperilng o rup în figuri pe limba lu’ șekspir…
    Io nu prea cred. BTW, tu mai știi ”păsăreasca”?
    O mai știe cineva?

    Apreciază

    • Merci de transcriere…

      Nu am abandonat firul principal al epopoeii planetei nefericitilor sperlingi si a glorioaselor furnici, ci l-am amanat (sper doar pentru scurta vreme) pentru ca am simtit ca este nevoie de niste clarificari colaterale (epistemologice) si si de unele treminologice, pentru a le epuiza pe acestea, in avans din postura lor de posibilitati de divagare ulterioara (desarte nadejdi probabil) pe firul principal al planetarei povesti a sperlingilor victoriosi la orase si sate. Mania de a lua totul in nume personal este una din dimensiunile problemei care afecteaza libertatia de exprimare, int-un mediu (atat) de virtual ca al nostru, prin mimetism prostesc al situatiilor aberante care se petrec si acolo, in cruda realitate deloc virtuala, dar de care noua, aici, acum, nici ca ne pasa. Am vrea sa devina mai clar ca invocarea luarii totului in nume personal (in afara de faptul ca este un detaliu usor echivalabil cu luarea in desert a numelui Domnului), constituie in context HUVACA o circumstanta agravanta grava, iar nu o scuza… intru praticarea a tot soiul de abuzuri, precum ingradirea libertatii de exprimare a altora.

      Gohaigode gosa govorgobim gope golimgoba gopagosagoreagosca goca goagosa gopoagote goo gosa gone goingotegoleagoga gosi govragobigoigole. Gonu?

      Apreciază

      • Zici?!
        Nu cred.

        Tnx tnx tnx. Ha ha. hai că mi-ai amintit câte ceva.
        Da io știam ceva cu pa, pe, pi, po, pu, la vocale.
        Oricum, mișto de tot. Doamne ce ne mai distram!

        În ceea ce privește mania (sau mânia?! că e cu totul altceva;ceapa lor de diacritice 😆 ) de a lua totul în nume personal, e un subiect… defapt, mai mult un fir de discuție, ce să mai. Ce s’o stinge la fel de repede cum s-a aprins, cred. Cel puțin aici pe arcă

        (că nu poci să zic aici la noi.; știu. e o răutate gratuită. sorry stely).

        Mai vb. mai încolo.

        Apreciază

        • Ca sa se stingă ar trebui ca mai intai să se aprindă, un pic măcar. Ceea ce deocamdată nu s-a prea intamplat (cu exceptia a doua-trei mocneli cu fum fară foc)… Cica nu iese fum fara foc. Si totusi se mai intamplă. Alteori se intamplă foc fără fum. De exemplu atunci cand arzi diamante… Cine are… diamante de ars… Ai?

          Apreciază

  3. Stely said

    Banuiesc ca cel de-al doilea video-clip este o capcana.

    P.S. Nu ma rup in figuri in limba” lu’ sekspir” dar pot spune ca am inteles, atat mesajul din video-clip ,cat si intentia celui care l-a postat pe Arca lui Goe (recte Dl Goe) permitandu-mi astfel sa le pot aprecia in egala masura.
    Si da, subiectul merita discutat , fiind vorba despre noi cei de acasa ,dar si cei de aici de pe Arca lui Goe.
    Cine incepe primul ? Se incumeta cineva ? 🙃 As face propunerea sa se inceapa in ordinea primelor trei aprecieri, eu fiind a patra. 😜

    Apreciază

    • Stely, pare căchiar te-am supărat rău cân’va iar tu nicicum nu poți uita. Io țin minte că mi-am cerut scuze.
      Le mai ofer odată, nicio problemă. SCUZE! Suntem bine acum? OK.
      În altă ordine de idei,- cel puțin pt mine- una’i una, alta’i alta.
      Eu nu pot împreuna Arca cu Planeta vrăbiuților.
      Taie-mă, da’ nu poci. Și din simplu motiv că ărcile au o altfel de.. autostradă: APA!
      Planetele între ele (încă) nu au o astfel de… ”locomoțiune”.
      Ori nu știu eu.

      Anyway. Că subiectul merită discutat? Habar n-am. Poate că da. Știu eu?!

      Iar aia cu ” fiind vorba despre noi cei de acasa” chiar că n’am înțeles’o. Și urmarea.
      Cu ce schimbă asta, filosofia(?) alocuțiunilor noastre de mai sus?

      Apreciază

      • Stely said

        Nostrastella ,
        Habar nu am cand m-ai suparat si nici cand mi-ai cerut scuze. Stiu intr-adevar despre o mica interpelare indirecta, dar nu m-a afectat intr’atat incat sa ma supere, ba dimpotriva am reactionat pozitiv, explicand situatia neinteleasa de tine. Deci in nici un caz nu m-ai suparat . Esti pentru mine o persoana deosebita , intelegand prin asta ca te-am „citit” cum se cuvine(adica de bine) desi mi-a trebuit ceva timp sa te …descifrez. 🙂 Asta din cauza stilului tau de exprimare, uneori prin simboluri , scheme etc.
        Prin urmare , citandu-ti expresiile, nu am facut nici o aluzie la faptul ca m-as fi simtit ofensata (suparata) de slaba nepricepere a mea intr-ale cunoasterii limbii engleze . In primul rand mi-au placut efectiv expresiile tale , de aceea le-am introdus in comentariu, iar in al doilea rand chiar asa este, nu prea le am… Asadar , este OK, daa?!

        In alta ordine de idei am facut un mic spirit de gluma invitandu-va in ordine cronologica sa comentati „on topic’ . Dar am facut-o cu un scop precis: sa comentam „impreuna” ,daca nu cu „vrabiutele” , cu ceilalti (de aici) de pe Arca lui Goe .
        Cu ele numai Dl Goe are abilitatile necesare (rabdarea ,disponibilitatea) de intra in discutii , intrucat le -a inteles „limbajul ” uneori haotic , contradictoriu , iritant etc. De fapt cred ca acesta este motivul (scopul ) pentru care a continuat topicul referitor la” planeta sperlingilor”.

        A, si asta cu… ” fiind vorba despre noi cei de acasa” nu am facut decat sa propun extindere ariei discutiilor , de „aici de pe Arca lui Goe” pana aici, acasa , in realitatea care e. 🙂 Tot noi suntem , nu-i asa ? Asta ,sigur, numai daca vrem. Eu as fi vrut , bunaoara sa dau un exemplu despre cum am procedat ca sa-mi ating scopul de a fi ascultata cu orice pret. Cred ca am procedat bine. Nu m-am suparat si nici nu l-am suparat pe” celalalt” .😇
        A, si altceva :banuiesc ca ai inteles „invitatia” la discutii , faptul ca nu este la modul serios (obligatoriu) ci una asa, mai intre joaca si serios.

        Apreciază


        • pe viitor ai încredere în instinctul meu de fată mare.
          Când și dacă pun o etichetă cuiva… rămâne cun am stabilit. Arareori -spre niciodată- mă’nșel

          eu când vreau să fluier, fluier! (parafrazând pe alții cu mai multă notorietate)

          am crezut că faci trimitere la irefutabilul obidit deja, salam cu soia

          da.
          suntem OK!

          Apreciază

    • @Stely

      a) Cu siguranta ca al doilea video-clip este o capcana. Ma bucur ca nu v-ati apucat sa-i dati play. 🙂
      b) Ma asteptam ca membrii aproape fondatori ai Arcei lui Goe sa sa priceapa din prima necesitatea acestei abordari. Se vede ca nu m-am inselat. Merci
      c) Da, cineva ar trebui sa sparga gheata, la mal (asa ar fi frumos), dar nu-i musai, intrucat odata cu venirea primaverii si incingerea discutiilor, o sa se incalzeasca global atmosfera si gheata o sa se topeasca (de la sine). Inclusiv la poluri. Este posibil ca abia pe urma cineva cu reactii mai lente sa vina si sa incerce sa sparga gheata, reusind sa tulbure apele… 🙂

      Apreciază

  4. Adriana said

    Doar de tine depinde daca poti sa nu iei lucrurile personal. Iar eu cred ca acest lucru se intampla cand nu esti stapan pe tine. Atunci cand esti stapanul gandurilor, emotilor, sentimentelor, chiar si credintelor tale tot ce vine din exterior nu te afecteaza cu mentiunea sa fie vorba de lucruri minore, gen exemplele din videoclip. Nu trebuie sa iti spuna cineva cum esti cand doar tu stii cine, ce si cum esti. Iti intra pe o ureche si iese pe alta. Nu trebuie sa te intereseze judecatile in legatura cu faptele tale cand doar tu stii ce te-a determinat sa actionezi asa. Este adevarat ca suntem fiinte sociale si relatiile din viata noastra sunt importante dar a ne raporta la reactiile celorlati catre propria persoana nu ne poate transforma decat in victime.Sunt de acord cu empatia si deschiderea punctate in talk show. Dar…….Vulnerabilitatea eu o vad atunci cand cineva iti face un rau deliberat de exemplu o marturie mincinoasa in urma careia ajungi nevinovat la puscarie – oare mai are vreun rost sa inveti de la Frederik Imbo cum sa nu iei lucrurile personal cand te poti afla in suferinta chiar o viata de om, oare cine ar putea fi devina in acest caz conjunctura, ceasul rau-pisica moarta. Sa spun ca nu e vorba este mine? Sa privesc oare din perspectiva celuilalt? Pai, cum as putea practic sa fac asa ceva. Nu vreau sa dau un exemplu personal dar de exemplu violenta si violul . Ti se intampla intamplarea cum poti spune ca nu e vorba despre tine sau poate ca trebuie sa spui ca nu esti doar tu singura victima, sa privesc din perspectiva violatorului sau violentului, ca ce?. Am rezerve simtite pe propria cocoasa primite cu directie precisa sub centura.  Asa ca regret ca nu am fost in sala sa ii adresez domnului arbitru cateva intrebari. Carismatica persoana si doar atat. Exemplele alese de nivelul cursului gimnazial deci pentru adolescenti.

    Apreciază

    • @Adriana – Multi (toți) doresc sa se bucure de libertatea de exprimare (prin care sa-si puna in valoare importanta de sine). Tehnic vorbind felul in care iti manifești libertatea de exprimare in spațiul virtual se poate face in destul de multe feluri, nu doar prin conținutul mesajelor scrise. Daca la unii mijloacele neverbale (precum tonul, frecventa, nick-name-ul, insistenta si alte câteva (artificii) din categoria meta-mesajelor. pe care n-as dori sa le deconspir acum in lista) sunt folosite doar pentru nuanțare sau pentru un adaos de emfaza… la alții acestea sunt ponderea, corpul mesajelor prin care-si practica libertatea de exprimare. Daca ar fi sa judec mesajele tale doar după conținutul lor verbal, as crede ca am de-a face cu un alt fel de iosif care reciclează clișee, pe care le tot recita pe unde apuca pentru a si le consolida. In astfel de situații cititorul este mereu in dilema, fie sa se limiteze la conținutul textului acceptând sa-l considere ad litteram, fie sa ia in considere mai degrabă meta-mesajul mesagerului… Meta-mesaj de care mesagerul poate habar nu are sau, daca are, pe care acesta n-ar dori sa-l vadă revelat si relevat explicit. O astfel de dilema poate deveni obositoare. Totuși as adăuga ca sunteți un personaj cat se poate de ilustrativ in epopeea planetei sperlingilor, chit ca induceți fără voie (cred) reverberații colaterale problemei de fond, fiind o sursa constanta de vibrații… străine… O fi vreun vibe! 🙂

      Apreciază

      • Adriana said

        Eu nu contest prestatia unui speaker motivațional. Conceptul TEDx e super trendy, antrenant fiindca se crează o atmosfera aparte, locul de desfasurare, limbajul non-verbal, gesturile, zambetul totul este foarte bine ales, nimic din ce se petrece acolo nu este ales intamplator. Doar ca dupa parerea mea foarte mult depinde si de societatea in care are loc prestatia. Una este sa te adresezi unei audiente de oameni nascuti in libertate educati, formati intr-o societate libera si alta este situatia intr-o societate care a invatat ce inseamna libertatea formandu-se ca oameni intr-o societate inchisa, intr-o societate unde prejudecatile ne infuenteaza viata de zi cu zi. Eu il inteleg pe domnul Ioan el a trait in comunism nu a putut sa isi schimbe felul de a gandi chiar daca traieste in Germania de multi ani. A invatat cum e sa fi liber dar nu s-a nascut liber. Prejudecatile totusi au ramas.

        Apreciază

        • Nu stiu ce sa fac? Sa ma bucur ca ati trecut nestingherita peste mesajul meu (neluandu-l in nume personal) sau sa nu ma bucur. Mai bine raman neutru, precum luceafarul, nemuritor si rece. Nu tu bucurie, nu tu necaz. Ca de Adriana nici capul nu doare… Cea mai buna bautura este apa de izvor. De ea capul nu te doare, nici de… soare nu ti-e dor.

          Cei care au anumite adictii, dependente, au genul acesta de a nega si de a justifica. E usor, foarte usor, sa gasim explicatii si pretexte (irefutabile) care ne indreptatesc total in a respinge libertatea. La urma urmei n-am avut sansa sa ne fi nascut intr-o tara si intr-un timp in care sa dam peste oameni in libertate educati, formati intr-o societate libera. Ne avand exercitiul consumarii acestui tip de alcool trebuie (asadar) sa-l consumam cu masura, cu târâita, cu portia, cu norma, stabilite dupa libera apreciere a sperlingilor din dotare.

          Si eu il inteleg pe „dl. Ioan”, dar nu-i destul ca sa-i si accept manifestarile. A invatat sa fie liber? Aiurea! N-a invatat nimic. Si nici nu prea mai are sanse sa invete. Trufas, naravas, zavistnic, bicisnic dar cu pretentii de bun crestin ordo-dox.

          Apreciază

          • Adriana said

            Va rog frumos sa va bucurati. Iar ca bonus sau ca raspuns la bonus in bulina portocalie se vede foarte clar cifra 3. Deci cine nu vede cifra 3 sa apeleze la o Timisoreana. Sper ca am raspuns decent a se tine cont ca nu detaliez unde sa puna timisoreana.

            Apreciază

          • @Adriana – Nu cred ca ar trebui sa vizati (sau sa visati) aprecierea explicita a decentei din mesaje (sau acceptul cuiva, oricui, pentru forma sau continut), pentru ca asta v-ar ingradi (si mai mult) libertatea de exprimare.

            P.S. Numai sa vrea si timisoreana… sa se combine cu Ursus. Prietenii stiu de ce?

            Apreciază

          • si o dedicatie of(f) topic pentru Adriana:

            Apreciat de 1 persoană

  5. AdamA4 said

    Gara pentru v0i cu lescu si gargara pentru (69). Marius Tuca Show. Sa vina Radu Humor, ca îmi e dor de umor …Aleph News;

    Apreciază

    • Vorbeam de lup, si prostul la ușă – nelipsitul zgomot de fond, ca ilustrare a deplinei liberații de exprimare, indiferent de natură, anvergură, cultură sau de orice altceva, inclusiv pentru nimicuri cu tupeu care scârțâie a scheunat…

      @Iosif Greblea (aaa Dama 4 all) – Va mulțumesc pentru entuziasmul cu care nu ezitați sa ilustrați felul in care am dori sa subliniem in ce consta deplina libertate de exprimare, inclusiv pentru zgomote înfundate.

      Apreciază

  6. AdamA4 said

    Cea mai bună formă de comunitate filozofico-politică și noua insulă a utopiilor…mascate, blocate pe canale tele vizate, inclus canalul Suez si sue dez.

    Apreciază

    • Iosif Greblea găvărește despre utopii… Tiii, na beleaua. Practic Iosif Greblea vine si revine si sustine ca el nu exista. Si culmea e ca nici macar nu-i atat de istet sa faca afirmatia cu pricina doar la misto, in speranta ca cineva l-ar intreba „si daca nu exista, atunci cine zice?”. Nu, omul, ca Iosif Greblea e (si el) un (fel de) om, care ia totul, dar absolut totul in numele lui personala Greblea (Ce ierarhii?, ce sfinti? ce Dumnezeu? Greblea e TOTUL), se multumeste cu mult mai putin, cu un icnet ignar care inseamna „sunt aici, exist, subzist si dau corp utopiei de a fi fiind. Prost, dar n-are a face. Mai departe e treaba voastra. Io Iosif mi-am aruncat piatra”. Bravo mestere. Am luat la cunostiinta. Vad ca-ti priesc utopiile. 🙂

      Apreciază

  7. RALG said

    Mi se pare fabuloasă lozinca „Jos Pandemia!” – Pentru că denotă! 🙂

    Apreciază

  8. Update: Trei stiri care completeaza ideea…

    1) Un român din Germania şi-a înecat în sânge iubita şi a ucis-o în bătaie, dar nu va face nici măcar o zi de închisoare. „Nu trebuie să te învinovăţim”

    Sângerosul incident a avut loc în noaptea de 7 spre 8 ianuarie 2020, când bărbatul s-a înfuriat pe partenera sa, Florentina P. după ce aceasta l-a contrazis într-o discuţie. Într-un acces de furie, Nicolae I. s-a năpustit asupra femeii şi a doborât-o cu o ploaie de lovituri. A continuat să o izbească violent şi chiar şi atunci când ea îl implora să se oprească, ba chiar şi atunci când femeia sa a renunţat să mai încerce să se apere, iar oasele ei trozneau sub pumnii şi picioarele sale. A murit înecată cu propriul sânge

    Se pare ca exista si feluri mai drastice de a interzice dreptul la opinie (decat simpla cenzurare, banare, interzicere a vorbitorului).

    ***

    2) A rămas cu soţul ei după ce acesta a devenit femeie. Cum arată viața lor amoroasă acum. De ce a luat această decizie

    „Un mariaj perfect este despre doi oameni imperfecţi care refuză să renunţe unul la celălalt” – asta cred cei doi protagonişti ai acestei poveşti de iubire diferite, Cand iubesti dragostea e mare. Sexul nu conteaza.

    ***

    3)
    Cristian Tudor Popescu are doi copii
    Se ştie că celebrul gazetar are doi copii: Tudor Popescu, fiul cel mare, şi Cristian Popescu, fiul cel mic. Se pare ca s-a multiplicat singur rezultand un extra-Popescu (Daca-i pui la un loc pe cei doi pui al lui Cristian Tudor Popoescu rezulta Cristian Tudor Popescu Popescu…)

    Ce spune Cristian Tudor Popescu despre relaţia părinţi-copii? „Copiii se fac pentru părinţi. Dacă îmi spuneţi mie că cei care fac copii au în cap perpetuarea speciei sau demografia României… O să vă spun ceva greu de înghiţit. Oamenii fac copii când au un grad ridicat de insatisfacţie în legătură cu propria lor existenţă în această viaţă”.

    Asadar copiii se fac explicit ori pentru a perpetua specia, pentru a spori populatia Romanie ori (daca nu) pentru a atenua frustrarile insilor legate de insecuritatea personala, insatisfactia fata cu conditia umana.. Alta cale nu vad, alta cale nu e.

    Apreciază

    • La cata frustrare afiseaza dl.Popescu, doi copii cu patru femei, denota mai degraba un randament foarte scazut, in ceea ce priveste defularea. Norocul d-lui inginer Popescu e ca a prins loc in presa (si si-n audio-vizual…) unde sa-si continue defularea. In rest d-lui face sex doar cu gandul… la copii. 1 Iunie, ziua sexului neprotejat.

      Apreciază

      • Stely said

        Mda, este ciudata logica lui CTP . Dupa modul de gandire, aproape mercantil , nu poti decat sa te intrebi daca isi iubeste copiii cu adevarat . Eu cred ca nu, si nici pe mamicile lor nu le-a iubit. Nici macar sa se simta un om implinit nu este in stare. Cand va muri va trai ,totusi , prin ei. Intr-un fel isi asigura nemurirea. Cunosc doua persoane care necastorite fiind au avut curajul- una dintre ele sa faca un copil fara sa-l oblige pe el sa-si recunoasca fiul , iar cealalta sa adopte unul de la casa de copii. Si nu l-a ales dupa calitatile fizice sau cu o dezvoltare intelectuala normala ,ci unul cu probleme de handicap fizic si mintal. Acum fetita aceea este farmacista ca si maica-sa ,fiind partenere in farmacia proprietate privata pe care o detin impreuna . A facut un copilas nedorit fericit .
        P.S. In situatia aceasta s-ar fi cuvenit ca CTP sa se autocenzureze . Faptul ca si-a dat drumul la gura ,negandibdu-se ca cei doi fii , chiar daca sunt maturi, ar putea sa se considere raniti. jigniti etc . 😦

        Apreciază

        • Tinerii Popescu n-ar trebui s-o ia in nume personal.

          P.S. D-voastra de ce credeti ca se fac copiii? Care sa fie motivatiile posibile ale posibililor parinti si care dintre acestea ar fi rezonabile, demne si care nu?

          Apreciază

          • Stely said

            Nu cred ca exista motivatii punctuale ca sa faci copii ca parinti . Dorinta sexuala vine la pachet cu dorinta procreerii . Ele fiind inscrise in legea firii (naturii) in ADN-ul vietii inca de la inceputurilor, cand Pamantul avea la suprafata lui, in baltile statute (scazute) de caldura soarelui , „o spuma galbena” formata din trilioane de celulule primitive dotate cu niste catene de acizi nucleici care se numesc acum gene . Aceste catene au reprezenta primele „protocelule” insa numai o parte dintre ele au supravietuit, incepand sa evolueze pe cai metabolice primitive ajungand astfel sa se autcopieze, precum ARN-ul covid-19 … 🙂

            Dar unde vreau sa ajung , ca sa nu va plictisesc ? Dupa o lupta apriga pentru supravietuire a resit sa scape de la moarte o singura specie ,procurandu-si drept hrana nutrientii necesari pentru reproducere. Aceasta s-a numit „Marele supravietuitor”. Ei bine , dupa multe etape evolutive incepe un proces ai „circuitului genelor”(2 la numar -Asi B) suferind niste mutatii care sa-i permita ADN-ului sa se repare cu scopul unic de a se reproduce, ultimul lucru pe care trebuie sa-l faca un organism. Voila !!
            Prin urmare facutul copiillor si cu accentul pe „o” are drept motivatie , Supravietuirea Speciilot .

            Exista insa si motivatii personale , care tin de fiecare cuplu(parinte) in parte. Noi ne-am dorit inca de la inceput sa facem 3 copii , sa contribuim astfel si la sporul demografic , dar am facut numai doi. Motivul a fost unul serios pe care l-am invocat numai eu. Nu mi-a „dat voie ” tiranul Ceausescu. Trupul si mintea mea au refuzat se procreeze la comanda. Pe cei doi I-am facut unul dupa altul , cu bucuria unui om implinit – bucuria de fi si de a oferi aceeasi bucurie altor vieti. 🤩

            Apreciază

          • Interesanta incursiune si chiar palpitanta pe alocuri, da la (hăt) lipsa de viata si vointa până la dorinti nemarginite plantand intr-un at-om (precum dorinta cu pricina ce le-abate si pe pasari de vreo doua ori pe an)… cu un mic amendament: ARN-un covid-19 n-a ajuns sa se auto-copieze (virus si voyerist fiind nu este in stare de asa ceva, solicitand altora sa o faca in locul sau)

            Probabil ca mai putin inefabila ar fi intr-adevar tema legata nu de ce se fac copii ci de ce nu se (mai) fac copii. Adica de ce refuza unii sa aiba copii, sau de ce se opresc din facut copii. In cazul d-voastra motivul a fost Ceausescu. In cazul ziaristului Cristian Tudor Popescu explicatia e si mai simpla. N-ar mai fi avut ce nume sa le dea (Tudor si Cristian fiind deja adjudecate)… Da, era odata moda trei, unul pentru mama, unul pentru tata, unul pentru spor… Probabil ca pana sa construiasca Elon Musk orase pe Marte, moda doi ar fi mai potrivita Planetei de Pamant. Jos pandemia. Traiasca natalitatea libera. Mai ales ca si ritmul a luat-o razna. Am auzit ca avem un record: o bunica la 22 de ani !!!

            P.S.

            – Tata, tata, cand m-ati facut tu cu mama, ai fi vrut sa fiu fata sau baiat?
            – Fiule, eu de fapt am vrut sa ma distrez un pic…

            Apreciază

  9. Intr-o interesectie de poteci dintr-un parc, pe un panou scria foarte mare, in partea de sus: „Atentie curisti” (gen Atentie hoti de buzunare). In partea de jos a panoului cu un scris foarte mic (incat trebuia sa te apleci ca sa-l poti citi) era adaugata o nota: „Prea târziu”.

    Apreciază

  10. Radu Humor said

    De ce numarul noilor cazuri de Covid-19 S-A PRABUSIT in TEXAS dupa ce guvernatorul a hotarat ca MASCA NU MAI E OBLIGATORIE?
    Posted in Coronavirus, masca de protectie, TEXAS by saccsiv on martie 30, 2021
    Dupa cum stiti:

    Joe Biden considera ca este o ”gândire de tip Neanderthal” decizia guvernatorilor din Texas si Mississippi de a ridica obligativitatea purtării măștii

    Iata ce putem citi la Texas| Cifrele epidemiei sunt în continuă scădere, deși măștile nu mai sunt obligatorii, iar întreprinderile lucrează la capacitate maximă de pe SMART RADIO:

    Proteste, 2020. Texanii cereau de pe atunci redeschiderea

    MANIFEST anti-amendă pentru mască, distribuit de un comisar de Poliție pe WhatsApp

    Sursa: https://www.dcnews.ro/manifest-anti-amenda-pentru-masca-distribuit-de-un-comisar-de-politie-pe-whatsapp_806000.html

    Christian Ciocan, comisar de Poliție, a distribuit, pe WhatsApp, un manifest anti-amendă privind purtarea măștii de protecție împotriva coronavirusului.

    ”Cum trebuie sa procedăm cu amenzile aplicate pentru nepurtarea pe faţă a măştii. Am spus “pe faţă” având în vedere faptul ca legea 55/2020 nu prevede nicăieri unde ar trebui purtată masca, iar toate celelalte acte normative inferioare ierarhic legii care ar fi trebuit să rezolve problema, sunt nule din start.

    O altă gravă anomalie este faptul că instituirea stării de alertă doar prin Hotararea Guvernului şi fără control parlamentar, este neconstituţională. Starea de alertă nici nu este prevăzută in Constituţia României.

    Cu toate acestea, poliţia dă amenzi cetățenilor României, chipurile, pentru nepurtarea măştii de protecţie. Dar procedând aşa, poliţiştii care o fac, comit infracţiunea de abuz în serviciu care se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani. Este vorba despre articolul 297 din Noul Cod Penal.

    În consecință, orice român care a primit sau care va primi amendă pentru nepurtarea măştii, o poate contesta în instanţă pentru a i se anula. Vă prezint acum procedura:

    Mai întâi, amenda nu trebuie semnată. Şi desigur, nu trebuie plătită. Apoi, din partea celui amendat, poliţistul care scrie acel proces verbal este obligat să scrie motivul pentru refuzul lui de a semna. Este important să i se dicteze poliţistului, iar el să scrie exact ce spune cel amendat. Va spune în cuvinte proprii că nu este de acord cu amenda pentru că (1) aceasta este neconstituţională, (2) pentru ca îi încalcă drepturi fundamentale si libertăți garantate de Constituţie şi (3) pentru că cei care emit acea amendă comit un abuz în serviciu. După ce este completat procesul verbal cu acele precizări, amenda urmează să vină prin poşta la domiciliul celui amendat.

    Legea prevede că orice amendă poate fi contestată în termen de 15 zile de la acea dată calendaristică.

    Se face o foto-copie a procesului verbal care se depune la Judecătoria de care aparţine cel amendat, împreună cu acea Contestaţie în care se solicită anularea amenzii. Această Contestaţie se bazează pe decizia nr. 457 din 25 Iunie 2020 a Curţii Constituţionale a României.

    Contestaţia poate fi completată cu solicitarea instanței pentru tragerea la răspundere penală a agenților de politie care au întocmit procesul verbal, având in vedere că faptă lor se încadrează în prevederile articolului 297 din Noul Cod Penal care se referă la abuzul în serviciu.

    Se pot solicita instanţei despăgubiri din partea persoanelor care au încălcat legea în dauna părții vatamate (pentru daune morale şi materiale).
    Acolo unde există posibilitatea, Contestația se poate depune la Judecatorie şi electronic, prin mail. În acest caz, tot prin mail va veni din partea Judecătoriei numărul de Dosar înregistrat pe numele celui care a facut Contestația pentru anularea amenzii.

    Dupa primirea numărului de Dosar, se plăteste taxa judiciară de timbru, care în prezent a ajuns la valoarea de 30 de lei.

    Judecătoria va emite o Citaţie pe care o va trimite prin poştă contestatarului amenzii. După primirea Citaţiei pentru prezentarea la proces la data stabilită, dacă dintr-un motiv sau altul nu puteţi participa, se poate solicita în scris sau prin mail judecarea cazului in lipsă.

    În acest caz, nu mai este nevoie să apelaţi la un avocat care să fie prezent acolo. Conform articolului 24 din Constituţie (alineatul 2), procesul va avea oricum un avocat numit din oficiu, dacă el nu este ales anticipat. Totuşi, este mult mai bine ca cel care a contestat amenda sa fie prezent la proces.

    Este important ca în conținutul Contestației să se precizeze că în conformitate cu decizia Curţii Constituţionale a României nr. 457 din data de 25 Iunie 2020, nu se pot aplica sancţiuni în baza articolului 65 litera (h), pentru că Hotărârile de Guvern şi Ordonanțele sau Ordinele de ministru nu pot restrânge drepturile şi libertăţile cetățenești. Curtea Constituţională a desfiinţat aceste acte normative. Constituţia spune în articolul 53 că trebuie făcute doar prin lege.

    Deci, numai cu 30 de lei se poate scăpa de orice amendă emisă de poliţie pentru nepurtarea măştii, mai ales cand este vorba despre nepurtarea ei în spaţii deschise, dar şi în celelalte cazuri.

    Decizia instanței de anulare a amenzii va veni prin poştă

    Acum, trebuie să mai stim că în ultima perioadă, după ce patrioţii români amendați în acest mod şi au obţinut deja anularea amenzilor pentru nepurtarea măştii, unii poliţişti au înţeles că sunt puşi de şefii lor să facă abuz în serviciu şi au schimbat tactica: dau doar avertismente în loc de amenzi.

    Deci vedeţi că se poate! Legea este de partea cetățeanului. Trebuie doar să ne facem partea, adică să ne folosim de oportunitățile legale pentru a ne apăra drepturile şi pentru a ataca în instanţă abuzurile pe care statul le face asupra cetățenilor prin intermediul poliţiei române.

    Apreciază

  11. Material bibliografic pregatitor (pentru Planeta sperlingilor). Facultativ deci cu atat mai obligatoriu. Unii vor recunoaste si identifica personaje, apucaturi, situatii..

    Apreciat de 1 persoană

  12. Am impresia ca cineva si-a (re)pierdut o oaie. Sau o capra… capra vecinului. 🙂

    Apreciază

  13. Radu Humor said

    Radu Humor spune:
    30 MARTIE 2021 LA 23:48
    Comentariul tău așteaptă moderare. Aceasta este o previzualizare; comentariul va fi vizibil după ce este aprobat.
    Aoleu, Herr Fritz, ți-a zburat porumbelul fără să vrei : cică manifestațiile au început să aibă, printre altele, și accente xenofobe ! Păi , dacă și tu Fritz și Johanus și Arafat, și Barna și Orban și Clotilde Armand și Mixich și Coliban și tot UDMR-ul și toți parlamentarii de la minorități sunteți principalii vinovați (poate mai puțin cei din urmă, pentru că n-au puterea de decizie a celorlalți) pentru tot ce se întâmplă-n țara asta, pe cine-ai vrea să dăm vina ? Tot pe Dragnea, pe Putin, pe Trump sau pe Ceaușescu pentru ce ni se întâmplă acum când la butoane sunteți voi, neisprăviților !? Poate nu toți răuvoitori și disprețuitori ai acestui neam, dar obligați să faceți și să luați nu numai toate bogățiile românilor, libertatea și confortul lor, atâta puțin care mai exista,dar și decizii criminale care duc la disoluția Statului Român ! Că dacă se duce naibii România nu noi suntem cei care avem asigurate refugii prin țări străine, că noi n-avem altă Țară , nici alte neamuri prin străinătate, dar voi, la o adică aveți ! În primul rând tătuca Soroș care, cel puțin teoretic ar trebui să aibă grijă de voi și de progeniturile voastre ( care aveți, unii nu prea, dar nu-i bai !), pentru tot ce-ați executat orbește la ordinele lui și a clicii sale( ei își zic Club) nenorocind în ultimul hal Țara asta ! Și voi vă plângeți de xenofobie ? Câți români sunt președinți, premieri, parlamentari, ambasadori, primari și alte funcții importante în vreun stat străin , cum sunteți voi în România ?! Să vă fie rușine, nesimțiților !

    Apreciază

    • Nu intelg de ce vi s-a cenzurat acesta mandrete de mesaj. Este un mesaj atat de stupid, de fudul si si inofensiv incat moderatorul cu pricina trebuie sa fi fost foarte nevricos. Poate ca o fi fost si el un partiot (ca si d-voastra) care, tinand la onoarea noțiunilor de „român” si „Romania”, i s-o fi făcut brusc rușine sa fie asimilat prin asociere cu asemenea jalnic rateu uman si mandru rebut al roamnismului. Bai Radu, bai nesimtitule, tie nu ti-e bai rusine sa produci (si inca in scris) asemenea jeg si sa mai si umbli cu el de colo, colo sa-ti etalezi fudulia. Bai frate ca ti se face naiba si rusine si lehamite de nivelul la care au ajuns trepadusii care canta natia romana intru onoare salvare pe post de trolli cu auto-amorsare, Radu Humor si Ioan Sperling. Totusi, moderatorul acela se inseala. Astia-s oamenii, cu ei trebuie sa defilam.

      Radu Humor, stimate domn, fiti atat de bun si precizati care este blogul pe care ati fost cenzurat si pe care vi s-a refuzat frumusetea de mesaj pe care ni l-ati adus plocon pe Arca lui Goe, daca nu va e cu banat.

      Apreciază

  14. Adriana said

    O mare dezamăgire comentariile la acest topic. Neașteptată reacția, practic inexistenta fata de subiectul din videoclip si anume Cum sa nu iei lucrurile personal. Nostrastella s-a scărpinat în nas teleportand câteva propoziții din videoclip într-un comentariu doar sa lase de înțeles ca chipurile ar fi rămas cu ceva din trecerea pasagera a d-ei pe la Harvard. O fi trecut sau nu o fi trecut pe acolosa, nu am de unde sa știu, dar ce-i drept dacă ea a realizat un copy-paste dintr-un videoclip într-un comentariu pe semne ca a învățat undeva tehnica acestui limbaj de script??? Domnișoara Stely s-a scărpinat după urechiușe a răspuns divei de Monaco doar pe înțelesul d-ei ocolind galant subiectul fluturând năframa-n vârf de bat. Goe, magnificul Goe dupe ce si-a mangaiat mustata tip ghidon si-a asezat cipilica pe cap a raspuns in raspar tuturor, fentand subiectul si a dat-o cotita. Dezolant moderator Mon cher. Nu am putut dialoga, el o tine tanga, danga, langa si balanga intre a le lui. Este asa de liber in exprimare ca culme, culmilor nu ciripește nimic. A apelat repejor la un update, poate, poate o stimula ceva. V-om vedea rezultatele.
    Primul punct din update nu are nici o legatura de libertatea de exprimare. Este cazul unui om suferind de o boala psihica severa, schizofrenie paranoida fara discernamant cu momente de halucinatie si deliruri grave pierzand contactul cu realitatea. La punctul doi bravo lor, ca s-au inteles si au devenit dintr-un cuplu doar doua fete cucuiete. La punctul trei ati extras dintr-un context mesajul. Este tipic exprimarii lui CTP de multe ori ciudate dar nu as da totusi cu noroi in el fiindca sunt articole in care se afirma ca isi iubeste mult baietii si este un tata mandru de ei. Isi tine viata privata departe de ochii lumii si bine face. Sunt in dezacord cu formularea dar nu ma deranjeaza foarte tare nitel adevar exista. Unii parinti fac copii si ii abandoneaza. Altii in fac si ii omoara. Nu putini sunt cei care ii exploateaza obtinand foloase dupa prestatiile lor. Cativa ii mai si vand. Altii mai domni azvarle copii la bunici si ii viziteaza cand si cand dar ce-i drept ii iubesc dar nu ii vor pe aproape de ei. Deci cazuri intre cazuri. De ce au facut cei mentionati mai sus copii? Oare doar sa sporeasca demografia…..

    Apreciat de 1 persoană

    • Eeeee, de data asta cam aveti dreptate.

      Apreciază

    • … dar … pentru starea comentariilor exista niste circumstante atenuante… Nici topicul n-a fost destul de ofertant in forma. Tema, da foarte generoasa, despre a lua sau a nu lua la modul personal reactiile altora, cand, cum, unde si cat… Dar felul in care a fost propusa (printr-un video-clip in limba engleza) a fost o banala si simpla improvizatie, care a mizat pe inspiratia si mobilizarea spontana a vizitatorilor-comentatori. Uneori se intampla asa ceva (in special cu initiativa unuia interesat in mod special de tema data), rezultand practic din nimic schimburi captivante de replici, dar alteori nu, nu se decleanseaza altceva decat acumularea de comentarii disparate fara un fir epic anume. Unii pot fi dezamagiti de un astfel de rezultat. Altii nu, iar altii pot fi chiar dimpotriva… (de exemplu Iosif)… Pentru ca e loc pentru divagatii cat cuprinde…

      Mda, topicul (per se) ar fi meritat o proza scurta, si si o mica snoava de legatura cu tema cenzurii in lumea comentariiilor libere, dar de, a avut ghinion… 🙂

      Apreciază

  15. V-om vedea rezultatele.”

    se văd și sunt sigură că poți mai mult.
    (la limba rommanes mă refer?)

    Apreciat de 1 persoană

  16. AdamA4 said

    Mult (H)umor pe (b)Arca lui Goe, totusi, (999)Noi unA, ramânem cum am stabilit cu destabilizatii de dupa stabilopozi pe puntea… plutei.

    Apreciază

  17. Iosif said

    Mai mult preţuieşte săracul care umblă în neprihănirea lui decât bogatul care umblă pe căi sucite.
    Cine capătă înţelepciune îşi iubeşte sufletul; cine păstrează priceperea găseşte fericirea.
    Omul face multe planuri în inima lui, dar hotărârea Domnului, aceea se împlineşte.
    Loveşte pe batjocoritor şi prostul se va face înţelept; mustră pe omul priceput şi va înţelege ştiinţa!
    Cine nesocoteşte Cuvântul Domnului se pierde, dar cine se teme de poruncă este răsplătit.
    Sărăcia şi ruşinea sunt partea celui ce leapădă certarea, dar cel ce ia seama la mustrare este pus în cinste.
    Cine umblă cu înţelepţii se face înţelept, dar cui îi place să se însoţească cu nebunii o duce rău.
    Omul de bine lasă moştenitori pe copiii copiilor săi, dar bogăţiile păcătosului sunt păstrate pentru cel neprihănit. (PRO VERBE LE)

    Apreciază

    • Cu ce ocazie pe la noi, inteleptule? Impresia mea, si pardon de impresie, e ca dacă ai fi doar prost n-ar fi asa grav, dar esti si smintit si nesimtit. Ma rog, doar că nu-ti dai seama tot incercand să te ei in seama, si daca nu aici, atunci unde? Umbla omule si nu mai pacatui! Căci până acum (la etatea ta) esti un pacatos odios si fara de scapare. Numai de acum incolo ai avea o sansa de mântuire, ca pastrandu-ti prostia (cea de Domnul data tie) sa te dezbari macar de nesimtirea cu care pitrocesti vorbe goale pentru a-ti zidi tie lacas (caci si pe Arca lui Goe si-a gasit cucul Greblea loc de cuib)… Sărmanul, oropsitul, nici nu bagă de seamă cum il ocrotim si-i protejam fiinta si esenta (noi arhivarul) intru a sa conservare si neschimbare si-n cala adunare. Greblea, un bob zăbavă. Atat de plin de el si de AAAE-uri behaitoare, incat Dumnezeu nu mai incape in cochilia uscata a acestui zombie, care toata ziulica clipoceste clisee si-n culcare si-n sculare. Fiind ceea ce este pentru a nu fi. Nimic. Da nu-i cam putin bre? Munca matale… Da’ scump te crezi prea-inteleptule (de doi bani savoare)…

      Apreciază

      • Stely said

        @ Arca lui Goe ,
        Fiindca tot ne-ati trimis pe topicul Cea Mai Mare CMM (habar nu am de ce…) m-am gandit sa aduc , din motive lesne de inteles doua comentarii . Unul , aici :

        Polichinelle said
        noiembrie 18, 2012 la 11:14 pm

        N-aș vedea în M. Goé nici un steroid artistic, nici un ghimpe fără noimă. El e mai degrabă un talentat prilejuitor: aerisește camera, pune masa, face focul, toarnă vinul, pregătește terenul, furnizează caloria optimă pentru o sumedenie de manifestări. Din stupizi scoate balauri de prostie, din naivi stoarce ridicol și neprihănire, din vanitoși culege tumori, din curioși decupează cordiale insomnii. Omul îmi pare opusul moderatorului nostru de televiziune. În loc să obtureze, încurajează; în loc să dăscălească, țopăie, uneori, sibilinic; în loc să se exhibe gros, își profilează musafirii. Nu un intelectual, așadar, ci un soi mai rar: o consistentă oportunitate, un loc de întâlnire, o ambianță vie. Ca o grădină.

        Iar celalalt aici :

        Dl.Goe said
        noiembrie 19, 2012 la 1:48 am

        P.S. Cred ca dl.Goe, daca-mi dati voie, ar putea trece drept un fel de Columb care n-a plecat sa ajunga in India si nici sa descopere America. A incasat fondurile si donatiile care sponzorizau aceste deziderate, acceptate formal, si dus a fost. Nu, n-a fugit pur si simplu cu banii, ci a plecat sa descopere ceva, fara sa stie ce. Ce s-o gasi. Daca s-o gasi. Trebuie sa se gaseasca. A consemnat tot ce a descoperit pana acum. A strans probe. Le-a depozitat pe Arca. In cala. Acuma a ajuns in Galapagos si aduna material pentru o teorie sau pentru altceva de acest gen literar. Desigur ca atent la sentimentele sponzorilor, spera ca pana la urma sa ajunga in India dupa ce va fi descoperit America, in treacat. Deocamdata habar n-are daca din ceea ce s-a strans in cala se poate incropi vreo descoperire sau vreun tezaur, ori macar marfa vandabila din care sa stranga bani de intors acasa (pentru a se intoarce; la inchisoare; pentru de/lapidare). Privesc cu curiozitate traseele d-lui Polichinelle pentru ca miscarile sale in HUVACA par pline de talcuri din care se pot procesa informatii utile in vederea planuitei intoarceri si/sau deplinei ratatciri a d-lui Goe.

        P.S. Nu cred ca este cazul sa-i prezint pe cei doi comentatori, intrucat sunt prezentati mai sus, si nici cu ce ocazie au fost scrise comentariile . Le-am adus insa , intrucat consider ca sunt elocvente in contextul topicului prezent . Este bine de stiut pentru toti cei care il cunosc de putin timp pe Dl Goe- aka -Arca lui Goe.😎

        Apreciază

        • E-hei, Polichinelle trebuie sa fie la ora asta foarte batran, foarte blazat si foarte intelept. Sper ca macar partea poetica sa fi ramas intacta-n d-lui. HUVACA ar fi meritat oleaca mai multa osteneala din partea d-lui si si d-lui mai multa glorie virtuala, clandestina si cvasi-anonima din HUVACA. Esantioanele depuse in cala stau marturie in acest sens, dar… cui ii pasa. In HUVACA nu exista atomi ci doar materie stranie, anonima, un soi de plasma fluida de quark-uri, fara identitate, care face ne-facad si netrebuindu-i cam ca materia din:

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat: