(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator și ventrilog al celor fără de blog. Despre NIMIC !

Pâlnia si Stamate 2

Posted by Arca lui Goe pe iunie 16, 2024

Tentativa de hărțuire a publicului întru ispitirea acestuia spre a-și aduce contribuția la închegarea unei viziuni arcagoeologice asupra relației enigmatice a divinei matematici cu fizica a eșuat lamentabil cu succes. Nu degeaba au remarcat unii critici faptul că, în buna tradiție a arcei, majoritatea epopeilor începute cu elan n-au ajuns la nicio finalitate, fiind abandonate în mod constant înainte de ajungerea la vreun punct… culminant, la vreun deznodământ sau la vreo concluzie. Eventualilor vizitatori sincer nedumeriți sau (Doamne ferește) dezamăgiți de perpetua alunecare în aceleași șabloane ale abandonului prematur, care n-au prins pe cont propriu, în mod independent, șpilul lucrurilor, li s-ar cuveni (poate) o explicație… iar explicația este cât se poate de simplă: Intenția cu care sunt propuse „publicului” diverse subiecte (conexe tematicilor de bază ale Arcei lui Goe), nu este aceea de a ține prelegeri, de a face expozițiuni, cadouri, surprize, nici de de a-i informa, lumina, extazia sau impresiona pe martorii inocenți care se întâmplă să fie public… mai mult sau mai puțin persistent)… D-l Goe nu este formator de opinie și nici autor în căutarea publicului, ci un personaj în căutarea autorilor… Există câteva teme în legătură cu care m-ar interesa să conversez cu interlocutori potriviți… conversația și potriveala interlocutorilor fiind la fel de importante ca temele înseși… iar acestea nu pot fi înlocuite cu surogate, nici măcar de amorul artei… Dacă tema a fost lansată, dar conversația potrivită nu s-a amorsat și interlocutorii adecvați nu și-au făcut apariția, nu există niciun motiv serios de a închide temele respective, de a le propune în mod solitar concluzii și de a le finaliza în vreun fel, frumusețea fiind, în context, chiar aceasta, de a le lasa așa, de izbeliște… până la o presupusă proximă ocazie. In subsidiar se colectează (ca bonus) și se valorifică felurite efecte secundare, colaterale, rezultate prin interacțiuni cu mediul virtual, care generează aleatoriu, prin fluctuații cuantice, particule elementare virtuale sub formă de personaje, vizitatori, comentatori, care au prestații de scurtă durată în areal, și care se înregistrează și acumulează în jurnalul de bord și în cala Arcei lui Goe…(pe falia temporală aferentă ipoteticului Potop)… Până atunci însă… un pic de fotbal. 🙂 Scuzati, d-voastră vizionați fotbal? Euro 2024 !!!

23 răspunsuri to “Pâlnia si Stamate 2”

  1. Mă străduiesc să identific personajele din acea pictură naivă… Fără îndoială, tu ești tipul care vrea să încerce marea cu degetul :). Te-am recunoscut după bluza de marinel. Eu aș putea fi aia cu pisica în brațe, deși Mili e negru dar, cine știe, s-o fi decolorat de la soare. Stely e doamna în alb, cu privirea ațintită către orizont? Grasa cu codițe e Olga? Cine e, însă, disperata care, deși se află într-o barcă onorabilă, face semne vaporului îndepărtat? Omul de la prova e… cine e? Florin? Aldus? ?)

    Apreciat de 3 persoane

    • Pasageri clandestini… Poate că Arca lui Goe este ambarcatiunea care se vede în zare… 🙂

      Apreciază

      • Aaa, nu! La orizont e un vapor comercial. De rând.
        🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • Stely said

        „Poate că Arca lui Goe este ambarcatiunea care se vede în zare… ”

        Asa si ce legatura ar fi intre barcuta cu personajele propuse de Renata , Arca lui Goe , Palnia si Stamate ? Am putea identifica vreo asemanare (potriveala)intre textul propus de Dl Goe si romanul cu pricina ? Eu cred ca textul propus de Dl Goe este intocmai ca si romanul urmuzian o ironie, aici , la adresa asa zisului esec ” lamentabil ” al temelor („epopei”) incepute si nefinalizate lansate pe Arca lui Goe .Desigur ca ironia se extinde in aceeasi masura si la „pasagerii ” Arcei lui Goe . Ar fi normal ca personajele din barcuta sa fie identificate intr-un fel cu cele din Palnia si Stamate . Barca ,fiind apartamentul in care se afla familia Stamate . Palnia fiind barca, iar Arca ce se vede in zare ar fi dorinta (nazuinta) de a ajunge la ea pentru pentru salvarea de la potop. Eu cred ca ar trebui sa fim cat da cat realisti. N-o sa ajungem acolo niciodata . Marturisesc ca in sinea mea am crezut ca mai e putin si gata , asta deoarece mi s-a parut ca cel putin tema „Divina matematica” nu a fost un esec. Acum insa sunt cam descurajeata . Eu ce pot face mai mult ? 🤔

        Apreciat de 1 persoană

        • Stely said

          P.S. Aici un mic fragment din „Palnia” si Stamate :

          „Pentru Stamate, palnia deveni de atunci un simbol. Era singura fiinta de sex femeiesc cu un tub de comunicatie ce i-ar fi permis sa satisfaca si cerintele dragostei, si interesele superioare ale stiintei. Uitandu-si cu totul sacrele indatoriri de tata si de sot, Stamate incepu sa-si taie in fiecare noapte, cu foarfeca, legaturile ce-l tineau atasat de tarus si, spre a putea da frau liber dragostei sale netarmuite, incepu sa treaca din ce in ce mai des prin interiorul palniei, facandu-si vant in ea de pe o trambulina construita expres si coborandu-se apoi in maini, cu o iuteala vertiginoasa, pe o scara mobila de lemn, la capatul careia isi rezuma rezultatul observarilor sale in afara.”

          Apreciat de 1 persoană

        • Am impresia ca nu prea va uitati la fotbal! 😦

          Divina matematica nu-i deloc un esec. Esec a fost rezultatul tendativei de a atrage comentatori potriviti in discutii potrivite cu divina respectiva. In rest au fost succese pe toata linia, inclusiv in comentariile care au oferit variante alternative captivante de petrecere a timpului liber pe puntea deschisa a Arcei lui Goe. 🙂

          Apreciat de 1 persoană

  2. Vladen said

    Cu pasiune! Am noroc sa si doamnei ii place si nu se plictiseste. Ma bucur grozav ca a inceput campionatul si abia astept sa inceapa olimpiada. E grozav anul asta!

    Apreciat de 2 persoane

    • Da, foarte frumos că si doamna este microbistă. Singurul dezavantaj este că dacă la meci sunt în anturaj si domane nu poti să înjuri liber atunci când situatia din teren o cere imperios. 🙂

      P.S. E ciudat ca cel mai tare fotbalist norvegian (printre vedetele Europei) priveste competitia asta de pe margine. Oricum presupun că tu tii cu… Elvetia. Sau cu România? 😉

      Apreciază

  3. Olga Rajala said

    La ora 16.00 începe meciul România Ucraina. Hai băieții, hai că puteți să fiți câștigători. Hai România!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Stely said

    Gol , Gool ,Goool !! de trei ori …pana acum… !! A renascut fotbalul romanesc ! Bravo ! Hai Romania !🏆

    Apreciat de 1 persoană

  5. Vladen said

    Pai cum Rusia lipseste ma reorientez si eu, ce sa fac :). Am incercat sa tin cu Romania, dar nu prinde, adica nu simt nimic, imi place cand castiga ca se bucura doamna, atat. Cu Elvetia am constatat cu mirare ca chiar tin. N-am idee de ce, ca-s helvet doar din motive tehnico-istorice (ca si francez, iar cu aia n-am tinut vreodata in viata mea). Singura explicatie ar fi ca mai conteaza si pe unde faci scoala, nu doar unde cresti. In Norvegia n-am facut scoala, plus e o situatie temporara, trece :). Deci Elvetia ramane.
    Evident insa acum ca daca joaca Romania, tin cu ea, doar ca total interesat: doamna e mult mult mult mai vesela cand castiga Romania si asta imi aduce beneficii :D.

    Apreciat de 2 persoane

    • Algoritmii AI au prezis ca echipa care va castiga competitia anul acesta va fi Anglia. Algoritmii astia sunt veniti recent in business si probabil că habar nu au că la fiecare competitie majoră cineva sau ceva a tot prezis că Anglia va fi castigatoarea, ceee ce, în mod firesc si constant nu s-a întamplat… si ceea ce probabil ca nici n-o să se întample.

      In afară de Romania pitorească, favoritele mele traditionale sunt Olanda si Italia, dar anul acesta nu prea cred că pot conta prea tare pe ele… Intrucât Anglia a optat pentru brexit, cred că sunt mari sanse să vedem o finală între adevăratele puteri ale Europei, ceva gen Franta – Germania. Desigur că price alte pronosticuri, predictii, anticipari si premeditari vor fi mai mult decat bine-venite pe Arca lui Goe. 😉

      Apreciază

  6. Vladen said

    A da si felicitari pentru victorie! A fost grozav!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Băăăi, am bătut cu 3-0! N-am văzut meciul, că eram la muncă, dar s-a cutremurat blocul de deasupra prăvăliei de trei ori. Pe urmă, umblau băieți cu steaguri pe stradă. Steaguri întregi, fără gaură, altminteri mi-aș fi închipuit că sunt călător în timp și m-am întors în 89.
    Absolut toate gospodinele care au cumpărat supozitoare cu glicerină după meci erau fericite, ca și cum supozitoarele și-ar fi făcut efectul din momentul achiziției. Cred că a fost un meci spectaculos, din moment ce atâtea cucoane constipate clipoceau de bucurie. 🙂
    Hai, România!

    Apreciat de 1 persoană

    • Aaaa, înteleg ! N-ai văzut meciul fiind pedepsită de soarta crudă care-ti subjuga munca vietii tale-ntregi, că dacă erai acasă… precis ai fi fost călare pe televizor, cu naveta de bere alaturi făcând galerie si urlând din toate puterile „Hai Romania!” Urmatorul meci e sâmbătă seara. Vezi cum îti aranjezi ploiile. 🙂

      Apreciază

      • Nu, domle! Dar dacă aș fi fost acasă, mă uitam, ce dracu! Nu cu bere, că nu-mi place. Poate cu vin. Și nu cu naveta, de navetă m-am săturat în tinerețe. 🙂

        Ce să vezi, sîmbătă muncesc și pe urmă ies cu niște prietene. 🙂 Iar pierd meciul, dar dacă ăsta e prețul să bată România, accept.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu