(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator și ventrilog al celor fără de blog. Despre NIMIC !

nu Mi ne

Posted by Arca lui Goe pe iulie 10, 2021

Super-NOVAk

în lumea tenisului, cu excepţia câtorva, puţini (cantitate neglijabilă), care îşi doresc, pentru finala de mâine de la Wimbledon 2021, să câstige Novak, şi a altora (şi mai puţini) care-si doresc să castige Matteo, cei mai mulţi îşi doresc (cu ardoare sau mai mocnit) să nu castige Djokovic. Deznodamantul va depinde de rezultanta vectorială a vointelor ce vor intra în colizune şi în special de ce va reuşi să dorească Nole. Vreun întelept ar putea sugera că totul depinde de ce va vrea Dumnezeu. Cred că de data aceasta Dumnezeu nu va avea chef să se bage, să traga sfori, sa influenţeze rezultatul. Si-a rezervat probabil loc în loja cea mai buna şi vă urmari partida, ca toţi ceilalti din lumea tenisului, lăsând dorinta să decidă şi miracolul să se înfatuiască. De la sine. In acest context, indiferent ce se va întâmpla, mâine va fi o nu-mi-ne.

All hail Novak Djokovic, king of anti-tennis (msn.com)

Poza asta sugestiva este surprinsa dupa finala de la Wimbedon, in timp ce Novak Djokovic se uita spre loja in care se afla cel mai mare comentator de tenis din toate timpurile, si anume Mircea Mester. Mesajul este destul de clar, Nole parand a spune: Iarta-ma Mestere, n-am vrut!

Re-COMANDARE de lectura: DJOKOZAURUS REX

Înapoi in prezent. Săptămâna trecuta a fost una foarte agitata in care omul n-a put sta locului in prezent, fiind împins spre viitor de forte irepresibile. Am călătorit un pic in timp si am aflat din vreme rezultatele celor 6 finale pe care le-am postat anticipat pe Arca lui Goe, punându-mi favoriții pe prima poziție. A se (re)vedea comentariul de AICI. Un mic salt spațio-temporal, înainte – înapoi, pentru care nu am niciun merit, meritul fiind exclusiv al Ailei care a comentat de pe loc.

In fine, campania spectaculoaselor aventuri cu ilustrarea călătorie in timp, pe baza de fotbal si de tenis s-a încheiat cu succes, Este timpul sa ne întoarcem si să ne refugiem in prezent, pentru a savura clipa…clipă de clipă.

123 răspunsuri to “nu Mi ne”

  1. Până una alta avem balul fetelor care merge ceas, după plan…

    Apreciază

    • Câtă tensiune în acest meci amical! 🙂

      Apreciază

      • minune – Ashly Barty campioană la Wimbledon, după o finală mai spectaculoasă decât mă așteptam. Hai că e o cățărătoare simpatică, in drumul către grupul ei din tribune. Joaca si rugby si golf si, iată, si tenis. Bravo Ashly, well done.

        Desigur felicitări merită si Karolina care a reușit un parcurs incredibil, inclusiv performanta de o elimina pe Ludmila Samsonova. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

        • Aila said

          Colosal meci in tie-break la scorul 5-2 pentru Karo mi s-a facut pielea gaina. Super buna Barty dar nici Karo nu a jucat rau cu toate ca a inceput timid. Oricum un meci spectaculos.Na ca una peste alta, eu nu pot cotcodacii, dar asta nu inseamna ca motata nu o poate face. Bravo Barty, felicitari! Nu e minune e munca, talent si daruiere. A castigat pe merit.

          Apreciat de 1 persoană

          • Presupun ca cotcodacul este pentru ca ati ghicit (dupa meci) rezultatul meciului dintre Peru si Columbia…:)

            Apreciază

          • Presupun că d-na Stely e silențioasă si cătrănită pentru ca favorita sa longilină, Olive, a fost învinsă de către Bluto. Mai ales ca-i dădusem dezlegare ca in finala de la fete sa câștige cine vrea d-ei. Ghinionul a făcut însă ca piaza rea (aka Aila) sa o prefere tot pe Olive. Pana la urma a câștigat cea mai buna. Sper ca mâine cel mai bun sa fie dl.Goe-Nole, chit ca celălalt, vrând si el fie dl.Goe poarta berettini, fiind (pe Arca) favoritul Ailiei ca si al tuturor celorlalți care vor orice dar musai invers decât vrea dl.Goe. Din (ne)fericire războaiele de dincolo de sfera Arcei lui Goe, au alte mize, si alte orizonturi, pe care nu le putem influenta decât (enorm) infinitezimal. Popeye cel vegan păstrează prima șansă.

            Apreciază

          • Aila said

            Normal. Columbia a batut cu 3-2 Sunt cea mai tare pre-vizionara, am intuit, stiam eu ce nu stia nimeni……..sunt funny…..sunt cea mai cea…….

            Apreciază

          • Ați furnizat pronosticul meciului Peru – Columbia după ce meciul se jucase deja. Se pare că este singur mod în care vă ies pre-zicerile. Apropo, cine credeți că o să câștige turneul de anul trecut la US Open?

            Apreciază

          • Cuminte, tanti Aila, n-a vrut să răspunză. Probabil ca i-am pus întrebarea prea devreme. Dar pe cel de acum doi ani cine credeți ca o sa-l câștige. Ca element ajutător va pot spune ca nu este același tenismen cu cel care va câștiga anul acesta. Valabil desigur pentru ambele întrebări. Alte răspunsuri?

            Apreciază

        • Stely said

          Aoleeeu , nici nu vreau sa va spun de ce am fost „selentiaosa” !! Am uitat cu desavarsire ca azi este sambata si ca de fapt este si finala fetelor la Wimblendon. Nici macar nu mi-am dat seama cand am citit (mai sus) ca a inceput „balul fetelor”. Era cat pe-aci sa va intreb despre ce bal este vorba. 😛 Cred ca a inceput imediat ce s-a terminat semifinala Gabrielei de la Hamburg pe Digi Sport si in loc sa consult graficul competitiilor de azi , incepand de sus in jos, m-am uitat numai cand incepe semifinala si imediat ce s-a terminat m-am grabit sa scriu aici despre „minunea” ce s-a intamplat la Hamburg. Ca de obicei, m-am complicat cu raspunsul , cu link-uri si alte alea etc. si mi-a luat timp mai mult. Zau, nu inteleg de ce nu m-ati atentionat ? Sa fi zis:”Ce faci , bree acolo , nu te uiti la finala ? In loc de asta m-ati tinut de vorba pe firul celalalt…Pai nu ? Acum , ce sa fac ? N-o sa-mi bag unghia’ n gat ca mi-a luat locul Aila. Si nici ca nu am vazut meciul . Va spun un secret :Barthy joaca bine dar nu prea ma atrage.Are ceva plictisitor in felul de a juca . Nu se simte nici o traire ( dramatism sau bucurie). Este ca un motor care merge ca uns… Nici Karolina nu ma incanta . Este prea serioasa, nu se aude si nu se vede nici un „of „,” ah” sau sa dea si ea cu racheta de pamant. Pai l-ati vazut pe Nole cum ragneste dupa ce termina un ghem greu ? Asa da, traire intensa. Totusi , imi pare rau pentru Karolina . Ar fi singura dintre cele care s-au aflat candva pe locul 1 mondial si inca nu a luat un Grand Slam. L-a luat tot Barty . Sa fie sanatoasa !

          Apreciat de 2 persoane

          • Barty este o tenismena atipica, cerebrala, care conteaza pe inteligenta si strategie, ceea ce pana la urma asta nu chiar asa de rau. Atipic ii este si fizicul, fiind mai degraba un fizic de rugby-ista (chiar joaca si rugby), dar ca persoana pare de treaba, aflata in echilibru stabil cu restul universului. Este cred de preferat ca lider al tenismenelor in comparatie smucita Naomi Osaka.

            Nu mi-am imaginat nicio clipa ca nu va uitati la meci. Am crezut doar ca va abtineti eroic de la comentarii… 🙂 A fost un meci bunicel, nu fantastic, dar nici plictisitor, cele doua jucatoare nefiind genul care sa genereze emotii, reactii, energii, nici prin stilul de joc nici prin atitudine.

            Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Hei, sunteti pe receptie ? A inceput finala de la Hamburg – Gabriela Ruse-Andreea Petkovic. Hai Gabi ! Fă să fie „mi nu ne” !
            p.s. Sa nu va speriati , s-ar putea sa piarda primul set.

            Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Heiii , mi nu nea s-a infaptuit !! Gabriela a castigat primul ei trofeu al unui turneu te tenis profesionist. Bravo, Gabriela ! Felicitari si …la mai mare !🍕

            Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Pesemne ca nu ati vazut meciul , inchipuindu-va ca entuziasmul meu nu este de ajuns incat sa va faca sa va pierdeti vremea cu o partida de tenis intre doua tenismene care nu ar avea ce sa ofere ” spectatorilor profesionesti” care sunt obisnuiti sa vada tenis de inalta clasa, al unor jucatori capabili de „mi nu ni” („nu Mi ne”) in serie .
            Daca nu ati vazut partida nu ati vazut nici discursurile emotionante ale celor doua jucatoare. La randul meu am fost impresionata de trairile celor doua jucatoare . Andrea , in special, m-a impresinat f. mult. Este aproape la sfarsit de cariera si si-ar fi dorit nespus de mult sa castige. Cu lacrimi in ochi a recunoscut cu fair play ca Gabriela a fost mai buna.

            P.S. Pentru cine nu stie, Andrea Petkovici este autorea unei carti autobiografice Se numeste- Intre faima si onoare se asterne intunericul. Povestiri autobiografice

            Aici o mica recenzie a cartii facuta de ..(vedeti mai jos):

            Introspectie si autoironie. Doua elemente caracteristice inteligentei sale remarcabile, pe care Andrea Petkovic le arunca in joc intr-un mix de amintiri care au stat la baza constructiei sale ca om si jucatoare de tenis. O carte din care nu inveti doar despre tenis si turneele mari si mici, ci si despre temerile si fricile care construiesc baza succesului intr-un sport pe cat de frumos, pe atat de singuratic si cinic. – Mircea Mester, cronicar sportiv

            Restul aici :ibris.ro/intre-faima-si-onoare-se-asterne-intunericul-PIL978-606-9502-7-5–p24438890.html

            Apreciază

          • Stely said

            Adica aici :https://www.libris.ro/intre-faima-si-onoare-se-asterne-intunericul-PIL978-606-9502-7-5–p24438890.html

            Apropo de finalele zilei de azi. Va rog sa intoduceti in jurnalul de bord al Arcei lui Goe ca in seara aceasta, va mai fi o finala unde se asteapta ca o alta Mi nu ne romaneasca sa se infaptuiasca .
            Iata aici despre ce este vorba :

            „După ce a doborât recordul mondial de juniori la proba de 200 de metri liber de la Campionatele Europene de la Roma, tânărul înotător român David Popovici a cucerit și medalia de aur a acestei probe, scrie Mediafax.

            David Popovici a încheiat cele patru lungimi de bazin cu timpul de 1:45.95 și și-a trecut în cont a treia medalie de la CE de juniori, după aurul de la 100 m liber și argintul de la ștafeta de 4×100 m liber.

            Duminică, în jurul orei 20:30, ora României, David Popovici va concura și în finala de la 50m liber, unde s-a calificat cu cel mai bun timp din semifinale, 22.75 secunde.
            A, si mai este ceva: s-a calificat pentru JO de la Tokio .

            Apreciat de 1 persoană

          • Gabriela a avut mare noroc ca nu s-a apucat Aila sa o introduca pe lista favoritilor ei si sa-i cobeasca victorie. 🙂

            Apreciat de 1 persoană

          • Stely said

            Da, am datoria sa aduc stirea cu rezultatul finalei de aseara , anticipat a fi minunat ,

            Adica acesta:

            David Popovici a câștigat duminică seara și proba de 50 de metri liber. Popovici, în vârstă de 16 ani, a cucerit 4 medalii în această săptămână, dintre care 3 de aur, și a doborât recordurile de viteză în probele de 100 și de 200 de metri liber.

            Duminică seara, la Roma, înotătorul David Popovici a obținut medalia de aur în proba de 50 metri liber, din cadrul Campionatului European de Natație, acesta terminând cursa cu timpul de 22’22”.

            Aceasta este cea de a 4-a medalie a sportivului român, de doar 16 ani. El a cucerit medaliile de aur în probele de 50, 100 și 200 m liber, individual și argintul, cu ștafeta de 4×100 m liber.

            Iar daca vreti sa cunoasteti aceasta „mi nu ne ” de baiat ,care a reusit respectivele performante , iata-l aici . Arata tanar dar „face cat unul mare”.

            P,S. Este cel mai tanar sportiv roman calificat la JO de la Tokio . Sa fim deci cu ochii pe el. Se anticipeaza ceva medalii. 😍

            Apreciat de 1 persoană

  2. Bau Bau said

    Puțin îmi pasă de istoria acestei bărci.

    Sunteți minunați cu toții în PREZENT, cu așteptările, percepțiile și zgaibele domniilor voastre.

    Voi mai vizita acest loc fain.

    Noapte lină, să vă treziți vii și sănătoși!
    Vivat tenisul, vivat fotbalul de mâine!

    Apreciat de 1 persoană

    • Vad ca va luati angajamente personale (inutile) cu voce tare. Va asteptati la felicitari? Pentru inconsistenta? Daca nu va pasa de istorie, preferand sa traiti preponderent in prezent si sa carpe diem, angajamentele de participare la istoria in curs de consolidare sunt mai mult decat futile. Restul injuraturilor cu noaptea lina si trezirea in viu, precum si pomenirea tenisului si fotbalului (o blasfemie bau-bau-listica), dau dimensiunea completa a personajului care se chinuie sa-si saboteze incropirile scenice, repetand cu voce tare (voyeristic) repliciile destinate sie insusi prin rostire in barba. Ceva pervers v-a fortat sa le faceti publice. Cersiti atentie”?”

      Apreciază

  3. Bau Bau said

    DE CITIT ZIUA, CU MINTEA LIMPEDE:
    https://dilemaveche.ro/sectiune/la-zi-in-cultura/articol/pericolele-perceptiei-de-ce-ne-inselam-in-aproape-toate-privintele

    Apreciază

    • Va cosolati cu iluzia ca ati fi fiind invers decat sunteti perceputa. Mai mult decat atat, incercati sa si demonstrati teoria aceasta propunand fel de fel de texte cu sau fara legatura. In loc sa nu va pese de felul in care (nu) sunteti perceputa. Genul celor care se consuma mai mult in dorinta de a avea (recunoastere) decat in efortul de a fi. Noapte buna.

      Apreciază

      • Bau Bau said

        Bravo, domnule Goe!

        MAI PUȚIN ACADEMIC ZIS:
        Dai în mine, dai în tine, dai în fabrici și uzine!

        Aici, vizualizați, vă rog, un râs homeric: :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Apreciază

        • …iar v-ați gâdilat singură, iar v-ati râs… ho-ho-titor si ho-ho-meric… Sunteți un perpetuum mobile de râs cu auto-amorsare.

          P.S. Sărmanul Homer n-are nicio vina, nicio treaba… Mai degrabă ar putea fi meritul lui Bart intru râderea acestei Marjorie Jacqueline Simpson (născută Bouvier) care semneaza Bau-Bau. (De altfel a mai si fost Margi… pe Arcă)

          P.P.S. Stimată doamnă, care ziceți ca nu vă pasă de istoria aceste (b)Arce, ați putea explica de ce anume v-ați ales (de data aceasta) pseudonimul Bau-bau? Nu cumva este acest gest o raportare directă la acel trecut? Nuuuu? Ce spui Franz? In fine sunteți simpatică si vă meritați cu brio rolul de troll de bine pe Arca lui Goe. Va urez (in ton cu urările d-voastră tradiționale, doar că sincer) multa inspirație si deloc inhibare, intru valorificarea potențialului pe care-l aveți. Dar numai pe Arca lui Goe. 🙂 Râdeți-vă

          Apreciază

  4. Florin said

    Ce facem cu ăia de nu-și doresc nimic prin lumea sportului?

    Apreciat de 1 persoană

    • Nimic. Pentru ca nu este nimic de facut cu astfel de (ne)fericiti. Caci ei au lumea lor…

      Cel mult ii putem felicita… pentru ca nu stiu ce pierd. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      • Florin said

        Pentru unii fericirea este în sport, pentru alții, în călătorii. Fericiți cei săraci cu duhul, …
        Prea radicalizați. Dacă vreți, vă dau link-ul privind clasamentul națiilor fericite (https://www.prosperity.com/). Nu-mi aduc aminte să fi fost și sportul inclus între criterii. Și totuși, oamenii ăia sunt cei mai fericiți din lume – pe majoritatea i-am privit în ochi, am vrut să-i înțeleg.

        Apreciază

        • „Totii oamenii fericiti sunt fericiti cam in acelasi fel. In cazul celor nefericiti fiecare este nefericit in felul sau”. Stiu ca n-are legatura cu ce ati spus d-voastra dar este un enunt aflat intr-o mai buna relatie cu realitatea.

          Desigur ca sportul si satisfactiile sportive nu sunt realmente surse (si /sau criterii) pentru fericire sau nefericire, fiind cel mult simple indiciii ale acestor stari. Presupun ca cei mai multi dintre muritorii care-si gasesc satisfactii in intrecerile sportive sunt din grupul celor fericiti. Faptul ca niste functionari n-au inclus sportul intre criteriile care pot oferi indicii despre starea de fericire mi se pare irelevant. Probabil ca functionarii respectivi sunt nefericiti.

          P.S. Urmarirea unei intreceri sportive este (echivalenta cu) o calatorie.

          Apreciat de 1 persoană

        • Daca inteleg eu bine, d-voastra cam considerati ca ce-i care fac o pasiune pentru urmarirea copetitiilor sportive si-si mai si „aleg” „idoli” dintre sportivi, isi cam irosesc timpul aiurea cu futilitati. Nu? Exact asa consider si eu despre cei care se uita la baseball sau la oina. 🙂

          Apreciat de 1 persoană

          • Florin said

            Sunt mai rău fiindcă m-am referit la toate sporturile.😀

            Apreciat de 1 persoană

          • Sunteti si mai rau pentru ca va pierdeti timpul facand astfel de referiri. (Oricum cei cazuti in patima sportului nu pot fi recuperati cu astfel de predici) 🙂

            Ar fi foarte trist daca n-am avea cu ce sa ne pierdem timpul SAU daca n-am avea timp de pierdut. Ca aveti timp de pierdut mi se pare evident. Nu-mi sunt (inca) destul de clare preferintele d-voastra pentru pierderea timpului. Aveti pasiunea calatoritului (pe care ati mentionat-o) sau v-ar placea sa o aveti? Si asa in genere, cu ce va place sa va pierdeti timpul? Ah, cu blogurile, …cu combaterea pasiunii pentru sport, cu politica, cu geo-politica, ca tot omul (zoon politikon)… Sper sa va placa si filozofia (cel mai futil mod de pierdere a timpului, dupa cum spunea bunul si faimosul meu prieten Richard Feynman, in ciuda altui amic minunat (Tony).

            Apreciază

  5. Stely said

    Și gata ! Avem campion la Wimbledon – cu 20 de titluri de Grand Slam , cu 6 titluri la Wimbledon ( 3 succesive ) și 3 titluri la rand într-un an. Performante mi nu na te !! Bravo , Nole!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Stely said

    Si s-a facut dreptate ! Avem Campioana Europeana la Fotbal ! Forza Azzura !!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Stely said

    Se cuvine sa mai adaugam pe lista mi nu nilor zilei de ieri victoria unei altfel de finale . Este vorba de victoria in alegerile anticipate din Rpublica Moldova a partidului pro european (PAS) condus de actuala presedinta, Maia Sandu. Victorie ce va influenta decisiv (cred eu) evolutia celor doua tari (candva una singura )cu limba, traditii si cultura asemanatoare : Romania si Moldova .
    „Duminică, preşedinta Maia Sandu le-a mulţumit celor care au mers la vot şi au „pus umărul la întărirea democraţiei în Moldova” „Sper ca astăzi să fie finalul unei ere grele pentru Moldova, sper ca astăzi să fie sfârşitul domniei hoţilor asupra Moldovei. Provocările sunt mari, iar oamenii au nevoie de rezultate. (…) Energia de astăzi de la vot trebuie folosită pentru a schimba Moldova şi pentru a o transforma într-o ţară din care nu doar că nu se mai pleacă, dar în care se şi revine”

    Citeste mai mult: adev.ro/qw4a0t

    Felicitari moldoveni ! Ati reusit !

    Apreciat de 1 persoană

  8. Aila said

    Mor, mor, mor! Nu-i ursul de la Tusnad, nici cel din parc de la Sinaia, nici ursul care a intrat in bucataria omului de pe nu stiu unde de a mancat mierea si ce a mai gasit prin dulap………sunt eu Aila si in loc de cotcodac nu pot sa fac decat ca ursul adica mor, mor, mor ca io mor de ciuda nu de alta. Pfai, ce ghinion de nesansa am avut. Pfai cum jubileam io dupa primul set castigat de Matteo, dupa primul gol marcat de Anglia in minutul 2, dupa egalul Craiova – Cluj dar pe neasteptat hopus pocus totul la final a avut un alt deznodamant. Am plans de ciuda. Pur si simplu rusinea mea nu o poate simtii nimenea nici macar io. Voi fi din ce in ce mai tacuta in viitor fiindca trebuie sa intru intr-un proces de meditatie profunda, un proces de regandire, rebrenduire, retalmacire etc. Of, of, of si iarasi of. Imi pare nespus de rau ca previziunile mele s-au dus pe apa sambetei.

    Apreciază

    • @Aila – Cred ca ati uitat sa mentionati „lacrimile” pe care „le-ati varsat” dupa finala Argentina-Brazilia (castigata de Argentina) si pe cele de dupa finala Barty – Pliskova (castigata de Barty)… Poate ca ar trebui sa mizati mai mult pe intuitia feminina in pronosticuri decat sa va multumiti sa pariati invers decat pariaza dl.Goe. Postura de Gica-contra face parte din fisa postului de mascota dar nu practicata chiar asa fara noima, ci mai cu schepsis. Apropo de pozitii, se pare ca s-au clarificat un pic lucrurile pe Arca lui Goe. Pozitia de mascota este adjudecata de Aila, in dauna lui Iosif cel timid (din ce in ce mai timid si mai timorat), iar pozitia de troll este adjudecata cu brio de catre Bau-Bau in detrimentul lui Iosif cel neinspirat (din ce in ce mai plat si mai neinspirat)…

      Apreciază

  9. Înapoi in prezent. Săptămâna trecuta a fost una foarte agitata in care omul n-a put sta locului in prezent, fiind împins spre viitor de forte irepresibile. Am călătorit un pic in timp si am aflat din vreme rezultatele celor 6 finale pe care le-am postat anticipat pe Arca lui Goe, punându-mi favoriții pe prima poziție. A se (re)vedea comentariul de AICI. Un mic salt spațio-temporal, înainte – înapoi, pentru care nu am niciun merit, meritul fiind exclusiv al Ailei care a comentat de pe loc.

    In fine, campania spectaculoaselor aventuri cu ilustrarea călătorie in timp, pe baza de fotbal si de tenis s-a încheiat cu succes, Este timpul sa ne întoarcem si să ne refugiem in prezent, pentru a savura clipa…clipă de clipă.

    Apreciază

  10. Re-COMANDARE de lectura: DJOKOZAURUS REX

    Apreciază

    • Super-cronică despre super-NOVAk. Admirabil gestul super-jurnalistului de a nu se eschiva de la actualizarea paginii de letopiseț si de a consemna, cu umor si detașare, cronica unui succes (altminteri) anunțat si de a oferi djokozaurului ce este al cezarului. Ca ne place sau displace, mai mult sau mai enorm (sic), ceea ce se întâmplă în lumea tenisului este o pagina de istorie căreia noi (iubitorii acestui uluitor sport) avem privilegiul de a-i fi contemporani. In context, mi se pare simptomatic faptul că un pretins mare iubitor, cunoscător si de obicei pasionat comentator de tenis, simpaticul domn CTP, preferă silențiumul lugubru, tăcând mâlc după fiecare dintre cele trei turnee de mare șlam de anul acesta. Alegerea (acestei „tăceri elocvente”) ii aparține si spune mult in primul rând despre domnia sa, indirect însă spune câte ceva despre performantele uluitoare a lui extraterestrului Novak Djokovic si despre felul in care aceste performante sunt receptate de către unii dintre muritorii pământeni. Prin urmare cred că nu este exagerat sa afirm ca gestul simplu al lui Mircea Meșter de a (ne) oferi o super-cronică despre super-NOVAk este unul admirabil. Ovații pentru Novak, aplauze pentru Mircea. Si si invers (desigur).

      Apreciază

  11. Bau Bau said

    UMBRA din noi, o PUTERE a noastră, un MIRACOL

    Cei care ne irită, cei cărora ne ambiționăm să le corectăm defectele, ne fac deseori mari servicii. Fără ei nu ne-am putea cunoaște Umbra, „Răul” bine ascuns în inconștientul nostru.
    Aducerea lui în lumina conștiinței și acceptarea eliberează energii benefice. Conform principiului terțiului inclus, niciun rău nu este absolut. Noi putem afla binele amestecat cu el. Putem să ne recuperăm o calitate utilă, care conține în ea mai mult bine decât rău. Și îi putem alege numele potrivit. Frica poate deveni precauție, tergiversarea căutarea momentului oportun, histrionismul extraversiune etc.etc.

    Cum a apărut Umbra? Firește, din toate experiențele vieții, uitate fiindcă nu au fost plăcute.

    Apreciat de 1 persoană

    • Frumoasa introspectie…

      Apreciază

      • Bau Bau said

        Ehei, sunteți aproape de înțelegere. Încă un pic. Succes!

        Umbra e Bau Bau, firește.

        🙂

        Apreciază

        • Credeam că Iosif este unicul posesor al Adevărului Absolut Atemporal si Eliberator, doar ca d-lui (egoist incurabil) nu voia sa-l împartă cu nimeni. Se pare însă ca Iosif nu este singurul. D-voastră însă sunteți generoasă. Il dețineți (in locație de gestiune) dar il si relevați si revelați cu țârâita ademenindu-i cu darul înțelegerii (ca cadou de la d-voastră), pe cei expuși cu de-a sila acestui adevăr Bau-bau si comicului personaj din dotare. Măi tanti ești ridicolă… ca o purcică la balet venită la recomandarea medicului care a diagnosticat-o cu narcisism congenital. Sunteți exact genul de personaj care poate completa frumușel colecția de caractere perindate pe Arca lui Goe. Vă mulțumesc pentru bunăvoința cu care va oferiți ca pomană si ca ofrandă pe altarul diversității, diversiunii si divertismentului. Vivat Bau-bau si dorința ei sublima de a se lua in seamă si de a-si etala importanta colosală. Nu uitați să ne narați epic povestea miracolului minor pomenit deunăzi, ca de, oți avea d-voastră faimă de mare fanfaroana, dar parcă nu se cuvine să cadeți de mincinoasa imediat in permanență. Aila așteaptă cu nerăbdare povestea. Exista o poveste, nu? Sau ați băgat in cărți la plezneală. Sportul d-voastră preferat: Macao. 🙂

          Apreciază

        • Dar (si) intrucat introspectia nu e totul va ofer in dar (gratis) un supliment de DUPĂ AMIAZĂ. Sper sa-l savurati fara complexe si fara prejudecati. Merita nu?

          Apreciază

    • Aila said

      Nu ma incred in povesti.
      In primul rand, eu nu cred ca o sursa iritanta este musai sa declaseze ceva care sa te duca undeva si acel ceva sa te determine sa iti cunosti interiorul, tocmai acel interior care culmea mai este si ascuns. Exclus, nu ai cum sa te cunosti in acest mod, e doar poveste, filosofie. E ca si cum ti-ai unge ego-ul doar cu o crema fina si asta doar de dragul a ceva anume. Intr-adevar o sursa iritanta genereaza o reactie, o exteriorizare, dar nu neaparat declansatoare de energie benefica, poate fi foate bine declasatoare de energie malefica, poate chiar excalada, mai mult decat atat eu cred ca exista si raul absolut, deci totul depinde doar de context, de conjunctura. Crima cu premeditare este un rau deliberat. Ce bine se poate amesteca cu acest rau intentionat. Iar a exista o umbra in noi, un miracol, poate fi doar o expresie folosita intr-o poezie ca o metafora. Umbra opreste este practic o bariera. Miracolul, dupa mine este ca nu trebuie sa existe o umbra in noi, In interior avem nevoie numai de lumina si depinde doar de noi de unde o alegem. Ea poate veni direct de la soare deci o lumina naturala dar si de la un bec ce atarna de un fir electric neizolat.

      Apreciat de 1 persoană

      • Super salată Aila. Merci. Mi-a plăcut foarte mult cum ai excaladat vrăjeala Bau-Bau-lelei, punând lucrurile la punct. Concluzia e una singura: „nu trebuie sa existe o umbra in noi, In interior avem nevoie numai de lumina si depinde doar de noi de unde o alegem. Ea poate veni direct de la soare deci o lumina naturala dar si de la un bec ce atârnă de un fir electric neizolat…. ceea ce este imens…

        Acuma însă vin si te întreb, mai mult așa ca s-o provoc pe Bau Bau, dacă lumina singură „face” vreun sens, neavând ce sa i-lumineze? Că dacă nu e chiar singură, lumina lină, lumina pură, sigur o să facă si niște umbre pe undeva pe acolo. Cred. Sortis Humanae ad Intelligendum Lux. Et in Arcadia Goe

        Ar fi momentul sa intervină Iosif. El (si numai el) ar putea lamuri imediat cum devine treaba cu lumina care provine exclusiv din Cuvântul Lui Dumnezeu: Lamborghini Lux (sau… Fiat…in fine ceva de genul acesta)

        Partea optimistă in toata întâmplarea este ca Aila (spre mare deosebire de Bau-Bau) nu continuă să insiste să fie pe Arca in așteptarea lui Godot (si in bascularea răului in bine) ci pentru ca ea a identificat deja binele din care se înfruptă pe ascuns in timp ce face dulceață de trandafiri oltenești. Vivat maieutica si bermudele, in aceasta vara fierbinte. Așteptam si provinciile (Ialomița, Bavaria si Hokkaido cel putin… )

        Apreciază

      • Desigur ca pe subiectul luminii ar fi nimerita si o Fotosinteza. 🙂

        Apreciază

  12. Stely said

    Noi facem gem de caise și ceva mai multa caisata . (•‿•) Iar sa filozofam nu putem să fil pe căldură asta . Uff ! (◍•ᴗ•◍)

    Apreciat de 1 persoană

    • Dulceața de caise este favorita mea, in special la clătite. Dar merge si gemul. Nu mai vorbesc de caisată… care merge foarte bine alături de clătite sau in loc de. 🙂 Spor la muncă vă urez. Si poftă bună.

      Apreciază

  13. Bau Bau said

    Scrie bine Luminița Giurgiu. Mulțumesc de semnalare. Am o senzație de miracol.

    Apreciază

    • Cu plăcere! Orice miracol durează 3 zile. 🙂 Senzația însă se poate prelungi până în August… 🙂

      Apreciază

    • P.S. Eram sigur că o sa ignorați Tensiunile (i)morale, însă mă așteptam să sesizați analogiile dintre Teoria Catastrofelor si modelul fractalic, cu aplicare in teoria sistemelor dinamice… Nu-i timpul pierdut. 🙂 Cred că ar trebui să profitați de liniște si de absenta Ailei (plecata in recreație până după Olimpiadă)…

      Apreciază

      • Bau Bau said

        Prea mă credeți deștept.
        Dar, fiindcă „sunt prost dar nu tâmpit” (cu o vorbă memorabilă a unui bun prieten, frază de care îmi place să abuzez pe aici 🙂 ) mă întreb dacă nu cumva teoria catastrofelor poate explica turbarea mielului lui Baranga.

        Apreciază

        • Se prea poate… Ba chiar si faptul c-ați ajuns cu mintea la mielul turbat poate fi o ilustrare a aceleiași teorii 🙂

          P.S. Fiti pe pace, nu va cred deștept… (ci deșteaptă) 🙂

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          Un sfârșit de săptămână minunat, fericit și binecuvântat în toate aspectele și dimensiunile percepției vieții, dragă Bau Bau!” 🙂

          Apreciază

          • Stely said

            Dl.Goe,
            L-ati citat(mai sus) pe Iosif sau pe Bau Bau ca nu prea mai stiu cine foloseste „cliseul” acesta si nici pe-aici nu l-am intalnit , poate doar pe la „andolescentarebela” ….
            Plus de asta nu cumva faceti o mica discriminare ? ☺

            Apreciază

          • Dl.Goe said

            @Stely – Aoleu! Am comis discriminare? Discriminare? Nu văd… Nu există… Mă gândesc că poate ați vrut să ziceți plagiat… pentru că (desi am pus ghilimele) n-am menționat autorul… Dar știți si d-voastră că atunci cand autorul are o notorietate universală incontestabilă nu-i musai să-l menționezi explicit, pentru că fiindcă este știut deja. De exemplu dacă zici „Locuința mea de vară e la țară”, nu-i nevoie să spui autorul întrucât toata lumea stie că asta e de Tudor Vladimirescu. 🙂

            Apreciază

          • Aila said

            Sa dea Domnu sa fie o săptămână minunată sub toate aspectele pentru toți cei mulți

            Apreciază

    • Aila said

      Din Bel Espirito doar poezia Luminiței mai scoate din umbră spiritul ascuns în spirit

      Apreciază

  14. Bau Bau said

    Liniște, claritate a mințiior și inimi deschise vă doresc, CLIȘEIC, „tutulor”!

    Vise și visuri plăcute, fără Bau Baul din Umbră!!

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Diagnosticul pentru afecțiunile ce-i cauzează suferință Bau-Bau-lelei este complex si are multe aspecte… mania grandorii, narcisism, paranoia, obsesii maniacale…

      P.S. Frumoase dorințe, urări, angoase mai aveți excedentar, în galantar, motiv pentru care le si oferiți așa gratis, cam cu de-a sila si in tot cazul hodoronc-tronc. Arca v-a căzut cu tronc. A opta oara si garda națională s-a desființat. Totuși ar trebui sa realizați ca este la latitudinea d-voastră sa mutați Bau-Bau-lelea de la Umbră la Soare… sau la marmacie, cum doriții d-voastră (nouă chiar nu ne pasă de prezenta, absenta sau ambiguitatea ontologică a creaturii). Oricum daca operați mutarea de la umbra la soare sau la întuneric, nu uitați să țineți însă seama că Pământul se învârtește… Presupun că acest mesaj al d-voastră este a n-a scrisoare de adio. Nu? Ar fi un caz unic de utilizare involuntara a inducției matematice… Pa, mă tanti. Aștept cu nerăbdare Q.E.D. la pasul n+1…

      Apreciază

      • Aila said

        Etete na cum necum se da Goita doctor honoris cauza……sa vezi și să nu crezi…..nu are Bau Bau nici o afecțiune stați cuminte

        Apreciază

        • Stely said

          @Aila , sintagma”Goita” este „inventia” altcuiva . Ar fi fost cazul s-o pui intre ghilimele , altfel pusa din capul tau este la fel de insolenta, poate si mai mult…Si acum ce faci ? te-ai trezit , asa, deodata (hodoronc -tronc) sa-ti dai cu presupusul despre ceva de care nu ai habar ?

          Apreciază

        • Dl.Goe said

          Aila ai tendința de a o judeca pe Bau Bau cu măsura ta si, pentru că ce ai tu nu doare, ai impresia că nici alții nu suferă. Ce-i drept e drept, ai identificat tu in Bau Bau o parte in care te regăsești, tu, hahalera zburdalnică, dar Bau Bau este ceva mai amplă, si mai are si alte părți, pe care poate le vezi dar pe care categoric nu le înțelegi, si care prin urmare… nu se există așa ceva… Nu?

          Apreciază

  15. Dl.Goe said

    Dupa ce m-a abandonat pustiei vizitatorul pachistanez, vad acum ca si Polonia s-a retras de pe Arca lui Goe, iar (întrucât) Portugalia si Paraguay n-au fost niciodată… Se pare ca va trebui sa ma mulțumesc cu republica de la Ploiesti (si un pic cu Didina Prazu… momental plecata in vacanta in Patagonia…. unde trebuie sa aibă o goana nebuna… ) Se pregătește Polinezia Minor caci, vorba lui Ubu Roi, Polinezia este pretutindeni dar in special in tara in care te afli, ah, Prahova…patria preferata pentru profit… Poftiții popor! Poftiți puțin pe platforma politica populara, pentru pace, prosperitate, propășire, progres, peren, pertoujours. Pam, pam…

    Apreciază

  16. Dl.Goe said

    Iosif s-a re-tras (de-o parte, deoparte sau departe nu se stie). Nostrastella ne-a părăsit si ea. Neamtu Țiganu tace mâlc. Aila e pe ducă, Bau Bau ne spune adio. Fotosinteza nu se mai (re)produce. Care va să zică că cala e plină si puntea e goală… Acalmie estivală… Vivat! Oare chiar am reușit să instauram liniștea? Liniștea de dinainte de ce?

    …si pentru ca acțiunea se petrece într-un sat de pescari (cătunul Huvaca), din cand in cand, pe ecran apare o (b)Arca, (b)Arca săracului care nu avea lotca lui… in timp ce in aer se simte, inexplicabil, un miros de levănțică…

    Apreciază

    • Stely said

      Comentarii haiose ce denota multa voiosie , umor si poezie. …” in timp ce in aer se simte, inexplicabil, un miros de levănțică…” 😋

      Insa m-ati facut curioasa sa vad ce se intampla cu neamtu tiganu (pe unde umbla, ce mai face etc ). N-a mai dat nici un semn de viata, nici pe facebook(3 iulie) si nici pe blog (26 iunie). N-as vrea sa para ca l-am spionat, dar nici indiferenta n-as putea sa fiu. Desi nu aveam un canal de comunicare linistit(amiabil) ma obisnuisem cu prezenta lui, cateodata destul de agreabila .

      In ce-o priveste pe nostrastella banuiesc ca nu prea i-au mers la suflet ultimele comentarii de pe Arca lui Goe. Si nu stiu de ce , ca doar nu s-a intamplat mare lucru .Sa se supere doar pentru faptul ca a fost contrazisa privind sustinerea tenismenilor ei preferati din lumea buna, fata de cei ai nostri de-aci din Balcani ? Mda, desi m-am ales cu destul de multe insulte venite din partea dumneaei, mie imi pare rau ca a disparut. Macar aveam cu cine sa ma harjonesc, pe bune nu cum se intampla cu Bau Bau .Ma mir totusi ca tocmai spunea ca n-o sa scapam de ea atat de usor.

      Daca stau sa ma gandesc si disparitia Fotosintezei este putin ciudata. S-o fi suparat ca am asociat-o cu nick-ul Smaranda ? Dar daca ar fi fost ceva nedrept mi-ar fi placut sa ma puna dumneaei la punct si sa n-o lase pe nostrastella . M-as fi explicat si eventual , daca ar fi crezut ca trebuie sa-mi retrag presupunerile , as fi facut-o negresit , dar sa fie convingatoare nu asa cum face Bau Bau . Faptul ca a disparut lasa impresia ca ar fi fost un sambure de adevar .

      P.S. Chestia cu discriminarea a vrut sa insemne ca i-ati urat numai doamnei …,
      „Un sfârșit de săptămână minunat, fericit și binecuvântat în toate aspectele și dimensiunile percepției vieții, dragă Bau Bau!” 🙂 Dar chiar nu inteleg de ce a inregistrat in dreptul dumneaei povestea cu cliseul(in ghilimele ) ca eu m-am referit la Iosif, care are acest obicei (cliseu) ca la sfarsit de saptamana sa faca asemenea urari pe blogul adolescentei rebele. De fapt exact de acolo ati „plagiat ” citatul . 🙂

      Apreciază

      • Dl.Goe said

        şşşşşş! Fosilele dorm în cală! Vreti să le treziti si să înceapă iar să misune somnambule pe punte, bolborosind des-cântece?

        Apreciază

        • Stely said

          Eiii , hai ca nu sunt periculoase ci doar niste … 🤡
          P.S. Dar , desigur , noapte buna !

          Apreciază

          • Dl.Goe said

            Poftim, acuma 🙂 🙂

            Apreciază

          • Stely said

            PPS. Ati vazut ? A aparut documentarul Naomi Osaka . Are trei episoade. Nu ma grabesc sa-l vad. Ma uit la un serial destul de interesant (pana la un punct) de fapt cam cum a fost si Black Mirror . Adica la inceput sunt cateva episoade tari , apoi mai usurele , dar de ajuns incat sa nu-l las balta . Se numeste Biohackeri .

            Apreciază

          • Dl.Goe said

            Acuma degeaba mai schimbati vorba… Creaturile comice s-au trezit deja din somnul iratiunii, si au inceput sa se dea monstri… Mai si ce liniste se facuse… Aproape ca se auzeau cum se izbesc de geamuri razele de luna…

            P.S. Normal ar fi ca acuma tot d-voastra sa va ocupati cu ademenirea lor cu somnifere si trimiterea lor la culcare…

            Apreciază

    • Aila said

      Am făcut nițel zgomot așa de dimineață că prea multa liniște strica si devine atmosfera la bord patetică și nu vvreau sa vă găsesc în depresie Doamne fere când revin

      Apreciază

      • Dl.Goe said

        Aiurea! Ai intrat în panică de teamă că-ți ia Iosif locul… Nici nu-ti tihnește re-creația-n vacantă… N-ar strica totuși să luați o pauză de zgomote, măcar până după dulceața de gutui… stimată toamnă.

        Apreciază

  17. Iosif said

    „Oare chiar am reușit să instauram liniștea? Liniștea de dinainte de ce?”
    Linistea de dinainte de Po Topul lui Goe.

    Apreciază

  18. Bau Bau said

    Domnule Goe, ați făcut un exces de interpretare, vorba lui moș Eco. (Mă dau cult, așa e! 🙂 ). Ați dorit doar să spun ADIO, drept care asta ați perceput.. 🙂

    Se pare că vă place să credeți că Anima mea este cea care comentează pe aici. OK, să vă fie cu noroc! Să vă trăiască Umbra!

    „Liniștea” poate ascunde viitoare catastrofe, apropo de Teorie. Navigatorii de elită, rămași fără jivine de sacrificiu, vor începe să se devore între ei.

    Voi privi din off, voi vedea Supra-viețuitorul și îl voi aplauda.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Bau-Bau ati cazut pe locul 2. V-a luat-o Iosif inainte. Imi place optimismul d-voastra si de felul in care va visati aplaudândă (ca lebăda)…

      P.S. Vai! N-ati spus adio? Dar ce-ati spus? Nimic? Ei bravos! Mie-mi spui? Pai ce nu stiam eu? Faptul c-ati deschis gura din off sa va manifestati prezenta (la cerere) nu-i decat rezultatul cantitatii optimale de interpretare. Excesul va apartine… Doar ca nu va dati seama. Pana si-n privinta satisfactiei menirii viitoarelor catastrofe v-a luat Iosif fata. Si in acest top sunteti pe locul doi (alaturi de Greblea) in Po Topul lui Goe. Incercati sa nu fiti prezenta cand s-or decerna medaliile cu coronita…Desi nu vad cum v-ati putea sustrage…

      „Navigatorii de elită, rămași fără jivine de sacrificiu…, vor începe să se devore între ei” – Vai ce sperante penibile… Asta e tot ce v-a mai ramas?

      Apreciază

  19. Dl.Goe said

    Apreciază

    • Stely said

      Misto, cred ca ati dormit cu totii . Sunt aici dar voi adormi si eu in curand. 🤔

      Apreciază

      • Iosif said

        „Dormiţi de acum şi odihniţi-vă!… Iată că a venit ceasul ca Fiul omului să fie dat în mâinile păcătoşilor.
        Sculaţi-vă, haidem să mergem; iată că se apropie vânzătorul.”

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          In rolul prostului vigilent dar fericit Iosif Greblea. Fiul omului în mâinile păcătoșilor ?!?? Cam da… La cat se screme Iosif să se bage in seama ca aflându-se în posesia lui Isus, ca unic de-ținător, nu se putea sa nu treacă neobservata întâmplarea. Misto auto-denunțul. La plezneală.

          Si iată că de ce ti-e teamă nu scapi. Fazanul Greblea se grăbește să-i ia locul hahalerei zbuciumate… si cacealmaua continuăăăăă… însă foarte puțin. 😦

          Apreciază

  20. fotosinteză12 said

    Sper că ați fost cuminți cât am lipsit. Dl NT lipsește de o vreme. Sper că pe motive bucuroase.

    Apreciază

    • Stely said

      @Fotosinteza ,
      Cam saraca (in cuvinte ) este revenirea dvs . Ma asteptam sa ne povestiti ce ati facut cat ati lipsit cu mai multa verva nu doar cateva vorbe si acelea enigmatice . Pai daca stiti ceva mai mult despre neamtu tiganu spuneti-ne si noua , altfel presupunerile nu se pun. Le putem face si noi.

      Apreciază

      • fotosinteză12 said

        Păi… am umblat sub fierbintele soare românesc, după certificate de deces, pe la notari, am ținut în brațe pentru eutanasiere un cățel bătrân și plin de cancer, până a murit. Apoi am săpat groapă în grădină și i-am ingropat corpul.
        De dl Țiganul nu știu nimic.

        Apreciat de 1 persoană

        • Dl.Goe said

          Am dat like mesajului d-voastră nu pentru conținutul faptic, ci pentru monumentalitatea literară. Se întâmplă rar sa găzduim pe Arca (din ce in ce mai rar) asemenea capodopere autentice, ce reușesc sa redea indirect, cu o dureroasa concizie si geniu, secvența integrală a emoțiilor si devenirea acestor (de la durere la resemnare) pe traseele pe care au fost purtați pașii prozatorului. Compasiune pentru fiecare dintre durerile cuprinse in veacul de singurătate descris dezinvolt, pe larg, in scurtul d-voastră comentariul. Imi cer scuze pentru inabilitatea de a exprima potrivit aceasta compasiune, într-o manieră literară (cât de cât) comparabilă.

          Apreciat de 1 persoană

  21. Dl.Goe said

    „Arca” poarta responsabilitatea pentru faptul ca atrage, stimulează si menține in zona rebuturi „literare” precum Aila si Iosif. O vina mai adâncă decât s-ar crede… Se spune ca păcatul recunoscut este pe jumătate iertat. Bine ar fi sa fie așa, întrucât si așa… jumătatea rămasă atârnă enorm… colosal. Parce que Madame Ailea, c’est moi et parce que Monsieur Iosif, c’est moi. Comment puis-je changer cette réalité?

    Apreciază

  22. Bau Bau said

    Mi-ar plăcea ca acest loc să fie unul al amenității. De ce oare?
    Fiindcă, dintr-o pespectivă mai înaltă, toți avem aceeași valoare, ca actori într-un experiment universal. Suntem ca punctele din poemele lui Nichita Stănescu. Nu ar fi loc pentru excepționalitate, centralitate, marginalitate, cum spune filosofia postumanistă.

    Dar, tot ca în lumea poetului necuvintelor, unii pe alții ne mâncăm.
    Proiectăm asupra celorlalți uneori / unii umbrele ori luminile din noi. Alteori, lumini și umbre amestecăm / prin colțuri de limbaj. Asta apropo de terțiul inclus (de care îmi place mie să abuzez pe aici 😊 ).

    Câteodată mă cuprinde o milă infinită pentru acest spațiu și altele din lumea internautică.
    O milă iubitoare, fără urmă de dispreț.

    Și continui să-mi doresc amenitatea, printre alte lucruri – mai degrabă imposibile aici și acum.

    Pentru mine Goe, Stely, Aila, Iosif, Fotosinteză12, Nostrastella Etc. (y compris Eu) au aceeași valoare umană / experiențială, legați fiind în același fractal.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Mult stimata doamna, sunteți ca de obicei înduioșătoare in încercarea de a va exprima emoțiile. Ca comunicator aveți mare noroc ca emoțiile d-voastră sunt foarte ușor de ghicit, caci altminteri munca depusa de domnia voastră in exprimarea lor pare a fi un efort totalmente inadecvat. Va opintiți in van întrucât in materie de expresivitate sunteți probabil cel mai slab dintre vizitatorii care au survolat vreodată Arca lui Goe. Nu aveți darul vorbirii si pace. Nu doar ca încurcați teribil realitatea cu dorințele si scopurile d-voastră, dar aveți si mania de a va ancora in clișee si in sonoritatea cuvintelor, precum si impresia ca acest melanj ar avea darul de a ameliora si chiar schimba total realitatea, intr-o maniera convenabila. Acuma de exemplu v-a cășunat pe un cuvânt nou in vocabularul d-voastră si anume „amenitatea”, pe care-l folosiți ca de obicei pe post de descântec. Problema neplăcută este ca inabilitatea d-voastră de a îmbina cuvinte intr-o maniera onesta, eficienta, in acord rezonabil cu emoțiile care va îmboldesc sa le exprimați, conduce la distorsionarea mesajului in așa hal, incat textul in sine devine o colecție ridicola de minciuni si/sau viclenii inutile. Amenitatea, de exemplu, înseamnă dorința d-voastră de a va da in petic nestingherita pe Arca lui Goe, pentru a putea parazita orice tema v-ar conveni. Amenitatea este echivalenta cu dorința d-voastră de a limita dreptul de exprimare al altora, al oricui, cu excepția domniei voastre. Nimic altceva. Un pretext ridicol. Daca v-ar frământa realmente in așa hal absenta amenității (pe care de altminteri nu o practicați), ce v-ar retine aici intr-un spațiu pe care-l pretindeți lipsit de amenitate? Mai ales daca ziceți ca toți bloggerii sunt egali, cu aceeași valoare, același fractal (pardon de clișeu)… Întrucât pe Arca lui Goe aveți libertatea deplina de exprimare asta include libertatea de a va muta pseudo-comentariile in alte spatii mai potrivite cu așteptările d-voastră. Ce va retine?

      P.S. Nu, nici vorba, Goe, Stely, Aila, Iosif, Fotosinteză12, Nostrastella, Bau Bau y compris, Etc.nu au PENTRU D-VOASTRA aceeași valoare umană / experiențială, legați fiind în același fractal. Si nu ma refer la penibilele aere de superioritate cu care ați tratat de multe ori replicile pe care vi le-au adresat, ci la ideea stupida pe care o propagați implicit, cum ca d-lor ar fi fiind ființe plăpânde care ar avea nevoie de „amenitate”, de constrângeri, de protecție, de reguli, de șabloane (calapodul Bau Bau)… Tratamentul egal este cel simplu oferit de Arca lui Goe: fiecare are voie sa spună ce vrea, cand vrea, cui vrea, sa vina si sa plece, sa vorbească sau sa tacă, liber, fără nicio constrângere expresa.

      Mi-ar plăcea ca acest loc să fie unul al amenității. De ce oare? Fiindcă, dintr-o pespectivă mai înaltă, toți avem aceeași valoare, ca actori într-un experiment universal. Suntem ca punctele din poemele lui Nichita Stănescu. Nu ar fi loc pentru excepționalitate, centralitate, marginalitate, cum spune filosofia postumanistă.” – Greu de spus ce e mai dizgrațios in acest text. Forma ridicola, pedanta, cliseistica, împănată cu trimiteri care denota „cultură” (ah, cultura timpului si locului) SAU faptul ca este in fond o tâmpenie goala de continut, o găunoșenie scremuta, o palavrageala cu pretenții umaniste, tirade ieftine pentru gura-casca. Sa nu-mi spuneți stimata doamna ca d-voastră sunteți pătrunsă de conținutul semantic al aburelilor cu care încercați sa îmbrobodiți cultura locului si timpului nostru, ca care va sa zică d-voastră „puneți botul” la așa ceva. Ma rog, d-voastră puteți spune, ca doar de aceea practicam libertatea de exprimare cuprinzătoare, inclusiv pentru non-sensuri, minciuni, abureli. după cum spune filosofia post umanistă.

      Apreciat de 1 persoană

    • Aila said

      Poate aveți dreptate poate că nu dar eu ce-i drept nu prea mă văd în același fractal cu Dl Goe înțeleg că personajul este practic un mic fragment dintr-o comedie dar parca e cumva prea neregulat nu are o sinctura fină și nu înțelege unele exprimări profunde. Are doar darul de a vedea forma umbrei fara fond de ten. Oricum cu multă bunătate toleranța sigur îl poți citi. Eu am trecut cu bine toate probele de foc acum îmi doresc să rămân în istorie. Sunt sigură că intenția r înălțătoare chiar fulminantă.

      PS Dumnevoastră ce personaj sunteți? Cam cu cine va identificați de pe bArca că prea sunteți pe uniformizarea speciei ceva gen neomarximul noua ordine mondiala……suntem diferiți și doar așa diferiți mai putem învăța unii de la altii

      Apreciat de 1 persoană

      • Dl.Goe said

        Vai, suntem deja in august?

        P.S. Aila, daca tot te-ai intors din pribegie, fii te rog atat de buna si da exemplu de o exprimare profunda. Please, please, please…

        Apreciază

      • Stely said

        Aila,
        Te rog frumos sa descifrezi pe intelesul meu „profunzimea ” spuselor tale din fragmentul acesta :”Poate aveți dreptate poate că nu dar eu ce-i drept nu prea mă văd în același fractal cu Dl Goe înțeleg că personajul este practic un mic fragment dintr-o comedie dar parca e cumva prea neregulat nu are o sinctura fină și nu înțelege unele exprimări profunde.”

        Cine „poate” are dreptate sau nu si cam de ce nu te vezi in acelasi fractal cu Dl Goe? Ce inseamna ca „personajul este un fragmrent din comedie dar… prea neregulat , fara”sinctura fina etc „? Acestea sa fie oare motivele pentru care nu te vezi in acelasi fractal cu d-lui? Eu de ex. nu am inteles , ce naibii a vrut sa spuna madam Bau Bau, ca am avea aceeasi valoare umana ? Suntem cu totii la fel dar …cum ? La ce „valori umane ” se refera ?Tu trebuie sa stii , devreme ce refuzi sa imparti ” fractalul ” cu d-mnealui . Pai da, daca „personajul din comedie” este „cumva prea neregulat si cu asta …” ca nu are sinctura fina” e de rau, nu-i asa ?

        Sincera sa fiu eu credeam ca este o onoare pentru oricine de aici sa faca parte din acelasi fractal cu” Dl Goe” . Eu insa, recunosc, valoarea mea intelectuala este cu mult sub cea a d-mnealui. Si din acest motiv nici tu nu poti fi fi tovaras de fractal , intrucat face parte din alt „fractal” mult mai diversificat, bogat si plin de unicitati cu aceleasi valori intelectuale.

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Laudele si lingusirea pot fi motive de banare pe Arca lui Goe… 🙂

          Apreciază

          • Stely said

            1. Laude da, dar linguseli nu . Iar odata sau ,hai ,de doua ori la 10 ani nu se baga de seama. Si nu ma supar daca ma banati, dar banuiesc ca ar putea fi o limitare a dreptului la exprimare . Lauda ca si critica sunt opinii, care nu pot fi interzise dar pot fi contrazise, cu argumente, desigur. 🙂

            P.S. Stiam de pericol , acela ca nu va place sa fiti laudat ,dar am riscat . 😯

            Apreciază

          • Dl.Goe said

            Eeee, nu pot sa va banez, dar pot găsi altceva… 🙂

            Sa speram ca mai devreme de 10 ani nu va fi cazul…

            Apreciază

  23. Bau Bau said

    LEMĂ
    În cultura timpului și locului meu, a pune interlocutorilor etichete și diagnostice „în orb” este un mod învechit de cunoaștere și abordare interumană. Ne descalifică iute drept comunicatori.
    Amenitatea ar fi tare bună și pe aici.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      „În cultura timpului și locului meu” – vai ce drăguț! Poezie nu alta… „La noi la Poplaca”…

      Mult stimata doamna, va mulțumesc pentru admirabilele mesaje, încununate cu aceasta cLEMA, toate foarte frumos articulate, bine închegate, pline de miez si poezie. O minunăție artistică si o bijuterie in arta comunicării. D-voastră ca comunicator pe Arca lui Goe sunteți apoteoza.

      P.S. Ce-ați vrut sa spuneți?

      Apreciază

    • Dl.Goe said

      „in orb”??? Cum adică „in orb”? Glumiți nu? Păcat ca n-aveți umor. Cam deloc, daca nu-l luam in con-siderare pe cel involuntar. Nu e doamnă nimic „in orb”… Va amăgiți doar… c-ați fi fiind ascunsa, invizibilă… altfel decât va vedeți… Dar de, aveți tot dreptul. Dreptul la speranță e garantat pe Arca lui Goe.

      P.S. Imi permiteți sa va fac o sugestie (buna pentru Aila, buna si pentru d-voastră)? Va recomand sa mergeți la vulturi, la lilieci si la vrăbii, pe blogul egal al d-lui Sperling si sa va oferiți acolo serviciile de comentator liber care se tine de „experiențială”. Si va rog sa nu faceți treaba de mântuială, sa va dovediți egalitatea cu d-voastră însevă si sa prestați cu aceeași consistenta ca pe aici. Va garantez ca va fi o „experiențială” pe cinste. Ce ziceți? Încercați? Nu? De ceeee???

      Apreciază

      • Aila said

        Eu nu plec eu voi rămâne în istorie așa că nu scăpați de mine am locul meu pe punte și mă simt excelent când simt briza mării și pescăruși in zbor aștept delfinii
        PS scriu cu telefonul așa că rog clemență mai greșesc bat litera de doua ori dar nu mă deranjează sunt prietena cu greșelile

        Apreciat de 1 persoană

        • Dl.Goe said

          Ei as, Nu-i adevarat… D-voastra stimata doamna sunteti partenerul si protectorul magnisim al sperlingelor si a filozofiei vrabiilor, care promoveza cenzura si interdictia ca sa poata ciripi prostii in voie. M-am prins. D-voastra va dati in petiec pe aici, abuzand in exces de libertatea de exprimare, nu doar de placere, ci mai ales pentru a ajunge sa fiti banata, interzisa, alungata, practic pentru a dovedi ca libertatea de exprimare nu e buna, nu e posibila, si ca ordinea si disciplibna vrabiilor nemtesti este calea.

          P.S. Mi-a placut la nebunie pledoaria d-voastra in favoarea profunzimilor greu de inteles. Paradox de cea mai buna calitate. Dar numai pe Arca lui Goe. 🙂

          P.P.S. N-o sa scăpam de tine nici dupa ce o sa pleci. Locul tau in cala si pe punte sunt definitive. Arca e arca, si de aceea… Deci fii pe pace, profita de pescarusi, albatrosi, delfini, briza, hamsii, etc, si nu te preocupa de tentativele lui Iosif de a-ti lua locul. N-are sanse.

          Apreciază

  24. Bau Bau said

    Îmi recunosc imensa greșeală de a fi vorbit aici despre amenitate.

    Mea culpa că am arătat respect tuturor comentatorilor.

    Îmi recunosc de asemenea prostia de a nu răspunde suburban textelor suburbane.

    Și nu doresc de loc să mă schimb. 🙂

    Iar am reușit să vă provoc să mă amuzați. MULȚUMESC!

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Cu placere, mai poftiti pe la noi.

      P.S. Fiti pe pace, nu aveti nicio sansa sa va schimbati. Nu va mai iluzionati insa ca s-ar gasi cineva care sa va vrea schimbata sau cineva dispus sa faca ceva in aceasta privinta.

      P.P.S. Suburbana sunteti chiar d-voastra, periferica in tot cazul… Incercati in van prin descantece sa refuzati mahalaua care va iese prin piele.

      Apreciază

  25. Bau Bau said

    Valoarea umană nu este doar cea intelectuală.
    Nemaipunând la socoteală faptul că inteligența este de ț feluri. :)))

    Iar rezistența la manipulare este sigur o valoare.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Le-ati facut iarasi varza… valorile, iar marota care va framnta cu asa-zisa d-voastra rezistenta la manipulare va sabteaza in mod constant orice efort de manifestare libera. Sunteti captiva in propria capcana, vazand manipulare, manipulare, manipulare.. Despre ce manipulare e vorba? Am impresia ca doar cautati cu disperare moduri de a schimba vorba.

      „Valoarea umană nu este doar cea intelectuală.” – Fabrica de clisee merge la turatie maxima. Bravo… Da-i-nainte. Da-i-napoi.

      Apreciază

  26. Bau Bau said

    Hai să arăt și ce înseamnă de fapt AMENITATE:

    https://dexonline.ro/definitie/amenitate

    Politețea, amabilitatea, bunăvoința, blândețea de caracter nu dăunează grav sănătății. Încercați-le!

    🙂

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Pai d-voastra ar trebui sa le incercati mai intai, inainte de a-i dadacii si dascalii pe altii, cu prostii nesolicitate. In mod categoric va lipsesc politețea, amabilitatea, bunăvoința, blândețea de caracter… Sunteti de fapt un troll infect. Poate nu va dati seama. Ar insemna ca sunteti si proasta. Poate insa va dati seama… Cine stie. Eu as merge pe varianta optimista.

      „Hai să arăt și ce înseamnă de fapt AMENITATE:” ??? Copy-paste definitie din dictionar nu inseamna c-ati fi aratand ceva. Nu aveti proprietatea termenilor ( a arata, de exemplu)… Poate incercati sa artati… ce inseamna amenitatea. Ar fi cu siguranta o experienta interesanta, de v-ar sta la indemana. 🙂

      Apreciază

  27. Bau Bau said

    @ Aila. Eu mă identific parțial cu fiecare dintre domniile voastre. Și cu mulți alții. Din fractalul speciei umane nu se poate dezerta. 🙂

    A fi diferit nu înseamnă a fi izolat, imho.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      „Din fractalul speciei umane nu se poate dezerta” – Frate, fabrica de clisee are toate capacitatile in functie… Bau-bau da la pedale din greu…

      Se pare ca madame Bau-Bau este chiar exceptia care confirma regula (regula imposibilitati dezertarii din fractalul speciei umane)… Ma tanti, te-ai lovit la cap?

      Apreciază

  28. Bau Bau said

    Singurul mod în care vă pot percepe comentariile este amuzamentul și singurul răspuns un hohot de ras.

    Apreciază

    • Dl.Goe said

      Ar fi frumos sa fie asa, dar tot ceea ce se vede este un rictus…

      „Singurul mod în care vă pot percepe comentariile este amuzamentul și singurul răspuns un hohot de ras.” – vi se pare asta un hohot de ras sau o insiruire de cuvinte ale cuiva disperat sa zica ceva, sa dea replica? Haide, mai bine râde-te…. un pic, in sinea ta, acolo la tine, in liniste, fara a spori cu alte mesaje de doi bani inflatia de texte inutile in care ti-ai gasit sensul „in cultura locului si timpului tau”.

      Apreciază

      • Bau Bau said

        Fiecare ființă vede numai ce poate ea vedea fiindcă îi servește scopurilor vitale.
        Oamenii de știință au numit „autopoesis” această modelare de sine.
        Deci, rictus să fie, dacă asta vă poate mulțumi. 🙂

        Apreciază

        • Dl.Goe said

          Insistența d-voastră pentru „absolutizarea relativizării” este penibil de partizană, penibilă in general… Atât cat este valabilă, este valabilă si pentru d-voastră… Sau vreți sa spuneți ca toți vad doar ce vor sa vadă cu excepția clarvăzătoarei Bau-Bau care vede ceea ce este. Anyway, tentativa de logica cu care încercați musai sa va ascundeți rictusul nu face decât sa accentueze nota de prostie neaoșă… cu care cochetați pur si simplu din frivolitate.

          O parte din realitatea perceputa se datorează dorinței mele de a vedea ceva anume, restul (si anume ceea ce contează) nu. A spune că rictusul este doar ceea ce văd eu echivalează cu a spune că de fapt nu existați. Ceva mă face să cred că existați. Că prea va zbateți (precum fluctuantul vacuum)…

          Apreciază

Lasă un comentariu