(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator și ventrilog al celor fără de blog. Despre NIMIC !

~Nexoterism (!!)

Posted by Arca lui Goe pe iunie 23, 2024

Ca entități ale existenței, în general, și ca ființe umane, în mod particular, ne manifestăm printr-o predilecție spre excese de neînfrânată varietate. Nimic nu evadează din ghearele acestei sete nesățioase de exagerare. Proclam: exagerez, deci sunt. Însăși existența se dezvăluie ca o exagerare colosală (666), iar viața se înfățișează ca o exacerbare strălucitoare (69). Pentru a ne sincroniza cu acestea, pentru a ne menține în sfera existenței și a vieții, suntem constrânși să ne aliniem la ritmul exagerării. Dilema noastră este că, chiar și în arta exagerării, tindem să depășim măsura, cu o abundență superfluă… Exagerez? Ei bine, da, exagerez… {[(Continuare din trecuturi exagerate: aici (o exagerare) si aici (alta exagerare)…)]}

Orice acțiune a noastră este înclinată spre extrem: facem totul prea mult sau prea puțin. Consumăm în exces, mâncăm prea mult, ne hidratăm peste măsură, fumăm excesiv, somnul ne copleșește, muncim până la epuizare, lenea ne învăluie, blogurile ne inundă existența, ne multiplicăm fără măsură, ne înșelăm cu o frecvență alarmantă. Sedentarismul ne definește, rămânem ancorați într-un singur loc, alergăm fără scop, iritarea ne consumă, petrecerile ne epuizează, izolarea ne închide în noi înșine, călătoriile ne dispersează, iubirea ne inundează, drogurile și socializarea ne satură. Sentimentalizam obositor, prea mult, abuziv, filozofăm până la exasperare, iar actul sexual devine o obsesie sau o raritate, sau se manifestă într-o diversitate amețitoare. Exagerăm cu diversitatea, cu varietatea, cu cantitatea… Suntem ființe ale exagerării… prea mult sau prea puțin din orice… Nici respirația nu ne este măsurată corespunzător. Gurmanzi, lacomi, nesătui, apatici, leneși, blazați, avidi, complexați, exagerați… Trăim în exces și murim exagerând. Exagerez? Ei bine, nu, nu exagerez… exagerând (contrazice-mă dacă poți oferi măcar un exemplu în care nu exagerăm, exagerăm și tot exagerăm)…

Asta fiindu-ne natura si destinul, nu aveam cum să ratăm chintesență excesului, exagerarea exagerarilor: vorbim prea mult. Vorbim prea prost. Prea fără rost. Vorbim prea în van.

Avem o problemă: vorbim! Este o problemă majoră, gravă, fără leac, dar căreia nu-i realizăm grozăvia. Suntem pierduți în sensul vorbelor… Rătăciți în imperiul cuvintelor, captivi iremediabil în închisoarea simbolurilor, decuplate de sens precum moneda de aur.

Desigur că a aborda tema exceselor vorbirii vorbind, este doar o altă exagerare, un alt exces. Dar, na acuma, unde s-a dus suta ducă-se si mia. Liber la excese. Liber la exagerari. Liber la teoriile chibritului despre păcatele practicantilor vorbirii de bodaproste.

Desigur că tema este exagerat de vastă, încat nici nu stii de unde să începi, de unde s-o apuci. Poate n-ar strica o scurtă trecere aleatorie în revistă a principalelor excese si abuzuri din semiotica umanoidă. Nu? Voi mentiona câteva la întâmplare (de gust) si apoi voi mai adauga si altele. Vom intra in detalii picante doar în cazurile acelora care vor starni vreun interes cuiva, adica acelea care-si vor găsi, printre vizitatori, contribuabilii pre/dispusi să dezbată voluntar sau să ilustreze involuntar (prin liberă exprimare) respectivele excese, abuzuri… ale exprimării oamenilor pe cale simbolică.

1. Turnul Babel. Sunt prea multe limbi si limbaje. Chiar si limbaje de programare sunt prea multe. Exagerat de multe. Absenta unei limbi planetare este în timpurile noastre un abuz neverosimil si inadmisibil. O absurditate persistentă. Bine că macar limba matematică este unică, la scară planetară si universală.

2. Falsificarea țelurilor elocuției. Se presupune adesea că discursul este angajat într-un scop transcendent actului însuși de a vorbi, că limbajul este un instrument, nu un finis în sine. Cu toate acestea, frecvent se întâmplă ca vorbirea să fie exercitată pentru simpla ei desfășurare. Scopul pentru care se angajează discursul este astfel corupt, distorsionat. Formal, implicit, ne exprimăm pentru a transmite ceva, pentru a comunica cu altcineva. În mod obișnuit, vorbim pentru a dezvălui ceva (sau, în unele cazuri, pentru a masca ceva), pentru a livra interlocutorului sau audienței o informație despre ceva ce transcende actul vorbirii, pentru a captura sau devia atenția interlocutorului și pentru a extrage de la acesta o reacție, o emoție, o transformare. Este un schimb aproape mercantil, în esența sa. Din păcate, există o pleiadă de escroci, de impostori ai discursului, care nu au nimic de spus, dar care, seduși de succesul obținut prin vorbire, practică mimarea discursului, mistificarea acestuia. Evident, au și ei motivațiile lor diverse pentru care se avântă în aventura riscantă a pseudo-discursului și aspiră, desigur, să obțină ceva (beneficii, calcule) de la public… pentru că, deși “vorbind” în gol, pentru simpla plăcere de a vorbi, nu se mulțumesc să-și exercite discursul în singurătate, acasă, în fața oglinzii, în gând, ci imperios în fața unei audiențe. “Arta mistificării” le cere să imite pas cu pas modul în care se desfășoară discursul autentic, să simuleze formal actul vorbirii. Trebuie să pară că discută despre ceva. În acest sens, aleg aproape la întâmplare un pretext, o temă, care ar putea fi de interes pentru public, și odată selectată, se apucă de construirea unui discurs care respectă formal normele elocuției, dar care, în practică, pervertește mecanismele și sensul discursului. Aici, prin discurs, desemnând în sens larg orice act de reprezentare simbolică. Desigur, între vorbitorii autentici și mistificatorii discursului se întinde o vastă zonă cenușie, în care se situează o mare parte dintre cei care se exprimă în public.

3. Într-o lume unde “dragostea” poate fi adăugată în coșul de cumpărături și “fericirea” se vinde la kilogram, nu este de mirare că ne-am pierdut în hățișul reificării. Ne plimbăm prin supermarketul conceptelor abstracte, punând în coș “succesul” și “împlinirea”, ca și cum ar fi conserve de fasole. “Statul” ne zâmbește de pe rafturi, promițându-ne “securitate” și “prosperitate” la ofertă specială, dacă cumperi două, primești și un “drept inalienabil” gratis.

Și cum să nu cazi în capcana (h)ipostazierii când “societatea” este tratată ca o persoană cu capricii și dorințe, care te privește dezaprobator dacă nu îi urmezi regulile? “Societatea vrea…”, “Societatea spune…”, parcă auzi ecoul unei mame supra-protectoare care își admonestează copilul neascultător.

Dar să nu uităm de falacia etimologică, acea capcană lingvistică în care “inflamația” nu mai are legătură cu focul și “lunaticul” nu este influențat de Luna, chiar dacă etimologia lor ar sugera altceva. Ne agățăm de rădăcinile cuvintelor ca de o ancoră în furtuna semnificațiilor, doar pentru a descoperi că barca noastră de hârtie a fost construită pe baza unui joc de cuvinte.

În final, ne trezim că am confundat “hartă” cu “teritoriu” și că am navigat prin viață cu un compas care indică mereu “nordul succesului”, fără să realizăm că acul magnetic al limbajului ne-a condus, de fapt, spre “insula dezamăgirilor”. Așa că, dragi cumpărători de concepte, fiți atenți la etichete și nu confundați “reducerea la absurd” cu o promoție reală. (Tema de casa: De comentat semnificația si valoarea de adevăr a unor enunțuri precum: Justiția e oarbă vs Dragostea e oarbă.

4. De la „realitatea” (concretă) la cuvânt (concept abstract) si (înapoi) de la cuvânt (concept simbolic) la alta „realitate” (fictivă)…

5. Dar dacă totuși realitatea este… inefabilă?

Nu uita de: Bancul Zilei | Cinci Minutele Zilei | Poezia Săptămânii | Tema Săptămânii |

În pădurea cu alune aveau casa trei pitici. Vine pupăza şi spune: „Simptomatic, idiosincrazia dilematică îşi reverberează atenuant ecourile absconse protoarmonice din spatele semitranscendent şi disonant al obscurantismului incandescent de sorginte medievală, capsulînd filonul crepuscular sincretic şi aluziv metempsihotic al transmigraţiei alchimice înspre circumvoluţiunile interioare ale epocii istorice care tind să formeze adevărate supape paleontologice înspre propensiunea paradigmelor de orientare paseistă, într-o veritabilă recrudescenţă de esenţă în ultimă instanţă – ludică, torturant-metafizică a senzorialitaţii iluzorii, dar atât de vibrant hedonistic reprezentate, înţeleasă ca o negare lipsită de rigurozitatea demersului ştiinţific, posesoare a unei naturi mai curând intuitive şi instinctuale a acelor cauze primare, antepostulate de gânditorii clasicismului elen in perioada de maximă înflorire a democraţiei antice, urmată aşa cum ştim încă din tradiţia empirismului occidental care se sustrage inferentelor mediate de deconstrucţia treptată a modelelor eluctabil utopice de inflexiune social-reflexivă, contextual orientate înspre sevele pulsatorii ale neoclasicismului modern… … … „… Zi si tu ceva, pu-pu-pup! 🙂

36 răspunsuri to “~Nexoterism (!!)”

  1. Se-FiNu ki-EsTe lo-MeNu, Ki-NoNu ki-EsTe lo-MeNu; Se-KreTu ki-EsTe lo-MeNu, Ki-VoLu ki-EsTe lo-MeNu. (A fi sau a nu fi, aceasta-i întrebarea; Fie că este mai nobil în minte să suferi săgețile și prăștile unei soarte crude).

    Apreciat de 1 persoană

  2. Continuare din trecuturi exagerate: aici (o exagerare) si aici (alta exagerare)

    Apreciat de 1 persoană

  3. Golul italienilor în ultima secundă a meciului, care le-a adus lor extazul, iar croaților agonia, este mult mai elocvent decât niște tratate savante despre speranță si dezamăgire. Fapte (nu vorbe) de glorie.

    P.S. Sper că Vladen să fi fost spectator al respectivei întâmplări televizate, pentru a exista măcar un martor (n-exoteric) în măsură să înțeleagă întreaga grozăvie a întâmplării. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Vladen said

      Confirm. Am injurat in cor (dar mai ales doamna) cu jale! M-as fi bucurat sincer de eliminarea Italiei. Pare-se ca mai trebuie sa astept un pic pentru acest minunat moment 😀

      Apreciat de 1 persoană

      • Italia pitorească… favoritii mei de odinioara… care par acum frati de ginta cu Romania fotbalistica… Totusi, golul acela din ultima nano-secunda, a fost o atingere prin scurt-circuit cu mare Italie de altadată… E-terna Italia. Plus că, vorba, celor de la Mircea Mester, parca n-as mai fi vrut nici să văd chinuitoarea echipa a Croatiei, târandu-se prin prelunguri si penalty-uri, până spre semi-finale, cu un fotbal meschin, curat… bulgăresc, rebotezat la Adriatica.

        Pare să fie vremea Spaniei. Germania? Franta cam nu. Anglia sper ca nu. Olanda a cam esuat în partea de jos a tării din Nord (Cică nici nu-i mai zice Olanda. La cum joaca nici nu e de mirare.).

        Ce echipe ti-au plăcut? Cu cine tii? Tot cu Elvetia?! 🙂 Ce zici de Portugalia?

        Apreciază

  4. Re-culegere, Amagirea si Melancolia. Amăgirea: Fie că suntem atei (auto-dumnezei) ori că suntem oameni cu credință în Dumnezeu, ori că suntem agnostici, apatici, lunatici, soliști, solipsiști ori vegetarieni, cu toții am fi gata să juram că viața în genere este un lucru minunat, superior și că existenta vieții în splendida ei diversitate (așa cum se vede la Animal Planet sau la National Geographic, la gradina botanică, la gradina zoologică, la țară la bunici, ori de-a dreptul în pădure și mai ales în societățile zoon-politikon, de la amibă până la om) este în esența ei bună, divină, superior organizată, magică. Viața e bună si, prin urmare, moartea e rea. Orice om capabil să distingă între bine și rău, sau mai pe scurt orice om, în acord (bio)logic maniheist cu rebeliunea post-minerală de sorginte tribala (sic) trăiește cu convingerea (o achiziție recentă și superficială consolidată precar în Renaștere și Iluminism) că viața în sine este buna. Nu rea. Totuși cu ceva mai multa străduință, folosind același instrumentar intelectual, logic, moral, mistic, afectiv ori de genuri adiacente, cu consecvență și buna-credință nu se poate evita evidența: în contextul menționat anterior viața este o forma malefică de organizare a materiei (ca o mafie), un exces malign, o excrescență tautologic tumorală pe țesătura universului (a-emoțional în sine), o etapa ontologic superioară, ca sursă și ca scop al răului. Cu cât formele de viață sunt mai organizate, mai avansate cu atât mai mult răul adiacent este mai sofisticat, mai complex, mai abundent, în forme din ce în ce mai aberante și mai nejustificate, ilogice, făcând răul mai independent în raport cu  banalele instincte primare de conservare și perpetuare. Viața, vorbele, banii sunt mijloace ideale de abstractizare a răului. Din această perspectivă răsare Melancolia (lui Lars von Trier; nu ratați că nu știți ce pierdeți) care, între Crima și Pedeapsă, oferă Verdictul și Sentința, pronunțate, acceptate, executate. Vivat. Înainte de a intra în încurcături și conflicte (i)morale despre ce achiziție minunată sau malefică ar fi să fie viața în univers, trebuie spus că viziunile maniheiste pot fi considerate în alternanta cu cele relativiste ori ontologice. Ceea ce noi chiar facem. Așa ca până la urma (totul) este ceea ce este. Raul și binele sunt (ha, ah) absolut relative. Pe aceste coordonate fiecare își găsește cum poate echilibrul (mereu dinamic, mereu schimbător) între viziunea individuală/personală, relativă, asupra binelui și răului și constrângerile în raport cu viziunea exterioara asupra binelui și răului, ca rezultantă globala/social-tribala, încă și mai relativă, a acțiunii combinate (nu doar însumate) a restului lumii, a celorlalți (infernul sunt ceilalți, noi suntem paradisul). Diferențele notabile între anvergurile distanțelor care-i separa pe  indivizi (la un moment dat, de referință) de poziția de echilibru (asociata unei stări de confort optim) este o problema  extrem de complicată pe care nu ne propunem s-o luam în discuție aci. Nici măcar așa, de amorul artei.  Acceptând dimensiunea ludic-hedonista a existentei în stare vie, preferam să luam în considerare, aici,  în mod exclusiv, aspectele comice ale vieții, pe palierele sale amuzante. Pentru cine e în stare să le sesizeze. Pentru cine nu, nu. Firește.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Stely said

    Fiindca i-am promis lui Aldus , iata aici „poezia ” :

    „Misterul unui cuvânt: dacă”interzicere”

    este”inter-zicere”sau „între-zicere”, de

    unde -i vine semnificaţia curentă?

    Să fie atât de periculos ceea ce se spune între cuvinte?

    Ceea ce este dincolo de cuvinte este dincolo

    de rele .Dar Răul este prezent oriunde.

    A blestema cuvintele ar fi deci fără sens.

    Iluzia cea mai tenace:sensul atribuit

    cuvintelor. Interacţiunea dintre cuvinte

    se află dincolo de cuvinte. Deci cuvintele

    sunt lipsite de sens. Doar dacă

    nu identificam tautologia cu sensul.”

    Teoreme poetice-Basarab Nicolescu

    P.S. Ma simt insa datoare sa precizez ca citatele sunt extrase de mine din ” Teoreme poetice ” – Fiecare „strofa „,ce pare a da de inteles ca ar fi poezie ,este denumita de autorul cartii <i>teoremă</i>.

    Iata cateva citate („strofe „) extrase din capitolul „Poetica cuantica” referitor la „teoreme „(ce sunt ele, ce semnfica etc .)

    „Teoreme poetice -punct de

    convergenţă a fizicii cuantice ,

    a Filozofiei Naturii

    si a experienţei interioare .

    Teoremele poetice nu dovedesc nimic

    sunt aici pentru a fi resimţite .Rolul

    teoremelor poetice nu este de a deschide

    ci de a lăsa să pătrunda .Iată de ce

    teoremele poetice nu sunt aforisme.

    Teoremele poetice nu demonstrează

    nimic: ele dezvăluie Evidenţa Absolută ,

    ascunsă pretutindeni.

    Teoremele poetice constituie

    singurul limbaj posibil al unei

    vulgalizări nevulgare a ştiinţei .

    Teoremele poetice :singurul mijloc

    de a extide teorema lui Gödel

    la toate celelalte domenii ale cunoaşterii.

    Ecuaţia magică :

    Ştiinţă +Iubire =Poezie „

    Teoreme poetice(Poetica Cuantica) -Basarab Nicolescu

    Apreciat de 2 persoane

    • Perfect! Exact la ţintă… ! Si nu, când zic ţintă nu mă refer la măscariciul pe care l-ati invocat ca pretext, ci la topic…

      …o generalizare a teoremei lui Gödel, cu aplicabilitate la limbaj si la semiotică în general… este exact ceea ce intentionam să propun martorilor atenti si binevoitori, in topicul de „azi”, aflat în prelungirea celui de „ieri”, ca prilej de hârjoane maieutice… prelungirea unei nesfârsiri în continuarea alteia… Multumesc pentru efort, pentru inspiratie, îndrazneală si generozitate. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

    • Aldus said

      Stely, fă-mi te rog o poză la pagina cu strofele pe care vrei să le comentez.

      Apreciază

      • Stely said

        Aldus,

        Si cum sa arate poza aceea ? Color sau alb negru ?

        P.S. Lasa , daca nu le-ai vazut (citit)…Dar, daca insisti ,”strofele”adica teoremele (vezi explicatia mea)sunt ceva mai sus puse intre ghilimele si autorul lor sub ele .

        Apreciat de 1 persoană

        • Versurile sunt moft. Poza ar fi altceva. In poză s-ar regăsi spaţierea originală între rânduri care înseamna… totul. Cum să comenteze Aldus versurile când are la dispoziţie doar versurile, dar nu are acces la fontrurile si spaţierea originală din carte? In plus… ce garanţie să aibă el ca aţi reprodus versurile exact asa cum erau? 😉

          Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Pai nu are decat sa cumpere cartea si sa le pozeze singur. E adevarat ca de la o vreme nu mai pot sa scriu „strofa” cu spatii mai mici(originale) asa cum de fapt le-am scris le-am scris pana de curand. Aranjamentul in pagina se face automat. Strofa cu italice este scrisa direct din casuta de comentarii, plus alinierea … Sa vad daca reusesc sa revin la aranjamentul obinuit .

            Apreciază

        • Aldus said

          O poză la pagina din carte. Să arate cum se vede în carte. Dacă textul din carte e alb-negru, atunci poza va fi alb-negru. Dacă e color, atunci va fi color. Uite, de pildă, cum am făcut eu poză la cartea asta:

          https://opozitie.eu/2023/minunata-lume-a-femeilor-de-francesco-casaretti-intro/

          Numai că eu am pozat coperta (care la mine a fost color). Pe tine te rog să faci poză la pagina cu strofa sau strofele pe care vrei să le comentez.

          Sigur că nu le-am văzut/citit, că nu am cartea. Știu că sunt mai sus între ghilimele, dar fă-mi și o poză la ele. Mersi.

          Apreciază

  6. Stely said

    In mod evident ,cuvintele sunt cuante.

    Deplină lumină asupra luminii

    contraditoriu între spus şi nespus ,

    sunet şi tăcere ,actual şi potenţial,

    eterogen si omogen , raţional si irational .

    Complemantaritate contradictorie intergrată

    în noi însine de terţul tainic inclus.

    Teoreme poetice -Bassarab Nicolescu

    P.S. Cred ca e mai bine asa , nu ? Sa vedem insa… 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Din nou fix la tinta: cuvintele sunt cuante! Vorbirea este discretă… nu continuă… iar granularitatea limbajului este întotdeauna mult mai… grosieră decat cea a cvasi-continuumului realitatii pe care încearcă să o descrie… avem cosuri, panere, târne…  dar nu avem un nume anume pentru fiecare împletitură de nuiele… Impletiturile din realitate sunt infinit mai complexe si mai fine decât cele din vorbe… Tot ce putem face este să punem cât mai precis „cuantele” peste cuante, adică semnele (vorbele) peste noduri (lucruri)… si să fim în stare să face distinctiile cuvenite între noduri si semne (cât sau măcar cum a fost Nichita)… Să evitam pe cât posibil greslile de tip aldusian ale sărmanilor care n-au decât semne, în cap, nu si noduri… si care se joacă si ei cu semnele, mimetic… de-a vorbitul, si mai ales caraghios, lundu-se în seamă „ca si când” si mirandu-se sincer că altii nu-s dispusi sa le facă moca hatârul de a-i lua in con-sidere asa, fără noduri, cum se află. La urma urmei care noduri? 😦

      Gata, pauza s-a terminat, începe repriza a doua… 🙂

      Apreciat de 2 persoane

      • Stely said

        Multumesc pentru „impletituri ” … 😉 Mai ales ca Romania ne-a oferit „noduri si semnale ” ca vorba s-a tranforma in fapta . 🙂 Bravo Romania ! Succes pe mai departe!🎈✨🏐

        Apreciat de 1 persoană

        • Romania si Slovacia s-au înteles perfect, în nicio limbă… pace, prietenie, armonie, fără cuvinte… Imi pare rău ca n-a reusit si Ucraina s-o vâre-n aţe… 😦

          Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Cam asa ceva am zis si noi … 🙂 Totusi am avut emotii pana in ultima secunda .

            Apreciat de 1 persoană

            • Dar ce părere aveti despre părerea slevenului Slavoj Žižek? Are dreptate? Este vorbirea o inventie născută din necesitatea de a vrăji gagicile? Oare cum si de ce a aparut vorbirea? Cum s-au născut cuvintele? La început a fost maimuta! Dacă am întelege cum si de ce a apărut limajul, am putea cred întelege mai usor care sunt limitarile, constrângerile, riscurile si dezamagirile fatale ale exprimarii libere prin limbaje. 🙂

              Apreciat de 1 persoană

              • Asta e foarte interesant! Cum a apărut limbajul sonor articulat. Primul pas a fost ridicatul pe labele de dinapoi. Asta a atras după sine eliberarea membrelor superioare și creșterea funcționalității lor, modificarea structurii craniene, creșterea în volum a creierului, coborârea laringelui în gât cu formarea aparatului fonator. În două labe, crește orizontul cunoașterii, percepției vizuale atât a mediului cît și a semenilor săi. De îndată ce membrele superioare au scăpat de funcția de sprijin și deplasare, au fost libere să „facă” activități multiple, din ce în ce mai complicate, mai rafinate (de la culesul unui fruct la scrisul caligrafic e ceva progres!). Cînd grupul de indivizi dintr-o comunitate a devenit suficient de mare iar activitățile care presupun manualitate s-au complicat, a fost nevoie de munca în comun, de sincronizare. Așa a apărut gestica, mișcarea brațelor din umăr până în vârful degetelor în mod voluntar, coerent, cu un anume mesaj. Inițial, și aparatul fonator n-a făcut altceva decât să imite în mic gestica brațelor. Mișcările mandibulei, buzelor, vălului palatin, laringelui și limbii obținute prin contractură și relaxare musculară sunt gesturi. După cum folosim elementele aparatului fonator se clasifică azi consoanele și vocalele.

                Ei, de-aici încolo nu mai știu. Cum s-au format silabele și cuvintele, cum au devenit simboluri abstracte… Cum se transformă gânguritul unui nou-născut în vorbire articulată… E complicat!

                Apreciat de 1 persoană

              • La început a fost interjecția!

                Apreciază

              • … mai departe a fost simplu. Ar fi trebuit să fie. Dacă până si Vasile Adamescu a reusit să învete să vorbească si să deslusească arta comunicării prin simboluri, fără să încurce lucrurile si fără să rămână captiv în multimea semnelor, cât de greu ar putea fi? Totusi văzând ostile de pseudo-vorbitori, veniti să „vorbească” vorbire, însirandu-si pe tarabă, ca la talcioc, colectiile de simboluri, si îndemnadu-i pe potentialii musterii să vină, să privească, să admire, să cumpere, încercând (si culmea chiar si reusind adesea) să-si găsească clienti printre gura-cască, constati că poate fi si greu. Ia simbolul neamule! Ia-l că-l dau ieftin. Gratis. Bine, dar ce simbolizează? Ce vrei tu boierule.

                Apreciază

              • 🙂 🙂 🙂
                Știu! Întâi a fost ”Au!”. Pe urmă „Vai!”. Și, după câteva sute de milioane de ani, „ Auăleu, mamăăă!”

                Apreciază

              • „sute de milioane de ani” ??? Nu, nici vorbă. Treaba a mers mult mai repede. 🙂

                Intr-o zi s-a trezit un sapiens si a spus: „Sa fie vorbire!”, iar nevasta-sa a spus: Ce-ai zis mă?

                Apreciat de 1 persoană

              • Stely said

                Aici este alt gen de abordare : limbajul violent

                Daca ar fi sa facem o cronologie a momentului aparitiei(descoperirii limbajului) lupta pentru supravietuire -infruntarea pericolelor la care omul primitv era expus -l-a determinat sa foloseasca toate mijloacele de a se apara si de a-si manifesta teama . Nu placerea sexuala i-a dat acestuia prilejul de a vorbi , ci durerea . Dupa ce a invatat sa se fereasca de ele , posibil sa fi venit si timpul manifestarii, prin cuvinte scurte, a placerii sexuale. Banuiesc ca cei doi parteneri au folosit cuvinte diferite (dupa caz) . 🙂

                Apreciat de 1 persoană

              • Stely said

                P.S . In timp ce vizionam primul video-clip ,m-am intrebat daca nu cumva d-l Slavoj este ruda lui Nadal…😑

                La al doilea video-clip au disparut , in schimb au fost alte ticuri… In orice caz este greu de urmarit .As fi vrut sa mai vad si altele, dar nici macar traducatorul profesionist nu a reusit sa redea continutul mai clar .

                Apreciat de 1 persoană

              • Ruda cu Nadal! ? 🙂 🙂 Misto comparatie, viabila!

                E ce-i drept greu de urmarit dar vorbeste cu convingere si abordeaza multe lucruri din perspective inedite… cu unele putem fi total de acord, iar cu altele in total dezacord. Omul nu prea lasa loc de nuante. Mi s-a parut un ins si in vorbitor interesant. 🙂

                Apreciat de 1 persoană

    • Stely said

      @ Aldus , iata poezia . Sper sa fii multumit.

      Misterul unui cuvânt: dacă”interzicere”
      este”inter-zicere”sau „între-zicere”, de
      unde -i vine semnificaţia curentă?
      Să fie atât de periculos ceea ce se spune între cuvinte?

      Ceea ce este dincolo de cuvinte este dincolo
      de rele .Dar Răul este prezent oriunde.
      A blestema cuvintele ar fi deci fără sens.

      Iluzia cea mai tenace: sensul atribuit
      cuvintelor. Interacţiunea dintre cuvinte
      se află dincolo de cuvinte. Deci cuvintele
      sunt lipsite de sens. Doar dacă
      nu identificam tautologia cu sens

      Teoreme poetice -punct de
      convergenţă a fizicii cuantice ,
      a Filozofiei Naturii
      si a experienţei interioare .

      Teoremele poetice nu dovedesc nimic
      sunt aici pentru a fi resimţite .Rolul
      teoremelor poetice nu este de a deschide
      ci de a lăsa să pătrunda .Iată de ce
      teoremele poetice nu sunt aforisme.

      Teoremele poetice nu demonstrează
      nimic: ele dezvăluie Evidenţa Absolută ,
      ascunsă pretutindeni.

      Teoremele poetice constituie
      singurul limbaj posibil al unei
      vulgalizări nevulgare a ştiinţei .

      Teoremele poetice :singurul mijloc
      de a extide teorema lui Gödel
      la toate celelalte domenii ale cunoaşterii.

      Ecuaţia magică :
      Ştiinţă +Iubire =Poezie „

      In mod evident ,cuvintele sunt cuante.
      Deplină lumină asupra luminii
      contradictoriu între spus şi nespus ,
      sunet şi tăcere ,actual şi potenţial,
      eterogen si omogen , raţional si irational

      Teoreme poetice(Poetica Cuantica) -Basarab Nicolescu

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu