(b)Arca lui goE

b-Log anonim, amator si ventrilog al celor fara de blog. Despre NIMIC

Inapoi la timp…

Posted by Arca lui Goe pe august 21, 2021

sau înainte

Un drum pe care-l stră-băți mult mai încet (sau mult mai repede) decât de obicei nu-i deloc același drum… și te duce mereu altundeva și altcândva decât ai plănuit…

Intelegerea sensului teleportării în timp poate trece prin lumea schimbărilor de ritmmmmm… in felul in care percepem „trecerea” timpului… Merită încercat.

UPDATE: Acest inceput de articol se presupunea a fi continuat cu relativă convergentă, într-o dierctie adecvată, în acord logic cu mersul discutiilor din zona comentariilor si cu ideile propuse de către participanti. Rămâne de reluat cu alta ocazie mai potrivită.

57 răspunsuri sa “Inapoi la timp…”

  1. Apreciază

  2. Bau Bau said

    Tema îmi amintește opoziția dintre fast food și slow food.

    Același drum străbătut încet e „digerat” altfel. Privirea prinde amănunte, nuanțe de culoare și lumină, transformări minuscule. Mai multe ființe vii ne ies în cale, fiindcă ne permitem să le vedem. Atingerea pământului cu piciorul e simțită și ea mai bine, diferențe fine ale terenului ne atrag atenția. Aerul poartă cu el incredibil de multe sunete și mirosuri. Unde am fost până acum de nu le-am observat?
    Digerăm altfel și semnalele interioare, respirația care ne hrănește corpul, tensiunile rămase în unii dintre mușchi. Mintea are vreme să proceseze amănunte ale unui gând.
    Priza noastră la lume e alta, e ca și cum am trăi într-una nouă. Ne vin idei, soluții la probleme lăsate în suspans în timpul alergăturii de toate zilele. Parcă e mai plăcut și mai vesel să trăiești.

    Apreciat de 3 persoane

    • Stely said

      Bau Bau , Felicitari pentru comentariul tau „on topic”, in toata regula. Are tot ce-i trebuie sa fie propus pe post de topic , asa cum promitea (parca) deunazi Dl Goe . Cand spun „tot ce-i trebuie” ma refer la valoarea lui literara , informationala (stiintifica) descrierea perceptilor pas cu pas (psihologica ) si nu in ultimul rand corelarea lor intr-o concluzie finala (filozofica) :”Priza noastră la lume e alta, e ca și cum am trăi într-una nouă. Ne vin idei, soluții la probleme lăsate în suspans în timpul alergăturii de toate zilele. Parcă e mai plăcut și mai vesel să trăiești.”

      Imi permit sa spun ca ai plecat de la o singura realitate -„același drum străbătut încet e „digerat” altfel” -iar cu ajutorul simturilor (perceptiile) gandirii (mintii) sufletului (psihicului) ai trecut prin mai multe nivele de realitate , facandu-l pe cititorul care sunt sa inteleaga imaginile si textul vorbitorului din video-clipul prezentat mai sus, fara a fi subtitrat in limba engleza. Multumesc. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  3. fotosinteză12 said

    Aici cred că se potrivește o povestioară. Îmi pusesem întrebarea: de ce unii susțin că există reîncarnare, alții spun că nu, unii cred că există viață după moarte alții spun că nu,etc. Bănuiesc că am fost foarte interesată de temă că altfel nu primeam răspuns. Încerc să traduc. Este vorba de diferențele valențelor timpului sau percepția lui. Am primit următorul exemplu: o persoană a murit. În perioada de la deces până când în creier a încetat orice activitate biochimică, creierul înregistrează mulțime de informații. Astfel dacă persoana decedată s-ar întoarce prin absurd la viață ar avea nevoie de 1000 de ani doar să povestească toate viețile, experiențele, călătoriile, trăirile, etc si 1.000.000 de ani ca să le trăiască efectiv în calitatea liniară 3d a timpului.

    Apreciat de 2 persoane

    • neamtu tiganu said

      Ce sunt 1000 de ani, sau 1 mio cind e vorba de nemurire? Un Fleac, ii ciuruiesti, cum zicea Basescu,

      Io cred ca unii se reincarneaza si altii nu, si sunt si altii care se reincarneaza doar putin, pe ici pe colo. Io cred ca nu ma reincarnez, ca daca m-as reincarna nu as mai fi unic si asta e f important. Io ma invidiez eu pe mine pe vremea cind eram tinar, asta mi-ar mai lipsi sa ma invidiez si cind eram altceva, cocos de exemplu.

      Apreciat de 2 persoane

      • fotosinteză12 said

        Dacă spun EU, mă refer la fotosinteza 12 și este vorba despre unicatul fizic corp, minte, personalitate. Asta, adică eu, nu se mai reincarnează. Are doar această viață unică. Ce sau cine și dacă se reîncarnează, nu știu să jur. Părerea mea.🙂

        Apreciat de 1 persoană

    • @Fotosinteza12 – Sunt tentat (întotdeauna am fost 🙂 ) să cred că e posibil să aveți dreptate in legătură cu cvasi-infinitatea evenimentelor petrecute aievea si înregistrate in creier in „clipa” morții persoanei. Ceva vecin cu nemurirea, daca nu chiar nemurire in stare pura. Si probabil că da, ar putea avea legătură cu ritmul trecerii timpului, care îngăduie deodată „omului” să vadă mai in adâncime si mai in detaliu, lucruri pe care altminteri nu le vedea, viața, mintea, sufletul, condiția umana, impunându-i să vadă selectiv, doar a infinita parte din realitate. Dacă numai prin transformarea unei secunde într-o oră devin deodată vizibile miriade de detalii care relevă bogăția imensa a realității, ne putem imagina că transformarea unei clipe in infinit, ne-ar da șansa să vedem deodată totul, in detaliu. Dar, trăind noi într-un univers imperfect (perfect in imperfecțiunea lui, altminteri ne putând exista), probabil că varianta care include infinitul la pachet este doar una ideală si că în realitate, vorbim despre un timp imens dar (totuși) finit, bunăoară 1.000.000 de ani. Ani tereștri, sau galactici? 🙂

      Am mai jonglat de câteva ori pe Arca lui Goe cu aceasta analogie între moartea fizica (mai mult decât biologică) si prăbușirea într-o gaură neagră si in legătură cu felul extrem de diferit in care văd evenimentul respectiv observatorii, in funcție de de care parte a orizontului evenimentelor se află, adică că daca sunt ei mortul/prăbușitul (muribundul/navigatorul) sau doar martori inocenți, distanți, care văd foarte, foarte, foarte selectiv, doar ce le convine lor, (si anume esențialul) pentru a mai rămâne un pic vii si nevătămați, pentru un bob zăbavă, adică că fix nimica. Si totuși ceva. 🙂

      P.S. Probabil că toți se reîncarnează doar că se reincarnează cu viteze diferite. Unii se reincarnează imediat, instantaneu, pe loc, nici nu apucă să moară bine si pac, se reincarnează la loc, de obicei fix in aceiași persoana, ne mai având timp să migreze in alta, in alt destin… continuându-si viața ca si cand n-ar fi murit, de exemplu noi ăștia care comentam pe aici. Alții se reincarnează mai lent, după 100, 1000 sau 1.000.000 de ani, aici sau aiurea la 100 sau la 1000 sau la 1.000.000 de ani lumină (pe cine stie ce planetă pierdută in spațiu)… chestie de destin. In fine alții (precum Neamtu Tiganu) se reincarnează după fooooarte mult … timp (?!) cam așa ca la o infinitate de ani meta-galactici, dar de reincarnat se reîncarnează sigur, pentru ca, nu-i așa?, istoria se (tot) repeta. Undeva la miliarde de miliarde de miliarde de miliarde de miliarde de ani lumina si la miliarde de miliarde de miliarde de miliarde de ani-ani, la o scara diferita de miliarde de miliarde de miliarde de ori, cu un ritm al timpului diferit de miliarde de miliarde de miliarde de miliarde de ori… într-un trecut-viitor al unui improbabil dar nu imposibil univers alternativ, ne aflam cu toții reîncarnați pe o alta Arca a lui Goe, certându-ne furcă si făcând firoscos filozofie. Noi ăștia. Aceiași. Inclusiv Neamtu Tiganu. Nimic nou sub… Soare, in gaura neagra ce-si zice cu aroganta, uni-vers.

      Apreciat de 1 persoană

  4. Bau Bau said

    @fotosinteză12
    VITEZA
    În timpul comei (care este o stare modificată de conștiință), omul rememorează evenimentele vieții, dinspre momentul intrării în comă spre momentul nașterii. Firește că viteza rememorării e mai mare decât cea a vieții. Același drum, însă. Știu asta de la prieteni cu studii de neurofiziologie, care și-au vegheat rudele apropiate.

    Ceva similar se petrece, în opinia mea, în „viețile dintre vieți”, când oamenii își rememorează și evaluează evenimentele vieții, după studiile lui Michael Newton, făcute prin regresie hipnotică (o altă stare modificată de conștiință).

    Similitudini aș vedea eu și cu „judecata de apoi” din scrierile teologice și din povestirile folclorice.

    Apreciat de 1 persoană

    • neamtu tiganu said

      bau-bau se poate traduce cu bla-bla… ce fumeaza prietenii tai?

      Apreciat de 1 persoană

      • „Știu asta de la prieteni cu studii de neurofiziologie, care și-au vegheat rudele apropiate.” – Probabil că le-au vegheat de foarte, foarte aproape, dacă nu chiar din interior, altminteri n-aveau cum. Mărie si Marijoană…

        P.S. De mare efect teleportarea germano-rromales din neant pe punte. Si? Pân neant cum mai e? Ce-ați mai făcut p-acolo? Să știți că v-am simțit lipsa. Foarte tare. Teribil. Sincer. Păi fă-ti o idee, neicușorule, singur cu „nebunele”. Începusem să am remușcări că l-am răs-popit pe Greblea. 🙂 In fine fac si eu haz de necaz, știu că nu pot conta pe d-voastră in privința damelor că de, sunteți… si însurat, si in plus de asta neant-urile alea sunt categoric mai atractive pe undeva, chemarea lor fiind ca a sirenelor. N-are Arca cum să le facă vreo concurență… Bine că vă mai faceți curaj să mai treceți pe aici câteodată, de-un hatâr. Tot e ceva. Si anume, mare lucru. Danke…

        Apreciază

    • fotosinteză12 said

      Derularea filmului vieții cu mare viteză de la momentul prezent înapoi în trecut până la momentul nașterii pot să îl confirm din proprie experiență. Acesta se derulează nu neapărat doar în starea de comă ci și în momente de cumpănă în care moartea este aproape inevitabilă. Mi-am construit și pentru asta o teorie a mea personală dar o expun eventual cu altă ocazie. Azi nu am chef. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. Stely said

    „Inapoi la timp ” … in timp si la /in spatiu aici si acum ” :

    Rebeliunea Minerală said
    aprilie 18, 2012 la 11:04 am
    În pauza miştoului, asumându-mi caraghioslâcul sobrietăţii, cred că, în virajul de la naţional la global, trăim angoasa curbării spaţio-temporale. Cum, pe fondul mentalului binar, foarte mulţi nu văd terţiar, în spaţiu, curbarea spaţiului tridimensional în cvadridimensionalitate alarmează simţul comun, ca orice noutate, fie cu răsturnarea valorilor, fie, radical, cu negarea lor.
    Inconceptibilă, curbarea temporală reuşeşte evanescent, totuşi, să aprecieze modificarea tensorului de curbură ca „fin du monde” a, de altfel, fostului timp, ignorând că, prin virajul de la „ilo tempore” la timpul ciclic şi, de la acesta, la cel vectorial s-a mai sfârşit realitatea, fără a pieri lumea.

    Un comentariu valoros , ca o bijuterie , ce i-a provocat o reactie pe masura admin-ului” care e….”

    RALG said
    aprilie 18, 2012 la 6:20 pm
    @Rebeliunea Minerala – Stati asa! Noutate, valoare, miercuri, Corabia!? Mi-e frica de-o nenorocire. Chiar de tradare. Ati vorbit abitir. Ati spus ce ati spus. S-a inteles ce nu s-anteles! E o nebuloasa deasa. In infrarosu insa totul e clar ca lumina zilei. Si-i asa de frumos. Comentariul d-voastra atat de multi-etajat (cu parcarea la ultimul etaj), vazut de sus isi releva adevarata menire si eleganta, aceea de a fi o completarea fireasca, concisa, a filmului cosmic, spre intregirea sistemica a sistemului (adica viziunii d-voastra asupra lumii si vietii, sic,…

    Urmarea , pentru cine are curiozitate, interes si mai ales rabdare ,sa o citeasca aici

    https://arcaluigoe.wordpress.com/2012/04/16/meta-galaxia-goe-si-universurile-paralele/#comment-9274

    P.S.As face (fara suparare) 😉 si o recomandare :ocoliti comentariile lungi al unor nick-uri, gen „Rasariteanu” Betty etc. intrucat nu veti pierde decat (poate) …timpul .

    Apreciat de 1 persoană

    • Există prin cală o colecție impresionantă de astfel de mini-bijuterii manufacturate spontan de către Rebeliunea Minerală. Intr-o zi ar merita o muncă de sistematizare-restaurare, valorizare, aducere-aminte, sporire. Imi amintesc vag de o zicere glumeață a Rebeliunii Minerale (un calambur), in care era vorba despre cuvântul „timp” relativ la mai multi autori care vizaseră exhaustiv noțiunea respectiva. Rebeliunea Minerala reușea in câțiva vorbe să-i pună împreună la un pahar de glumă… Era ceva in care zicea despre Timpul lui Soloman Marcus că se epuizase… lăsând la latitudinea noastră să decidem dacă era vorba despre epuizarea din librarii a volumului, sau (vai) de epuizarea din lume a autorului… Eh, de-ale Rebeliunii Minerale…

      Apreciază

  6. Stely said

    Aoleu, am uitat sa multumesc admin-ului pentru urcarea la „panoul de onoare” a unui fragment (micut) dar important din comentariul doamnei „Bau Bau ” care (posibil) nu a observat sau … „vru sa raspunza” doar doamnei Fotosinteza 12 , de altfel, singura fericita unui” like” din partea lui „euliblick”, recte „neamtu tiganu”.☹😤🤥

    Apreciază

    • Eu tin cu Jil. D-voastră cu cine tineti? Sper ca Jil să fie si-n tenis mai bună decat afsghsra asta.. Ashleigh (că ti în-noadă limba pânå-i pronunti numele in scris), că in rest, vorba amicului nostru aproape uitat (care ne explica el noua de ce iubim femeile), de futeșă, e futeșă, nimic de zis. Păcat ca n-a ajuns si cealata… jucatoare stângace in finală. Mie asa mi-ar fi plăcut. 🙂

      Apreciază

  7. Stely said

    Ha, ha …m-am uitat(citit) ca curca în crăci … 🙂 Scuze de amagire , fara intentia (insa) nici de ironie . Recunosc ca ma asteptam sa-l vad acolo , motiv pentru care ,posibil, am avut iluzia optica respectiva…

    Apreciază

    • @Stely – N-am inteles nimica… E grav?

      Apreciază

      • Stely said

        Eiii, n-ati inteles… Ce este greu de inteles de aici ?
        Stely said
        august 22, 2021 la 1:03 pm
        Bau Bau , Felicitari pentru comentariul tau „on topic”, in toata regula. Are tot ce-i trebuie sa fie propus pe post de topic , asa cum promitea (parca) deunazi Dl Goe .

        Asa am vazut (ca fusese promovat) dar a fost o confuzie (neatentie, superficialitate ) crasa.Mi-am dat seama ca nu este asa, decat dupa ce am re-citit topicul. Mi-am cerut scuze , pentru „dez-amagire „doamnei Bau Bau, iar dvs pentru „neintentia de ironie,
        Dupa cum vedeti (mai jos)dansa are o replica in” doi peri ” pe care nu prea stiu cum s-o interpretez. In ce priveste ” promisiunea” aceea , am cautat-o la comentarile din topicul precedent dar n-am gasit -o , drept pentru care ma gandesc ca poate chiar nu a fost facuta, si eu am avut doar o „iluzie optica”, citind atat topicul cat si comentariul dvs , precum „curca in craci.😫

        Sper ca ati inteles si dvs dar mai ales d-na Bau Bau . Daca nu- nu , altceva nu mai scriu,” ca cam ” dau rateuri de la o vreme …

        Apreciază

        • Ce treabă are curca cu cracii? 🙂 Te pomenești că si curca trage cu ochiul la televizor, la tenis feminin. 🙂

          P.S. D-na Stely impresia mea este că încercați să faceți, precum Napoleon, mai multe lucruri deodată. Se cheamă „multithreading”. Se pare însă că încercați prea multe de odată, dulceață, Facebook, compot, Arca lui Goe, televiziune, si (poate) multe altele. Este normal să se mai producă încurcături. Nu-i nimic. Să știți însă ca Bonaparte nu făcea decât cate două lucruri de odată, de exemplu, stătea pe cal si privea la dreapta… In rest nu.

          Am zis (promisiune sa fie ?!) că dacă voi detecta in zicerile d-nei Bau-Bau o părere (părere, părere, de-a dânsei) atunci am s-o pomenesc/promovez intr-un topic. Faptul că am acordat like unui comentariu propus de către domnia sa nu înseamnă musai c-as fi detectat părerea așteptată. Faptul că d-voastră ați văzut c-as fi văzut, ba chiar si si c-as fi promovat respectiva părere in topic denotă că sunteți cu cel puțin doi pași sărită înaintea timpului. Călătorie in viitor in toată regula.

          Apreciază

          • Stely said

            Mda, asa o fi cum ziserati, dar de ce nu ati spus asa de la inceput , in loc sa va faceti ca n-ati inteles”nimica”? Si da, aveti dreptate ca fac mai multe treburi deodata, plus ca ma mai intind la taclale (si) la telefon. 🙂 Stiu, este epuizant si neproductiv, dar cateodata imi iese, si ma bucur

            In ce priveste problema cealalta ,trebuie sa va spun ca de data aceasta gresiti in privinta dnei Bau Bau . Nu ca ati fi spus chestiunea cu „zicerea” in loc de promovare, ci ca n-ati facut precizarea din momentul citirii comentariului meu, altfel n-as mai fi facut eororile de vedere ca „curca ‘n crăci” , nu craci. 🙂

            In al doilea rand, cred ca ati gresit ca ati luat-o din nou in „furci” desi nu vad cu ce ar fi gresit mai mult decat Neamtu tiganu, intrucat banuiesc ca lui i se adreseaza in comentariul cu pricina,Ea s-a simtit jignita de replica lui , adica asta :”bau-bau se poate traduce cu bla-bla… ce fumeaza prietenii tai?” , motiv pentru care i-a zis-o si ea . Mi se pare nedrept ca el sa intre dupa atata vreme in discutii „hodoronc -tronc” cu aiureli de genul acesta. Iar dvs in loc sa-i ignorati zicerea i-o apreciati si, mai mult, ii” tineti hangul „cu acel comentariu malitios, plus ca ii faceti o primire de zile mari.

            De asemenea, nu vad de ce ati „amenda-o ” pe dna Bau Bau ca a fi pomenit in treacat de prietenii cu studii neurofizilogice si nu si pe dna Fotosinteza care si dnei a facut o introducere in tema comentariului dneaei cam la fel : „Bănuiesc că am fost foarte interesată de temă că altfel nu primeam răspuns. Încerc să traduc. Este vorba de diferențele valențelor timpului sau percepția lui. Am primit următorul exemplu: o persoană a murit….” Zau , nici eu nu am inteles de unde vine banuiala pe tema reincarnarii si de la cine a primit raspunsul ? Am impresia ca tot de la niste „prieteni …bla bla bla ”
            Prin urmare , dupa parerea mea ati tratat-o pe dna Bau Bau cu alte masuri , cam discriminatorii.

            P.S. Tin si eu tot cu Jil Tiechmann . Joaca bine elvetianca. A batut-o ieri pe Pliskova in doua seturi. M-as bucura sa-i dea lovitura si lui Barty. Intre timp ma uit la meciul dintre ele , dar mai devreme il vazui si pe al Irinei Begu cu Alexandrova. Irina a batut-o in doua seturi…
            Asadar daca s-a mai strecurat pe ici pe colo cate vreo neconcordanta sau greseala de scriere sa nu ma certati.

            Apreciat de 1 persoană

          • Se pare ca Barty, această Halep cu (multe) îmbunătățiri, n-o s-o lase pe Jil la plăcinte, așa doar pentru ca e tare-n crăci si/sau/sau că le-o fi bătut pe alde Pliskova-si-O-saka.

            P.S. Judecând după aparențe, s-ar zice că, in privința epopeii Bau-bau-listice pe Arca lui Goe si a discriminărilor la care este supusă, ați cam avea dreptate. Luând in calcule si anumite basculări sesizabile lejer de cand cu bulversarea aducătoare de letargie, mi se pare de asemenea firească-căderea d-voastră in ispita de a vă face avocatul diavolului. Tot ceea ce pot face este să va doresc, ca măcar de data asta, să fiți ferită de efectele secundare ale parteneriatului cu prea-necurata. Pentru Arca ar putea fi un alt festival palpitant. Dincolo de aceste detalii delicioase dar neimportante, știind bine cu cine si (mai ales) cu ce aveți de-a face, cred (sper) că nu vorbiți 100% serios.

            Mie intervenția inginerului Neamtu-Tiganu mi s-a părut a fi foarte la obiect, concisa, cu haz si cu umor exprimata, adresată direct in subsolul replicii comentate. Mi s-a părut firesc să-i salut revenirea punctând in același timp că am aceeași părere fata de bla-bla-urile respective. D-nei Bau-Bau nu-i zisesem nimic. Sunt de acord ca d-na Bau-Bau putea resimți ca gratuită ironia d-lui Neamtu Tiganu (dansa ne-meritând-o, ci textul sau), dar asta este o problemă pe care ar fi trebuit s-o regleze d-ei acolo la fata locului răspunzându-i Neamțului sau ignorându-l pe Tigan. D-ei in schimb, care nu discută cu Neamtzu sau cu fitecine, i-a răspuns d-lui Goe, deschizând (aiurea) un alt fir de discuție. Puteam să-i declin oferta? Poate că da, dar ca gazdă si admin chiar că nu se făcea. Faptul ca d-ei încearcă sa-si slujească abuziv si abundent „argumentațiile” cu rahaturi din astea de pseudo-logica (invocand autoriatatea unor prieteni imaginari, sau nu, n-are a face) merită taxate măcar cu ironie. Tare curios as fi să știu câți prieteni neurofiziologi care si-au vegheat rudele apropiate aflate in comă are d-na Bau-Bau. D-voastră cam câți credeți că are? De curiozitate?

            În timpul comei (care este o stare modificată de conștiință), omul rememorează evenimentele vieții, dinspre momentul intrării în comă spre momentul nașterii. Firește că viteza rememorării e mai mare decât cea a vieții. Același drum, însă. Știu asta de la prieteni cu studii de neurofiziologie, care și-au vegheat rudele apropiate. Ceva similar se petrece, în opinia mea, în „viețile dintre vieți”, când oamenii își rememorează și evaluează evenimentele vieții, după studiile lui Michael Newton, făcute prin regresie hipnotică (o altă stare modificată de conștiință).Similitudini aș vedea eu și cu „judecata de apoi” din scrierile teologice și din povestirile folclorice.

            -Ați văzut undeva o mai mare densitate de naivități exprimate cu convingere si emfaza si amestecate de-a valma intr-o salata de superficialități? Putin probabil. Nici măcar Iosif cat e el de Iosif nu e in stare sa emită atât de compact si sa taxeze apoi vreo ironie (cat se poate de îndreptățită la textul respectiv) ca fiind ignoranță. Ma rog om fi ignoranți dar n-are asta nicio treaba cu atitudinea fata de însăilătură aia de text. Nu credeți? In plus faptul ca livrați publicului judecarea punctuală a faptelor, decupate din context, taman d-voastră, care aveți idee despre imaginea globala a întâmplării de-a avea Bau-Bau la bord (si încă nu de ieri, de-alaltăieri), mi se pare ușor bizară, ca sa zic așa. 🙂 Așadar daca s-a mai strecurat pe ici pe colo cate vreo neconcordanta sau greșeală de scriere sa nu ma certați.

            Apreciază

          • P.S. @Stely – Tentativa de a o implica (prin ironii efectiv gratuite) pe d-na Fotosinteza in cazul la care pledați pledoarii, mi se pare ușor ireverențioasă. Ne mai punând la socoteală că este totalmente neîntemeiată si (in plus) sortită eșecului. Că doar nu va imaginați că o veți stârni pe d-na Fotosinteza cu asemenea glumițe… 🙂

            Apreciază

  8. Bau Bau said

    Ignoranța, dacă nu e miștocară, nu mai e. 🙂

    Apreciază

    • Si iarăși înapoi la punctul de plecare. Doamnă sunteți ofticoasă, egoică, proastă. In loc să reformulați sau să explicați mai atent ce pm ați vrut să spuneți in tâmpenia cu neurofiziologii de veghe, sau să tăceți dracului din gură dacă nu aveți ce explica, domnia voastră ce face? Vine iar si face aprecieri umorale, invented ignoranțe care împiedică domne lumea să vadă grozăvia de cocoană in măreția ei metafizica. Incă o dată, hai sictir.

      P.S. Vă rugasem frumos să nu mai creați aiurea fire de discuție si să vă plasați of-urile off-topic in continuarea mesajelor pe care le comentați, măcar din respect pentru interlocutorul vizat. Vă comportați ca un puber recalcitrant care refuză cu teribilism orice indicație venita „de sus”. Că de, d-na Bau-Bau, nu se lasă manipulată. Haide cocoană, că ai si matale o vârstă.

      Apreciază

    • Se spune că după ce Beethoven (mort in martie 1827) s-a mutat de la Währing (din nord-vestul Vienei), prin 1863, instalându-se după o călătorire de un sfert de veac, fix in 1888 in „cartierul” Zentralfriedhof din Viena, unui tânăr „neurofiziolog” pe nume Sigismund Schlomo Freud, care locuia in vecinătate, i s-a atras atenția ca din „locuința” de veci a compozitorului Beethoven răzbat niște sunete stranii aproape morbide. „Neurofiziologul” nu a lăsat problema ne studiată. S-a dus la fata locului si a înregistrat sunetele cu ajutorul unui Phonograf (ce tocmai fusese inventat de către bunul sau prieten Thomas Alva Edison). Apoi s-a înturnat la domiciliu si a început să analizeze sunetele încercând să le afle sensul si explicația, la început fără succes. In cele din urmă i-a venit ideea genială să învârtească cilindrul „patefonului” său invers, si, surpriză: s-au auzit cu claritate acordurile simfoniei a-V-a a lui Beethoven, zisă si a destinului. De aici n-a mai fost decât un pas până când „neurofiziologul” Sigismund (Siggy, pentru prieteni) a înțeles misterul si proveniența sunetelor din cimitir: compozitorul Beethoven se descompunea… dinspre momentul intrării în criptă spre momentul nașterii sale. Simplu, nu?

      Apreciat de 2 persoane

  9. Sperând că nu-i voi încuraja astfel și pe alții să facă la fel, prin exemplul prost pe care il dau, de data asta îmi voi permite (totuși) să fiu (și eu) off-topic divagând într-o direcție arbitrară:

    Apreciat de 1 persoană

    • Văd că nimeni nu-i apreciază d-lui Goe tentativa de a fi off-topic. Ceea ce înseamnă că se cuvin aplauze tuturor vizitatorilor care nu au acordat like videoclipului recomandat spre vizionare, urmând sfatul de a sta on topic, trecând astfel testul, chiar ignorând constant cele 8 erori de logică. Nu ne împiedicam noi de atâta lucru. 🙂

      Apreciază

      • Stely said

        Foarte interesant video-clip. Oare sa fi fost ignorat de cei care se tot invart pe -aci ? Nu-mi vine sa cred … Eu abia acum l-am vizionat, dar nu pentru ca as fi fost dezintersata, ci pentru ca eram cam obosita la momentul publicarii, amanand vizionarea pentru a doua zi.
        Da, cu asemenea erori de logica ne italnim foarte des , mai ales aici pe Arca lui Goe, dar cel mai mult pe Facebook. Marturisesc ca nu ma exclud de la „fapte” dar imi place sa cred ca atunci cand le depistez eu sau altii , fac tot posibilul sa nu se mai intample . Daca gresesc in sensul ca le am si nu mi le re-cunosc , chiar va rog sa-mi spuneti. Nu ma supar. Si altceva : obiceiul de a gasi vinovat pe altcineva ,de ceea ce ti se intampla, mi se pare cea mai grava eroare de logica, daca n-o fi altceva. Aviz amatorilor .

        Apreciat de 1 persoană

  10. Bau Bau said

    Ignoranța contrariată devine agresivă, excesiv de vorbăreață off topic, justițiară, o minunăție de comportament. Cuvântul „neurofiziologie” capătă valențele bățului arătat unui câine nevricos, prin gard.

    Râsu-plânsu!

    Va urma o poveste imaginară despre doi moșnegei. 🙂

    Apreciază

    • Bau Bau said

      INTERDICȚII FORMULATE DE MINȚILE ÎNCHISE:
      Nu ai voie să ai un prieten care știe neurofiziologie.
      Nu e voie ca acel prieten să-și vegheze fratele în comă și să observe, urmărind ce spune, că el rememorează în sens invers întâmplările vieții.
      Nu e voie să discutați împreună despre asta și să faceți legături cu ce ați mai citit la temă.
      Nu e voie să i se mai întâmple și altuia același lucru.

      ATENȚIE!
      Nu oferiți lucruri mai puțin obișnuite minților închise. Veți fi atacați cu grobianism. Așa e viața!

      Apreciază

      • Foarte dragut din partea d-voastra ca ati tinut sa oferiti o ilustrare practica care sa valideze inca odata (daca mai era nevoie) ceea ce Neamtu Tiganu a remarcat dintr-o privire: bla-bla ar merge mai bine decat bau-bau. Va rog sa scuzati pentru gobianism.

        Ah, intelg ca, de fapt, prietenii cu studii in „neurofiziologie” sunt unul singur, care a avut un frate care vorbea invers in timp ce era in coma. O baza solida pentru teoria chibritului. Studiile in neurofiziologie sunt facute pe net, nu?
        Da, intr-adevar vi se interzice cu desavarsire sa aveti un prieten care știe neurofiziologie. Ce e anormal in asta? Insa aveti voie sa aveti un frache mai mare undrofitir in gavaliri si un unchiu de pe mama fetfebel la granatiri!

        „oferiți lucruri mai puțin obișnuite minților închise” – Absolut adevarat. Oferta d-voastra contine exclusiv chestii neobisnuite. In plus ca non-sensurile care va umplu capul sunt mai ingrijit ambalate decat cele care-i umplu capul lui Iosif. Drama incepe doar cand le despachetati.

        Vad ca visati cu ochii deschisi sa fiti atacata cu grobianism. Așa e viața. E ceea ce va mentine in viata si pe Arca lui Goe. Speranta ca intr-o zi ve se va intampla. Aveti alt motiv care va retine aici?

        Apreciază

  11. Bau Bau said

    EUROPA E CU PLICIUL PE NOI
    Moșnegelul roz are un prieten european.
    Muscoiul tocmai se manifestase on topic pe barca rozaliului. Mai să-l premieze! 🙂
    Necazul e că o musculiță făcu un comentariu la care muscoiul răspunse, galant.
    Moșnegelul atoateștiutor, că european, îi desființă comentariul. Atât îi trebui rozaliului. Se năpusti cu avalanșe de pixeli, vorbe și cuvinte, să-l îngroape pe muscoiul impertinent.
    „Ce caută pe barca asta unul care are un prieten care a studiat neurofiziologie? Locul lui nu e printre noi! Ne sfidează, se dă mare! Aici vin doar ageamii. Dă cu pliciul, frățioare!”, striga exaltat europeanul.
    Muscoiul se făcu invizibil, să poată râde în voie.

    Apreciază

    • Cred ca v-am tratat prea aspru. Sunteti intr-adevar impertinenta si naiva (deh, dar uite ca v-ati gasi bâciul, a nimerit el orbul Braila), dar asta devine totalmente nesemnificativ in raport cu restul simptomatologiei, pentru care ati merita desigur o anumita blandete. Va multumesc pentru bunavointa de a va oferi ca material didactic. Imi pare sincer rau pentru suferinta d-voastra (serios), dar, desi stiu ca-mi racesc gura de pomana, va mai spun inca o data ca aici nu exista conditii de tratament si ca ar trebui sa va adresati unor institutii abilitate. Vorbiti cu prietenul cu studii in neurofiziologie. Trebuie sa stie el sa va indrume (mai ales ca are si experienta cu fratele sau) . „Muscoiul se făcu invizibil, să poată râde în voie.”

      P.S. Sper totusi ca apartinatorii n-o lasa totalmene nesupravegheata, plasand-o in fata comuterului (ca sa scape de o grija), lasand-o apoi in plata Domnului.

      Apreciază

  12. Bau Bau said

    @d-ra Aila

    Apreciază

    • Aila said

      Parerea ei formata in baza celor citite si intelese de ea. Eu vreau sa vad un om reincarnat cu un om de stiinta langa care sa dovedesca ca acel om este reincarnarea lui X. In rest a imi forma o parere in functie de ce am citit poate fi doar o simpla recenzie sau o expunere la ce am inteles eu din ce am citit si nici pe departe nu reprezinta o dovada certa. Mintea umana e foarte inventiva. Iar baliverne cu treziti din coma si povesti cu feti frumosi sau lumini, sau dumnezei nu cred. Am avut-o pe mama care s-a trezit din coma dupa 40 si ceva de zile si nu stia nici unde e si nici ce s-a intamplat cu ea. Mai mult decat atat am luat-o de la inceput cu totul, a invatat sa manance, sa scrie, sa vorbeasca, sa mearga, etc Iar cand a murit nici nu mi-am dat seama ca e moarta, i-am luat pulsul fiindca a murit acasa iar eu credeam ca doarme. Asa ca nu cred in povesti, povestiri si in livrare de senzational.

      Apreciat de 2 persoane

    • Dl.Goe said

      Reincarnarea: mit sau adevar stiintific. !!! Ne-mai-pomenit video clipul propus de d-na Bau-Bau. Ia uite domne de unde se informeaza d-ei. Nu doar de la prieteni (care si-au dat frratele pe repede inapoi cand era in coma) ci si pe emisiuni de televiziune. Deontologie in toata regula, D-na Bau Bau foloseste surse multiple pentru a-si valida „stiinta”. Cum sa nu te cuprinda adimiratia…? Cum sa nu-ti doresti si mai multa d-na Bau-Bau pe Arca lui Goe? N-ai cum. Trebuie sa fii ignorant rau de tot.

      Apreciază

  13. Bau Bau said

    @ d-ra Aila

    Ce pot eu răspunde?

    Nu toți oamenii reacționează la fel în comă.

    Oamenii de știință nu sunt șarlatani, chiar dacă abordează subiecte controversate.

    *
    Nu e normal nici să credeți că pământul se învârte în jurul soarelui, până nu mergeți în Cosmos. 🙂
    Strigați arghezian „Vreau să te pipăi și să urlu: Este!”

    *
    Nu-mi permit să vă contrazic cu vorbe grobiene. Că nici mie nu-mi place acest stil.
    ȘI: Mulțumesc pentru limbajul dvs. civilizat.

    Apreciat de 1 persoană

    • Aila said

      Categoric, ca nu toti oamenii reactioneaza la fel in coma, unii ajung in rai si doar o forta divina ii readuc inapoi daca nu cumva ajung sa le placa raiul si raman acolo.
      Oamenii de stiinta nu sunt sarlatani, dar pot exista si sarlatani printre oamenii de stiinta.
      Ah, am pipait, era rotund si se misca vioi deci in concluzie Ole Pamantul se invarteste in jurul axului.
      Ete na, va intereseaza limbajul civilizat exact cum ma intereseaza pe mine reincarnarea reginei Nefertiti.

      Apreciază

      • Bau Bau said

        Dacă limbajul civilizat nu m-ar interesa, v-aș răspunde cu porecle, înjurături, expresii disprețuitoare la adresa capacităților dvs.

        Nu o fac și nu o voi face, exact din acest motiv: prețuiesc limbajul civilizat. Aici intră și umorul, care este altceva decât sarcasmul, injuria, atacul la persoană.

        Poate sunteți reîncarnarea acelei regine. Nu e obligatoriu să știți acest lucru.
        Zi bună în continuare!

        Apreciază

        • Super misto asta. Faptul ca prețuiește limbajul civilizat este tot ceea ce o împiedică pe d-na Bau-Bau răspundă cu porecle, înjurături, expresii disprețuitoare la adresa capacităților Ailei, sau sa practice sarcasmul, injuria, atacul la persoană. In rest nu. Va dați seama ce-i in capul dânsei si cu sta cu spatele la ușa sa nu-i năvălească toate cele care-i trec prin cap? Aila ai mare noroc cu prețuirea… Trebuie sa te mulțumești cu aluzia in legătură cu capacitățile tale, in mesajele suave ale bau-bau-lelei. Cica d-ei nu practica atacul la persoana. O fi sincera? Sau nu? Proasta sau ticăloasă? Impresia mea, in limbaj civilizat, ar fi ca si una si alta. Si insistentaaaa, si fidelaaa ca bubico. Ham-ham, hau-hau, bla-bla, bau-bau… Dar numai pe Arca lui Goe. Iat-o, in toata splendoarea ei retorica, atrasa magnetic de grobianism si limbaj necivilizat, imediat in permanenta, admirabila creatura Bau-Bau. Daca nici Arca lui Goe n-o ști ce sa ofere fiecăruia ce-i trebuie pentru a-l păstra in zona, atunci cine? N-are cine. Nu e obligatoriu să știți acest lucru. Zi bună în continuare!

          Apreciază

          • Aila said

            Bau-bau ce-i drept e volumetrica apreciaza capacitati. Este un merit, este meritul ei, nu ii pot contesta acest merit. Bravos sunteti de mare pret!

            Apreciază

        • Aila said

          Reincarnarea lui Nefertiti este adjudecata, asta doar pentru cei care se incred in una si in alta.

          Englezoaica Nileen Namita vrea cu orice pret sa semene cu regina Nefertiti, asa ca face tot ce sta in putinta sa-si atinga scopul: pana acum a cheltuit 200.000 de lire pe 53 de operatii estetice. Dar tot nu e multumita de rezultat!

          Asa ca planuieste sa-si faca noi operatii si admite ca nu se va opri pana cand nu va reusi ce si-a propus.

          Mileen a facut si sacrificii: de exemplu, nu i-a mai platit taxa de scolarizare fiicei sale pentru care aceasta a fost exmatriculata de la una din cele mai exclusiviste scoli.

          Fata de 16 ani a fost devastata cand mama sa i-a spus ca nu mai are bani s-o trimita la o scoala privata din cauza sumelor exorbitante cheltuite pe operatiile estetice.

          Totul a inceput in 1987 atunci cand, dupa trei ani de vise legate de Nefertiti, Nileen a decis ca este reincarnarea reginei egiptene. Si-a facut, intre altele, opt operatii la nas, trei liftinguri, sase mini-liftinguri, si-a operat buzele, si-a ridicat pometii.

          Apreciat de 1 persoană

          • Si Elena Udrea este o reîncarnare… si nu unică, ci multiplă, aflându-se la capătul unei serii glorioase… care o include (si) pe Elena din Troia… Nu știu dacă si pe Nefertiti… dar e posibil…

            Apreciază

    • Aila said

      Dedicatie doar pentru Bau-Bau. Doamne ajuta!

      Apreciază

  14. Bau Bau said

    SOFISMELE

    https://suveranitate.wordpress.com/2011/09/05/sofismele-argumentarii/

    Apreciat de 1 persoană

    • Wow, v-ați apucat de studiat? Ori sunt la mijloc doar tradiționalele epatări in legătură cu bogăția locurilor cu care v-ați afla in contact intelectual? (cam tardiv după ce ați dat in populație cu videoclipul ala despre reincarnarea științifică cu fufe si fătălăi). Ori, si mai probabil, o simplă diversiune de a recalibra centrul atenției dinspre maladiile bau-bau spre importanta si măreția bau-bau? Sunteți sigură că vă face bine zburda asta pe care ați scăpat-o de sub orice control?

      Alooo, aparținătorii, mă aștept la un minim de responsabilitate.

      Apreciază

    • Dl.Goe said

      Mă întreb dacă d-na Bau-Bau o fi citit articolul recomandat altora. Am oarecare îndoieli in aceasta privință, dar nu-i chiar imposibil sa-l fi citit. Totuși cel mai probabil acest gest al său este simplul rezultat al google-irii la care a apelat după ce a văzut comentariul d-nei Stely de sub videoclipul despre erorile de logică. E felul d-ei de a zice „ba pe-a mă-ti” si/sau „uite că am si eu / știam si eu”… Normal ar fi fost sa nu creeze in mod abuziv si nesimțit un fir nou de discuție ci să plaseze comentariul in continuarea celui care i-a declanșat reflexul pavlovian. Oricum si daca prin absurd ar fi citit articolul cu pricina, șansele să fi priceput ceva tind accelerat spre zero. Cel puțin așa reiese din felul in care-si construiește d-ei „argumentațiile logice” intru susținerea non-sensurilor ei favorite. Comedie in toată regula.

      Apreciază

    • Cea mai superba ilustrare a logicii d-nei Bau-Bau vine dint-un uluitor citat din dânsa însăși. Monumental. I-auzi zicere a la Bau-Bau (ala bala portocala, descântec in toata regula):

      „Nu-mi permit să vă contrazic cu vorbe grobiene… –> Că nici mie nu-mi place acest stil.”

      gen, transparent sunt Doamne, transparent… nu-si permite din cauze de forma (stil), nu de fond. Adică că nu că n-ar putea sau nu i-ar veni, că nu i-ar fi de înțeles așa ceva, că n-ar fi potrivit ori firesc, nu, ci doar că… nu-si permite. Adică că, vai, ce-am făcut si cu ce folos? Oare. Oricum d-ei se si dedulcește fără probleme la „acest stil” doar că are impresia că-i discretă si subtilă si nu se vede. Ce spui Franz? Poate n-ar strica să căutam niște conta-exemple mai clare in care d-na Bau-Bau si-a permis, fără grețuri fata de stil, sa se manifeste cu mai putina discreție si subtilitate in dialoguri. Fățărnicia cu care joaca rolul persoanei politicoase (victimă inocentă a grobianismului gregar) este de-a dreptul uluitor. Intr-o vreme în care era ceva mai încrezătoare in abilitățile d-ei verbale, juca ca pe apa rolul mahalalei. Să se fi cumințit? Ei as… Voluptatea cu care se declară scăldată în rahat si insistenta de a se martiriza astfel pentru a rămâne in centrul atenției pe Arca lui Goe, in scopuri nobile „doar de dansa înțelese”, este un spectacol grandios in sine, care denota din partea dânsei precaritatea stilului, lipsa educație si a stimei de sine, inelegantă, dezgrație, impolitețe. Nu contează. Întâmplă-se ce s-o întâmpla. Zică-i alții ce i-or zice, câtă vreme primește atenție este pe plus pe arca lui Goe si rămâne. La datorie. Datoria suprema fata de importanta de sine. Chiar si prin sabotarea acesteia. Aferim, Scuipați-mă voinicilor. Ca să nu mă deochiati, dar mai ales ca să sclipesc. Iata sunt sclipitoare, in lumina diafană de august, eu bau-bau. Ptiu drace!

      Apreciază

  15. UPDATE: Acest inceput de articol se presupunea a fi continuat cu relativă convergentă, într-o dierctie adecvată, în acord logic cu mersul discutiilor din zona comentariilor si cu ideile propuse de către participanti. Rămâne de reluat cu alta ocazie mai potrivită.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat: